שלוש אחיות

07/10/2017 860 צפיות אין תגובות

סווטה אולגה ולינדה , הן שלוש אחיות.
איך להגדיר אותן ?
כל אחת עולם , עולם הולך ונעלם ושום מכנה משותף.
סווטה הבכורה , היא בצם מוגדרת הלא יוצלחית , מבין שלושתן.
אולגה החכמולוגית , הגאון המשפחתי.
ולינדה המזליסטית שביניהן.
סווטה היא כאילו היפה מבין שלושתן. אבל שלושתן די כעורות בלשון הגזמה. לסווטה יש שיער בלונדי ארוך , עיניים ירוקות חתוליות ושפתיים שתמיד משוחות בליפסטיק אדום עז.יש לה חבר והוא מעריץ את האדמה שהיא דורכת עליה . גם הוא לא משהו לכתוב עליו הביתה …
סווטה לובשת תמיד מכנסונים קצרצרים קרועים ועם כיסים בולטים . גופיות נועזות . הדודה שלהם ,בלה אומרת שהיא אוהבת אותה בחורף כי אז היא לבושה …
סווטה לא גמרה תיכון.מספיק היה לה עד כיתה יא.לא צריך יותר . מה זה השטויות האלה ? היא כבר תסתדר גם אם לא יהיה לה בגרות. והחברות שלה הן הרי ילכו לאוניברסיטה למצוא להן חתן. היא תמצא אותו איך שהוא מחוץ לכתלי האקדמיה .
אולגה, זה כבר סיפור אחר , חרשנית,דוגרת על הספרים .פניה מקושטות בפצעי בגרות , שיערה המקורזל, שאין לו צבע מוגדר, מגודר בקליפסים גדולים ומסיביים להכניע את השיער העיקש והמסולסל באבועגילה מסורתי.איתו היא גם הולכת לישון, למרות הדקירות המציקות . כשהיא יוצאת עם החברים, תמיד מבקשת איזה בגד סקסי מסווטה, כי הרי לה יש טעם . יש לה שיק. היא תורמת לה איזה שרשרת להעצמת ההופעה. סווטה טובה בסטיילינג.יש לה את זה . ביג טיים .זה טבוע בה.אולי היתה יכולה לעשות מזה מקצוע.
לינדה , גם היא אוהבת את הלימודים . דוגרת, אבל קצת פחות. אבל בדרך כלל מביאה ציונים טובים.יש לה חבר אבל היא אומרת שהוא קמצן והיא בדרך להעיף אותו . אבל לא זורקים לפני שמוצאים משהו חדש. ככה היא אומרת. בסכה"כ היא די נאה, רק קצת גוצה.השיניים שלה זקוקות ליישור ויש לה משקפי סיפון. בקיץ היא תעבור ניתוח ליזר. אולי יהיה לה מזל וזה יהיה ניתוח קל. ואז הבעייה תיפתר.ובאמת היא מזליסטית . ולמה ? כי היא סוג של טפלון , כלום לא נדבק אליה .היא רוצה מישהו ?כאילו מישהו מוצא חן בעיניה, למחרת הם כבר יוצאים.הוא נקשר אליה מיד .והוא קונה לה פרחים , ומפנק אותה וגם לוקח אותה לקולנע ולהצגות , כל מה שבא לה. היא גם אוהבת מסעדות וכמובן שהם הולכים .
אז כל זה קרה בשנים ההן הרחוקות , כשהיו עדיין נערות , כשעוד חיפשו את עצמן, כשעוד לא היתה להן החלטה לגבי עתידן.
והעתיד ? מה הוא צופן? מי חכם וידע?
שלוש האחיות , עם השנים התרחקו אחת מהשניה .
סווטה התגרשה.נולדה לה בת. היא השאירה אותה אצל אביה . ככה הוא רצה. וביננו אולגה המתוחכמת קצת עזרה לה עם ההחלטה להתגרש.היא אפילו התעמתה בשבילה עם יחזקאל, שברור כשמש בצהרי היום שהוא לא בשבילה והיא לא בשבילו.כמו שמן ומים כמו חשמל ומים כמו בשר וחלב למי ששומר.ואחרי כמה שנים , התחתנה סווטה שוב . הפעם נולדו לה שלושה ילדים . ואז נפטר בעלה . והוא רחמנא ליצלן לא עבד במקום מסודר .היא פירנסה את עצמה ואת הילדים כי לא היתה לה פנסיה ממנו.ולא קיצבת שארים. שעות רבות נעדרה מהבית . הילדים היו בבית לבד , והטלביזיה הדולקת עשתה להם בייבי סיטינג.
אמא שלהן אמרה תמיד לכל מי שהיה בסביבה שלסווטה אין מזל! ככה הגדירהב את המצב.קבעה וזהו.את השם סווטה היא העניקה לבתה הבכורה על שם אמה המנוחה , האלמנה המסכנה וחסרת המזל.
לאולגה דווקא הקלפים שקיבלה היו יותר טובים . למרות שגם היא קרויה על שם הסבתא השניה שנפטרה בגיל צעיר יחסית . היא סיימה את התיכון והלכה לאוניברסיטה והכירה חנון כמוה והם התחתנו ונולדו להם חמישה ילדים.האמא שלהן נטלה על עצמה את גידול הילדים כי אולגה אהבה לנסוע לחו"ל הרבה .הבעל של אולגה היה מסוג הגברים , המבוקש , גם הנדימן וגם בשלן.אולגה את המטבח לא הכירה .
ולינדה ? היא למדה בבי"ס לאחיות. כמה מתאים לה להיות אחות רחמניה .אפילו פעם התחפשה בפורים לאחות. קצת מרושלת אמנם , עם סינר לבן של טבחית ושביס שנפל לה על העיניים והפנים מאופרות בכבדות. מין סוג של פלורנס נייטינגל , עלק .
לינדה זאת התחתנה בסוף עם הבחור הכי חתיך בחברה שלהם . אבל הכי בחור פשוט, והוא באמת העריץ אותה ואפילו את כל בני המשפחה שלה .אבל לא היה לו הרבה כסף לכל השגעונות שלה, וכשהיא קנתה לה שמלה, היא תמיד סיפרה שאחותה השאילה לה. ואחרי כמה ימים שהיא נתנה לה אותה למתנה…והוא שתק ולא אמר כלום.הוא ידע שהוא קצת חסכן והיא קצת פזרנית.ונזהר לא להכנס לעימותים.אבא שלהן מת לפני שנים , ממחלה ממארת.אמא שלהן נשארה לבד.ניסתה להכיר איזה זקן במועדון הזקנים שלה "הלב הטוב", אבל כולם היו או חרשים או פסחים ונראה לה מוגזם שהיא תתחיל עם מישהו שבסוף תצטרך לטפל בו, כאילו שהיא הפיליפינית שלו.עדיף להשאר לבד. ואז שלושת הבנות היו מזמינות אותה לסופי שבוע, כדי שלא תשאר חלילה לבד.היתה נסחברת עם המקל וההליכון , והמזודה אם הטיטולים ומלאי נכבד של תחתונים רזרביים וערכת התרופות שמצריכה בעצמה תיק בנפרד .נועלת היטב את הבית והולכת להתנחלות זמנית .לסווטה היא הפסיקה ללכת בשנתיים האחרונות. לסווטה אין מעלית בבנין . חמש קומות. ממש לא בשבילה .
אז היא מסתפקת בשתי הבנות המוצלחות שלה , להן יש מזל! היא יושבת , שותה קפה , עוגה טריה , רואה סרט ברוסית בערוץ הרוסי , מה חסר לה ?עם הזמן כאמור היחסים התקררו וסווטה גם עם אמה פחות בקשר.לפעמים היא הולכת לבקר אותה , יושבת מפטפטת קצת , שותה קפה והולכת, לא יותר משעה.היא תמיד עסוקה . קוראת או כותבת ואפילו קצת מציירת. ברוך השם אף פעם היא לא תשתעמם . והמושג של להיות בין ארבע קירות , ממש לא מוכר לה. מסתבר שלהיות לבד זה ענין של בחירה. יש אנשים שאוהבים להיות בחברת עצמם.היא כנראה את הענין שלה בגברים מיצתה עד תום. הסחורה עכשיו בשוק ממש לא מלהיבה אותה. היא לא קונה, שתשאר, שתרקב בדוכנים…הנואשות והאומללות ואלה שאין ידן משגת יקפצו תמיטד על המציאות האלה, אבל היא עוברת הלאה . בגילה המופלג שהס מלהזכיר, להשאר בגפה עדיף על בעל שבר כלי ,חלשלוש, נרפה ונזקק לעזרתה , כאילו שהיא המטפלת שלו . עד כאן , זה לא בשבילה. אלהים הגדול יודע טוב מה טוב בשבילה, היא אמנם כבר מזמן לא מתחממת במיטה עם אהוב נעוריה משכבר הימים שנס ליחו מזמן , אבל היא גם לא צריכה לטפל בו , היא רק דואגת עכשיו לעצמה' ולעצמה בלבד.סווטה הגיעה למסקנה שהעסק הזה, או המוסד הזה שנקרא נישואין, מיצה את עצמו והוא נמצא עכשיו בשלב ההידרדות למטה .כבר לא מה שהיה פעם.והמניות , כל הזמן בירידה מתמשכת.אז מי שכבר מכח האינרציה ממשיך לחיות בעל כורחו במוסד הזה, שיבושם לו . כי תמיד יוכל לחשוב איזה אופציה אחרת מחכה לו בעצם . ועדיף כמובן לחיות עם מישהו מוכר ולא להתחיל עכשיו מחדש. כי למי יש כוח ?ומי באמת יבטיח לנו צל של גן של שושנים ?


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך