אולימפוס
אני פשוט מתבייש במין האנושי, במין שלי. אתם מוזמנים לקלל, ליסתור, להעליב ולכנות אותי, לא באתי לשנות את הדת שלכם, וכ׳ו

העולם צריך לדעת – משהוא שלפי דעתי כולכם חייבים לדעת – תגיבו

אולימפוס 06/06/2014 864 צפיות 43 תגובות
אני פשוט מתבייש במין האנושי, במין שלי. אתם מוזמנים לקלל, ליסתור, להעליב ולכנות אותי, לא באתי לשנות את הדת שלכם, וכ׳ו

אני יתחיל את הנושא בתיעוד של אמא, אמא טרייה.

תיעוד:

כבר בגיל צעיר, לקחו אותי מאמא שלי, לקחו אותי למקום סגור וצפוף, למקום שבו היו עוד תינוקות טריים כמוני, היה לי שם קשה, היה לי קשה ללכת. כאשר גדלתי, בעודי צעירה, כבר הייתי בהריון, לא רציתי בכך, במשך כמה חודשים הייתי בהריון, מרגישה את התינוקת שלי, בועטת בבטני. היא הייתה יפיפה, אהבתי אותה. אבל ביליתי איתה רק יום אחד. אחרי שלקחו אותה ממני, חיברו אותי למכונות בכוח, ולקחו את החלב שאני יצרתי, בגופי שלי! בישבילה, בישביל התינוקת שלי.

לא הכאיב לכם? אני לא מאשים אתכם בקור הלב שלכם. קשה לכם להאמין שזה נכון? זה מספק אותי. עכשיו אני יתן לכם עוד משהוא, שהפעם קשור בפסטרמה, אתם יודעים ממה עשויה פסטרמה? תרנגולות, ״מה זה מעניין אותנו!״ אתם בטח חושבים, אז זהו מה אתם יודעים על המסע של התרנגולות להפיכת פסטרמה? כלום, אולי רק תגידו ״הם עוברים שחיטה״ אז זהו, צדקתם. אבל אני יספר לכם בהרחבה על המסע שלהם.

כבר מגיל צעיר האפרוחים, ממש מהרגע שבקעו בבתי הגידול, הייתה לחייהם מטרה יחידה, להיות פסטרמה. הם ניכנסים למכונה, שהופכת אותם הישר אל מכונת השחיטה, אם יש להם מזל, הם יפלו למכונה, אם אין להם מזל, רגיהלם, כנפייהם, צווארם, גופיהם, או במקרה הגרוע ביותר ראשיהם יתקעו בין סורגי הברזל. הכאב שתבקיע מייסר אותם, איטי וכואב. ראשיהם נימצאים אט אט. ואם הם נישארים תקועים – אחד העובדים תולש את הראש מין הגוף, והגופות נזרקות.

עכשיו לנושא העיקרי: אתם חושבים שלבעלי חיים אין רגשות? הם לא חושבים? אתם חושבים שאם המעיים, העצבים, השרירים, המעי וכ׳ו עובדים אז המוח לא? בעלי חיים הם לא רכוש! רק ביגלל שאנחנו חכמים יותר, מחשיבים אותנו לעליונים, חכמים, חזקים הם רכוש שלנו? אז זהו שהם לא, שמעתי כבר מסביל שלי: שהם נהגו להגן עליהם, לשמח אותם למה? כי הם גרנו להם לחייך, גם לי זרוק זירעון לתרנגולת גרם להם לחייך! זה פשוט מגעיל, ולכן העולם צריך לדעת! אני לא טיבעוני, צימחוני. אתם חושבים שרק אם כתוב על הקרטון ״תרנגולות חופשיות״ זה בסדר? תחשבו מה עוברות האימהות, להיפרד ממשי הוא שהוא שעובר בו דמם! הם גודלו למטרה אחת, להיות אוכל לנו. הם עבדים, הם שואה שקטה. המוות שלהם גדול בהרבה ממספר היהודים שמתו בשואה! אז תענו לי על השאלה הזאת: זה בסדר? בסדר להרוג חיות רק בישביל צריכנו? לגדל אותם, למטרה אחת, שחייהם יבוזבזו כך? אם אתם הייתם עוברים את מסע העינויים הזה, מה הייתם אומרים? להרחבה בנושא, כיתבו ״ההרצאה הכי טובה שתשמעו״


תגובות (43)

אני מצטערת לומר,אבל בני אדם נועדו לאכול בשר.
ככה זה הטבע,והטבע אכזרי.
אמנם האדם הוא יצור חושב,אנחנו כבר מחוץ לשרשרת המזון כביכול,אבל עדיין…זה הטבע.
הגוף שלנו בנוי לאכילת בשר,הטבע אכזרי.

06/06/2014 21:44

    זה לא משנה, מגיע להם כזה מוות? אני מודע לעניין שהגוף צורך דבר כזה, המידרדר אסר לתת מודעות למדינה על זה, אני לא אמרתי ולא אומר שאנחנו לא צריכים לאכול בשר, אבל בכזה מוות? את מכירה את המישפט ״אני ארצח אותו במו ידיי״ זה קורה להם. אני לא באתי להגיד ״אל תאכלו בשר!״ אלא להעביר את המודעות של מה אנחנו אוכלים, לדעת מה עבר הבשר שפעם היה יצור חיי ונושם.

    06/06/2014 21:49

ראיתי את הפרסומת הזאת. אגב, אני צימחונית כבר מעל שנה (לפני זה ניסיתי להיות, אבל לא הרשו לי כי זה מזיק לגוף) ואם זה היה תלוי בי, הייתי גם טבעונית.
אבל לגוף האדם יש צרכים. ויטמינים וברזל, שאפשר לקבל רק מדברים שבאים מהחי. אתה יודע כמה קשה להיות צימחוני, פיזית? זה גרם לי למחלות בדם, הרגלי תזונה מאוד רעים, חוסר חמור בויטמינים, ובעיות בשרירים. יש אנשים שלא יכולים להיות טבעונים.

06/06/2014 21:45

    אין הרבה אנשים שטורחים ליראות את זה. ותאמיני לי שגם אני לוקח ויטמינים, אני יוצר טיבעוני, אני לא אוכל ביצים, לא שותה חלב ושונא בעליל גבינה. ועוד מאכלים כמו אלו.

    06/06/2014 21:55

סלח לי עד כמה שזה קשה וכואב זו שרשרת המזון ואלו החיים אני אוהבת בשר ואני אוכל בשר.
בלי לפגוע או להעליב כשאני רואה המבורגר 250 גרם אני לא חושבת על הפרה, אני חושבת על הבטן הרעבה שלי.
סליחה בתודה אני

06/06/2014 21:47

פשוט תיקראו את התגובה הראשונה שלי

06/06/2014 21:49

ריב אינסופי בעוד 3..2..1
אתה צמחוני או טבעוני?

06/06/2014 21:59

    אפשר ליצחוק למי שאמר שאנחנו אמורים לאכול בשר בפרצוף? 1. קחו ציפור (לא משנה איזה) ונסו, זנקו, תיפסו באיזו דרך שבא לכם אותה עם הפה, אל תשתמשו בנשק, רק עם הגוף שלכם, אתם לא תצליחו. 2. תיקחו תינוק, שימו על ידו תפוח וארנבת, ניראה לכם שהוא ישיק עם התפוח ויאכל את הארנבת? 3. אין לנו טפרים, המעיים שלנו ארוכים מכדי להיות כמו של טורפים, לכן במקור אנחנו צימחוניים, בנוגע לנבים, קראתי (או יותר נכון חקרתי, ראיתי וקראתי ) שלחלק מבעלי החיים הצימחוניים יש ניבים! אנחנו הורגלנו מגיל צעיר לאכול בשר. זה למה אנחנו אוכלים, הורגלנו לטעם שלו וכ׳ו ולא פעם ראיתם דם נוזל מהסטייקים וקצת היססתם לאכול אותו? אני כן. ולא, אני לא אכלתי (אני בררן)

    06/06/2014 22:30

תקשיבו, בלי להעליב. אי אפשר להתחיל באתר נייטרלי שכזה מריבות על אמון ודת. (אני מאמינה שאוכל קשור באמון) ואתם לא יכולים שאי אפשר לקרוא לזה- ל'סיפור' הזה, ככה.
אני, לעולם לא אפסיק לאכול בשר, זה חלק מהחיים שלי ואני גם אלרגית לחלק מהקטיניות, שאמורות להשלים את החלבון. אז בכלל לא.
בני האדם, הם יצור גאוני. לחשוב שהטבע יצר כזאת מערכת. ועם זאת נוראי. ללא בני האדם העולם היה נראה הרבה יותר טוב. אך לא היה נראה (עם דגש על הנראה) בכלל. אבא שלי, החליט להיות צמחוני, אבל לא בגלל החיות, בגלל, שזה לא כזה בריא. אני עוד ילדה, ולכן עוד לא משנה אם אני אוכל עכשיו בשר או לא. הוא ידע, אבא שלי, שזה לא משנה כמה אנשים יחליטו לעשות הפגנות, ולהיות צמחוניים, זה לא יזיז את קצה המזלג של האנשים שרוצים להרוויח כסף, ושל האנשים שרוצים לשבוע כמו שצריך.
נ.ב
איזה מגילה כתבתי *~*

06/06/2014 22:07

סורי, אבל אני פשוט לא יכולתי להתייחס למה שאמרת על האפרוחים מהרגע שאמרת 'פסטרמה'.
פשוט 'פסטרמה' זו מילה מצחיקה. אין לי מושג למה.
עכשיו, יש אנשים שטוענים שבגלל כל האנושיות הידועה לשמצה שלנו אנחנו צריכים לתת ממנה קצת לבעלי החיים שאנחנו אוכלים. אני אומרת: תנו לי שניצל. או מרק. שניהם הולכים.
טוב, עכשיו קצת ברצינות. לביאות, נמרים, צבועים, זאבים. כולם טורפים. האם הם טורפים את הטרף שלהם בהומניות? הורגים אותו באופן מהיר ונטול כאבים?
לא.
ואני מאמינה שהם חיים עם הבשר שלהם בסבבה.
יש מקום להתייחס לחיות הללו באנושיות רבה יותר, אבל אני לא יכולה להגיע לדבר הזה אם זה אומר להיות צמחונית. אני כן עושה את הקטע הזה של "יום צמחוני" כי אני כן חושבת שלהתעלל ככה בחיות זה מיותר לגמרי, אבל אני לא חושבת לעשות מעבר.
בנוסף, אם נהרוג את כל החיות הללו באותה הצורה שמרדימים כלבים וחתולים, למשל, ייתכן והבשר יאבד מאיכותו. או שזה יעלה את מחירי הבשר בהרבה. אני יודעת שלא זה מה שהצעת, אבל זה מה שאחרים הציעו. או השוו אליו. לדעתי, דרך הומנית *בהרבה* (דגש על "בהרבה") לא קיימת.

06/06/2014 22:10

    פסטרמה זאת באמת מילה מצחיקה…

    06/06/2014 22:12

    כן. ובכלל, אחרי כל ה"רובוט ומפלצת" שהאחים שלי רואים (אוכלים שם כל הזמן בייקון שקוראים לו 'פסטרמה' מטעמי כשרות) המילה הזו קורעת אותי.

    06/06/2014 22:17

    לגמרי. פ-סטרמה. תגידו את זה. פאסטרמה. *דומעת מצחוק*
    לא חשבתי באמת על הדרך של הטבע. של בעלי החיים והבשר שלהם. הנה הוכחה! תאשימו אותם! למדנו מהם! (סתם, סתם, הכל מאהבה)
    תמיד רציתי ארנב. (לא קשור)

    06/06/2014 22:19

    פסטרמה לא אמורה לגרום לדמוע, זה לא אמור להיות בצל?

    06/06/2014 22:20

    1. הם אמורים להיות טורפים
    2. אנחנו לא אמורים להיות טורפים
    3. אני שמח שאת מודעת לזה….
    4. לכל אלו שהגיבו – ציפיתי שיערפו לי את הראש ולתגובות קשות בהרבה, אבל תודה על ההקלה

    06/06/2014 22:32

וואי הפרסומת שיש ביוטיוב עם רותם סלע שמחזיקה פתקים מעצבנת כאילו רואים סרטון שלם פתאום רואים פרה. עצבן אותי שבבלל היא מדברת (שותקת ומרימה פתקים) בשם הפרות.
וסתם הראו שם תמונות של פרות, היו צריכים לעשות כמו שיש בפרסומות של קולגיט המציג הינו שחקן או משהו…
ולנושא: אני לא חושבת שהאנושות תבין שזה לא בסדר להתעלל בחיות למטרת אוכל, אלא אם דינוזאורים טורפים יקומו לתחיה.
אבל מצד שני גם צמחים הם חיים וכל הצמחונות/טבעונות באה בגישה כזאת של לא נאכל את החיות, נאכל להם את האוכל.
אני נגד רצח ג'וקים ונמלים כי אותם לא אוכלים אלא סתם הורגים אותם (טוב יש כאלה שכן אוכלים…..אבל עדיין)

06/06/2014 22:10

    כן. אני מהפריקיות האלה של "בואו נרים אותו בזהירות ונשחרר אותו לחופשי".
    רק בגלל שמתישהוא ראיתי ג'וק ענקי מת, ומאז אין לי בעיה איתם.

    06/06/2014 22:13

    גוקים הם מפחידים, אבל זה מטומטם לרצוח אותם.
    זה כמו שמישהו שמפחד מחתולים ירצח אותם

    06/06/2014 22:14

    לו יכולתי, הייתי מקימה הפגנת אוהלים נגד ג'וקים (מטאפורה)
    אין לי סיבה, אך הם מבחילים אותי.

    06/06/2014 22:16

    אני דווקא אוהבת את הפרסומת הזאת…:(

    06/06/2014 22:17

    אז הורגים גוקים כי הם מגעילים?

    06/06/2014 22:19

    כן, האמת. אבל לא הייתי מגדירה את זה הורגים. או מגדירה ג'וקים בעלי חיים. אולי זה סתם איזשהי סטייה שלי. אני בכללי מתעבת חרקים. חוץ מפרפרים.
    חרקים הם…הם כלכך מאיימים.

    06/06/2014 22:25

    אז מזה? המתת חסד? נו זה גם רצח

    06/06/2014 22:26

    את יודעת שבסוף כל הצמחים האלו חוזרים רק כדור חדש כן? כאשר הפרה מחרבנת בתוך האוכל – העש – הצמחים שהיא אכלה, יש זרעים, לכן הם גדולים מחדש מיתוך החרא .. סליחה על השפה

    06/06/2014 22:34

    את מודעת שכל האוכל הזה חוזר בדור חדש כן? אז הערה הזאת לא נחוצה

    06/06/2014 22:40

לדעתי, בלי להעליב אף אחד, להיות צמחוני או טבעוני זה טמטום מוחלט.
להיות הדבר זה, זה למנוע מהגוף צורך קיומי.
בתור בני אדם, אנחנו אנוכיים מטבענו ונולדנו להרוג בשביל להתקיים.
לא משנה באישה דרך. זה פשוט לא משנה.
ואני לא אומרת שלא אכפת לי מהחיות, אני מתה על כל חיה שקיימת בעולם הזה.
אבל אני חושבת על עצמי קודם, על מה שאני צריכה, ואחר כך על האחרים
זה הכל.

06/06/2014 22:14

    צודקת לגמרי. ולחשוב על האחרים במקרה זה, זה בעצם לחשוב על בעלי החיים. את לא אגואיסטית, וגם אנחנו לא. ככה לימדו אותנו. זה גם לא הורינו. זה מה שהטבע אילץ את האדם הקדמון לעשות. זה צורך קיומי- 'מזון'.

    06/06/2014 22:21

    אנחנו לא אמורים לאכול בשר! יש לנו טפרים? שניים חדות לחתוך את הבשר? למה ניראה לך שלוקח לנו זמן לאכול סטייק? המעי לא נועד לבשר זאת עובדה! אך אחד לא מקשיב?

    06/06/2014 22:43

אהאהא וגם אני מוסיפה, שרשרת המזון. או למשל ויטמינים, ברזל ועוד דברים שחייבים להיות בגוף האדם. איך אתה חושב ששרדנו כל כך הרבה זמן? שכל החיות שרדו כל האלפי שנים האלה? אחד אוכל את השני, כמו משחק הישרדות.
תגיד תודה שהפעם התקדמנו וזה לא כזה נורא..

06/06/2014 22:20

    רגעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע אתה בכלל לא צמחוני או טבעוני!
    אז אתה אומר על כל הדברים הנוראים האלה כשאתה אוכל בשר? באמת?

    06/06/2014 22:23

    אולי היינו על פלנטה אחרת שהייתה על סף הכחדות וחייזרים שלחו בני אדם לכדור הארץ ובכלל לא נועדנו לאכול חיות…

    06/06/2014 22:24

    או שאתה צימחוני? אני לא מבינה, אתה כותב, אני לא טבעוני, צמחוני. קשה להבין את זה.

    06/06/2014 22:24

    את אומרת שרק ביגלל הבשר התקדמנו? ההגיון שבזה חסר הגיון! אני מוכן להתערב איתך שאם לא תאכלי למשך חודש צמחים מכל סוג שהוא – ואפילו לא את הוויטמינים שבהם יהיה לך שפל הדרגתי חדש בערכת העיכול. את יודעת למה שרדנו? כי החיות שאנחנו אוכלים אוכלות צמחים, אנחנו אוכלים ויטמינים שמי שהוא אכל בישבלנו. אם היינו אוכלים רק בשר היינו מתים! אה!

    06/06/2014 22:46

אני אישית, מאוד חלוקה בנושא הזה.
מצד אחד אני לא מצדיקה רצח של בעלי חיים ושונאת את החיים שלנו על כך אבל מצד אחר אני אוכלת בשר ונהנית מזה.
חשבתי לא פעם על להיות צמחונית או טבעונית ובזמן האחרון הנושא הזה תופס מקום רב אצלי במחשבה…
אני מניחה שפשוט אין לי את האומץ לעשות את הצעד הזה.

06/06/2014 22:36

    לא דרוש אומץ, דרוש אמון מלא.

    06/06/2014 22:38

    אולי באחד הימים זה יקרה…

    06/06/2014 22:42

אני טיבעוני, ואני בלחץ! מחר עושים אצלנו על האש… ואני ירצח אתכם אם תמשיכו לדבר על פסטרמות וגם זה יפגע בי אישית (ואולי גם בראש שלכם)

06/06/2014 22:42

לא! זה לא מצחיק דניאל, אם את תיפתחו השיחה כזאת אני יקלל אותך בשמות כל כך איומים שאמא שלך תישברו לך ת׳מחשב מובן?!

06/06/2014 22:47

על כולם – אם אין לך עניין חשוב להגיד כאן, או פניסיון להצחיק תעזבי את הצ׳אט, באמת שבנושא הזה אני מצפה ממך להיות רצינית. מיצתער על הקשיחות אבל זה עניין רציני מצידי

06/06/2014 22:51

מזל טוב! הסיפור המאה שלי!

06/06/2014 22:55

טיפה הגזמת בנוגע למה שאמרת על השואה , אבל מעבר לזה אתה לא מאמין כמה שאתה צודק!

07/06/2014 09:23
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך