למה? – למה ים המלח כל כך מלוח?

Estonian 11/10/2011 4619 צפיות 2 תגובות

לפני שנים רבות, בשטח שמכונה היום ישראל היה רק ים אחד – הים התיכון שעבר בקו ישר והתעקל לכיוון מזרח עד הכינרת ומשם לים המלח. כולו היה ים אחד מלוח ברמת מליחות של הים התיכון המוכר לנו כיום.
האנשים בנו גשרים ואפילו למדו איך להתפיל את המים. האנשים המתקדמים היו בעיקר באיזור ים המלח. כאשר שתו מים לים עצמו מעולם לא היה אכפת כיוון שהיה מי שיעניק לו ממימיו כך שמעולם לא חסרו לו.
ביום אחד, הגשר שקישר בין ירדן לישראל – הגשר הראשי קרס בגלל רשלנות הנדסית וחסם את הים התיכון מים הכינרת.
אנשים רבים המשיכו לקחת ממימיו עד שהים שם לב שאין מי שממלא אותו. הים פחד להיעלם ולכן החליט שעליו להרתיע את האנשים. ניסה הים להכניס אליו דגים טורפים אך האנשים פשוט נזהרו מהם, החליט הים לנסות ולהתרחק מהאנשים אבל האנשים איגפו אותו מכל צדדיו.
בלית ברירה בכה הים. הוא בכה עוד ועוד ודמעותיו מלוחות. אחרי שבכה לפחות שבוע ניסו האנשים להתפיל את מימיו והנה – מלוח מידי. הכיצד?. טעמו ממימיו של ים המלח וגילו שהם הרבה יותר מלוחים. כך עזבו האנשים את ים המלח והוא שמח אפילו שהיה מלוח.
וכך נוצר ים המלח, מדמעותיו המלוחות שלו על ההרסה שיצרו לו בני האדם.
לפעמים נדמה שלבכות דווקא כן עוזר…


תגובות (2)

אוקי, מאוד חמוד. אבל טיפה מוזר

11/10/2011 16:23

מאוד מאוד אהבתי.
אני אוהב את סיפורי הלמה שלך :)
תמשיך !!! וכן – אנחנו אכן הורסים כל דבר. הידד !

11/10/2011 16:30
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך