"הרחוקה"

12/05/2017 587 צפיות אין תגובות

אמא שלי ואני אוהבות את הסרט "הקיץ של אביה"
יש נקודות חיבור לילדותה של אמי . גם היא גרה בצריף קטן. בשכונה קטנה, בתל אביב הקטנה.
והיו עוד נקודות ממשק.
כשהיתה ילדה , אביה נפטר בפתאומיות. אמהע נשארה עם שלושה ילדים קטנים ובהריון מתקדם.
באותה תרופה, עזרה סוציאלית היתה בחיתוליה. העצה היחידה שנתנו לה , לאלמנה הצעירה , למסור את ילדיה הקטנים לבית יתומים . ברור שהיא סרבה בתקיפות.
ידיד המשפחה , נחמיה הציע לה למכור גבינות וחמאות מתוצרתו. היתה לו מחלבה קטנה . את הסחורה היא קיבלה מדי יום ., טריה ישר מהמחלבה. היתה מעמיסה אותה על עגלת תינוק וצעדה עם העגלה המקרטעת לשוק לוינסקי. בבוקר השכם צועדת ולפנות ערב חוזרת מותשת ומובסת. פעמים רבות לא הצליחה למכור את כל הסחורה. היתה חוזרת הביתה ומחלקת לילדים . גם ילדי השכנים נהנו מכריכים טעימים עם גבינות וחמאות.
אמא שלי היתה הילדה הגדולה , הבכורה, רק בת שמונה, אבל היה על כתפיה עול כבד. היחא השגיחה על אחיה . לקחה אותם לגן. את מרק העדשים או השעועית היא שפתה על הפתילייה שתהיה להם ארוחה חמה .
לפעמים היתה אמה אומרת לה לקחת חבילה ארוזה של סחורה למשפחה שהזמינ מבעוד מועד. אמ י קראה לה "הרחוקה". כי זאת היתה דרך לא קלה ודי ארוכה להגיע לביתם . וכאן נזכרה בסיפור של אביה שלקחה את הכבסים הנקיים לפי בקשת אמה .
"הרחוקה " היתה אשה טובה , וכיבדה תמיד את הילדה הקטנה והחרוצה בפםרוסת עוגה טריה שאפתה או בחופן סוכריות לה ולאחיה הקטנים.
אמי אהבה ללכת לשם. למרות המרחק . והיחא ידעה שכך היא עוזרת לאמה שהיתה כבר באפיסת כוחות.
יום אחד , היא אחרה להגיע הביתה . אמה התחילה לדאוג. החשיכה כבר ירדה . והיא נבהלה . מה קרה לילדה . שעה ארוכה היא חיכתה וכססה את צפרניה עד זוב דם. טלפון כמובן שלא היה.למי היה ? ולמי תפנה ?היא עמדה והתפללה שתחזור הילדה ושלא יאונה לה כל רע.
והנה לפתע מגיעה הילדה בריצה .
מה קרה שואלת האם ? למה איחרת לחזור ?
אה כלום > היא אומרת היו ילדים והם משכו לי בשיער והעליבו אותי. אבל לא בכיתי והנה את רואה הגעתי בשלום.אמאלה פחדתי שתדאגי לי אז רצתי מהר כל הדרך חזרה .
ילדה טובה אמרה אמה ונשיקה את מצחה הרטוב .


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך