Lucy Koren
קטע כזה שאציתי לכתוב כבר כשחלמתי את החלום, אבל הייתי ממש עייפה ולא התחשק לי לכתוב עוד משהו קודר כל כך ועצוב.. תקופה קשה.. אבל אין מה לעשות, יש גם כאלה בחיים.

צוללת

Lucy Koren 01/04/2015 797 צפיות 6 תגובות
קטע כזה שאציתי לכתוב כבר כשחלמתי את החלום, אבל הייתי ממש עייפה ולא התחשק לי לכתוב עוד משהו קודר כל כך ועצוב.. תקופה קשה.. אבל אין מה לעשות, יש גם כאלה בחיים.

הייתי במים. בתוך המים, ועיניי היו פקוחות. ראיתי את השמש מבצבצת תנודות המים החמימים. הם היו צלולים ובהירים ולא כהים. מצד אחד.. ראיתי את הקרקעעת, אבל מצד שני ידעתי שהיא ממש רחוקה ממני.
בהתחלה לא הרגשתי שאין לי אוויר, אך לחיי היו נפוחות, מנסות לאחוז בשארית החמצן שנשאר בעורקיי.
הבטתי בשמש שנראתה כנקודת אור קטנה וקורנת, ובשדה הראיה שלי ראיתי בועות עולות מעלה אל פני המים. רק אז הבנתי שאני בעצם צוללת מטה יותר ויותר עמוק.
לא היו שם דדגים, המים לא היו מלוחים, ועיניי לא צרבו, אבל ידעתי שאני נמצאת בתוך הים. המשכתי להביט אל השמש, נועצת בה מבטי תחנונים כמבקשת עזרה, אבל בעצם לא כל כך רוצה עזרה. לא חשבתי על דבר במהלך שהותי במים, והדברים עלו רק בדיעבד.
פתאום התחלתי להרגיש את מצוקת האוויר, כאילו משהו לחץ לי על הבטן והוציא ממני חצי מהחמצן שהצלחתי לשמור.
"תעזרו לי!" צעקתי, אך פי נשאר סגור.
הרמתי את ידי אל השמש, מופתעת מכך שאני יכולה להזיז אותה בכלל, אך לא מצליחה לבצע תנועות חתירה ולעלות למעלה אל פני הים. כאילו הדבר היחיד שאני יכולה לעשות זה להתחנן לעזרה ולהביט בבועות האוויר צפות מעלה בזמן שאני צוללת מטה. נשארתי שם, מושיטה את ידי אל השמש בתחינה, לא יודעת כמה זמן.
אני זוכרת שבליבי חזבתי למה אף אחד לא עוזר לי? כל מה שאני צריכה זו יד מושטת חזרה לכיווני. אני כבר אעשה את העבודה ואתףוס אותה, אבל בבקשה שמישהו ירצה לעזור. שמישהו ימצא אותי
*********
יש אנשים שיתחילו לנתח את החלום הזה לגורמים:
שאני לא יודעת לבקש עזרה ומעדיפה לעבוד לבד..
שאני מרגישה שאין מי שיעזור לי..
שאני מרגישה לבד..
אני חושבת שכל מה שהחלום הזה בא להראות זה שאני כרגע צוללת למטה. אני נופלת עמוק יותר ויותר עד שכבר לא רואים כמה אני צריכה עזרה.
בתוך המים אף אחד לא רואה אותי. אף אחד לא יודע שנפלתי פנימה, אז איך ידעו שצריך לעזור?
וכן.. אני מרגישה לבד- לא כי אין אנשים סביבי זאכפת להם ממני, ולא שלא עוזרים לי. יש הכבה אנשים שרוצים בטובתי, שנלחמים עלי ועוזרים לי בדברים מסוימים, אבל לא בדברים שבהם אני צריכה עזרה.
הם לא ייודעים… כי פשוט לא אמרתי להם מעולם.


תגובות (6)

קודם כל כתיבה יפה, אהבתי לקרוא את הקטע הזה.
אבל אם אני הייתי מנתחת את החלום הזה הייתי עושה זאת אחרת:
אני חושבת שהבעיה העיקרית שלך זה שאת מאמינה בשטויות האלה, תתחילי להתבגר ילדה קטנה, חלומות לא אומרים כלום, ואני רוצה להבהיר לך כמה דברים:
אין באמת פיית שיניים, אין דבר כזה סאנטה קלאוס ואין שום מלכת אנגליה! זה הכל אגדות וסיפורים, אותו דבר גם עם חלומות.

02/04/2015 01:20

    היי, בקשר למה שכתבת.. ניתוח החלום הוא דרך מבחינתי להסביר אותו ותוךך כדי כך גם את עצמי. אני לא מאמינה בפירוש חלומות או בפיית השיניים. כשכתבתי זו נראתה לי הדרך הנכונה להכץעביר את המסר- כתיבת השאלות הרטוריות ועניה עליהן בדרך שלי למטרת הסבר. אז סלחי לי אם אני לא מקבלת את ההערה שלך.

    02/04/2015 22:21

שלום Lucy Koren,
ניכר מסיפורך האישי כי הנך חווה כרגע תקופה לא פשוטה ומלווה בכאב וצער.
אסכם דבריי במספר מילים – כתיבתך פשוטה וקולחת, בלי יותר מדי חנופות, ויחד עם זאת מלאה ברגש.
יישר כוח.
הערה אחת לי אלייך – יש לך די הרבה טעויות הקלדה, שימי לב להבא ונסי לתקנן כמה שיותר.
כל שנותר לי לאחל לך הוא לילה טוב וחג שמח.
על החתום – harmazon.

02/04/2015 01:23

    היי גם לך. תודה על התגובה, אני שמחה שהצלחת להתחבר לקטע ולהבין אותו. הטעויות הקלדה הן כי הקטע נכתב בפלאפון. אני בבסיס ולא בבית

    02/04/2015 22:22

כתבת את החלום בצורה מעולה לדעתי. אני אישית לא הייתי מנתחת אותו, כי אני פשוט לא אוהבת לנתח חלומות,

02/04/2015 13:00

    תודה ספירי :) וחלק מהתגובה שכתבתי לסטוריס מופנית גם אלייך. זו רק דרך להסביר

    02/04/2015 22:23
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך