הצמד המסתורי.

19/12/2014 761 צפיות 9 תגובות

פייבלטאוון זו עיירה מיוחדת,
עיר יפיפייה, מצליחה ונחמדת.
סופרים ומשוררים בכל כבודם,
מגיעים לשם כדי להפיץ את יצירתם.

פייבלטאוון נהנתה משגשוג ופריחה,
שפע של יצירות עם שמירה קשוחה.
אך כמו כל עיר אחרת,
גם פייבלטאשוון אינה מושלמת.

פייבלטאוון סבלה מרמה גבוהה של טימטום,
כל סופר ומשורר היה בעל מוח אטום.
אך האזרחים של העיר לא היו מודעים,
כל הסופרים והמשוררים היו בטוחים כי הם חכמים.

החופש הגיע ומצב זה השתנה במהרה,
יום אחד נכנס זוג מסתורי לעיירה,
הם היו תותחים, חתיכים וחכמים,
מיום ליום את הצלחתם הם היו מקדמים.

מאז שנכנס הזוג החל להיות בלאגן:
סופר מפורסם הסב את מקצועו לקברן,
בביקורת על משורר נכתב לו: "בן זונה"
וסופר מפורסם עבר לגור במלונה.

הצמד התותח השפיל כל דבר שזז,
הוא היה גאון, מדהים ומזורז.
אך יום אחד, הזוג עזב ת'עיירה,
זה לא היה צירוף מקרים כשבדיוק החלה סערה.

אך לאחר זמן מה, הגיע חנוכה,
ואיתו הגיעה הפוגה לסערה הארוכה,
והזוג החתיך שוב הגיע לעיירה,
מוכן שוב לקטול עוד שיירה.


תגובות (9)

אמממ… זה נוגע גם להורוזום או השם ברח לי… שיהיה…
אממ… זה מרגיש שהשיר הזה מאוד אמיתי. כאילו אתם נהנים להוריד אחרים כי זה עושה לכם טוב. בסדר שאולי מפרגנים כשצריך אבל בעיקר אוהבים ללגלג. ואם מישהו חושב שהוא חכם והוא בעיניי מישהונאחר טיפש, למה לזלזל בו? יש המון מעלות בעולם חוץ מחוכמה. יופי, חיוביות, מתן עזרה, עקשנות ובעיקר טוב לב, משהו שאולי קצת חסר לכם? כאילו זה נראה לי קצת מעליב בשבילכם אפילו לקראת חנןכה להחליט להעביר את הזמן בכיף על חשבון אנשים אחרים. כי מי שעושה את זה הוא סוג של אנרכיסט ואם כולם יהיו כאלה לאף אחד לא יהיה נעים החיוך שלכם יעלם ויהיה לכם קשה. אז בינתיים אתם נהנים שכולם פראיירים ונחמדים אבל אני מתעבת אנשים כאלה שנהנים מזה שלא כולם גרועים כמוהם. עכשיו, אני לא אימא של אף אחד מכם ןאולי זה רק שיר אבל אני פשוט מציעה תפיסת עולם אחרת. משהו שהכיף הוא לפרגן ולהיות נחמד גם אם נדמה שמישהו הוא טיפש. מה זה עוזר לשפוט ככה? בסוף יוצא שאנחנו שופטים את עצמינו ואז זה הכי קשה. תשחררו. גם לטיפש מגיע כבוד וכפיים. יאללה מה קרה. תרדו מהגיבעה שלכם. אני בטוחה שלפחות אחד מכם מכוער והשני נמוך. צאו מהסרט שאתם כאלה חכמים ויותר טובים מכולם כי אגב אתם אולי כותבים טוב אבל יש פה אנשים שעוברים אתכם פי אלף ודבר שני גם אם אתם חכמים ההתנהגות הזו למשל לא מצביעה על אינטילגנציה רגשית גבוהה במיוחד.
טוב מההיכרות הקצרה התגובה שאקבל בטח תהיה פוגענית. וואטאבר. אני מרגישה טוב עם עצמי ובאמת לא שמה זין. אין מה להתאמץ

19/12/2014 07:35

    הגבת תגובה ארוכה מאוד ואת אפילו לא מבינה על מה מדובר.
    השיר הזה נכתב כמטאפורה לסיפור שקרה עם שולה זקן ואולמרט, אין לי שמץ של מושג איך הגעת למה שכתבת בתגובה שלך… כאילו באמת… איך את בדיוק כותבת תגובה שבנויה על המשמעות של השיר כשאת בכלל לא יודעת מהי?
    בכל אופן, אני אתייחס למה שכתבת, אז תקראי את מה שכתבתי טוב טוב:

    את לא מכירה אותי בחיים האמיתיים, ואין לך מושג ואני גם ממש לא ממליצה לך להיכנס לזה או לשער השערות.
    את תקפת אותנו כאילו אנחנו העלבנו מישהו על עצם היותו שונה מהחברה, וזה ממש לא מה שאנחנו עושים פה לאנשים… (תני לי דוגמה אחת שכתבנו למישהו טיפש, שמן נמוך או וואטאבר…) למען האמת, אנחנו אפילו לא באמת מגיבים ביקורות בונות. את יודעת מה אנחנו באמת עושים באתר הזה? אני לא יודעת אם שמעת על זה פעם, אבל אנחנו עושים דבר כזה שנקרא: "ספאם".
    תגובת ספאם זו בעצם תגובה שהמידע בה לא נחוץ, ובמקרה שלנו גם נכתב בגדר הומור בלבד, הומור שכמעט כל האנשים בפורום מבינים, חבל שאת לא.
    אז לפני שאת תוקפת אותנו תחשבי לפני… וקחי זאת כעצה לחיים.
    כי אולי את חושבת שאת יודעת על מה את מדברת, אבל את לא…
    את חושבת שכשאני קוראת למישהו טיפש (שזה מקרה נדיר, אני כמעט ולא עושה את זה) אני באמת מתכוונת לזה? ממש ממש לא…

    21/12/2014 01:13

    oliv היקרה, הדבר היחיד שאנו עושים באתר זה הוא להביע דעתנו. נכון, לא תמיד היא נעימה לקריאה ולא תמיד היא מפרגנת ותומכת, אבל כמו שאמרת, ישנן עוד מעלות רבות מלבד חכמה, ובעיניי, אחת מהן היא קבלת ביקורות למקום חיובי ולא למקום מתמסכן ופגיע.
    בנוסף לכך, עליי להודות כי גם את צריכה להשתפר יקירתי. מצד אחד, את טוענת שאנחנו לא בסדר מכיוון שאנו מבקרים ואומרים דעתנו במקום לפרגן, אך מנגד זאת, את מכפישה את שמינו לשווא ומפנה אצבע מאשימה כלפנו בעקבות פרשנות מוטעת שלך הנוגעת לסיפור זה.
    מה שאני מנסה להסביר הוא את רמת השיפוטיות ששוכנת בלבך במקום להבין שאנו דבקים בכנות ולא בצביעות. אחרי הכל, אם לא אהבתי סיפור מסוים, מדוע אגיד כי אהבתי? מדוע אשקר?
    צר לי לבשרך, אך לכולנו מעלות וחסרונות. לו רק היית מבינה זאת, היית יכולה להבין את על ליבנו.
    בכל מקרה, אם את ממשיכה באותה דעתנות קורעת הלב, כל מה שנותר לי להגיד הוא שיבושם לך.

    21/12/2014 01:14

    אני שמחה לשמוע את זה! זה טוב לי לדעת שזה נכתב בהומור… לי אישית לא כתבתם כלום, גם לא פגעתם בי, פשוט כאב לי על אחרים. ראיתי הרבה אנשים שהתלוננו שפגעתם בהם רבותיי, לא יודעת אם שמתם לב או לא. כשראיתי את השיר הזה חשבתי לעצמי מה לעזאזל והחלטתי להתנסח בכוונה בצורה שמטילה ספק מסויים בדברי. אם תשימו לב "זה מרגיש לי". והתכוונתי לרשום סימן שאלה בשורה הראשונה כי לא הייתי בטוחה אז סליחה שחמק לי אז אני יכולה להבין למה נראה היה תוקפני יותר. אגב אחרי שראיתי מה עניתם מאוד הוקל לי חייבת להגיד.
    בכל מקרה, סטוריז, למה שלא אכתוב תגובה שבנויה על משמעות שאני בכלל לא יודעת אם היא נכונה? יש חוק נגד זה? זו משמעות שתהיתי לגביה אז העליתי אותה לכאן בכתב. רציתי את התגובה שלכם, תגובה שקיבלתי ושמחה שכך.
    לגביי החיים האמיתיים, זה לא ממש נחוץ להגיד שאני לא מכירה אותך -_- אני לא. ולא סתם ישבתי והעליתי השערות -_- כלומר אלו כן השערות. אבל לא סתם העליתי. בכל מקרה הבנת. לא צריך לקחת כל כך קשה באמת, רק הסברתי שאם זה מה שאתם עושים זה מאוד מחורבן בעיניי. מה טוב ומה נעים שזה בכלל לא המקרה, אין לי כוונות נסתרות והזויות להכפיש אף אחד.
    ולגבי תקיפה, לא ניסיתי לתקוף מצטערת אם השתמע. בכל אופן הכוונה שלי זה לא שאתם חושבים שאנשים מכוערים חח אלה כמו שרשום בשיר. שהם טיפשים ושזה מכנה עליונות. זה הכל. ואני באמת לא משהו בהטרלות וספאם כנרטה תסלחו לי על היותי לוקה במחסור בהומור והבנה.
    תראי לגבי אם זה שאת קוראת למישהו מצחיק אם את באמת מתכוונת או לא זו שאלה קצת מוזרה. אנשים לוקחים כאן ממש ברצינות רק שתדעי לך. והעצה שלך לחיים לא ממש עוזרת לי. אני רק טרחתי לברר אם החשד נכון, מבחינתי לא צריך להיעלב בכלל. לא קבעתי שום דבר בעצמך אמרת שאלו השערות. בקיצור סורי על אי הבבנה פעם הבאנ אכתוב אזהרה מראש שאיני תוקפת והכל רק מכוונה טובה לבירור. רק אם ההנחה נכונה שאלו באמת הכוונות שלכם מה שכתבתי בתוקף. ואם לא אז סימן שלא מיועד לכם.
    הרמזון, תראה. מצד אחד אתם קוראים לזה ספאם ושאתם לא מתכוונים ומהצד השני אתה טוען שאתם עומדים מאחורי הדברים הללו וקוראים לזה כנות. קצת מבולבלת. תראה זה קצת מצחיק לקרוא ל'תודה שבזבזת לי תזמן' ביקורת בונה או חיובית או משהו אחר מאשר העלבה. הנקודה שלי הייתה לא לשקר אלה שיש דרך לומר דברים לא נעימים בצורה נעימה יותר. אני בעצמי כותבת ביקורות. לא אהבתי, לא נהניתי, ארוך, מייגע, עברית לא נכונה. אבל ככה וזהו. לא 'תחזרי לכיתה ב' -_-
    תראו. גם אם השיר הזה כן עליכם והוא בהומור… מי אני שאתלונן. אחרי שראיתי שאתם טוענים שאלו כלל לא כוונותיכם זה נפלא. פשוט נלקח לא בהומור על ידי המון אנשים שנפגעים. אבל לפחות זה מאי הבנות. בכל אופן אם אכפת לכם מיק תשימו לב. ואם לא אז שיבושם לכם בחזרה.

    21/12/2014 02:32

    תודה על תגובתך oliv.
    משתמע מתגובתך כי ישנה סתירה בין דבריי לבין דברי שותפתי לעסק – stories3. עליי לציין, כי גם אני וגם stories3 דוגלים בכנות ויחד עם זאת בציניות והומור, ומה שעלייך להבין הוא שאנו שונים זה מזו למרות הדמיון הרב בנינו.
    stories לוקחת את זה יותר למקום של הומור ואילו אני, לוקח את זה יותר למקום של כנות. מה שכן, תגובתנו מכילות את השניים (הומור וכנות) רק במידות שונות.
    מקווה שהבהרתי לך מספיק את נקודה זו.

    22/12/2014 01:11

    את תגובתך הראשונה כתבת על סמך עובדות שגויות וביססת על ידי הסקת מסקנות לא נכונה. אחרי שאני הגעתי, הסברתי לך בדיוק איפה את טעית, ציפיתי שבתגובתך הבאה תביני איפה הטעויות שלך ותבססי אותה על דברים שאת באמת יודעת. אבל להפתעתי גיליתי ששוב את מפספסת את הנושא, זה נראה כאילו לא באמת קראת את התגובה שלי.
    דבר ראשון, את אומרת: "למה שלא אכתוב תגובה שבנויה על משמעות שאני בכלל לא יודעת אם היא נכונה? יש חוק נגד זה?" זאת לא הנקודה.
    הנקודה היא שאם את לא בטוחה שזו היא אכן המשמעות של השיר, אל תכתבי את תגובתך כאילו את בטוחה ב-100% שזאת היא באמת משמעות השיר, אל תציבי שום עובדה, ובטח ובטח על תתקפי אותנו על סמך העובדה הזאת… זאת הבעיה!
    זה בסדר שלא הבנת את משמעות השיר, וזה בסדר שתכתבי תגובה כאילו הבנת את המשמעות של השיר, אבל הבעיה שהצבת עובדה ותקפת אותנו על סמך עובדה זאת. ודבר נוסף, בקשר לחיים האמיתיים, את כותבת "זה ממש לא נחוץ להגיד שאני לא מכירה אותך"
    חבל שלא למדת את זה (או לא מספיק נבונה כדי להבין זאת לבד, בלי להעליב) לא לכל משפט יש מטרה גלויה לעין, את כתבת (ואני חוזרת על הציטוט): "זה ממש לא נחוץ להגיד שאני לא מכירה אותך" לפי המשפט הזה את חושבת שמטרת המשפט שאני כתבתי: "את לא מכירה אותי בחיים האמיתיים" היא באמת להגיד לך שאת לא מכירה אותי בחיים האמיתיים? זה הרי ברור מאליו! לכן במקום ללכת ראש בקיר כמו אידיוט ולהגיד "זה לא נחוץ, אז למה רשמת את זה?" תחשבי לרגע, אולי המשפט הזה לא מנסה להעביר לך מידע? אולי מטרתו היא שונה? כי זה הרי ברור שכוונתו של המשפט היא לא להגיד לך שאת לא מכירה אותי… אני מקווה שהבנת אותי, אם לא, זה בסדר, אני לא מצפה ממך להבין וזה לא משהו אישי נגדך, פשוט מאוד קשה להבין את זה, אולי אחרי שתלמדי קצת תחביר יותר לעומק ואפילו קצת רטוריקה את תביני למה אני מתכוונת.
    ועוד משהו חשוב, את אולי לא יודעת, אבל כשהיו חבר'ה כאן בפורום שנעלבו מאוד מתגובותינו וכשנודע לנו על כך כמובן, שלחנו להם הודעה במייל בו אנו מדגישים שהכל נכתב בגדר הומור בלבד, וכמובן שגם ביקשנו סליחה. ואת יודעת מה רובם ענו לנו? תגובות בסגנון של "צודקים, לקחתי ללב יותר מדי" וחלקם אפילו ביקשו מאיתנו להמשיך לתת ביקורות על הסיפורים שלהם (כן, תתפלאי).
    יש שני דברים טובים שיכולים לצאת מהשיחה הזאת:
    האחד, שנתגבר על אי ההבנות בינינו.
    השני, היא שנלמד משהו מהשיחה הזאת,
    אז אני מאוד מקווה שלמדת משהו ושהפקת מסקנות מהשיחה הזאת,
    אחרת מה עשינו בזה?

    ** אם את רוצה הסבר נוסף לקטע עם ה"חיים האמיתיים" ועם מטרת המשפט, שאלה רטורית היא דוגמה נהדרת. אולי לא שמת לב, אבל במהלך התגובה השתמשתי בשאלה כזאת: "ואת יודעת מה רובם ענו לנו?"
    אם תעשי את אותו הדבר כמו מקודם, את תגידי "זה לא ממש נחוץ לשאול אם אני יודעת, כי זה הרי ברור מאליו שאני לא יודעת"
    אבל אם תחשבי לרגע, ותפעילי את הראש שלך, תביני שקיימת מטרה שונה לשאלה. מקווה שהבנת אותי, המשך לילה נפלא :)

    22/12/2014 02:13

אני לא אטרח ואקרא את הטחת ההאשמות שמעליי, אבל מרוח הדברים….אגיד שיהיה הגיוני לתת פירוש ספציפי לקטע, אבל גם לפרסם אותו…ולא להתלהם כנגד מישהו שלא הבין נכון את האנלוגיה והמטאפורה ופירש אותה בדרך שהיא לא הדרך שלכם, זה פשוט טיפשי לצפות מאנשים להבין את המשמעות האמיתית אם לא אומרים אותה, כי אין היכרות אישית ולא סיפורי רקע..

להבא, במקום להשתלח……..תנסו להבין.

22/12/2014 05:10

    Faust, מכיר את המשפט "סייג לחכמה שתיקה"?
    להבא, עדיף שתקרא את "הטחת ההאשמות" שמעליך במקום לנסות לצאת חכם כשמדובר במשהו שאינך מבין פה. ושלא נדבר על זה שהתערבת בשיחה שאתה כלל לא שייך אליה.
    הקטע הוא לא שהיא לא הבינה, אלא שבעקבות פרשנותה המוטעית לשיר, היא באה בטענות כלפינו.
    אני אישית בעד זה שאנשים יפרשו שירים וסיפורים בדרכם שלהם, אך לא זה העניין פה. oliv פירשה את השיר אחרת שעם זה אין כלל בעיה, הבעיה למעשה, מתבטאת בהתלהמות המיותרת שיצרה והטחת ההאשמות כלפי stories3 וכלפיי בעקבות פרשנות מוטעית.
    אם איננה יודעת בוודאות על מה מסופר בשיר, מדוע להכפיש שמינו ולתקוף אותנו כך?
    אשמח אם תקרא את שיחתנו ותבין ש"הטחת האשמות" לא נעשתה מצדי או מצד stories3.
    ולסיום, בנימה זו, אתן לך עצה לחיים – אם חשוב לך לצאת חכם וצודק, קודם לכן עליך לדעת את הסיפור מכל צדדיו טרם לתקוף ולהתלהם על דברים שאינם נכונים.
    יום טוב

    22/12/2014 21:44

    Faust היקר, אני מחזקת את דבריו של HarMazon ואומר לך שאתה עשית את אותה הטעות ש-Oliv עשתה, ביססת את תגובתך על סמך עובדות שגויות והשערות שאינן נכונות. לכן, במקום להתערב בשיחה ולהגיד "אני לא אטרח ואקרא את הטחת ההאשמות שמעליי" תפעיל את הראש שלך ותעשה בדיוק את ההפך. אין לי שום בעיה עם מישהו שבא להגיב את דעתו על השיחה שלנו, אבל איך תעשה זאת כראוי אם לא תקרא את השיחה במלואה ולא תשמע מה יש לשני הצדדים להגיד בנושא?

    22/12/2014 22:05
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך