סיפור ישן נושן

29/05/2017 617 צפיות אין תגובות

"כאן בארץ ישראל אף פעם לא היה שקט" ככה אומרת לי אמי .
שבשנת 1929 בהיותה בת חודשים ספורים , פרצו המונים משולהבים לביתם בחברון והתחילו לעשות בהם שפטים. אמי התינוקת , שרדה. אחד השכנים , ערבי שהיה ביחסי ידידות קרובים עם בני המשפחה, החביא אותם אצלו במחסן.אמי התינוקת בכתה ללא הפסק, מרעב . אמה החזיקה אותה קרוב לחזה והחניקה את בכיה . ההמון המוסת, נכנס לבתים , הרס ובזז ובסוף אף שרף את בתי התושבים האומללים. בית הכנסת, גם לא שרד. היו אנשים שברחו להתחבא בבית הכנסת וההמון שרף אותם בתוככי בית הכנסת הקדוש.
"עצוב " אני אומרת לאמי.
"ששום דבר עצם לא השתנה. הסכסוך הקמאי בין הערבים ליהודים קיים מאז ומתמיד וכנראה גם לתמיד"
ולמה זה מעדיפים לציין בכל הזדמנות שהכל,הכל אבל ה כ ל בגלל ה כ י ב ו ש!
"איזה כיבוש בדיוק היה בשנת 1929?"
המנדט הבריטי שלט כאן בארץ . גם על היהודים וגם על הערבים.
המופתי חאג" אמין אל חוסייני שנודע כחברו הטוב של היטלר , (הלך הזרזיר אצל העורב…) , הסית את בני עמו והשתלח ביהודים שחיו דבדרך כלל ביחסי שכנות טובים. הם דיברו בשפת היהודים, והיהודים דיברו ערבית על בוריה. קשרי מסחר טובים ומשגשגים, ונראה כאילו המצב רגוע ואין שום יאוש ופחד.
היהודים באירופה התחילו לחוש ברוחות מלחמה, היטלר עלה לשלטון. העוכלם היה כמרקחה.
היטלר הביע רצון להשמיד את כל היהודים. הפתרון הסופי, קרם עור וגידים. וידידו הטוב במזרח , רצה להגיש לו כשי את יהודי הארץ. קלגסי הנאצים כבר התחילו להשמע באיזור. אך לגורל ולהסטוריה היה תסריט אחר.
כמובן שהיטלר לא מימש את רצונו ולא זכה להגיע לחופי ארץ ישראל. אבל ההמון המוסת והמשולהב של המוופתי ידידו הצליח להכחיד ולהשמיד משפחות שלמות , להרוס את בתיהם לבזוז אותם,לאנוס את בנותיהם ולשסע את ילדיהם.
מאורעות תרפ"ט לעולם לא ישכחו. כמו הפוגרומים ברוסיה בתחילת המאה הקודמת וכמו ליל הבדולח בגרמניה ועוד ימים שחורים בתולדות עם ישראל.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך