מתקשים? כיצד לתאר סצנות קרב:

Amora 01/08/2015 1445 צפיות 9 תגובות

הודאה- סצנות קרב אני בכלל לא כותבת. האמת שאני די נמנעת מלכתוב אותם, ולא בגלל שזה קשה, אלא בגלל שזה די משעמם אותי. זה תמיד מתמשך ואיטי, ולא מעניין.
אבל בכתיבה, כמו בחיים, יש גם קרבות, וצריך לתאר אותם!
כאשר אתם מתארים סצנות קרב, הכי כדאי קודם כל לקרוא ספרים שכוללים סצנות כאלה. תאמינו לי, סצנות פיזיות הן הסצנות הכי מסובכות לתיאור, צריך להעביר את מה שאתה רואה בראש שלך לכתוב, וזה סיפור לא קטן.
הנה כמה תיאורים שתוכלו להיעזר בהם: "אחזתי בניצב החרב בשתי ידיי", "הידקתי את אחיזתי", "קפאת במקומי מהבהלה", "הגברתי את ריצתי לקראתו", "הוא הכה בפניי והעיף אותי על הקרקע", "הוא העביר את כל משקל גופו לרגלו, לחץ על החזה שלי והקשה עליי לנשום", "השלכתי את הלהב לקראתו", "אזרתי את כל הכוחות שעוד נשארו בגופי והשתמשתי בהם כדי להסתלק"…
בגלל שיש יותר מדי דברים שיכולים לקרות בסצנות קרב, הנה גם מילות תיאור (ועוד קצת) יחידות כדי לעזור לכם (אני ממליצה להשתמש במילון עברי-עברי או ב-בבילון כדי למצוא עוד מילות תואר):
"השמיט", "אחז", "תפס", "אזר", "קרע", "הרפה", "הנחית", "הכה", "שפשף", "טיפס", "כלא", "עטף", "חתך", "העביר", "רץ", "קטע", "פרפר", "חנק", "סובב", "הצמיד", "ליפף", "נשען", "נס", "ברח", "לרדוף", "הטיח", "להנחית", "מהלומה"…
במידה וסצנת הקרב היא גם אישית, נגיד, כוללת בגידה, אפשר לשלב גם מחשבות של הדמות הנבגדת. זה יכול להאריך את הסצנה במקום לכתוב "נלחמנו" או "התאבקנו", ויגרום לקרב להרגיש ארוך מהתיאור שלו.

טוב, מצטערת שזה די קצר ותמציתי, פשוט בסצנות כאלה אני פחות מבינה. מקווה שעזרתי במה שיכולתי :)
מוזמנים להציע הצעות ולבקש בקשות.


תגובות (9)

תודה בכל זאת…
אני דווקא חושבת אחרת, סצנת קרב היא אחת הסצנות המעניינות ביותר בדר"כ, אם היא כתובה טוב.
לדוגמא אם קראת הארי פוטר אז בספר השביעי של הארי פוטר, "אוצרות המוות", פרק 36, "הפגם בתוכנית", היה מרתק לפי דעתי.
אבל כל אחד והסגנון שלו…

01/08/2015 20:57

והעלתי את פרק 12 של "כוחות הטבע"…
אם יש לך זמן אשמח אם תוכלי לקרוא ולהגיב…

01/08/2015 21:05

אל תדאג אני קוראת פשוט פחות מגיבה. וטוב כל אחד והדעה שלו חח אותי הסצנות האלה לא מעניינות

01/08/2015 21:27

אוקיי.
פשוט תגובות מאוד חשובות לי.
אני לא מסתכל כל כך על הצפיות אלא על התגובות כי איתם אני יכול לדת מה לשפר בסיפור(במקרה של הארה) או לדעת איפה טעית (במקרה של ביקורת או הערה)

01/08/2015 21:42

אני מה. בעיה היא שאני יכולה להגיב רק מהטלפון או מהאפליקציה בדרך כלל וזה תמיד מסובך אז אני מגיבה רק כשאני קוראת במחשב

01/08/2015 21:45

*מבינה. ובגלל זה אני פחות מגיבה כשאני קוראת מהטלפון שזה לרוב

01/08/2015 21:46

מה זאת אומרת "אני מה."?
אני מבין אותך… סיוט לנסות להגיב מהאפליקציה…

01/08/2015 21:47

אוקיי…

01/08/2015 21:47

אם זה ממש חשוב לך אני אשתדל להגיב כשאני נמצאת על המחשב

01/08/2015 21:50
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך