המחשבון ואני

גיא שמש 04/03/2018 352 צפיות אין תגובות

האמת שהיה לי קל לחשב במחשבון הזה כל מיני חישובים, גם מסובכים. הארץ זעה ונדה ונטתה על צירה, אבל אני חישבתי במהירות שהכול יסתדר על הצד הטוב ביותר, אז לא היה לי מה לדאוג. אבל לגבי האישה ההיא שהייתה עוברת כל ערב בערך בשקיעה ברחוב שלי, לא הצלחתי למצוא שום חישוב. אחי אמר לי שהוא מתחיל עבודה חדשה, ויש לו הרגשה טובה. חישבתי ומצאתי שהוא יצליח מאוד בעבודה, ואפילו בקלות, ויקודם במהירות עד שיהיה מנהל בכיר. זה לא היה חישוב קשה במיוחד, חישבתי את זה תוך שתי דקות. היו לי שלוש חפיסות סיגריות לשישבת, וחישבתי במהירות שהם יספיקו לי עד הלילה שבין שבת לראשון, בדיוק בשעה שלוש ושתי דקות, אז אני אעשן את הסיגריה האחרונה. זה לא מצא חן בעיניי, כי חישבתי שאני אהיה ער ואשתוקק לסיגריות עד הבוקר, ואז אצטרף ללכת מה שנקרא בקריז על שבע בבוקר לקנות סיגריות, לכן השגתי לי עוד חפיסה נוספת, וערכתי חישוב חדש. הפעם התוצאה הייתה שהסיגריות ייגמרו לי ביום ראשון בלילה, אבל עוד קודם אני אקנה פאקט בערב. גם לגבי החורים השחורים והחומר האפל עשיתי חישובים, אבל זה חסוי. הייתה ילדה ש-כל הזמן הייתה בוכה בבניין בו אני גר, היא הייתה מאוד מפונקת, והיה בי חשש שהיא לא מספיק אמיצה וקשוחה לצלוח את החיים. עשיתי חישוב, וגיליתי שהחל מגיל 17 אופייה יתחשל ב-של תבונה ויופי חיצוני שיתפתח בה, ואת חישול האופי החזק ביותר היא תקבל בצבא. היא תגלה בעצמה כוחות שלא ידעה על קיומם, ואפילו תחתום קבע בתפקיד בכיר. כמה שנים אחר-כך היא תמצא את מותה בטיפוס הרים בנפאל, אבל זה כבר לא העסק שלי, לפחות היה או יהיה לה האומץ לטפס על הרים, גם זה משהו. בקשר למוזיקה ברדיו, חישבתי ומצאתי שהשדרן שאמור יהיה להגיע, לא יגיע, ובמקומו יגיע ללא הכנה מוקדמת שדרן זוטר ומתחיל, שכל-כך יתלהב לשדר ביום שישי בלילה, שהוא יטריף את כל המאזינים עם מוזיקה משגעת והגיגים מטורפים. זה גם מה שיעמיד את המשך עבודתו בסימן שאלה, ב-של שמרנות מנהלי תחנת הרדיו, אבל המחמאות מצד המאזינים בפייסבוק יתנו לו תכנית קבועה ביום חמישי בלילה, והוא יחזיק בה שלוש שנים, עד שיחליט לנסוע לארה"ב להיות במאי סרטים זולים. גם זה משהו. את הסרט הגדול באמת שלו הוא יעשה בגיל 70, אבל עד אז אני לא אהיה בחיים, ולכן לא אוכל לראות אותו. הסרט יזכה בגלובוס הזהב. אבל בכל זאת, בנוגע לאישה שהייתה עוברת ברחוב שלי כל ערב בשקיעה, לא הצלחתי לערוך שום חישוב. לכן חישבתי בראשי שהיא כנראה מקרה יוצא דופן, ופניתי לעזרים יותר מתוחכמים כדי להבין מה הסיפור של האישה הזו. לשם כך נעזרתי במחשב הנייד שלי, ובתוכנה מיוחדת שתפותח בעתיד על-ידי חשבן גדול, והגיעה אליי בקפיצה בזמן לאחר ששילמתי עליה ממיטב כספי. יש סחר גם בין זמנים, לא רק בין ארצות. כמובן שהייתי צריך להזין לתכנת המחשב משהו שייתן קצה חוט לגבי האישה המסתורית, לכן הזנתי את התכנה בתמונה שלה אותה צילמתי בטלפון הנייד, ותוך עשרים קטנות מורטות שיער, המחשב נתן לי את כל מהלך חייה, שלא היה יוצא דופן, חוץ מהעובדה שהיא כבר לא בחיים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך