DRIVE

לנסות כדי להיכשל 26/12/2015 1312 צפיות 5 תגובות

"זה האופנוע שלך, אח."
יד מחוספסת קרבה אל המתכת המבריקה בכסף ובאדום – מלאכת מחשבת של הנדסה אנושית. זי עצם עיניים, שומר בליבו את הזעזוע של המגע עם המתכת הקרה. אז חיוך עלה בו. הוא חש rush של התלהבות, כמו רעש מתגבר של גיטרות חשמליות.
"גנוב" אמר סי במול. הפנים שלו היו כל כך קשוחות מאחורי הזיפים והמעיל המבריק, אבל בכל זאת, שביב של חיוך… "ישר מהמפעל של YAMAHA ."
באם! זי נדלק כמו מכת ברק, דחף את סי במול הצידה וקפץ על האופנוע. הוא זרק קללות לאוויר כמו סיר לחץ שבלי התראה הסירו לו את המכסה. קללות – שאני עצמי אסמיק להעלות אותן בכתב, וגם ככה לא ניתן היה לשמוע כלום. כלום חוץ מ – "ווואאאןןן ווואאאןןן" כשזי גרם למנוע לצרוח שלוש פעמים ואז השתגר הלאה כמו שמשתחרר קפיץ.
המנהיג, סי במול, נשען אחורה על רגל אחת, הידיים שלו פרושות לצדדים, כמו פסל קרח שעומד להיסדק בכל רגע. הוא לא זז מהרגע בו זי דחף אותו. הוא היה אדם מפחיד, סי במול. היו לו שרירים שקורצו מהשילוש הקדוש של עוצמה, גמישות וחכמה בזמן מעשה. אבל הייתה זו הקיצוניות שלו שגרמה לכולם לקפוץ אחריו. כל דבר בו הכיל את הקיצוניות הזו: מן הקצוות של השיער ועד לחשמל הסטטי בקצה כל תנועה מוגזמת.
"ווווווווווווההההההוווווווווו !!!!!!!!!!!" הוא צרח וזינק על האופנוע.
הצרחות של כל האחרים הציפו את החלל של החניון, וכשהאוויר התמלא ב- "ווואןןןן ווואןןןן" של האופנועים המתניעים, עברו בו גלים שעיוותו את המרחב כמו אמבטיית גלים. גלים בהפרעה של שפיץ. מתגברת על כולם, אבל, הייתה הצרחה של סי במול: "גו טוקיו!".
"קמיקאזה!" הם ענו.
וזו הייתה קריאת הפתיחה למה שהיה הפרץ הכי גדול של אדרנלין שהעיר טוקיו עילית ידעה מעולם. פאק, זה היה להק של אופנועים שהרעיד את הרחובות. חבורה מפוארת. הכבישים היו שבילים קטנים ומתפתלים באוויר. תהום אחת מתחתיהם נצנצו האורות של העיר הישנה. הם נשמו על העור החשוף את הקור המקפיא של הלילה. וווואןןןןן !!
המכוניות שעטו לשוליים כדי לתת למקצוענים לעבור. חלק מהנהגים במכוניות נבהלו כל כך שהתנגשו במעקה הבטיחות וחלקם אפילו פרצו אותו ונפלו אל תוך החופש המחריד שאוויר חופשי הוא. החוגגים צרחו בהתלהבות. צומת אחת אחריזה הם פנו לשדרה ראשית: ברמזור אור אדום, משאית הפוכה על הצד, כמה הולכי רגל רצים לתפוס מחסה בתוך הבניין המואר והבזק יעף של עשרות אופנועים צורחים בכל צבע מבריקים על פני הצומת כמו משיכות של מכחול פנאטי. בשלב ההוא סי במול כבר עמד על האופנוע, מסתובב כך שפניו פונים אחורה אל קהל העוקבים ומנופף בידיו במשהו מבזיק. ניצוצות עפו לאוויר מהדבר הזה, ובדיוק כשהתברר שזה זיקוק וסי במול עומד לשגר אותו, האופנוע שלו נתקע בפינה של גדר ושניהם נזרקו לאוויר, מסתחררים בפרעות. שמעו צרחה של הנאה מגיעה ממנו, כשהוא מתברבר באוויר אל עבר מה שנראה כמו מוות בטוח, ואז מייצב את הסחרור של התנועה, צולל אל עבר האופנוע באלגנטיות של ציפור, תופס את האופנוע ומייצב אותו, נוחת על מעקה הבטיחות, ממש ממש על הקצה של הכול, נוסע עליו כמה מטרים, ואז כאילו נשאב הצידה ונופל אל תוך הלילה.
באותו זמן, בין גורדי השחקים שלצידי השדרה, הזיקוקים התפוצצו על הקומות העליונות של הבניינים, האור כל כך חזק שהוא מנפץ את כל הזכוכיות ומוריד למטה גשם של זכוכית. האופנועים הגבירו מהירות. מן הרווח שבין הבניינים נשקף התהום שמתחתיהם. תקועים באוויר, במפלסים שונים, היו רחבות מוארות בהם צעירים רוקדים ומתנשקים, או גני זן ירוקים, בהם יפנים קטנים עשו מדיטציה על שפת אגם קטנטן או מזרקה.
מפלס אחד מתחתיהם, וקצת הצידה, היה כביש שירות תלוי באוויר. על הכביש הזה נסע סי במול, והשאגות של האופנוע שלו משכו את כל האופנועים האחרים למטה. הם חתכו דרך הגינות התלויות, מבריחים מורי זן חביבים הצידה, ואז מתרסקים על המעקה ומשייטים באוויר פרק זמן של שתי שניות, כמה עשרות מטרים הצידה ולמטה, ונוחתים על כביש השירות בחריקות גלגלים שהעיפו אבני חצץ קטנות מטה אל עבר התהום, אל עבר אורות העיר התחתית.
הם התחילו לאבד אנשים בכביש הספירלי שירד למטה. זו הייתה פשוט ספירלה קטנה שחיברה בין המפלס שהיו בו למפלס שהיה שבע מאות מטר מטה. כשנסעו, השוליים של הכביש הבהבו בכל מיני חיצים מטמטמים וזה הטריף לאנשים מסוימים את המוח וגרם להם לנסוע מהר מספיק בשביל לאבד שליטה ולעוף החוצה. וככה אחד אחרי השני הם התרסקו על המעקה ואז התנופפו באוויר, חופשיים כמו חסידות בהולנד. ובכל זאת, היה זה מחזה מטמטם. עוד ועוד אופנועים, ועוד ועוד סיבובים. למטה, למטה, וזה לא נגמר.
הם התחברו לאוטוסטראדה שלקחה לכיוון הים. מדי המהירות עלו ועלו, כמו לב שפועם בטירוף הולך וגובר וכל פעימה חזקה והיסטרית מהקודמת. כל כך מהר, שהמכוניות המבולבלות נראו להם נייחות בדיוק כמו התמרורים. ואז סי במול צעק: "צד שני!". עשה סלטה ודילג מהנתיב בכיוון הנכון לנתיב בכיוון ההפוך. מה שגרם להרס טוטאלי. זו הייתה מהירות גבוהה מדיי לנסוע בה נגד כיוון התנועה. המכוניות התנגשו באופנועים בפיצוצים שנראו ממרחק כמו שרשרת נרות שנדלקת. כמו חנוכייה מוזרה מאוד.
החבורה הייתה הולכת ופוחתת מרגע רגע. היה זה ברגע ההוא שסי במול ראה את האופנוע של זי נצמד לצידו. הם היו ממש קרובים וכל אחד התחרש מהמנוע של השני. זה לא היה מקום למילים. סי במול שלח יד והניח אותה על השכם של זי, ואז משאית באה מולם ושניהם התנתקו, כל אחד מחליק מצד אחר שלה. כשראו אחד את השני שוב, סי במול אותת לזי, וסטה אל דרך צידית. זי מיד אחריו, ועוקבים אחריהם הצטרפו כל הנותרים מהחבורה המפוארת.
הם פרצו מחסום והגיחו אל גשר ריק, ללא תאורה, שעלה וטיפס עד לגובה של מטוס מעל מפרץ טוקיו. בתוך הכפפות, הידיים שלהם דיממו רק בגלל הרטט. אבל אף אחד לא שם לב לזה, וגם לא ישים לב. זו הייתה מהירות שהיא הרבה מעבר למה שכלי רכב צריך להגיע, ומה שהחזיק אותם לא היה הגלגלים, וגם לא המנוע, שמן הסתם כבר מזמן היה מיותר, אלא רק הכוח הבלתי אפשרי של שיכרון חי ובועט שהיה יותר חזק מהחיים עצמם ויותר מהיר מפצצה אטומית.
הם הסתדרו בשורה, משווים מהירות, ואז נעמדו על האופנועים שלהם כמו שסי במול עמד קודם, מביטים אחורה, מחזיקים ידיים, ולנגד עיניהם – המסלול – נתיב אלוהי של יופי ושל הרס. זה היה הוד ונוראות ואופוריה טראנסצנדנטאלית ובזה הרגע, באמצעות הידיים, הוויה משותפת עברה בכולם יחד בדיוק ברגע שנדמה שהאופנועים הגיעו לגבול העליון של המהירות, שבו הם נשמטים מתחת לרגליים. הבזק אחד אחר כך, הם הבחינו שהגשר כבר מזמן נשמט מהם, והקצה הלא גמור שלו מתרחק מהם בשמיים, גוש חיוור של אפלה מעט יותר בהירה שנמוג במהרה והותיר רק את הקדרות של שמיים זרועי כוכבים.
תחת המראות הללו, תחת החיים הללו, הם צללו לאבדון בנשירה הכי מפוארת אי פעם.


תגובות (5)

אני באמת תהיתי כמה אובדניות יש בקטע הזה, אבל מכיוון שזה היה בולט מאוד שלא היה להם אכפת מאוד למות חשבתי שהם לא ימותו בסוף. ההתחלה ועוד כמה תיאורים ונקודות בסיפור היו גאוניים. הם לקחו את הנשימה שלי והייתי לגמרי שקועה כולי מטר וחצי מתחת לפני הסיפור שלך. היה בזה מן היוצא מן הכלל כיוון שכל כך התרגשתי לקרוא עוד מילה שרשמת, למרות שאני אישית בכלל לא מתה על אופנועים. חשבתי שיהיה בסיפור משהו גדול ופסיכולוגי או יותר אישיותי מבחינת סי במול וזי. שאר הסיפור היה מסופר טוב והצלחת להקרין את התדמית המטורפת והאדרנלינית שניסית. לקרוא את זה הרגיש כמו ספורט אתגרי חח. חושבת שזה היה יכול להיות יותר טוב אם היית מדגיש את ייצר החיים שלהם לפחות כמו את ייצר המוות ככה שיראה שהרצון לחיות או למות בצורה מהנה ויפהפייה שקולים. או לפחות שלא נהיה בטוחים אם הם מתים בכוונה או לא וזה יעורר בנו חרדה. משהו מנוגד או עם קונפליקט היה חובט בי כמו גרזן ולא משאיר אותי עם סתם טעם של התפעלות. 3>

26/12/2015 15:29

    מסכים מאוד איתך. גם אני לא מת על אופנועים. למעשה, זה אחד הדברים הכי רחוקים ממני בעולם. כמו הקשר בין איגואנה לדובי קוטב (ואגב במהלך עבודת המחקר הקטנה שעשיתי גיליתי שחברת YAMAHA נחשבת אחת מהחברות הטובות בעולם לאופנועים, וזה מצחיק, כי הם חברה של כלי מוזיקה, וזה ממש התחבר לי לשם של דמות המנהיג – סי במול, אז זה היה צירוף מקרים משמיים נחמד).
    חוץ מזה, רציתי שלא תראי את הקטע עד שאערוך אותו, כי הוא ממש ברמת טיוטה כמו שהוא עכשיו (אבל לצערי לא הייתה לי דקה פנויה היום). אני מסכים מאוד עם התגובות שלך והם חידדו את הנקודות שהייתי רוצה בעצמי לשפר בקטע, כמו הדגש על יצר החיים ועל יצר הסכנה, ועל היופי שבחיים ובמוות. ההצעה שלך לסיום הרבה יותר טובה מהסוף הנוכחי, שגם ככה רציתי לשכתב אותו. המוות שלהם באמת צריך להיות פתאומי ובאופן שלא ברור אם הוא בכוונה או לא. אבל אני לא חושב שהמוות צריך לעורר בקורא חרדה – החרדה לא יושבת לי טוב עם שאר הרוח של הקטע.
    לגבי נטיות אובדניות, זה מסובך. לא הייתי אומר שיש להם נטיות אובדניות. לפחות לא במובן של אנשים דיכאוניים שחותכים ורידים. מה שיש להם זה משיכה לסכנה ולאקסטרים שבחיים, ולי קשה לכנות את זה "אובדנות", כי זה בא מתוך הרצון לחיות ומתוך אהבה, התרגשות ואדרנלין, או מתוך משיכה לסכנה, ולא מתוך סיבות דיכאוניות שבדרך כלל מקושרות למילה "אובדנות". בכל מקרה, זה מעניין.
    חח כשכתבתי את זה הייתי בהלך רוח מושפע מסרט שראיתי ופשוט הייתי חייב לכתוב. מקווה שיהיה לי כוח לשכתב את זה. תודה על הביקורת!

    26/12/2015 18:36

    חחח אממ זה באמת נורא הצחיק אטתי, יאמאה וסי במול (חייכתי כמו מפגרת). גם אם אתה לא מת על אופנועים, עשית עבודה טובה בלגרום לי לחבה אותם אז גם זה משהו (חח יותר ממשהו למען האמת כי זה מצריך גם אהבה מסויימת לנושא מהצד שלך, כנראה התערערת מספיק חזק מן הסרט והעברת לי את זה באופן טוב) זה מצחיק שהעלאת ולא רצית שאראה, זה כמו לצפות מדוב קוטב להבין שהוא לא קשור לאיגואנה לפני שתנחת בפיו.
    לגבי החרדה, גם אני לא הרגשתי שזה מאוד מתאים אבל זו סתם הייתה הצאה למשהו מעניין. לא חשבתי שאת שאר ההצעות תקח יוצר מדי ברצינות כי בדרך כלל קו המחשבה שלך מאוד שונה משלי אז לא עשיתי את ההבדל.
    לגבי הנטיות האובדניות… זה דבר אחד כמעט למות ודבר שני לקפוץ אל מוות בטוח. בגלל זה צצה לי התהיה שכנראה לא הייתה אמורה להיות שם. משהו רומז מההתחלה על משהו אובדני, לא מתוך מובן דכאוני אלא מהקיצוניות האחרת של התלהבות. זה נשמע מוזר אבל נדמה ששני דברים מנוגדים ביותר מובילים לאותה תוצאה בדרך כלל. לדוגמה, פרויד אמר שאם ההורים מענישים מדי על עשיית צרכים לא בשירותים אז הילד יצא או קפדן ופרפקציוניסט או משוחרר בזבזן ומבולגן. או אם ההורים מעירים על אכילה, ההפרעה שתהיה היא או לאכול יותר מדי או פחות מדי וזה ינבע מאותו מקור. כך (ביררתי ) שיהיה למישהו אכלן מופרז יותר קל להפוך לאנורקס מאשר מישהו עם תזונה נכונה! (מעניין לא?) כלומר, דמבלדור לא היה לו אכפת למות לדוגמה לעומת וולדמורט שהיה לו הכי אכפת ביקום (הרי דמבלדור ביקש מסנייפ להרוג אותו לאיזו מטרה טובת ערך לכלל בעוד שהמטרה של וולדי זה קודם כל לחיות גם אם זה לרצוח הכל ללא אשמה). שניהם קיצוניים על אותה הסכלה (הרי ידוע שגיבור ונבל דומים ויכלו לצאת כמו השני בעולם בעל נסיבות אחרות כי הם חולקים תסביכים דומים שרק מתבטאים אחרת, כמו ההוא שנמס לו הפנים בבאטמן או חניבעל ו-ויל שהיו מאוד דומים אבל כל אחד לקח את זה למקום שונה, או שוטרים ופושעים שגילו בעזרת פרופילים פסיכולוגיים שהם דומים בצורה הזויה, ורק משחקי התפקידים בניהם שונים ושניהם משתמשים באלימות וחושבים בצורה דומה אחרת השוטרים לא היו עולים עליהם). לכן למרות שמוות בא בדרך כלל מדיכאון אני בכלל לא אתפלא אם כמו במקרה של דאמבי זה יכול לבוא מתוך השלמה מוחלטת עם המציאות או התלהבות או משהו אחר יפה מסוכן ועוצר נשימה כמו אש. וזה עדיין אובדני, הרצון להגיע אל התום.
    בבקשה (:

    26/12/2015 18:57

    מעבר לעובדה שהטיעון שלך כתוב מאוד יפה, באופן מוזר אני די מסכים איתו. דיכאון קיצוני והתלהבות קיצונית שניהם מרגישים לי כאילו הם יכולים להוביל לאותה תוצאה, שהיא אובדניות.
    שתי נקודות שהייתי רוצה לציין לגבי הטיעון: קודם כל סדרות טלוויזיה וספרים כמו הארי פוטר וחניבעל הן לא מקור מהימן להסתמך עליו בשביל להסיק תוצאות על המציאות. דבר שני הוא שאני לא יודע עד כמה שוטרים (או קרימינולוגים של הסי איי איי) במציאות באמת מזדהים ונכנסים להלך החשיבה של הפושע, כמו שזה מוצג יפה מאוד בסדרות טלוויזיה מסוימות. משום מה הנטייה שלי היא להאמין שזה לא מאוד דומה.
    חוץ מזה, לגבי השאלה האם הם נוסעים לעבר קצה הגשר מתוך ידיעה שהוא לא גמור או לא, אני מסכים שזו שאלה שהתשובה עליה תקבע את המניעים שלהם. אבל אני חושב שזה יפה להשאיר את השאלה לא פתורה, באופן שלא מכריע לכאן או לכאן, ואז משאיר אותם קצת ככה וקצת ככה.
    ולכן, אם אני אמצא את הכוח לשפץ את הקטע, אנסה להדגיש יותר את העובדה שזה לא ברור איזו אפשרות היא הנכונה.

    26/12/2015 19:35

חחח הטיעון כתוב מאוד יפה אבל את מכורה לסדרות טלויזיה? באמת? חחחח זה היה די בצחוק ובהומור אבל עדיין הרגשתי שזו המחשה נחמדה. וכן, הרבה שוטרים הם מושחתים , כמו הסרט ההוא שראינו עם המאפיה. (חחחח סרט). יש המון המון שוטרים מושחתים. שוטרים שהיו חברי ילדות של פושעים. כל העניין עם האחווה והאלימות. ואם שוטרים היו מאמינים בטוב של אנשים היה להם ממש קשה לבצע את התפקיד שלהם. יש תכונות דומות בין גיבור לנוול יותר מאשר לאדם רגיל איתם , כמו שיש הרבה יותר במשותף בין אנורקס למישהו עם השמנת ייתר. אני לא חושבת שהכל כמו בסרטים, אבל אני כן חושבת שזה יוצר תחושת אמינות מסיבות כלשהן. שוטרים חייבים להבין מוח של פושע כדי להיות טובים בזה. הם חדים. מוצאים את נקודת עסקת הסמים. מזהים מי מתנהג חשוד. מבינים את דרכי הפעולה ועם מוח קרימינלי מספיק כדי לגלות איפה אדם נמלט מסויים עשוי להסתתר. לגבי הסוף של הגשר, הסכמתי. לא צריך לגלות. הפואנטה בסיפור זו התהייה

26/12/2015 20:33
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך