הסופר
תקשו עליו. תנו תשובה לטענה הזו. נ.ב אני יהודי לא לחשוש

האנטישמי

הסופר 11/08/2015 802 צפיות 8 תגובות
תקשו עליו. תנו תשובה לטענה הזו. נ.ב אני יהודי לא לחשוש

"אני אומר לך יהודים זה מכה." אמר הוראס בתגובה לנאמר על ישראל בחדשות, ולגם מעט מבקבוקון האלכוהול שלו.
"תפסיק לומר את זה. ברצינות, נמאס לי כבר לשמוע אותך אומר דברים כאלה."
"על מה אתה מדבר?"
"נו באמת על תתמם, זו גזענות ואתה יודע את זה." השיב טום בזעף, "היה אפשר לחשוב שאתה, מכל האנשים, תהיה נגד הדעות הקדומות והפרמיטיביות הללו."
"כי אני מודרני ונאור?"
"בדיוק בגלל זה. אתה דוקטור בעל שלושה תארים בביולוגיה, שני תארים בסוציולוגיה, ותואר שני עתידי בחקר התנ"ך. כתבת מאמרים רבים לגבי היותם בני האדם כולם שווים מעצם היותם זהים ביולוגית, מעצם רצונם המשותף לטוב, ומעצם זכויותיהם לחיות באושר. יש לך את כל הסיבות להיות נגד את זה. אתה אתאיסט למען השם! ובכל זאת אתה אומר דברים כאלה פרמיטיביים?!"
הוראס גיחך. "אלו באמת סיבות טובות למה לא להיות אנטישמי?"
"מה זאת אומרת?"
"דווקא בגלל שאני מודרני ונאור, ודווקא בגלל שאני איש אשכולות, ודווקא בגלל שכתבתי כה הרבה מאמרים לגבי שיוויון מלא בין בני אדם, יש לי את הזכות המלאה לשנוא יהודים."
טום הביט בהוראס בפנים תמוהות. "אני חושב שטיפה איבדתי אותך בדרך."
לטום אמנם אין הרבה תארים כמו לאחיו, ועובד במוסך לפרנסתו(והוא מאושר בזה ללא שום קנאה ולו קטנה באחיו), אך הוא לא היה טיפש. כשאחיו הקטן אומר דבר לא נתפס ובלתי הגיוני, זה כנראה בגלל שהוא לא הבין את זה עד הסוף, וכל מה שצריך לעשות זה להיות פתוח ולהקשיב. אבל האם הוא רוצה להיות פתוח ולהקשיב לדבר כזה?
"אני…" להיות פתוח ולהקשיב? ליבו החסיר פעימה.
הוראס שם לב לחששו של אחיו וגיחך, "אוקיי, אני אסביר את עצמי. אבל רק שתדע, צריך להיות אמיץ מאוד על מנת לקבל הסבר כזה, בהתחשב בכך שיהיו המון שירצו לנדות אותך אם יגלו שאתה חושב כך, שזו הסיבה למעשה מדוע אני נחבא אל הכלים בנוגע לעניין הזה ולא מביע את דעתי. אבל למרות כל זאת, מעודדת המחשבה שיש עוד המון שחולקים את אותה דעה אפלה כמו שלך, בין בנסתר ובין בגלוי.. אבל הם קיימים."
"נו, אז מה הסיבה לכך שאני צריך עכשיו להעלות יהודי על המוקד?"
"לא לא. אנחנו לא בהמות, אבל בוא נעיף מבט בהיסטוריה, אוקיי? כלכך הרבה פרעות, כלכך הרבה פוגרומים נעשו על היהודים, עלילות דם ותעמולות שנאה אנטישמיות. אפילו כבר בתחילת דרכם התייחסו אלהם כאל זבל וזרקו את בכוריהם לתנינים. קוזאקים, קומוניסטים, נאצים, צרפתים, פוליטיקאים, נוצרים, פרסים, אתיופים, מוסלמים, יוונים, שחקנים, ספורטאים, פלסטינים, נכים, ילדים, יפנים, ועוד ועוד.. כלכך הרבה אנשים מכל הסוגים פשוט לא אהבו אותם."
"היי רק רגע. אתה הכללת פה הרגע קבוצות שונות של אנשים שונים, חלקם שונאים מתוך אידיאולוגיה, חלקם בלי קשר למי שהם וחלקם מיעוט כנגד הקבוצה הכוללת שלא שונאת יהודים."
"בדיוק. זאת הנקודה. זה לא משנה מי אתה, או למה אתה שונא אותו. ניתן לראות במהלך ההיסטוריה ששנאו יהודים כי היו עניים מידי ולא תורמים לחברה, או עשירים מידי שממוטטים את הכלכלה. או שהיו טיפשים ולא מפותחים לאור תקופת הנאורות, או שהיו מפותחים מידי ומעוררי קנאה. מתבודדים מידי או משתלבים מידי. שונים מידי או דומים מידי. הסיבות משתנות אבל השנאה עדיין שם."
"מה שמראה על כך שאין סיבה לשנוא אותם."
"טעות. מה שמראה על כך שיש סיבה לשנוא אותם."
"אבל הסיבות משתנות!"
"והשנאה? נעלמת? לא." השיב הוראס על שאלתו שלו. "ולמה?"
"כי…"
"כן?" חיכה הוראס לתשובה.
"נו באמת אני לא יודע!" רטן טום, "חוץ מזה אני לא מבין, אם שנאו במשך ההיסטוריה יהודים-"
"-וגם היום-" הוסיף הוראס.
"אז מדוע אני לא חש שנאה ליהודים?"
"כי אתה מודרני ונאור. ושנאה עיוורת כבר לא מתאימה לדורנו, יש כאלה שחיים עם זה אבל הסיבות שלהם לא שונות מהסיבות שהיו בעבר, שהתבססו בעיקר על שנאת השונה או קנאה כלכלית."
"אז מה הסיבה בגללה אני צריך לשנוא יהודים?"
"במילה אחת – היסטוריה. המסקנה המתבקשת ממבט קל בהיסטוריה היא ששנאת היהודים לא נבעה מסממנים חיצוניים, אלה היו כולם סך הכל תירוצים חסרי פשר, המקור לשנאה נמצא במקום קצת יותר פנימי."
"שהוא?"
"אני לא יודע."
"מה זאת אומרת לא יודע?.. אתה שונא יהודים סתם ככה?"
"לא. כיוון שאם דורות על גבי דורות הם עוררו באנושות סלידה, כנראה שיש בכך אמת מסוימת. אמת שאני, אתה, ביולוגיה וסוציולוגיה לא מבינים ולא נבין לעולם. אני לא מאמין ולו בדבר מהמיתולוגיה היהודית המתעקשת להציג את ייחודם על פני שאר האומות, אבל בדבר אחד בטוח, יש בהם משהו שאין באנשים אחרים, והוא רע."
"אז אתה אומר שהסיבה היא רוחנית."
"לא אמרתי את זה, אני לא מאמין בעולם רוחני וקסום, אבל אני מאמין שישנם דברים שהמדע לא יכול למדוד או להכיר, כמו את העולם לפני המפץ הגדול, חומר אפל, את כמות האהבה המדויקת שיש בין אב ובנו או את הסיבה לאנטישמיות. אנשים קוראים לזה רוחניות כי כך הם קוראים לזה, אבל זה לא אומר שהם יודעים על זה משהו. דת מתיימרת לומר שיש לה את הידע להבין מה זה רוחניות ולזה אני מתנגד, ואפילו נגעל מאמונתם.
"אני, ד"ר הוראס מיטשל, מודה בכך שאני לא יודע מדוע צריך לשנוא יהודים, אבל זה לא מונע ממני מלשנוא אותם, מפני שאם זה היה קיים וקיים עוד היום, כנראה שזה נכון, ובזה אני מאמין."
"אותו דבר לגבי מיתוסים? יכול להיות שגם הם אמיתיים על פי מה שאתה אומר."
"אני בחיים לא ראיתי חד קרן או שדון, ולכן אני בוחר שלא להאמין בכך. אבל בחור משופם שבידיו דם של 6 מיליון נשים, ילדים, גברים וזקנים – ראיתי. וכל זה למה? כי הם יהודים."
"הדעה שלך טיפשית, לא משנה כמה אתה חכם."
"ובגלל אנשים כמוך אני לא מציג אותה בפומבי." השיב הוראס ולגם מבקבוקון האלכוהול שלו.


תגובות (8)

וואו. כמה עצוב, אני חושבת שכתבת את הדעה האמיתית של האנשים כיום..
עצוב לדעת שלא משנה כמה זמן יעבור עדיין הם ימצאו סיבה לתעב אותנו, מדינה כ״כ קטנה משפיעה על כול העולם, אני מאמינה שזה בעצם בגלל שאנחנו מיוחדים , אולי אלוקים דואג שהם ישנאו אותנו בלי סיבה מוצדקת , כדי שאנחנו לא ננסה לחקות אותם או להשתלב איתם.. שוב פעם אנחנו מיוחדים, כול ההיסטוריה היהודים חיפשו את עצמם אצל תרבויות אחרות , וזה רק מההבט הדתי .
בקיצור, שינאת חינם תמיד תהיה כלפינו וכמו שהבנאדם הזה בקטע שכתבת לא ידע להסביר את עצמו , כך זה תמיד ישאר, עצוב אבל זו האמת.

11/08/2015 21:02

    דרך אגב כתיבה מאוד יפה וסוחפת , יש לך כישרון :)

    11/08/2015 21:03

חח תודה

11/08/2015 21:06

כתיבה יפה. תוכן מרתק. ואומץ רב.

11/08/2015 23:28

אה ואמממ… יהודים היו מלווים בריבית מה שאומר שאת האמא והאבא של כל כמה ילדים 'שדד' איזה יהודי והרס להם את החיים. כלומר.. נתן להם להלוות עד שנקברו בחוב תרתי משמע. לכן לא הייתה כלפיהם חיבה גדולה. כלפי יהודים שנטמעו דווקא פחות הייתה בעיה. אני חושבת שזה ששני מליארד סינים שאוהבים גוקים לא אומר שגוקים זה טעים. יש המון עמים שאוהבים מאוד עכשיו יהודים. אילו הנקודת מבט שהצגת הייתה נכונה אז הייתי אומרת שהסיבה לשינאה יכולה להיות מוצדקת טיפשית או בלי שום קשר לדמות הזו ששונאצ אותם ולכן האמונה וההסתמכות שלה היא… אמונה והסתמכות. כלומר חח לא מבוססת

11/08/2015 23:32

זה פשוט ככ טוב.

12/08/2015 01:39

אם אתה זוכר אותי מהסיפור של האהבה של אהבה, השארתי לך שם תגובה. מוזמן לקרוא :) אתה כותב נהדר.

12/08/2015 14:51

היי 'סופר' אני מהקטע של ' מלחמת גוג ומגוג' השארתי לך שם תגובה.

12/08/2015 20:02
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך