"שקר החן והבל היופי"

03/03/2017 641 צפיות אין תגובות

לאלה יש חמות. כמו לכולנו בעצם… אשה טובה, דואגת , כמו שיש לכולם … אולי ..
יום אחד חוזרת אלה מהעבודה , וכמו ילדה קטנה רצה אליה אידה ואומרת לה,
"את יודעת אלושקה, מדדתי את כל בגדי הים שלך… אלה נאלמה דום …מה יש לה להגיד?
כן , התברר שאידה אוהבת לחטט במגירות שלה ולמצוא כל מיני מציאות…
אבל הדבר היותר מעניין הוא , שאידה , שהיא אשה רזה וצנומה, נמוכת קומה וקצת אפילו כפופה, יודעת למשוך גברים… עוד כשהתאלמנה, עמדה ליד הראי והציצה בו כשהיא שמה על ראשה כובע שחור לאות אבל, עיניה הקטנות מתרוצצות ונתקלות בעיניה של אלה .שום עצב , לא ניכר על פניה,היא כבר הודיעה למשפה שדקה , היא לא תשאר לבד. תתמודדו , היא זרקה להם.
אבל אידה זאת , היא בעצם אשה פשוטת מראה, מעולם לא התאפרה , ואפילו לא שמה אודם או סומק . האנשים לא מבינים . איך תמיד נמשך אליה גבר כבחבלי קסם. וגם בתקופת האבל אפשר להגיד שעומדים אצלה בתור…. גברים נאים, נאים פחות, בעלי ממון, תפרנים….כולם רוצים שאידה תהיה אשת חיקם.
אז כאן מתברר לי בעצם שלא היופי החיצוני מושך גברים . יש כאן מעבר לזה . אולי ריחות מיוחדים כמו אצל בעלי החיים והפרחים, כמו אצל הדבורים ….
אידה שוכבת בבית החולים. על כסא לידה יושב לו גבר מבוגר . היא ממלמלת משהו. הוא לא מבין. זה בשפתה , בגרמנית.הוא מבקש שיתרגמו לו …אבל עדיף היה לו לא לדעת …בפשטות היא מבקשת שיעוף משם. אין לו מה לחפש ליד מיטת חוליה . שיפנה את המקום לבא בתור…
ואני נזכרת שפעם ראיתי תמונה של חתול קטן ומרוט שיער, מביט במראה גדולה בדמותו. מה שהוא רואה שם הוא אריה ענקי עם רעמת שיער מהממת. יכול להיות שאידה רואה את עצמה כאילו היא סקרלט אוהארה מ חלף עם הרוח…" הכל בראש , אמר מישהו. ואידה משדרת את זה ביג טיים.
אלה ואני צוחקות, היא שוברת לנו את הסטיגמה שנשים נשארות כמעט תמיד לבד כשהן מתאלמנות, וגברים דקה אחרי שהאשה שלהם עוזבת את העולם הזה , מוצאים מחליפה…ותמיד היא יותר צעירה משום מה…


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך