הזמנה לארוחת שישי

12/09/2017 675 צפיות אין תגובות

כבר שבע שנים שדודי לא איתה. אחרי מחלה קשה נפטר והוא רק בן ארבעים ושש.
אחיה וגיסתה מרגישים צורך להזמין אותה לאכול איתם בערב שבת.רק שלא תהיה לבד.
היא מרגישה שנתנאלה גיסתה עושה את זה מתוך רחמים, מין חסד כזה. היא לא אוהבת.לפעמים היא מגיעה.קונה זר פרחים יפה, מביאה קינוח ועולה אליהם מהקיריה. יושבת, אוכלת,מפטפטת מספרת איך עבר השבוע, מקטרת לפעמים או מתבדחת ומתלוצצת על איזו סיטואציה שהיתה לה השבוע.נתנאלה קוראת לה למטבח "דניאלה בואי אני רוצה להראות לך משהו…"ונתנאלה קמה מהספה והולכת דרך המסדרון למטבח היפה, המושק של נתנאלה, הממלכה שלה. ריח רוזמרין בוקע מהתנור והיא סקרנית לראות, היא פותחת את דלת התנור והדג העטוף ברדיד אלומיניום, מפיץ רח ניחוח משכר, היא פותחת את הרדיד והאדים מתפשטים במטבח. נתנאלה בוזקת על הדג השחום שקדים מולבנים. נתנאלה בשלנית, אין מה לדבר. אפילו הציעו לה ללכת לתחרות מסטר שף, אבל היא צוחקת ואומרת שאם כבר ריאליטי אז רק ל"אח הגדול", לפי דעתה היא מתאימה , היא חברותית , דברנית,בשלנית , מעשנת כבדה ואין לה פחד קהל , מצידה היא יכולה לעמוד באמצע החדר הענק ולנאום לדיירים . וכן היא תוכל להיות אם הבית. כי קרוב לודאי תהיה המבוגרת ביותר , ותשמח אם ילהקו אותה. אבל היא יכולה להמשיך לחלום כי בעלה מוריס מתנגד בכל תוקף ולא יעזור אפילו בית דין…
הפעם הזאת כשנתנאלה התקשרה להזמין את דניאלה , היא אמרה לה שהפעם בא לה שהם יבואו אליה. שהיא תשמח לארח אותם, ושנתנאלה תנוח קצת. גם לה מגיע . והנה להפתעתה , הסכימה מיד. אפילו לא שאלה את בעלה. כי היתה בטוחה שמוריס ישמח . אז ביום שישי עשתה דניאלה קניות ספונטניות.שמה בתנור עוף גדל עם תפוחי אדמה וירקות שורש,עשתה מרק מינסטרונה עשיר , וכמה סלטים, פטריות וסלק וסלט ירקות, אורז עם נגיעות שקדים ואגוזים כמו שעושים אצלם בחגים, ולקינוח אפתה שטרודל תפוחי עץ. היתה ארוחה טעימה והזוג נהנה והודה לדניאלה על ההזמנה ועל הארוחה.אחרי הקפה והפיצוחים הם נפרדו בחיבוקים חמים ועלו לביתם על הכרמל.דניאלה נשארה לבד, עם הכלים, עמדה והכניסה הכל למדיח. השקט שנשאר, הטריד אותה קצת, כי אפילו אחרי שבע שנים עוד לא למדה להשאר לבד . נתנאלה ומוריס אפילו רצו לשדך לה מישהו , אבל היא מוותרת, לא ככה היא תפגוש את בן הזוג החדש.
שנתיים אחרי שדודי נפטר, היא הכירה בעבודה את מיקי. יצאו כמה חודשים , אבל זאת היתה פשרה, כי לא רצתה להיות לבד. אבל האמת שמיקי והיא ממש לא התאימו ואולי לא היתה פנויה עדיין רגשית. היא ויתרה על הקשר. אז עכשיו היא לבד והאמת שדי התרגלה , באמת זה לא כזה נורא. הטלפון עכשיו צלצל.מי זה ביום שישי בערב? מקווה שהכל בסדר עם אחיה , הם בטח כבר הגיעו.על הקו מיקי.מה קרה ? היא שואלת? מה נזכר פתאום ? הוא מתעניין בשלומה, חושב שצריך לתת לקשר ביניהם עוד הזדמנות . היא נאנחת , אולי באמת ?


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך