האחת_ והיחידה
היי לא ניסיתי לפקפק בשום אמונה. איש איש באמונתו יחיה. בכוונה סיימתי את הקטע עם סימן שאלה ומשפט מפתיע. אני כותבת כל מיני סיפורים לפי דברים שאני רואה ונותנים לי השראה. הסיפור הזה ספציפית נכתב בעקבות משבר שחברה שלי עברה. אוהבת מלא ומקווה שגם אתם תאהבו את הקטע. תגיבו ותדרגו.

האמנתי, אז למה זה קרה?

האחת_ והיחידה 29/07/2015 1164 צפיות 18 תגובות
היי לא ניסיתי לפקפק בשום אמונה. איש איש באמונתו יחיה. בכוונה סיימתי את הקטע עם סימן שאלה ומשפט מפתיע. אני כותבת כל מיני סיפורים לפי דברים שאני רואה ונותנים לי השראה. הסיפור הזה ספציפית נכתב בעקבות משבר שחברה שלי עברה. אוהבת מלא ומקווה שגם אתם תאהבו את הקטע. תגיבו ותדרגו.

11

כל החיים שלי השתדלתי לא לדרוך על הלבן במעבר החצייה, הרי זה יגרום ליומי להיות רע.
השתדלתי בכל בוקר של בית הספר להיכנס אליו ברגל ימין, אפילו עשיתי תזכורת לכך.
בכל פעם שהיינו מתיישבים סביב השולחן, תמיד הייתי תופסת צד. העיקר לא לשבת בשפיץ השולחן.
כל פעם שהייתי הולכת לקנות סוכרייה על מקל אצל גדעון, הייתי רואה את טולה החתולה השחורה שלו ולמרות שהיא חתולת בית, הייתי יורקת שלוש פעמים. הרי טולה מביאה מזל רע לא?
כל בוקר שהייתי דבוקה למיטה ומתעקשת לא לצאת, הייתי קוראת שמע ישראל, מנסה לפתוח עוד יום בחיוך.
כשעברנו דירה בספטמבר האחרון, החזקתי את המראה של החדר שלי ממש בעדינות, מהפחד שהיא תיפול מידיי המזיעות ותשבר. הפחיד אותי שבע שנים הרעות שיצפו לי במידה וזה יקרה.
תמיד שאבא היה מטפס על הסולם והוא היה תקוע ממש באמצע הדרך חיכיתי שהוא יסיים, פחדתי לעבור מתחת.
בחיים שלי לא החזקתי מלחייה ולא שמתי מלח באוכל שלי, פחדתי שהיא תיפול ותביא בשורות רעות עליי.
שהייתי חוזרת מבית הספר, הייתי מניחה את התיק על השולחן ולא הרצפה, מהפחד שנהיה עניים.
כשאימא הייתה שואלת אותי אם הכנתי שיעורי בית אז הייתי מתעטשת באמצע בכוונה שתדע שאני דוברת אמת.
כל החיים התפללתי לאלוהים מאז שאני קטנטנה. כל שנה הייתי הולכת להשתטח על קברי צדיקים. פעמיים בשנה הייתי נוסעת לכותל ושמה עוד מכתב קטן "בריאות למשפחתי" ככה הוא היה תמיד ואף פעם לא שיניתי אותו. רק הכתב השתנה, כי גדלתי.
הייתי מתלבשת צנוע ושומרת שבת. האמנתי בלא נראה.
האמנתי בך וגם באמונות טפלות מהפחד שאולי תפספס אותי או תשכח.
אם עשיתי את כל זה, אז למה יש לדבר היקר לי בעולם זמן קצוב?
למה אימא שלי חולה בסרטן?


תגובות (18)

אהבתי ממש. אפשר לראות שהכתיבה שלך ברמה גדולה. אהבתי את זה שבמהלך הסיפור את תיארת את כל החלק שפחות רגשי ואז בסוף פתאום-בום! באה הפצצה הזאת שמכניסה את כל הרגש לסיפור… יפה מאוד,
-השראה

29/07/2015 22:44

    אני ממש שמחה שאהבת וממש תודה על תגובה כזאת שחיממה לי את הלב. אוהבת מלא!

    29/07/2015 22:57

זה מדהים!!! אהבתי בהחלט. תמיד יש את ה"למה זה קרה למרות האמונה" אבל אף פעם אין תשובה. זה כל כך עצוב.. ולמרות הכל אני מאמינה באלוקים

29/07/2015 22:53

    היי יקרה, את צודקת. מלא פעמים יש את השאלה הגדולה הזאת. אני לא שופטת אנשים שאיבדו אנשים ובכך גם איבדו את האמונה. אני כותבת את הקטעים שלי מדברים שאני רואה על פני השטח ונותנים לי השראה. תודה על התגובה שלך ואני ממש מרוצה שאהבת! תודה רבה.

    29/07/2015 22:58

יש פה אמונות שקשורים בכלל לנוצרים.
ואני חושבת שאומרים ׳מודה אני׳ בבוקר, חוץ מזה אם היה רק טוב בעולם לא היינו יודעים להעריך אותו לי הרע! אני לא מכוונת ספציפית את מה שאמרתי לגבי המחלה , אלא באופן כללי ..דרך אגב אהבתי מאוד , קל להתחבר כי זה מה שכול אחד עושה ( הכוונה לאמונות התפלות)..מאוד אמיתי.
לילה טוב.

29/07/2015 23:08

    להעריך אותו בלי הרע***

    29/07/2015 23:09

    אני לגמרי מסכימה איתך ובגלל זה רשמתי ב"רציתי להוסיף" שאני לא מפקפקת באף אמונה ולא באה לבקר אף אחד.
    בקשר לאמונות הטפלות, בוודאי שאני יודעת שיש פה גם של נוצרים פשוט השתמשתי באמונות הטפלות הכי פופולריות כדי שכל אחד שקורה יצליח להתחבר לפחות לאחת שהוא עשה בעצמו.
    בקשר לשמע ישראל, אפשר לקרוא בעת שהולכים לישון ובעת שקמים. יש כל מיני תפילות לבוקר, גם פה החלטתי ללכת על הפופולרית כדי שמי שקורא יצליח להתחבר.
    תודה על המחמאות והערות, זה חשוב לי.
    אוהבת מלא.

    29/07/2015 23:15

את מדהימה אותי עם היכולות האלו שלך.. תמשיכי לכתוב ואל תפסיקי להדהים אותנו

29/07/2015 23:10

    מסכימה עם בר! , דרך אגב אני אשמח שתקראי את שני הפרקים החדשים שהעלתי . ;)

    29/07/2015 23:13

    ברבר! תודה רבה יקרה ואהובה שלי! אני נהנית כשאת נהנית מהקריאה! אוהבת מלא ומעריכה בלי סוף.

    29/07/2015 23:16

אוקי, אני בוחרת להתייחס יותר למה שכתוב ופחות לכתיבה עצמה.
אני לא חושבת שאם תירקי שלוש פעמים כשאת רואה חתולה שחורה זה ימנע מאמא שלך לקבל את המחלה.
אני חושבת שאת צריכה קצת לפתוח את הראש שלך ולא ישר להפסיק להאמין (במידה ומדובר בך)
תחשבי על כל הסיבות שיש לך להאמין, הוכחות, רמזים… וגם הגיון. הרי מישהו חייב לנהל את העולם.
אולי זה שאת התפללת מנע ממך לקבל את המחלה? אולי אמא שלך מסוגלת להתמודד עם זה? אולי היא סיימה את התפקיד שלה בעולם?
תחשבי על כל התמונה. ואם את שואלת אותי? זה נורא ילדותי לחשוב שבגלל שאת שומרת שבת או אומרת שמע ישראל או לא שמה מלח באוכל אלוהים צריך לתת לך את החיים הכי טובים.
אני מאמינה שהוא נותן את החיים שהכי טובים בשבילי.
ולשמור את המצוות זה חלק מהחיים הטובים שהוא העניק לי.
אם קיבלת רושם מוטעה שבאתי לריב או להתווכח או להתגרות אז זה לא ככה,
זה פשוט מה שאני חושבת.

29/07/2015 23:32

    היי, את קוראת קבועה שלי זה ברור לי שאת לא רוצה לריב או להתגרות בי.
    קראתי את כל מה שכתבת. בעקרון זה לא עליי זה על חברה שעברה משבר ואני הייתי לצידה וכל התקופה הזאת עשתה לי דגדוג בבטן ורצון עז לכתוב על זה קטע. לא אכפת לי אם אנשים מאמינים או לא מאמינים, כל אחד ודרך החיים שהוא בוחר לעצמו. ברור שהיא לא הייתה עושה את כל הדברים האלה ולכן זוהי כתיבה מוגזמת אם את מצליחה להבין למה אני מתכוונת. ואני רוצה לענות לך על עוד משהו שרשמת, גם אם בעינייך להפסיק להאמין אחרי דבר כזה בעייני זה לא, כי אני לא יכולה לשפוט אנשים שעברו דברים נוראיים שאני לא. תודה לך על התגובה וההתייחסות. אוהבת!

    30/07/2015 09:28

היי,אני מאמינה באלוקים ואני דתייה אני שומרת שבת והכל.. והאמונות טפלות האלו סתם חרטה אני גם ליפעמים מאמינה לדברים כאלו אבל אנלא חושבת שאם אני לא אעשה אותן אז יקרה משהו רע.. כן אני יודעת שאני דיי סותרת את עצמי אבל ככה אני חח.. בקשר לאמא של חברה שלך,אני רק רוצה להגיד שזה לא קשור לאמונות טפלות לפי דעתי. אלוקים ליפעמים לא נותן תשובות לשאלות שלנו,הוא לפעמים עושה דברים כדי שניתעורר ונהיה עוד יותר טובים מהדברים הרעים. הוא לא רוצה שנישבר. השנה הייתה לי בגרות בתפילת נשים,ולמדתי בחומר שאלוקים נותן קושי ביגלל שהוא אוהב אותנו ורוצה שניתקרב אליו וניתפלל אליו יותר. המחלה זה דבר ממש קשה,אבל אין לדעת את דרכי אלוקים. אל תחשבי שאני אומרת משהו נגדך,אני כל כך אוהבת את הסיפורים שלך וגם את זה ממש אהבתי! אבל לפי דעתי זה לא קשור לאמונות טפלות. אלוקים פשוט רוצה לבחון אותנו אם נישבר או לא. וכל אחד לפי האמונה שלו,זאת האמונה שלי ואני גאה בה! אני מאחלת רפואה שלמה לאמא של חברה שלך! שבעזרת ה' היא תהיה בריאה ושלמה,חזקה כמו שור! אגב אם את יכולה ורוצה לתת לי את השם שלה (השם המלא שלה) כדי שאני אתפלל עלייה.. ♥

29/07/2015 23:54

    היי אלוש אהובה, אני שוב אחדד, זה לא נכתב בקטע כזה. זאת פשוט השראה. ראיתי דברים ושמעתי אותה מדברת אז זה גרם לי לחשק עז לכתוב מה שהיא עוברת בכתיבה מוגזמת כמובן. תנסי פחות להכנס לדברים ויותר להבין את דרך הכתיבה. תודה על התגובות התמידיות שלך! אוהבת מלא ומעריכה.

    30/07/2015 09:32

ווואו, יש לך כישרון עצום.
אני יודעת שזה סיפור אמיתי לפי התגבות.. (זה אמיתי? נכון?)
אבל בלי קשר אליהם, ריגשת אותי, וגרמת לי להאמין שזה אמיתי. את באמת מוכשרת, את גורמת לקורא להתחבר לכתיבה שלך (בין עם זה סיפור שאת יוצרת מתח, או קטע קצר שגורם לקורא להתרגשׂ)
לא הרבה יודעים לעשות את זה ואני שמחה לראות שאת יודעת לעשות את זה, בכל מקרה אם כן אז אמן והכל יהיה טוב איתה…
וכמו תמיד כיף לראות את הכתיבה הטובה שלך, אוהבת אותך מלא יפה שלי….

31/07/2015 18:36

    היי יקרה שלי את בין היחידות אולי שמתייחסות אך ורק לכתיבה ולא למה שנאמר ובטח שלא לוקחת ללב, אני אוהבת את זה. זה מראה שאת מקצועית ובעלת ראש פתוח. אוהבת מלא. כמה כיף לקרוא מחמאות כאלה ממישהי שכותבת מעולה כמוך.
    תודה על הכול! :)

    03/08/2015 22:29

זה עצוב, ומרגש
אמונו תפלות לא יעזרו בשום דבר
ואמונה באלוקים – היא הכל.
אבל ה' מנסה את הצדיקים, ואת הטובים, ונותן להם כוח להתמודד, אנחנו לא יכולים להבין חשבונות שמים, מצידנו – אנחנו צריכים לעשות מה שאלוקים ציווה אותנו, ולא לשאול שאלות.

02/08/2015 18:31

    אני יודעת יקרה שלי. אני לא באתי לפקפק באמונה כלשהי או באמונה של מישהו.
    בסך הכול כתבתי את מה שנתן לי השראה. תודה על אין סוף מחמאות. אוהבת.

    03/08/2015 22:30
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך