לאחר המוות

me and myself 02/04/2014 1376 צפיות 31 תגובות

אני לא יודעת מה יש שם, אני לא יודעת מה מחכה אחרי המוות, הדבר היחידי שאני יודעת ששם יהיה לי יותר טוב.
אני יודעת ששם אף אחד לא יציק, לא ישפיל, לא יתעלם.
אני יודעת ששם הדמעות לא ירדו, אני יודעת ששם לא אצטרך להתחבא, אני יודעת ששם לא אצטרך לסתום את האוזניים בשביל לא לשמוע את הקול שאומר לי שאני לא מספיק טובה, הכול שאומר לי את האמת כולה, אני אף פעם לא יהיה מספיק טובה.
אני יודעת ששם לא אצטרך להתמוטט כול יום בשביל שאצטרך ולבנות את עצמי כול הזמן מחדש, למרות שאני יודעת שבקרוב אני אתמוטט שוב.
אני יודעת ששם לא אצטרך להחזיק את עצמי בשביל שלא אתפרק לכם מול העיניים, אני יודעת ששם יותר טוב.
אני יודעת ששם לא אצטרך להכריח את עצמי להסתכל אליכם במבט אטום בזמן שאתם יורים
אליי מטח של קללות ושמות גנאי, אני יודעת ששם לא אצטרך להצטער על זה שאני קיימת,
אני כבר לא אפריע לאף אחד יותר.


תגובות (31)

זה מאוד יפה. אני מקווה שזה לא באמת אמיתי, למרות שזה בז'אנר של סיפורים אישיים.

02/04/2014 17:02

    כי זה סיפור חיי, כול מה שכתוב פה זה בעצם מה שאני חווה כול יום מחדש

    02/04/2014 21:43

אמאל'ה , מסכנה , אל תתייחסי לאף אחד , בבקשה קראתי את זה ויורדות לי דמעות.
איזה רעים הם הילדים שעושים לך את זה , אבל את לא הראשונה שזה קורא לה , אם תקראי את הסיפור שלי , פעם הרגשתם לא שייכים אז תביני שאת לא לבד שיש עוד מלא ילדים ובני נוער שעוברים את מה שאת עוברת , קצת דומה , קצת שונה , ואפילו יותר גרוע.

02/04/2014 21:47

אני כל כך אוהבת את הכתיבה שלך וזה ממש עצוב ואני מרגישה כאילו זה מדבר עליי כי אני גם חווה דברים כאלה, אני מקווה שתעברי את התקופה התקופה הזו (:

03/04/2014 17:12

אני אומרת,לחברות מהאינ טרנט,שאחרי המוות יהיה לי טוב יותר.אבל הן אומרות שיהיה קשה יותר.מעניין אם אני יראה להן את מה שכתבת,מעניין אותי לדעת אם הן ייסתמו ויפסיקו להגיד שהכל ישתפר

03/04/2014 17:23

אז למה את לא מתאבדת???
אני שאול שאלה רצינית (ואני מבקש שאף אחד לא יהרוג אותי בגללה)

04/04/2014 13:41

    ניסיתי פעמיים אבל אז הגעתי למסקנה שאם אני אתאבד אז אני בעצם אתן להם את מה שאני לא רוצה, אני לא רוצה להתפרק להם מול העיניים, אני לא רוצה שיראו שאני חלשה, גם אחרי המוות

    04/04/2014 13:44

    אה… ואני עוד בן אדם שרוצה שאני אתאבד

    04/04/2014 13:45

    למה את מעודדת התאבדות?
    ואני חושבת שהתאבדות זה דבר דבילי אידיוטי וחסר כל הגיון, הרי למה להתאבד אם בסוף תמות? למה לוותר על החיים שלך בגלל שטויות? הכל היה יכול להיות גרוע יותר. יש אנשים שאפילו היו רוצים להחליט בעצמם אם לחיות או לא לחיות וההמשך של החיים שלהם תלוי בכל דבר קטן שהם עושים, לדעתי זה פשוט אגואיזם מוחלט וחוסר התחשבות למקרים יותר גרועים ופשוט אנשים שלא יודעים להתמודד עם המציאות.
    כן אולי התגובה שלי קיצונית ופוגעת אבל לפעמים צריכים להבין דברים בדרך הקשה מאשר לא להבין בכלל.

    04/04/2014 13:46

    התאבדות היא דבר לגיטמי מאוד. למשל אם נעשה הקבלה (דימוי/משל) למשחק מחשב- במקרה והדמות שלך נתקעת ואי אפשר יותר להמשיך האלה אז זה הגיוני לתת לה למות ואצלנו (אם אני מפרש את הדימוי) זה בעצם כשאדם מגיע לנקודה בה אין לו למה להישאר ואפילו הוא סובל מזה אז שהתאבד…

    04/04/2014 13:56

    מה לגיטימי בלהרוג את עצמך? הרי בסופו של דבר אתה מת, ואתה לא יודע מה יהיה הרי כמו שדברים רעים באים פתאום גם דברים טובים יכולים לבוא פתאום.. בקיצור זה דבילי להרוג את עצמך אם אתה לא נמצא בסכנת חיים/כנופיה מענה אותך אין לך סיבה להתאבד, סתם צעד דבילי שלא יוביל לשום מקום ופשוט לתת לתולעים לאכול לך את הגוף

    04/04/2014 14:00

    אני מצטער אבל את כנראה לא מבינה סבל מה הוא אני לא חי בסרט שבו משהו עובר עינוים אצל הקגב כול יום אלא אני מדבר על הילד הזה שאבא שלו מרביץ לו ואמא שלו בכלל לא קימת והילדים בכיתה תמיד יורדים עליו ומרביצים לו… כן אולי לו זה לגיטימי להתאבד…

    04/04/2014 14:06

    מה קשור לא יודעת מה זה סבל?
    אין סיבה להתאבד כשלא יודעים מה יקרה בעתיד,
    אני מאמינה שמי שמסוגל לרצוח את עצמו מסוגל גם להחזיר למי שמרביץ לו. אין שום סיבה ללכת לשום מקום בגלל תקופות, נלך עם הדוגמה שנתת עם הילד הרי זה ידוע שתבוא אליו תקופה שהוא יוכל לעזוב את הבית שלו ולהתמודד עם בעיות בבית ספר זה ממש עבר כמעט על כל בן אדם, כל בן אדם אי פעם הרגיש לא רצוי או עבר הצקה מסוג כל שהיא. אל תחשבו שאם עברתם משהו זה סיפור נדיר ובלה בלה בלה… אם הבעיה היא בנפש של אנשים אחרים שהם סדיסטים ואוהבים לפגוע באחרים אין שום סיבה להתאבד בגלל זה…
    אתם פשוט חושבים ששאר האנשים בעולם וחסרי רגשות או לא יודעת איך זה נקלט אצלכם במוח אבל עדיף שירדו עליך בגלל משהו מאשר שירחמו עליך ויחשבו שאתה מסכן.

    04/04/2014 14:17

    אני באופן אישי לא עברתי משהו אף פעם אבל אני מתנדב עם ילדים שכן (ואני מדבר ממש על התחתית של החבית) ילדים שמנסים להתאבד כמעט על בסיס שבועי כי הם יודעים שהיום או מחר משהו עלול לשלוח אותם לבית חולים או להשאיר אותם מדמים באיזו סימטה… ותאמת עם רובם אני ממש לא מסכים אבל יש שם אחד שדווקא המצב של שנראה יותר קל הוא האחד שדבקה לדעתי צריך לתת לו להתאבד…

    04/04/2014 14:29

    סליחה על ההתערבות, התאבדות זה לא לגיטימי (מתקבל על הדעת) אבל זה בהחלט מובן. קשה להחזיק כאב כזה ועוד להמשיך איתו יום אחר יום אחר יום …
    מה שכן חשוב זה לזכור שאמנם אין הסבר למה צריך להמשיך לחיות בסבל (לא הסבר הגיוני וידוע לפחות) אבל יצר החיים גובר על המוות. לקבל את זה כעובדה ויאללה- אם כבר אני חי שלפחות זה יהיה עם חיוך. כל שאר הסיסמאות והלוקשים של "תן חיוך לעולם והוא יחייך חזרה" זה נחמד ויפה בתור סטיקר לאוטו. האמת היא שאין סיבה לחיות ו… אולי עדיף ככה:) שנגלה עד כמה החיים יפים והכרחיים בלי לפקפק בזה רק בגלל הסבל והכאב. לגבי הקטע- המוות הוא אכן סוג של שלמות… במובן מסויים. אבל לא ארצה לחיות בעולם מושלם.. ואתם?

    04/04/2014 14:33

    יש ילדים הנאחזים שבאריות של החיים, ויש כאלה שאפילו את זה אין להם ובכול רגע הם מסוגלים למות או להירצח אז אני כבר לא יודעת מה עדיף

    04/04/2014 14:33

    בסדר, יש כאלה שאולי באמת צודקים אבל אם הם יכולים לחיות למה לתת להם להתאבד? זה כמו לשחק בחיים של בן אדם, אולי באמת יצא ממנו משהו אי אפשר לשחק עם זה. אבל אתה מדבר על אלה שבאמת יש להם סיבה, אני מדברת על אלה שמתבכיינים שהם רוצים להתאבד בגלל שטויות כמו שלא מתייחסים אליהם או כי מישהו קרא להם באיזה שם או סתם כאלה חושבים שאיזה יצור בלתי נראה בשמים יעזור לחיים שלהם להיות יותר טובים למרות שאפילו לפי הדת אם מתאבדים אז כתוב ששם יהיה יותר גרוע…

    04/04/2014 14:36

    'יצור בלתי נראה' בשמיים זה ההסבר הכי הגיוני שמצאתי לעולם הזה:) מאמינה בלב שלם, ודרך אגב, את צודקת כשאת אומרת שלפי ההלכה והמיסטיקה היהודית אדם שהתאבד לא מקבל חלק בעולם הבא, כי ניסה לשלוט בגורלו וכביכול 'התנגד לשלטון הבורא שהוא מחליט מי חי ומתי מתים'. פעם לא היו קוברים מתאבדים. היום ההלכה פוסקת שמתאבדים נקברים כי אולי שנייה אחת בלחיצה של ההדק או בכללי ברגע של נטילת חייהם הם התחרטו. מה שבטוח קורה בעולם שלנו יותר ממה שאנחנו רואים ומבינים והתאבדות לא יכולה להיות אופציה מפאת חוסר הידע…

    04/04/2014 14:40

    שני דברים
    1) סיפורים לא מעניינים בכלל 128 (my name is…) מי את שתשפטי למי יש סיבה טובה ולמי אין?! האם לחולה במחלה חשוכת מרפא מותר להתאבד? או שעילו לאחוז בכול נשימה עד שהמחלה תהרוג אותו?
    2) Someone Like You ומי לעזאזל את חושבת שאת?! הרי כולנו מסכימים שהתאבדות היא לא הדרך האידיאלית אלא דרך לבודדים ויחידים . וגם אם אין אל בעולם ברור שכול סייג אפשרי הוא טוב (כול דרך להפחיד אדם שלא סגור ב100% על הרצון להתאבד צריך להניעו מכך) אבל אדם שב100% רוצה להתאבד נראה לך שזה מה שיעצור אותו?

    04/04/2014 14:50

    אני שופטת אותם בדיוק כמו שאתה שופט ואומר שאותו הילד שנתת בתור דוגמה כן צריך להתאבד. לפעמים אנחנו שופטים דברים גם בלי לשים לב מה לעשות..

    04/04/2014 14:53

    (לפי ההלכה היהודית כולם נקברים (אפילו האויבים הכי נוראים) בגלל מצוות לא תעשה של הלנת המת ומתאבדים נקברים מחוץ לגדר כדי לסמן אותם)

    04/04/2014 14:58

    מה אתה פאקינג רציני?!?!?!?!?!?!?!?!! מי אומר כזה דבר?!?!?!??!?!?!!?!? את לא צריכה להתאבד ! לא לנסות אפילו!!!!! לא לרגע!!!!! כמו שאמרת , אל תתני להם את הרגשת הניצחון, תראי להם שאת חזקה, ואת המנצחת!!! לא הם!!!!!!!
    אני ממש מצטערת שזה נכון… אני חווה דברים פחות או יותר כאלו אך שונים. אני לא ניסיתי להתאבד אך לחתוך, כן, כבר ניסיתי…
    אני שוב מצטערת על זה.. אני יודעת שזה לא קל..

    22/04/2014 20:44

אני לא מעודדת התאבדות, בגלל זה לא התאבדתי, וזה לא פוגע בי

04/04/2014 13:47

    דיברתי אל פלאר שאמרתי מעודדת התאבדות

    04/04/2014 13:53

    אני בן… אבל אני כן מעודד התאבדות כשזה המצב הנכון והמתאים (ובדרך כלל זה לא…)

    04/04/2014 13:57

אני חושבת שהוא בן

04/04/2014 13:54

היי תקשיבו אני מבינה שלפעמים קשה להתמודד עם כל ההצקות ומסכת ההתעללות הזאת גם אני הייתי בוכה מחכה שעוד יום יעבור לא לראות את הפרצופים שלהם את הלגלוג ולשמוע אותם מקללים,אבל היי לקטוף לעצמך את החיים זה להיכנע להם זה להפסיד זה להגיד להם הנה אתם צודקים החיים שלי לא שווים כלום קחו אותם.
אסור לעודד התאבדות,תמיד יש דרך לצאת מזה לא משנה כמה את/ה עמוק בבוץ.
כל אחד נולד עם מטרה בחיים יכול להיות שלפעמים אנחנו לא מצליחים לראות אותה עכשיו אבל בהמשך אתם עוד תראו אותה בבקשה אל תקחי לעצמך את החיים,אני אולי לא מכירה אותך…
אבל יש לך מילים מילים זה כוח את נוגעת בהרבה אנשים ואת עוד תגעי באנשים קיבלת מתנה מהשמיים
תראי לעולם מי את מה את יכולה כל הסיפורים שלך השירים שלך הם הניצחון שלך נגד כל אלה שהורסים אותך.העולם אולי נראה עכשיו כל כך קר ואכזר אבל את יכולה לגלות את כל הצדדים היפים בו
אל תיכנעי לכאב את יכולה לנצח ואני מאמינה שעוד תצליחי לעשות דברים גדולים

22/04/2014 20:10

בא לי להגיב תגובה אופטימית. קצת פחות רצינית.
בעיקר בגלל שהקטע שלך הזכיר לי באופן בלתי מוסבר משהו שקראתי (זה משהו פילוסופי).
למעשה, יכול להיות שהמציאות כולה היא לא אמיתית. הרי ייתכן, שאחרי המוות כולם מגיעים לאולפן בטלוויזיה עם מנחה מתגלגל מצחוק ששואל אותך האם האמנת שכל זה היה אמיתי.
טוב, עד כאן פינת השעשועים המשונים שלי. ולנושא ההתאבדות.

בתור אחת שמאמינה כי האדם אינו מותר מהבהמה (או לפחות לא בהרבה) אני יכולה לומר לך שהסיבה היחידה והמוכחת לחיים היא אינסטינקט לשרוד. לשרוד, ולהרבות את הגזע. זהו. יש מאמינים שיש להם מטרה וגורל או משהו בסגנון.
אבל אלו העובדות.
השאלה היא, האם את חושבת שצורך ההישרדות שלך הוא חזק יותר? האם את חושבת שאנשים אחרים יכולים לפגוע באינסטינקט טבעי שלך?
אני חושבת (כלפי עצמי) שלא.
מה שאני מנסה, בלי הצלחה רבה, לומר הוא שאין לחיים האלה מטרה מוגדרת, אז תחיי אותם איך שאת רוצה.
לכן אין טעם לחפש בחיים שלך הגיון או סיבה כדי להחליט האם לחיות או למות.
אני, בתור יצור חי, מעדיפה לחיות. ואני מעודדת לכך. אבל אני לא חושבת שאני יכולה לומר שלהתאבד או לא להתאבד זה לא הגיוני או מטומטם או לא נכון.

אני רק יכולה לומר שאם יש ליצורים חיים מטרה כלשהיא – היא לא למות.

22/04/2014 20:37

    אני לא בטוחה שיש ליצורים החיים מטרה מסוימת, הרי יש אנשים שמתים מהר מאוד, לפני שהם הספיקו למצות את החיים שלהם ואם לחיים הייתה איזה שהיא מטרה כנראה שכולם היו יודעים את המטרה שלשמה הם נולדו ומיישמים אותה לפני המוות שלהם .

    23/04/2014 18:14

    ואז לא היה בהם שום צורך.

    07/05/2014 21:17
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך