להרגיש כמו פראו רוזנטל…

26/02/2017 565 צפיות אין תגובות

ישבה לראות סידרה בטלביזיה. סצינה קצת מפחידה . היא לבד. היא מצטמררת… גשם שוטף בחוץ…היא והטלביזיה , חברות טובות…
לפתע היא שומעת דפיקות עזות בדלת. ליבה מחסיר פעימה, או שתיים…
מי זה יכול להיות בשעת לילה מאוחרת?
היום כבר לא דופקים סתם כך בדלת , מי שרוצה לבוא מתקשר קודם לוודא שאפשר בכלל להגיע.
היא לא מחכה לאף אחד.
כשהיא כמעט לא נושמת היא הולכת לדלת. מציצה בעינית. חושך במדרגות.עכשיו נדלק האור.
גבר מגודל בבגדים שחורים עומד ומחוכה , קסדה שחורה על ראשו.
היא עדיין מבוהלת . לא נושמת כמעט. לא פותחת את הדלת.
השכנה ממול. היא ובעלה והילד , נער גדול , פותחים את הדלת ומכניסים את האופנוען. רעש מכוון הדירה. עוד אנשים נמצאים שם, מוסיקה רועשת….דיבורים בקולי קולות …וצחוקים .
עכשיו היא כבר חוזרת לטלביזיה שלה .
לפתע היא נזכרת בקטע מהספר של הנס פאלדה לבד בברלין , על פראו רוזנטל הזקנה היהודיה מקומה רביעית…ממש… תודה לאל…סיפור קשה…
למחרת היא דופקת בדלת של השכנה, הדיירת ששכרה את הדירה . אף אחד לא עונה. הם עדיין ישנים.אולי. טוב כל הלילה חגגו!
ואז היא יורדת לפאולה השכנה מהקומה השניה, פאולה מזמינה אותה לקפה והן מפטפטות. היא מספרת לה על הסיוט של אתמול … פאולה אומרת שכדאי להתקשר לבעל הדירה . כי גם היא סובלת מהרעש, מבדלי הסיגריות הזרוקים במדרגות , ובכלל באוירה הרעשנית שלא מתאימה לדיירים השלווים של הבנין.
עכשיו השכנה התעוררה והיא חוזרת אליהן… כולה ששה אלי קרב…
"מה קרה ? "
"אפשר לחשוב…'
,,אז הוא דפק אצלך בדלת…"
אבל היא אומרת לה , זאת לא הפעם הראשונה , אנשים עולים אוטומטית לקומה האחרונה…
כי הדיירת אומרת שהם גרים בקומה אחרונה…ולא מדייקת שזה בעצם חצי קומה מתחת…יש הבדל …לפחות במקרה שלה, הבדל משמעותי . אנשים שועטים במדרגות ומגיעים אכן לקומה האחרונה.
היא מסיימת את הקפה שלה .אומרת תודה לפאולה. הן מחליטות בינתיים להניח לעניין, אולי הסיפור יפתר לבד. כולה , אופנוען לבוש שחורים והדימיון מרקיע שחקים …


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך