המעודדת
יש לי ADHD והיום ראיתי בפייסבוק את הקמפיין הדוחה הזה על לעלות לחמש יחידות מתמטיקה. אם הם היו מעלים את המוטיבציה של ילדים עוד מילא אבל הם הוציאו ילדים בשלוש וארבע יחידות (אבל בעיקר שלוש) מפגרים רצח כאילו אם אני לא אעשה חמש יחידות אני אגמור בתור מנקה של פחי זבל. וואו תודה על האמון.

משרד "החינוך"

המעודדת 24/05/2016 978 צפיות 6 תגובות
יש לי ADHD והיום ראיתי בפייסבוק את הקמפיין הדוחה הזה על לעלות לחמש יחידות מתמטיקה. אם הם היו מעלים את המוטיבציה של ילדים עוד מילא אבל הם הוציאו ילדים בשלוש וארבע יחידות (אבל בעיקר שלוש) מפגרים רצח כאילו אם אני לא אעשה חמש יחידות אני אגמור בתור מנקה של פחי זבל. וואו תודה על האמון.

מר בנט היקר,
הייתי רוצה לראות אותך בתור נער מתבגר במאה ה-21. הייתי רוצה לראות אותך מנסה להבין מי אתה ומה אתה בעולם הזה, מנסה למצוא את עצמך ולגבש דעה על העולם. לפתח את הכישורים שלך ולהיות מוכשר ולא קונפורמי.
הייתי רוצה לראות אותך מתמודד עם לחץ חברתי. או עם אלפי הטלפונים שמצלמים ומעלים תוך שניות סרטון מביך של נערה לאינטרנט וביום למחרת יש כבר מאות צפיות והנערה? שלא נתחיל לדבר על מצבה הנפשי.
הייתי רוצה לראות אותך מתמודד עם ההורמונים, עם בעיות היום- יום של הנוער של ימינו. הריבים עם ההורים, הלחץ של הלימודים, החברים והדרמות הרגילות. אבל גם עם הדרמות הלא רגילות. אתה יודע, הילדים האלה שיש להם קצת יותר בעיות מאחרים.
קצת פחות קשר עם ההורים וקצת בעיות שתייה, פה ושם התמכרות לסמים. או ילדים שלא מוצאים את עצמם, מנודים, או סתם בודדים. ילדים בדיכאון. אבל כדאי שתדע, שהיום יש התמכרות קשה לא פחות, למסכים. לטלפון, לסדרות טלוויזיה, לבריחה מהעולם, לפגיעה עצמית. על מה שלא תחשוב, אני מבטיחה לך שאי שם נמצאים אנשים המכורים אל משהו.
אז הייתי מאוד רוצה לראות אותך מנסה להיות נער מתבגר, מלא הורמונים ומנסה להבין מיהו, רב עם ההורים, רב עם החברים, סובל מהדרמות הרגילות, אולי סובל אפילו מדרמות לא רגילות ואם זה לא מספיק, מתמודד עם התמכרות.
הייתי רוצה שתסתכל אל החבר שלך בעיניים ותאמר לו ששלושת השעות האחרונות היו באמת לטובתו. נכון, המבחן ערך שלוש שעות שלמות… וזה היה רק מבחן התאמות בספרות וזה ישתלם בעתיד כי החבר שלך יקבל את ההתאמות שלו. כלומר- אלא אם כן הוועדה לא תאשר אותו ואז הלך על החבר שלך. אבל לחבר שלך לא ממש אכפת עכשיו. החבר שלך בוכה כי הרכזת צעקה עליו שהוא נשאר אחרון ושזו בושה שהוא מסיים כל כך מאוחר.
כי אתה חייב ציונים גבוהים, אחרת המורים צועקים עלייך, אחרת המנהלת צועקת עליהם, אחרת מפקח האזור צועק על המנהלת, ועל המפקח האזורי צועקים אנשים במקומות גבוהים יותר. אז ציונים גבוהים, סבבה, אפשר לעבוד על זה ואפילו רצוי במידת מה.
אבל באמת שלחבר שלך זה ממש לא מזיז כי הוא בוכה ואתה צריך להסתכל לו בעיניים. הוא לא בוכה כי לא הלך לא טוב, האמת שהפעם הוא למד. הוא בוכה כי הוא כבר כל כך עייף. כי הוא לא יכול לדמיין איך זה יהיה בכיתה י"א. הוא בוכה כי הרכזת צעקה עליו שהוא האחרון שעושה את המבחן. אבל זה לא שהחבר שלך פחות חכם מאחרים, זה פשוט שהבוחנת הניטראלית שלו לא ידעה לכתוב בעברית נכון. היו לה המון שגיאות כתיב. למעשה, מעטות היו המילים שהיא כתבה נכון.
אז החבר שלך בוכה. ומה אתה אמור לומר לו? הייתי אומרת לך, אבל עדיף שתגלה לבד. אני עברתי את זה בדרך הקשה, מן הראוי שגם אתה תצטרך לגלות בעצמך.
אבל חכה רגע… לא סיימנו. עכשיו צריך ללכת לעשות את ההתנדבות! אחרת… אחרת מה? אחרת לא תהיה תעודת בגרות. איזה כיף לתרום לקהילה! איזה לא כיף כשמכריחים אותך לעשות את זה באיומים על תעודת בגרות. איזה לא כיף להיות בשלוש יחידות מתמטיקה ולהרגיש מטומטם כשאתה לא. האמת שהחבר ההוא שלך, כן זה שבכה אחרי שלוש שעות של מבחן, הוא נמצא בשלוש יחידות מתמטיקה. השנה הוא קיבל במקצוע 60. אבל רק במתמטיקה, כי כל שאר המקצועות היו 90 ומעלה.
אבל תכלס בואו נודה באמת, זה לא משנה שהוא קיבל חמש מאיות בתעודה ועוד המון תשעים. ה- 60 במתמטיקה? שמע הילד בטוח מטומטם.
אז בנט, כאשר אתה תהיה נער במאה ה-21 ותתמודד עם מיליוני הסחות הדעת הבלתי אפשריות שלא נותנות לך מנוח ללמידה ולעשיית עבודות, כשאתה תתמודד עם ההורמונים והדרמות הרגילות והלא רגילות, עם תחושת החוסר האונים שאתה לא יכול לעשות כלום כי זה מה שכולם אומרים לך ואתה באמת כבר מתחיל להאמין בזה.
כשאתה תצטרך להתמודד עם פרידה מהחברה שלך יום לפני המבחן באנגלית, וממש לא יהיה לך ראש לעשות אותו עכשיו, אבל אלא אם כן אתה חולה אסור לך להיעדר מהמבחן. כשאתה תעשה שלוש שעות מבחן ותבכה כי אתה כל כף עייף נפשית שלא חשבת שזה בכלל אפשרי, כשאתה תתמודד עם ההרגשה שהמערכת דופקת אותך שוב ושוב ושוב… שמשרד החינוך עצמו גורם לך להרגיש מפגר כי אתה לא בחמש יחידות!!! או שהוא גורם לך לחשוב שאי שם במשרד החינוך יש תפקיד שנקרא "לעצבן את התלמידים" ויש שם בנאדם שעושה את העבודה שלו בצורה מדהימה.
כשאתה תסבול מהתמכרות, ורצון שהוא בכלל לא הרצון שלך להשגת תעודת בגרות טובה ולתרום לקהילה (לא באמת לתרום לקהילה, אנחנו לא דור מספיק טוב כדי לעשות את זה בעצמנו אז חייבים להכריח אותנו), כשאתה תרצה להיות מוסיקאי, אבל מגמת המוסיקה עולה המון כסף… כי הרי רק המגמות המדעיות הן חינמיות. למה שמשרד החינוך יתמוך ב…אומנים? כשאתה תרצה להמשיך בפעילויות אחר הצהריים שלך, אבל תצטרך לוותר עליהן כי מה לעשות, יש בגרות וחייבים ללמוד. הרי בית הספר הוא כל החיים שלנו, זה שלא כאילו יש לנו אשכרה חיי חברה או תחביבים מחוצה לו. אנחנו הרי "מכונות ציונים".
אז, בנט היקר, אך ורק אז תוכל לשפוט את דור ה- Y. רק אז תוכל להחליט מהי תוכנית החינוך הטובה ביותר עבורנו. עד אז, אני רוצה שתדע שגם אתה וגם אני, שאנחנו, התלמידים "דור העתיד" וכל השטות הזאת שאכפת לכם מאיתנו ולא מיחסי ציבור או מדירוגים ארציים ובינלאומיים, תדע שאתה אומנם בא לבית הספר ומסיבה מסוימת ולא ברורה התלמידים רוצים להצטלם איתך, אבל זה לא הופך אותך לאדם שיודע הכי טוב עבורנו. זה לא הופך אותך לשר טוב.
כשאתה רוצה להשאיר חותם ורפורמה חדשה? זה לא הופך אותך למישהו שישאיר סימן. אתה לא תהפוך לאדם מוערץ או מוכר או אהוב יותר. אתה תהיה עוד אדם שעושה לנו סלט מהמוח כשהוא מנסה כביכול לעזור לנו.
רק אנחנו יודעים מה הכי טוב עבורנו. ואם אנחנו לא יודעים את זה, אז לפחות אנחנו יודעים מה לא טוב לנו. כי למרות כל הרצון הטוב והמאמץ של הורינו להבין אותנו ולתמוך בנו, הם לעולם לא יוכלו להבין אותנו לגמרי. הם לא יכולים להבין כמה זה קשה ללמוד למבחן כשהטלוויזיה נמצאת ממש חדר ליד ובמרחק של לחיצת כפתור אפשר לראות עוד תוכנית ריאלטי סטריאוטיפית. ומשרד החינוך לעולם לא יבין אותנו כי הם לא היו מתבגרים בתקופה בה אנחנו חיים.
והכי חשוב, (ובכן, הכי חשוב לי), אתה לא בעל ADHD. אתה לא תדע את ההרגשה הרעה שכשמישהו שחשבת שהוא חבר שלך, אומר לך שבעיות קשב וריכוז הם סתם תירוץ של אנשים עצלנים. שהמאמץ הכפול והמכופל שלך לא שווה כלום בעיניי אנשים. הם אפילו לא מוכנים להיפתח ולנסות להבין שקשה לך הרבה יותר מהם. הם רואים את זה כתירוץ עלוב שאנשים המציאו. ואתה לעולם לא תבין, איזו הרגשה רעה זה נותן לך. או כשילד אומר לך שאתה לא מספיק איכותי לטיס ובסתר הוא מתייחס לכך שאתה נמצא בשלוש יחידות מתמטיקה. אבל תכלס, על סמך מה הילד הזה מבסס את העמדה שלו? על מתמטיקה?? או אולי על זה שאני בת? או על העבודה שאני קופצנית ושמחה ולא נראית רצינית מספיק לקורס טיס?.
לסיום בנט, רק אומר שיש לי אמא מדהימה שלי, תומכת, מבינה וכל כך מוערכת שהיא אפילו לא מבינה את זה, אך אפילו היא, לעולם לא תבין אותי כמו שהיא הייתה רוצה. היא לעולם לא תבין כמה מאמץ באמת דרוש לי כדי לשבת וללמוד (וזה מאמץ עצום). והיא הייתה רוצה להבין. אבל היא לא תבין. היא לעולם. לא. תבין.


תגובות (6)

כל הכבןד לך , אשמח אם תקראי ותגיבי על הסיפור שהעלתי.

24/05/2016 00:17

אהבתי את הקטע הזה. בעיקרון הייתי בטוחה שתדברי על "התוכנית החדשה" ועל העובדה שאתמול הבגרות במתמטיקה היתה עד שמונה בערב (מעל לארבע שעות), אבל דיברת על דברים ספציפיים מאוד. מבינה?
אני גם עושה שלוש יחידות מתמטיקה, ואני לא מרגישה מטומטמת. החברה שלנו מטומטמת, ואל תתני לה, או למישהו אחר לגרום לך לחשוב שאת פחות.

24/05/2016 09:30

אני ממש מסכימה עם כל מילה שאמרת
אני עושה שלוש יחידות מתמטיקה, קצת מבחירה, קצת בגלל שהיו לי מורים שלא לימדו אותי שיטה טובה ובגלל זה נדפקתי, והאמת שטוב לי עם זה. אני שונאת שאומרים שאם שלוש יחידות לא נגיע לשום מקום ונהיה מנקים…
אישית בתור מישהי שעשתה את הבגרות אתמול אני בטוחה שהייתי יכולה לעשות יותר עם לא היה לי רק שעה וחצי! אז הייתי קצת לא מרוכזת והלך לי הכל, כן, אבל מי נותן שעה וחצי לבגרות במתמטיקה (כן, למי שלא הייתה הארכת זמן/לא קיבלו את הבקשה שלו בזמן), למה, כי אנחנו 3 יחידות?! זה לא אומר שלנו לא מסובך החומר כמו של 4 ו 5…
הם צריכים לעודד את 3 יחידות מאשר לתת בונוסים ל5, הרי הם כבר עושים 5 אז החיים שלהם מסודרים לא? מה, בגלל שהחברה אומרת שהם יצליחו יותר אז צריך להתעלם מאיתנו?
מר בנט, יש לי שאיפות לעתיד יותר גדולות ממך, אז שב בשקט שם בכנסת או איפה שאתה לא נמצא ואל תגיד לי מה לעשות, בסדר?

בואו_ניכנס_בהם/בגרויות_מתמטיקה_זה_חרא

24/05/2016 16:37

אני בעד שנעשה מאמצים כדי שהוא באמת יקרא את זה!!
אני בכיתה י'. עוד שנה יש לי בגרות. אני ב4-5 בתקווה להיות 4 בבגרות. ההורים שלי גם חושבים שאם אהיה 3 יחידות זה סוף העולם, הם קוראים לזה "עוטפת קרמבואים" הם מאמינים שזה העתיד של 3 יחידות הודות לבנט היקר.
אני תורמת לקהילה מעל 300 שעות ביניהם אני הולכת לימי קהילה ומדריכה במש"צים, אני נהנת מאוד מהפעילות אבל חבל לי שמכריחים אותנו לכתוב בלוגים כי אני פשוט לא הולכת לעשות את זה!! במקום לתת למתנדבים את חוויית ההתנדבות, מצמידים לנו אקדח לרכה, כתנאי לתעודת בגרות.
אני באמת מאמינה שב20 ליוני שזה בעצם עוד פחות מחודש אני אכנס לפאניקה, כאילו.. פאקינג כיתה י"א הסיוט שכולם מדברים עליו, שהמורים מכנים אותם "מסכנים" ועכשיו אני אכנס לקבוצת המסכנים שתסתיים בקירוב לפסח 2018 כשאהיה בכיתה י"ב. זה נראה רחוק אולי משום שזה באמת רחוק.
יש לי שאיפות גבוהות, החלום הוא קרבי בצה"ל, אני רוצה להעניק למדינה את השירות הטוב ביותר שאני יכולה להעניק לה. ואם מתמטיקה תהיה הדבר שיתקע לי את זה או סטיגמות חברתיות זה יוריד את הרצון שלי לשרת בכללי ואני חושבת שלכל ילדי ישראל. כמו שאמרתי אני אוהבת את המדינה, באמת אוהבת. אבל מערכת החינוך שלנו היא באמת ביזיון. נתחיל בזה שאני חושבת שהגיע הזמן לפקח איזה מן מורים מלמדים אותנו, המורה לאנגלית לא הייתה כבר המון זמן וכשהיא בכיתה היא לא מלמד כלום, באמת שאני לא מהילדים החננות אני הכי ההפך, מהמפריעים ההיפרקטיבים וכן, גם אני עם קשב וריכוז. אבל השנה לראשונה התעוררתי והבנתי שהיא זאתי שאמורה להגיש אותי לבגרות. יש מורים שההתנהגות שלהם מחפירה כלפי תלמידים ואין שום ביקורת כי זה מילה שלי מול מילה שלהם. גם לא נתקלתי, פעם, באי התחשבות מצד בית הספר לפעילויות חברתיות או בקשיים.
חלוקת המבחנים מבחינת זמן היא לא בצורה שווה, אני אסביר, לא יכול להיות שבשבוע אצטרך להגיש 10 עבודות ועוד שלושה מבחנים בעוד שבשבוע אחרי לא יהיה כלום.
שמעתי ש806 התארך לאחרי 9 בערב, זה ממש לא מקובל עלי, איך אפשר להתרכז בשעות כאלה?
ומה עם שאלוני אנגלית F וG שעושים אותם באותו יום, מה הפואנטה??? להכשיל בכוונה?
כל האנשים דואגים לתחת של עצמם ורק של עצמם מהפחד להישאר על הכס הנחשב ושלא יביאו לפיטורם. זה מגעיל אותי!! במיוחד שי פירון שדפק את כולנו, בנט רק מתמודד עם מה שהוא (פירון) עשה, מתמודד גרוע, אני משערת שלבנט אין רקע קודם בחינוך או עבודה עם ילדים וזה הרי ברור שהוא לקח את תיק החינוך בגלל אינטרסים פוליטים, כשהמדינה לא הבינה למה אף אחד לא רוצה את תיק החינוך הוא רצה להיות בכותרות או המושיע או משהו בסיגנון אז שמענו עליו ומאז אנחנו ממשיכים לשמוע, לצערי רק דברים רעים.

24/05/2016 19:32

שרי החינוך עושים תכניות ורפורמות גרועות.
כל המטרה של הרפורמה החדשה הייתה שזו תהיה למידה משמעותית והם לא הצליחו בזה. אנחנו עדיין שוכחים את החומר דקה אחרי ועכשיו אנחנו אפילו עוד יותר עמוסים.
לא הגיוני שאני אבכה לחברות שלי והן לי שהן נפשית עייפות כבר מכל העבודות והמבחנים ואי אפשר!
אני באמת חושבת שאני לא אצליח לעבור את כיתה י"א ופשוט אקרוס באמצע וזה גורם לי לבכות כי הממשלה עושה לי את זה.
חוץ מזה שזה לא הוגן לבקש מאיתנו משהו שהם בעצם לא יוכלו לעשות. ומה אם מישהו בדיכאון? מה אם הוא עצוב מידי מכדי ללמוד לבגרות מחר? או לבגרות בעוד יומיים? וזו שבעוד שבוע?
מה אם הוא לא יכול ללמוד כי הוא פשוט לא מצליח להוציא את הצרות מהראש?
מה אז?
אז, הוא יקלל את בנט ואת פירון עד השמיים והם עדיין לא יבינו מה הם עשו. כי אם רוצים שינוי, צריך לבוא בקבוצה גדולה ולא יחידים.
צריך שיהיו מאחורינו.

30/05/2016 18:27

לפני כמה חודשים אני נפרדתי מהלהקה הראשונה שהייתי בה. זו הייתה פרידה קשה עבורי כיוון שהייתי בלהקה הזו כ-4 חודשים ולמדתי על החיים יותר ממה שאי פעם למדתי עד לאותה תקופה. כל חברי הלהקה שלי אמרו לי שהם עשו 3 יחידות מתמטיקה ושלא הלך להם כל כך טוב בבית ספר (בניגוד אליי שאני 5 יחידות מתמטיקה), ולמרות זאת, הם כולם אנשים מוכשרים, הרבה יותר ממני, והידע שלהם במוזיקה ובכלי נגינה הוא שנות אור מהיכולות שלי נכון לעכשיו. לכולם יש או הייתה בת זוג וכולם עובדים. הגיטריסט הראשי בלהקה עומד להתקבל לבית ספר רימון ללימודי מוזיקה והוא מכיר את הגיטרה יותר מאשר שאני מכיר את התשובה ל1+1, והוא למד 3 יחידות מתמטיקה. הבסיסט בלהקה יודע לנגן על גיטרה בס ותופים, סיים תואר שני במשפטים ונאלץ לעזוב את הלהקה כי הוא מתחיל התמחות כמשפטן ואין לו זמן להיות בלהקה, והוא למד 3 יחידות מתמטיקה.

את אף אחד זה לא מעניין כמה יחידות מתמטיקה עשית. את אף אחד. אפשר להצליח לא רק בחמש. אנשים שאומרים לך שצריך חמש יחידות מתמטיקה כדי להצליח בחיים הם אנשים שלא מבינים מחייהם. נכון, זה תורם למי שאוהב מתמטיקה או מדעי המחשב, אבל רוב האנשים בעולם לא אוהבים מתמטיקה או מדעי המחשב. חוץ מזה שיש עוד מקצועות בעולם חוץ ממתמטיקה ומדעי המחשב. יש כימיה ביולוגיה מוזיקה קולנוע תיאטרון תקשורת שיווק כלכלה מנהל עסקים ועוד.

02/06/2016 15:20
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך