יידע אדם

גיא שמש 17/01/2018 446 צפיות תגובה אחת

"יידע אדם מה זו אישה," אמר הרב הגדול והביט בקהל הרחב בעיניים של תוכחה, "אישה זה שורש הקיום, מהות החיים, מעיין הבינה, דרך הגאולה. דע איש לא לפגוע לעולם באשתך או באשת חברך, ובאף אישה עלי אדמות, כי ממנה תבוא ישועתך. וכל המגדף, מקניט, משפיל, מבזה, מלגלג, לועג לאישה, זו יידע – כי מארה קשה תבוא על ראשו, וחייו יהיו מקוללים עד אשר יכפר על מעשיו,"

הרב הגדול ירד מהבמה לקול תשואות הקהל, ונכנס אל המסדרונות הארוכים שמובילים אל מאחורי הקלעים. הוא נכנס לחדר האח"מים שהוקצה לו, והתיישב באנחה כבדה מלאה מצוקה על הכורסא הרכה בחדר. "קשה לי," הוא אמר לאחד מאנשיו שנכנס להסביר פניו, "אני נאבק כל יום ויום על קיומי, על חיי, על שפיותי, על השכל שלי אפילו. הבורא מעמיד אותי בניסיונות קשים מאוד כדי לתקן את דרכיי," תלמידו הצעיר הביט בו נדהם, "אבל אתה רב גדול, מומחה בקבלה ובדרך ארץ, כיצד זה קורה שחייך הם קשים אם אתה יודע כל-כך הרבה, ועוזר לכל-כך הרבה אנשים. איך זה שאתה לא מסוגל לעזור לעצמך?" נאנח הרב ואמר – "לא מתוך מידותיי הטובות באה לי השליחות לגאול את האנשים, אלא מתוך מידותיי הרעות. אני חש שליחות לעזור לאנשים כדי לעזור לי, ולתקן את דרכיהם כפי שהייתי צריך לתקן את דרכי בצעירותי," "מה עשית רע שעליך לכפר על העוונות האלו?" שאל התלמיד בעדינות. "זה קשה לומר, אז פשוט אומר זאת בפשטות. כפיתי את עצמי על נשים, ביזיתי והשפלתי אותן, והן, בצדק, התנקמו בי ושיבשו את דעתי בחומרים אסורים. הייתי צריך לדעת עוד אז שזו תגובה מאוזנת של הבורא כלפיי שגרם להן לעשות לי מה שעשו. עין תחת עין, שן תחת שן. על כל מכה שנתתי להן, קיבלתי אלף. על כל השפלה שהשפלתי אותן, זכיתי לאלף מנות של ביזיון. ועתה אני יודע כי חטאתי, ועליי לתקן את דרכי על-ידי תיקון אחרים בסוגיה זו. כי הבורא החזיר לי את מה שנתתי, והנשים שפגעתי בהן ופגעו בי חזרה – היו רק שליחות שלו. הבורא גרם לי להרגיש על בשרי מה עוללתי להן, ועתה כל חיי אני מטיף לכבוד לזולת, ובעיקר כיבוד האישה על-ידי הגבר. מתוך סבלי שחזר אליי על מה שעוללתי, הבנתי את נפלאות טבעה של האישה, חוכמתה, תבונתה, אצילותה, רגישותה, האכפתיות שלה, ועתה אני מטיף בעיקר לכיבוד והוקרת הנשים על-ידי הגברים. זהו תיקוני, והוא בא לי לא בזכות מעשיי הטובים, אלא בזכות חטאיי, שצועקים באוזניי, עד כי לעיתים אני חש כי אני יוצא מדעתי מרוב כאב… מי שהייתי הוא אינו מי שאני עכשיו, אבל הניסיונות שמעמיד אותי הבורא בהן כדי לתקן את עצמי – קשות. קשות מאוד."
>>>>>>>>>>>>>>
"תדע בת-אדם מה זה גבר," אמרה הרבנית הגדולה והביטה בקהל הרחב בעיניים של תוכחה…


תגובות (1)

יפה מאוד! כתבת בחן :)

19/01/2018 04:38
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך