מה דעתכם בנוגע לאמת מוסרית? (דעות)

michaelb 19/02/2016 999 צפיות 41 תגובות

"אז הוא מוסרי… אז מה…

אז הוא לא כועס… אז מה…

אז הוא לא בזבזן… אז מה…

מה לעזאזל נותן לו לגיטימציה לשפוט אותי כשאני מחליט לגנוב?
מאיפה החוצפה שלו לצעוק עלי כשאני שוכב בגיל צעיר?
אז מה!
אז מה אם הוא מוסרי!
כולנו בנויים מדחפים!
אם הוא מרגיש דחף לא להיות סציומט ולהתנדב במד"א, ואני מרגיש דחף להיות סציומט ולעקוץ את הכסף של ההורים, אז אני לא בסדר? מי קבע!!!!!

מאותו מקום שהוא טוען למוסר שלו, משם בדיוק אני טוען למוסר שלי.
ואם אני כריתי זהב בצורת משולש מהמכרה, והוא כרה זהב בצורת עיגול –
זה הופך מישהו מאיתנו ליותר צודק ואמיתי?"

בכל הקטע הזה, החזקתי בעבר כגישה פרטית והשקפת עולם שטענתי עליה כאמת המוחלטת..
היום אני חושב משהו אחר..
אבל לא מעניין אותי מה אני חושב היום, כי אני יודע שיש אפשרות שאני טועה.

אנשים יקרים,
אשמח אם תכתבו בתגובות את הדרך שלכם לתפוס את העולם מצד האמת המוחלטת המוסרית והאמת בכלל, ואולי תפתחו לי ולחבר'ה האחרים פה נקודות מחשבה חדשות..
תודה, אין עליכם :)..


תגובות (41)

לאנשים דתיים כמובן אין את ההתלבטויות האלה אם המעשים שלהם מוסריים או לא, כי יש את ההלכה שקובעת מה מותר ומה אסור לעשות.. אבל אני חושבת שכל אדם עם חוש מוסרי יידע מה נכון ומה לא נכון לעשות…

19/02/2016 00:35

    אביא את הדוגמה הקלסית….היטלר האמין שטוב להרוג יהודים משום שהם נחותים… האם זה היה טוב מוסרי באמת?

    אגב, לגבי אנשי דת…
    תשאלי אנשי דת אם הם יהיו מוכנים לרצוח תינוק עמלקי במצב היפותטי שבו הם יודעים בטוח שהוא עמלקי.
    הם יאמרו שהם לא יעשו את זה בשום פנים ואופן…
    על פי הדת, המוסר הוא להרוג עמלקי (ולסקול הומואים וכו' וכו'.. אבל אפרופו דוגמאות קלסיות אז זרמתי על אחת :) ).

    19/02/2016 00:44

לא חושבת שיש אמת מוחלטת.
לדעתי באמת לא כל דבר שנכון ומוסרי לדעת מישהו אחד צריך להיות גם לדעת אחר. בעיני הגבול עובר כאשר זה מגיע לפגיעה באחרים. למשל: גניבה היא לא דבר מוסרי כי היא פוגעת אדם לו שייך הרכוש הנגנב. לעומת זאת, יש אנשים שיראו התנדבות כערך עליון ואילו אחרים יגידו שעדיף להתמקד בלימודים כדי שתצליח בחיים. במקרה כזה אין צודק או לא.
לטעמי, כל עוד המעשים שלך לא פוגעים באחרים, מותר וצריך לעשות מה שניראה לך נכון ומרגיש לך טוב.

19/02/2016 00:37

    אז לטענתך, אין בעצם סקלה מסוימת בגדר המוסר, אלא יש מה בסדר לעשות ומה לא בסדר לעשות, כשהגבול החוצץ נמצא היכן שקיימת הפרעה אצל אחרים.

    אבל אם תגידי כך, אז גם לטענתך יש פרדוקס באמירה שלך (אלא אם כן לא הבנתי אותך, ויותר מאשמח אם תתקני אותי):
    מצד אחד הבאת כלל ש:אין אמת מוחלטת.
    מצד שני אמרת שמותר (משמע שההפך הוא אסור, כלומר לא מוסרי) לעשות רק מה שלא פוגע באחרים, אז לטענתך השנייה שהצגתי – יש אמת מוחלטת…

    19/02/2016 00:49

    החלק הראשון נכון. השני הוא אחר לגמרי.
    זאת אומרת: אין אמת מוחלטת, אבל כדי שנוכל לחיות זה עם זה ולא להפוך לגזע נכחד צריך כללי התנהגות בסיסיים. מבחינתי, הכללים האלה תקפים במקרה של פגיעה באחרים, כי לא משנה במה אתה מאמין או לא מאמין, אתה לא יכול לכפות את האמונה שלך אן ההשלכות שלה על אחרים.

    19/02/2016 00:54

אתה דתי?

19/02/2016 00:50

    כן…
    למה שואלת?

    19/02/2016 00:56

אז את בעצם (all of me, שזה אחלה שיר דרך אגה.. בייחוד הגרסה של לינדסי סטרילינג D:) מציעה דרך להתגבר על הבעיה שאין אמת מוחלטת.
(כי גם אם תגידי שקיימת אמת שורשית אחת (ואת לא אומרת את זה) שעל פיה כולם חייבים לפעול לפי ברירת מחדל, והיא האמת שצריך סדר ואי אנרכיה. אבל הכלל הזה נפסל ברגע שיש אדם אחד בעולם שטוען לכך שלא אכפת לו מסדר או לא סדר..)

19/02/2016 01:00

    לא נכון, כי הרוב שולט!
    ויכול למנוע ממעוט לעשות כרצונו.
    אם כי אני יכולה לסתור את עצמי בקלות, עם כל התקופות בהם מיעוט שלט על הרוב…

    19/02/2016 01:04

    אם אדם חושב שלא צריך להיות סדר בעולם (דבר שבהכרח יוביל להכחדות המין האנושי), הוא רשאי לשים קץ לחייו, אבל לא לאלו של אחרים. אני נאלצת להסכים עם עדי מעליי (ועם המשפט הקלישאתי להחריד), שהרוב קובע. וכמו שזכותו של אדם להגיד שלא איכפת לו מסדר, זכותו של אדם אחר להגיד שדווקא לו כן איכפת, ןבמאבק הזה מובן מאליו שהרוב ינצח.
    כשאני אומרת שאין אמת מוחלטת אני מתכוונת לזה שאין אמת אחת נכונה לגמרי, אבל יש כמה אמיתות שמאד קרובות לזה, ואנחנו נאלצים להסתפק בהם…
    נ.ב. אני מאד אוהבת את לינדזי סטרלינג, אבל דווקא את הגירסא שלה לשיר הזה אני לא מכירה… (אם כי בעיניי יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתעלות על המקור)

    19/02/2016 01:19

    וואו, הוכחה חייה לכך שהמוח שלי פעל בסדר גמור!
    תודה תהיל!

    19/02/2016 01:22

מחשבה מעניינת. בהחלט תהייה שצריך להפוך אותה בראש. עוד לא גיבשתי דעה נחרצת בנושא. כי פעם ראשונה שנתקלתי בו…
בהצלחה לכל המוחות החושבים!

19/02/2016 01:02

    היי יוקי..
    באמת לתגובה שלך על התגובה שלי –
    מיעוט ששולט על הרוב, או רוב ששולט על מיעוט, לא מקיים אמת מוסרית מסוימת.
    בכדי לבסס את האמירה שלי אגדיר מצב היפותטי שבו *כן* קיימת אמת מוחלטת!
    במצב כזה, אם הרוב שולט על המיעוט בצורה שהוא מנהל אמת שהיא *לא* האמת המוחלטת, עדיין מתקיימת לה האמת המוחלטת.
    הכלל שהצעתי פה בכדי לנסות לפסול את הכלל שלך הוא שאמת מוחלטת (בעניין שלנו בנוגע למוסר) – לא תלויה ברוב או במיעוט. זה שרוב או מיעוט הם השולטים – זה עניין של "כי ככה המציאות מתקיימת" ואין תלות אמתית בין זה לבין האמת האמתית…

    מקווה שהבנתי אותך נכון. ואם לא, תמיד את יכולה לתת לי כאפה ולומר "מטומטם! אני בכלל חושבת משהו אחר" :).

    19/02/2016 01:09

    חחחחחח
    לצערי תאלץ לקבל כאפה. כי לרגע אחד עצמתי את העיניים והתעלמתי מכל הפוסט ומשמעותו.
    אני התייחסתי בדיוק לשורה הלא רלוונטית שכל מטרתה הייתה להוציא אותי חכמה.
    אבל יצאתי לגמרי סטומה, כי העצלות בהחלט נצחה אותי.
    כך שייתכן שלי בעצמי מגיעה כאפה אבל אני לא להוטה לקבל אותה כמוך…
    אז, תסלח לי?

    19/02/2016 01:15

חחח יוקי… את מיוחדת D: …
נחשוב עלייך..

19/02/2016 01:17

סתם סיקרן אותי… אני דתייה, אבל לפעמים יש לי שאלות מוסריות על הדת. לדוגמה – איך הדת נותנת לשחוט ולהקריב בהמות? לא מגיע להם לחיות? אני לא חושבת שזה מוסרי לאכול בעלי חיים, ומוזר לי שלפעמים זאת מצווה… (זאת רק דוגמה קטנה, כן?)

19/02/2016 01:39

    השאלות הקלסיות והטובות של ימי התום :) ;)..

    תחילת שנה הייתי אתאיסט גמור, משם הלכתי לישיבה, ונפתחו בפניי אוצרות פילוסופיה של הרב קוק, דסלר וכו' שעשו לי סוויטצ' של 180 מעלות במחשבה…
    התשובה למה שאת רוצה נמצאת ב"חזון הצמחונות והשלום"..
    אבל אם את עצלנית (כמו כל איש ממוצע על פני העולם הזה חחח…) אז בקיצור –
    הרב קוק מציג שמה אמירה שהאיכלת בשר קרבנות\חיות בכללי וכו', זה היתר כללי שנובע מכך שהדור שלנו לא מתוקן והדבר אכן לא מוסרי, ובימי הגאולה כשהתיקון מצידנו יושלם, כך גם עניין מוסרי זה…

    אבל התשובה הרבה יותר מורחבת משום שהיא תלויה גם בתכלית הבריאה שלשמה אנו מקיימים מצוות ועובדים את אלוקים, בהיררכיית הנשמה ביחס לעדיפות ובעוד אינספור משתנים אחרים..

    חחח מקווה שלא הרתעתי אותך יותר מידיי.. בכל זאת "הרב קוק" וזה…
    אם יהיו לך שאלות, את מוזמנת לפרוס אותם בפניי ואשתדל לעזור לך..
    אולי אלו גם שאלות שיכול להיות שאשאל את עצמי, ואז תעזרי לי לחתור עוד אל האמת המוחלטת..
    ליל"ט :)

    19/02/2016 01:58

all of me, אני לא יכול לצטט ציטוטים משום מה, אז גם ההודעה הזאת מופנת אלייך.

"אם אדם חושב שלא צריך להיות סדר בעולם (דבר שבהכרח יוביל להכחדות המין האנושי), הוא רשאי לשים קץ לחייו, אבל לא לאלו של אחרים."
אז שוב – אין או יש אמת מוחלטת? את הפכפכה מאוד בנקודה הזו :)

"כשאני אומרת שאין אמת מוחלטת אני מתכוונת לזה שאין אמת אחת נכונה לגמרי, אבל יש כמה אמיתות שמאד קרובות לזה, ואנחנו נאלצים להסתפק בהם…"
גם אמיתות שקרובות לאמת המוחלטת אי אפשר לקבוע אותן כאמיתות קרובות…(לטענתי..).
ואם אגיד שה"רוב קובע" זה מה שמוביל לאמת שקרובה לאמת המוחלטת (שלפי מה שהבנתי ממך, קיימת, אבל אנחנו לא נדע אותה לעולם, מאחר ואם את מצידה סכלה של אמת (לשיטתך, אמת שקרובה לאמת מסוימת אחרת) אז יש אמת מוחלטת.). – אז אעלה מצב היפותטי בגדר המציאות בו כל האנשים בעולם חושבים שכאב זה דבר שמשמח את חווה הכאב, זה יוביל לכך שתרצי להפוך את הסבל שלך לשמחה בזמן שאת חווה כאב, או שתאמרי שכולם חולים וצריכים לקחת טיפול?
הרוב לא קובע אמת מוחלטת, אלא הרוב יוצר סדר אופטימלי. וגם אלו שטוענים שאי סדר אינו תחת הגדרת אמת – יצדקו לגמרי.
זה נכון שהרוב יכלא\יהרוג וכו' את אותו אדם שלא מסכים אתם, כי לרוב יש כוח, וזה עניין מציאותי. אבל אין זה עניין של אמת.

19/02/2016 01:46

    אני חושבת שהבילבול העיקרי כאן נובע מההגדרות השונות שלנו ל'אמת מוחלטת'. מבחינתי הכוונה בביטוי הזה היא שיש איזושהיא דרך חיים אחת ויחידה לכל בני האדם באשר הם.
    אני טוענת שהדבר הזה לא קיים, אלא שלכל אחד יש אמת משל עצמו ודרך חיים שמתאימה לו. לכן כשאני אומרת 'אמיתות קרובות' אני מתכוונת לדברים מסויימים שטובים לרוב האנשים ולכן קרובים להיות מוחלטים- טובים לכולם.
    לטענתי, בהנחה שאכן אין אמת מוחלטת, לכל אדם יש זכות להביע דעה בכל נושא ולא להסכים עם הרוב, אך מכיוון שכך המציאות עובדת, הכללים בשטח יהיו לפי דעת הרוב, ולכן דעתו של אותו אדם תישאר בגדר דעה בלבד. וכך לאדם יש את הזכות המלאה לטעון שלא צריך סדר בעולם, אבל קרוב לוודאי שבפועל לא יוכל לעשות כלום עם זה.

    19/02/2016 02:16

מי שהוא מכיר את השם סאטר פה באתר?

19/02/2016 01:58

    תלוי. את מתכוונת לזמר פופ איראני?

    19/02/2016 02:17

    יותר בסגנון של פחד מהטרדה…

    19/02/2016 02:20

אתה שואל למה זה לא מוסרי לגנוב?
כי זה פוגע בזולת.
אנחנו, כבני אדם, רוצים לחיות יחד ולכן כוננו מערכת חוקים, מערכי אכיפה, שיפוט וכו'… שיעזרו לכולנו לחיות יחד.
לכן, לגנוב זה גם לא חוקי. יש מדינות שהחוק נוקשה יותר (מוות) ויש מדינות שמתירות יותר (כלא,קנס וכו').
במדינה דמוקרטית, הרוב קובע את הממשלה/נשיא ולכן, אני עם יוקי. הרוב שולט.
אבל זה לא אומר שהרוב צודק.

בקשר לדת:
בשם הדת נהרגו מליונים על מיליונים של אנשים בעולם וזה עדיין קורה.
הדת היהודית נגועה בדיוק כמו האיסלם והנצרות… ברגע שזה יתאפשר כל דת תנסה להכפיף את האחרים אליה.
ב 500 שנה האחרונות יש יציאה לחילונות. האדם החילוני כבר לא מאמין באלוהים אלא בעצמו (קצת נרקיסיטי אבל לדעתי בצדק).

בקיצור, אין אמת מוחלטת. אנחנו קובעים את גורלנו בעצמנו.

19/02/2016 07:27

אני לא חושבת שיש אמת אחת. לכל אחד יש מחשבות, דעות , אמונות … והם לעיתים שונים מאנשים אחרים וזה לגמרי בסדר. הבעיה כיום היא שאנחנו לא תמיד מקבלים את זה.

19/02/2016 08:53

    אני סקרן לגבי איך תעני על השאלה הבאה:
    האם יש אמת בזה שאת מקיימת במציאות הזו? או שאולי את חולמת\נמצאת בבית משוגעים והוזה את כולנו בכדי לייצב את העולם הרעוע שלך?

    אין כל כך קשר גלוי בין השאלה אל הנושא, אבל אני סקרן בכל זאת…

    19/02/2016 12:10

    מתקיימת*

    19/02/2016 12:10

ממממ….נו, אז מה אתה מחפש?
אני מאמינה שכל אדם חי בבועה מסויימת. בכלל, כמות ה"אמת" כפי שניתן לכנות אותה בצורה אובייקטיבית(שגם ספק שאובייקטיביות כלל מתקיימת) דלה מאוד.
כולנו חיים בבועה. אני, אתה, חברי היקר גיא שחושב שאני מטורפת וטועה לחלוטין בכל הנוגע להשקפת העולם שלי, מהללי השטן, מטיפי הדת, רואי החשבון, אוהבי החסה. כולנו. בכל "בועה" כזו, האדם שופט לעצמו מתוך הבחירה שלו את אמות המוסר. מה טוב ומה רע, מה שפוי ומה מטורף לחלוטין. אמות המוסר רחוקות שנות אור זו מזו בכל בועה\השקפה. וכמובן שכל בועה כזו מושפעת(בין אם מורדת או ממשיכה את הדרך שהושפעה ממנה) מהסביבה החיצונית, החינוך, הצרכים השכליים והרגשיים וכדומה.
פעמים רבות גם אנשים שופטים בועות או השקפות אחרות על פי השקפת העולם שלהם, אמות המוסר שלהם. וכמובן שקיים פער ענק בין כל אחת, לכן אין בזה ממש פואנטה.
אני חושבת…שאין טעם לשפוט השקפות אחרות על פי אמות המוסר שלך, כי הם פשוט לא תואמים אחד את השני.
לכן, דרך השפיטה שלי להשקפות פשוטה מאוד: אם האדם חש שזה מקדם אותו ולא מכניס אותו לרגרסיה כלשהי, שיבושם לו. אפילו אם אני עצמי חושבת שהוא מוליך את עצמו לאבדון. אין זה ברשותי להחליט מהן אמות המוסר שלו, ומה טוב בשבילו כפי שהוא רואה את זה. (כל זה נכון כמובן רק בעת שהוא לא מנסה להשפיע על תפיסת העולם שלי בהשפעת תפיסת העולם שלו.)

עכשיו, בהתקשר לפוסט שלך, בין הורים לילדים הסיפור עלול להוות בעיה גדולה יותר. פשוט כי פעמים רבות ההורים מתקשים להבין מדוע ילדיהם לא הולכים בדרך שלהם. הם מאשימים את עצמם ב"חינוך לקוי" וכדומה, ולא מצליחים לקבל את זה שהילד שלהם פשוט לא מקבל את מה שהם מאמינים בו. יתרה על כך, לא מוכנים לקבל את זה שהילד שלהם לא זקוק לעזרה, ולא רוצה את העצה ה"הורית מושכלת חכמה ברת ניסיון" שלהם.(משהו שאני מכירה באופן אישי מאמא שלי) כשמדובר בהורים וילדים, הילד לרוב יגדל להיות כמו הוריו, או בדיוק ההפך הגמור מהם. יקבל את מציאות הסביבה שלו, או ימרוד בה. זה רק טבעי אם כך, לא באמת קשור ללקות בחינוך.
אין גם הרבה מה לעשות עם זה. הורים יצטרכו להבין פעם שלא באמת יש להם זכות לבעלות כלשהי על ילדיהם.(כי שלטון בכל מקרה נובע מהסכמת הנשלטים:))
מקווה שלא עשיתי לך בלאגן גדול מדי במוח.

19/02/2016 14:55

    אגב(לאחר שבריר מחשבה), כל מה שאמרתי כאן סובייקטיבי למדי. זה יכול להיות בולשיט מוחלט. אבל היי, זה מקדם אותי:) אז למי אכפת.

    19/02/2016 15:26

    ולרי… ראשית כל, תודה..
    את בערך היחידה כאן שהקיפה את תפיסת העולם בנושא הזה על רוב ענפיה…

    מסכים עם רוב דברייך, ובמיוחד עם הסיכום של הפסקה האחרונה "כי שלטון בכל מקרה נובע מהסכמת הנשלטים" (הכל זאת… בכדי שמלך ייקרא מלך, הוא צריך נתינים שמקבלים את מרותו בהסכמה, וסתם כך, ללא קבלת המרות, למלך אין באמת "זכות" על הנתינים.)

    אבל,
    "(כל זה נכון כמובן רק בעת שהוא לא מנסה להשפיע על תפיסת העולם שלי בהשפעת תפיסת העולם שלו.)"
    למה? אז את טוענת שהאמת היחידה (וכל השאר שקר\לא ניתן לוודאות כאמת.) היא בכך שכל אחד יחיה את חייו שלו מבלי לחתור תחת אלו של חברו?
    ואם את טוענת שזו אכן האמת היחידה, מה המדד שהביא אותך למציאת האמת הספציפית הזאת? רגשות? כי אם כן, הרי ידוע לכל אדם עם קצת שכל בראש שרגשות הן לא מדד לקביעת אמת, אלא הם מצב נתון.
    אז….?

    19/02/2016 15:43

    אחרי שאני כותב חצי מגילה, את נזכרת לספר לי את זה… יופי ולרי, יופי -_-…

    19/02/2016 15:44

    חחחחח, הא, לא, לא באמת. אני פשוט לא אוהבת באופן אישי שאנשים מתעסקים לי עם תפיסת העולם. לא רוצה שיצילו אותי, רוצה שיהיה לי מעניין. אז בבקשה לא לייעץ לי לולא ביקשתי.
    חוץ מזה לפעמים אני כן חותרת תחת תפיסת העולם של אנשים, במקרה והם עצמם יודעים שזה לא מוביל אותם למקום טוב. ולפעמים הם לא בדיוק יודעים ואני מצליחה לשכנע אותם…
    חחחח, רואה? לכל כלל יש יוצא מן הכלל. לכן אני לא חיה את חיי בחשיבה על הדברים האלה, אני פשוט חיה באגואיזם המוחלט שלי ועושה את מה שאני אוהבת לעשות ולהרגיש.

    19/02/2016 15:48

    אחת שבאמת יורקת את מה שהיא חושבת…
    לא מצדד בזה שככה צריך להתנהל בחיים,
    אבל אין ספק שהיריקה מוציאה לצידה את שאר הרעלים שעושים בלגן בראש :)

    19/02/2016 15:53

    חחחחחח, מישהו אמר שאני מצדדת בזה?
    אבל זו הדרך היחידה שאני עושה את זה.
    חוץ מכל הדרכים האחרות שבהן אני עושה את זה.
    cause I'm a bitch, I'm a lover, I'm a child, I'm a mother….I'm a little bit of everything rolled into one.

    19/02/2016 15:57

    את כוללת.. רק הכוללים מצליחים בחיים :)..
    חסר רק שתתירי לעצמיך כמה קשרים אחרונים בתסביך העצמי, ואת תתקרבי משמעותית אל המטרה שהרבה אנשים פשוטים שואפים אליה…
    שבת של שלום ולי D:

    19/02/2016 16:05

חייבת להודות…הדיון הזה די מעניין.
אני מסכימה עם רוב הדברים שאנדריאנה כותבת, אומנם לא הייתי קרואת לזה בועה אבל לא משנה.
זה נכון שלכול אחד יש את התפיסות שלו לגבי מוסר ואמת ואני חושבת שלנסות להגדיר אמת מוסרית אחת זה בלתי אפשרי. כול אחד מאמין במה שהוא מאמין … וחושב שמה שהוא מאמין בו הוא האמת ההמוחלטת והדרך הנכונה להתנהל. לנסות להסביר את זה זה מסובך, זה כמו לנסות להסביר למה טוב זה טוב ולמה רע זה רע אבל יכול להיות שאני מתפזרת פה *_*
-אגב, לדתיים זה אולי יותר פשוט להחליט מה מוסרי ומה לא אבל זה לאו דווקא ככה… אני חושבת שאצל לא דתיים האמת המוסרית שהם נשענים עליה נקבעת ביחס לסביבה שבה הם חיים, החברה היא זו שמגדירה מה נכון ומה לא, מה טוב ומה רע… ככה אדם קובע מה מוסרי לו ומה לא.
יש גם אנשים שמחזקים בתפיסות מוסר מסוימות ולא אכפת להם איך אחרים פועלים… העיקר שהם מוסריים.
טוב…זהו xD שב"ש.

19/02/2016 16:20

    סיכמת בערך עשר דעות שנשלחו חחח :)
    דעה מעניינת, אבל אם תעברי על ההודעות שלי, תראי שאני חולק על הרבה ממנה…

    שבת נהדרת סיפורסיפור :)

    19/02/2016 16:23

אני לא מסכימה עם סיפורסיפור. המוסריות לא נקבעת רק לפי החברה, הרי אם כולם יתחילו לרצוח אחד את השני, זה יהיה מוסרי לרצוח? ממש לא. לדעתי, מוסריות זה אומר להיות אנושי ובן אדם נורמלי. גם אני דתייה, ולא מזמן דיברתי עם חברה שלי ואמרנו שבשר זה טעים ואני בחיים לא אפסיק לאכול בשר. אחותה גם הייתה שם והיא אמרה שבאיזשהו שלב היא חושבת שנפסיק לאכול בשר כי זה לא מוסרי. בכלל לא הבנתי מה לא מוסרי באכול בשר, אבל היא הסבירה שזה לא הגיוני ואנושי להרוג משהו או מישהו רק כדי שיהיה לך אוכל. אתה מבין? אני מקבלת את הדעה הזאת, אבל לא באמת אשיים אותה ואפסיק לאכול בשר, גם כי אני רגילה וגם כי בשבת כמעט כל מה שיש אצלנו לאכול זה בשר וזו מצווה לאכול בשר בשבת ^_^ בקיצור, מוסריות לפי דעתי היא לנהוג באנושיות, אפילו שכנראה שאני לא כך כך מוסרית.

19/02/2016 16:40

היי סתם מישהי ;) את הולכת נורא לקיצון אבל , להרוג מישהו… אז אם להיות מוסרי זה אומר להיות אנושי בן אדם שגונב הוא לא אנושי? ;\

-חחח אם היה לי כוח הייתי קוראת אולי פשוט תגיד לי את דעתך במשפט או שניים ?

19/02/2016 16:50

בהחלט הייתי רוצה להמשיך לדבר איתך על כל העניין של מוסר ודת אבל ניסיתי ואי אפשר לשלוח לך הודעות בפרטי, וכאן זה יהיה קצת מעצבן, לא? בכל מקרה תודה ;)

20/02/2016 21:13

    וואלה? מוזר.. דווקא הרפשרות של השליחה בפרטי מסומנת לי..

    בכל מקרה אם תחשבי על אפשרות כלשהי, יותר מאשמח לנסות לעזור לך לענות על שאלות.. מי כמוני יודע את ההרגשה הנוראה להחזיק בשאלות אמונה שנראות ללא מוצא..
    עד אז, שבוע טוב ☺

    20/02/2016 22:28

חחחחחחחחח סיפורסיפור, סליחה שזה ארוך (; לדעתי מוסריות זה אומר להיות אנושי.

21/02/2016 15:44
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך