shinigami
לא יודעת מה זה המונולג המוזר הזה, זה לא ממש קשור לכתיבה. ניסתי לחשוב כאן לעומק על בעיות אישיות כמו ריבים ממש קשים או פשעים ובעיות נרחבות כמו מלחמות ושואה, ועוד כל מיני. הכל התחיל מזה שקראתי הודעות עתיקות שלי בצ'אט בפייס. אני צריכה כפתור 'מחק' בדחיפות;-;

למחוק

shinigami 21/09/2014 650 צפיות 2 תגובות
לא יודעת מה זה המונולג המוזר הזה, זה לא ממש קשור לכתיבה. ניסתי לחשוב כאן לעומק על בעיות אישיות כמו ריבים ממש קשים או פשעים ובעיות נרחבות כמו מלחמות ושואה, ועוד כל מיני. הכל התחיל מזה שקראתי הודעות עתיקות שלי בצ'אט בפייס. אני צריכה כפתור 'מחק' בדחיפות;-;

מה היה קורה עם היה כפתור "מחק", שהיה אפשר פשוט ללחוץ עליו, ולמחוק משהו מהזכרון שלנו?
האם הוא היה מועיל?
אנשים רבים רוצים לשכוח מאירועים טראומתיים שקרו להם, מפני שגרמו לצלקת בזכרונם. או מאירועים קשים, בהם האשמה מוטלת עליהם. קשה לחיות בידיעה שעשית משהו נוראי, או לשאת כל פרט ופרט בראש ממשהו שקרה לך, וכבר לא יישכח. למרות שיש כאלו שיכולים להתגבר על הכל, וכאלו שאשמה היא לא דבר שמציק להם. או שהם רק עושים את עצמם?
אולי עדיף, באמת, שיהיה כפתור כזה. אנשים יוכלו להיפתר מזכרונות כבדים, ולהמשיך לחיות בצורה קלילה יותר, צורה חופשית בה אירועי העבר לא כובלים אותם.
אבל אם הם יישכחו, זה אומר שגם אחרים יישכחו?
ובעצם, אולי יש דברים שעלינו בכל זאת לזכור? לזכור כי זה חלק מאיתנו, וזה משהו שהתגברנו עליו. ואולי אנחנו צריכים לזכור גם שעשינו משהו רע, כדי לחיות עם זה, ולקבל את העונש. וכדי לא לעשות כך יותר.
ואם נמחק את טעויות העבר מזכרוננו? סביר להניח שנעשה את אותן הטעויות שוב. ואז, מה הטעם?
הזכרונות הם חלק ממה שבונה את אישיותו של האדם, ואת העבר שלו. אז, האם בכל זאת יש צורך בכפתור שיימחק אותם?


תגובות (2)

אגיב לך ככה
אם זה זיכרון שמעצב את האישיות בצורה לא נעימה:
נגיד אונס או וואטאבר, אז עדיף למחוק כל פירור. אבל עשרים שנה אחרי החוויה היא כבר הופכת להיות חלק חשוב ממך ואז כבר לא מוותרים עליה.
אנשים לא באמת שוכחים, זה אולי לא במודע שלהם אבל יש השפעות מהחוויה הזו תמיד.
אם זו חוויה מלמדת או סתם טעויות אז עדיף שזה יישאר בראש ויהיה מוסר השכל
מוחקים בפייסבוק אם רוצים לפתוח דף נקי חח

21/09/2014 22:53

יש דברים ששווה למחוק. אני הייתי מוחקת דברים מהזיכרון שלי עם הייתי יכולה. זה שאני לא אזכור אותם לא אומר שלא עשיתי אותם מעולם, אבל דברים שהם רק ביני לבין עצמי, הייתי בהחלט מוחקת.
לפעמים אנחנו צריכים את הזיכרון הזה לא רק כדי ללמוד ממנו, אלא כי אם נשכח אנחנו נשאר עם חור ענק בחזה ולא נדע מדוע, ואז מה הטעם בכך?
אז כן, אני חושבת שהייתי רוצה אחד כזה (למרות שעם זיכרון כמו שלי אפשר להגיד שכבר יש לי אחד כזה) אבל אנחנו בהחלט נצטרך לדעת איך להשתמש בו, מתי, ואם אנחנו פועלים נכון לפני.

נ.ב- זה דווקא קטע מאוד יפה ^ ^

21/09/2014 23:22
2 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך