sapir13
http://www.youtube.com/watch?v=vaAVByGaON0

להשתנות

sapir13 24/04/2014 642 צפיות 9 תגובות
http://www.youtube.com/watch?v=vaAVByGaON0

אני תמיד אומרת שלא השתנתי, שנשארתי אותו דבר. אבל כשאני מסתכלת במראה אני רואה מישהי אחרת, וכמה שונה היא ממני.
היא קרה, רעה; לא מחייכת או צוחקת, פחות מדברת, יותר שותקת; היא לא דומה לי באופי, אבל כן במראה, והיא אני, לצערי.
כשאני חושבת על זה, תמיד שאלה אחת מופיעה בראשי: "מתי השתנתי?" מתי הספקתי להפוך לילדה כזאת, ועוד מבלי להרגיש?
המוזיקה בחדר מתנגנת. זה מרגיש כאילו היא מספרת את כל חיי בכמה דקות.
אני יכולה לשבת לכתוב את הכל על דף, והם יכולים לבוא לקרוא את זה, לא אכפת לי. לא אכפת לי שיגידו עליי דברים רעים, לא אכפת לי שיעקמו פרצופים לכיווני או שבכלל יתעלמו ממני. התרגלתי, וזה הדבר העצוב כאן, שהתרגלתי.
ענן מרחף מעל ראשי, ממש כאילו המסכה לא מכסה אותי כמו שצריך, אז הענן פשוט מכסה את כולי, להגנה.
אמרו לי פעם שאני אומרת לפעמים דברים בחוסר רגישות, שאני פוגעת ולא לכולם נעים להעיר לי על כך. מצטערת, אני מניחה שזו פשוט לא האני שהייתי, שזו מישהי אחרת עכשיו, והיא לא נותנת לי לקחת את השליטה חזרה, ולא משנה כמה אני נלחמת.
אני אף פעם לא התכוונתי לפגוע, הכל תמיד היה בחוש הומור, אך אני מניחה שפשוט השתנתי לרעה.
החיוך העצוב לא מש מפני וידיי לא מפסיקות לכתוב, כאילו אם ייעצרו לדקה חוט מחשבתי ייקרע ואני אשכח את כל הכתוב המוחי.
למה לנסות להיות שמחה כשזה כבר ידוע שאני תמיד עצובה?
למה לנסות סגנונות חדשים כשזה כבר ידוע שאני כושלת בהם?
אני מתגעגעת לאנשים שתמיד הצליחו לגרום לי לצחוק, שכל מילה שנייה איתם היתה בדיחה או עידוד אמיתי. הם חסרים לי. כאילו הם כל כך רחוקים…

אני מביטה במראה ומה שאני רואה לא מוצא-חן בעיניי. אני רוצה להדחיק אותה לפינה, את האני השני שלי, אבל אני יודעת שלא משנה מה, אני תמיד אזדקק לה לצידי.


תגובות (9)

את לא רעה =[

24/04/2014 14:55

אני בוכה. ולא מאושר.
הדמעה הנוצצת זולגת לי על הלחיי. אני לא סמוקה. כמו בימים אחרים.
אני מאמצת את עיניי להיסגר ולא לבכות.
הן פותחות אותה ויוצאות בשעטה ולא שמות לב אל הילדה.
הילדה שתמיד הייתה בקצה הכיתה. היו לה חברות.
שהלכו ודעכו. היא מרגישה לבד. יש לה שני חברות שאיתה בכיתה.
הן חברות טובות. אבל זה לא מספיק.
היא מתרחקת מאנשים. לא אכפת לה. היא מנסה להישאר אדישה,
אבל זה שובר אותה.
ככה זה. זה הגורל שלה.
גם לאמא שלה זה קרה, עשו עלייה חרם, סתם. בגלל חברה שבגדה.
זה בגנים אבל לילדה לא היו חברות שבגדו. היא פשוט מתבודדת בתוך עצמה.
הילדה הזאת הייתה אצל סבא שלה וראתה אותו קירח. בזמן האחרון הוא שם כיפות גדולות לראשו. הילדה נשארה עדיין רגועה. וירדה לאמה ושאלה אותה אם זה בגלל שהוא חולה סרטן והאמא בישרה לה שכן. במשך כמה שנים. והוא גבר על סרטנים רבים. כמו סרטן השד, סרטן הלבלב ועוד המון. הילדה לא בוכה. היא מנסה לצחוק. אין לה את אבא שלה. הוא ואימה התגרשו. הילדה מנסה לשמוח, אבל היא יודעת שהגוף של סבא שלה נחלש. והוא חולה בעוד סרטן. אולי הוא לא יחייה במשך הרבה זמן.
היא מנסה לשמוח, אבל קשה לה.
הילדה עדיין נשארת אדישה.
ואז היא קוראת סיפור. על מישהי שמזכירה לה אותה במקצת. קצת. אבל עדיין.
ואז היא בוכה. בוכה מהמשפט:
'אני מתגעגעת לאנשים שתמיד הצליחו לגרום לי לצחוק, שכל מילה שנייה איתם היתה בדיחה או עידוד אמיתי. הם חסרים לי. כאילו הם כל כך רחוקים…'
ואז היא שוב עוצרת דמעות. דמעות של כאב אמיתי, שלא דואב.
היא מתפרקת ומתחילה לבכות. וזה מעגל החיים שלה.
היא מתגעגעת אליו למרות שהוא חי, מתכוננת לעתיד.
מנסה להיות שמחה. מנסה. אבל רק מנסה!!!! היא פשוט נשברת בכל פעם.
לצערי, הילדה הזאת היא אני.

24/04/2014 14:56

אני לא יודע אם הסיפור הזה הוא אמיתי או לא.אבל בכל מקרה אני אכתוב את מה שאני רוצה לכתוב.
אני מדבר עם הרבה אנשים בפייסבוק ובכלל בכל מיני אתרים.אבל לא אל כולם אני מתחבר כמו שהתחברתי אלייך.
את אדם מדהים ספיר.ואת צריכה להבין את זה.את צריכה להיות מאושרת.את צריכה להיות שמחה.כי יש לך את כל הסיבות למה כן להיות שמחה.
את כשרונית בצורה יוצאת דופן.מצחיקה,חמודה,נחמדה ברמות ובאמת מיוחדת.אז תתחילי להבין את זה.את צריכה להיות שמחה.
מאחל לך המון בהצלחה בכל מעשה ידייך.ושבת שלום ^^

24/04/2014 15:02

אם זה רק קטע, אין לי מושג מאיפה יש לך רעיונות כאלה מקוריים, את מדהימה.
ואם לא.. נכון, אני לא מכיר אותך כל כך אבל אני לא מאמין שאת כזאת. לכל אחד יש צד כזה, שונה מעצמו. אבל מפחד, מבטחון עצמי, אנחנו נותנים לו להשתלט עלינו. את ולא אף אחד כזה אז אין לך למה לחשוב ככה.

25/04/2014 10:52

תודה לכם, באמת שזה משמח אותי לקרוא את התגובות שלכם, אבל ככה אני מרגישה :/

25/04/2014 12:06

    ועל זה נאמר צרות של עשירים

    25/04/2014 12:14

    מה? המשפט הזה כל כך לא קשור…

    25/04/2014 12:27

    איך לא?! יש לך קוראים קבועים שאוהבים את מה שאת כותבת אבל זה עדין לעתך לא מספיק טוב אז זה צרות של עשירים…

    25/04/2014 12:36

    אני בכלל לא התכוונתי לזה בתגובה שלי, אני בסך הכל אמרתי שלמרות התגובות השמחות שלהם אני עדיין מרגישה קצת עצובה, ושהסיפור הזה הוא איך שאני מרגישה.
    למה לי בכלל להתבאס אם אין לי תגובות?

    25/04/2014 12:40
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך