Amora
בתור מישהי שלא רק קראה את "אליס בארץ הפלאות" המקורי, אלא גם למדה עליו בבית ספר (יחי מגמת ספרות!) עלה לי רעיון לכתוב את הקטע הזה, שבעקיפין קשור למצוד האגדות, ומושפע מ"אבר אפטר היי" (ובעיקר מהסרט החדש שלהם "הדרך לארץ הפלאות"), שמתבסס על הדברים מהספר של לואיס קרול ולא מהגרסה של דיסני, שמשלבת בין שני הספרים, ויכולה להטעות. זה לא בא להחליף שום דבר, זה רק רעיון/קטע שכתבתי, אני בכללי נגד לכתוב על פי ספרים קיימים, אבל היי, זה תפס אותי!

מצוד הפלאות- פרולוג

Amora 30/09/2015 1402 צפיות 39 תגובות
בתור מישהי שלא רק קראה את "אליס בארץ הפלאות" המקורי, אלא גם למדה עליו בבית ספר (יחי מגמת ספרות!) עלה לי רעיון לכתוב את הקטע הזה, שבעקיפין קשור למצוד האגדות, ומושפע מ"אבר אפטר היי" (ובעיקר מהסרט החדש שלהם "הדרך לארץ הפלאות"), שמתבסס על הדברים מהספר של לואיס קרול ולא מהגרסה של דיסני, שמשלבת בין שני הספרים, ויכולה להטעות. זה לא בא להחליף שום דבר, זה רק רעיון/קטע שכתבתי, אני בכללי נגד לכתוב על פי ספרים קיימים, אבל היי, זה תפס אותי!

יום ההכתרה של המלכה העומדת לכתר, ליביה קארד, הבת של מלכת הלבבות, הגיע. היא מאוד התרגשה. היא ציפתה ליום הזה במשך כל חייה, אך כמובן, התאכזבה מהמחיר שהיה עליה לשלם- להיפרד מאמה. ליביה תמיד הכינה את עצמה לרגע הגדול הזה, להפוך למלכת הלבבות ולהשליט אושר בכל רחבי ארץ הפלאות. היא הייתה פחות קשוחה מאימה, אבל בהחלט ירשה ממנה את הסגנון שלה.
כל הקלפים התרגשו כמוה, וכך גם שאר עובדי המלכה הנאמנים.
רק מישהי אחת לא עברה על כך בשתיקה.
קריאות ה-"האח!" מחצר ארמון המלכה הגיעו לשולחן התה בדיוק בשעה המדויקת, שהיא, ארבע, והיא כל שעה. קארי ניסתה להירגע, אבל הרעשים המחרידים הפריעו שוב ושוב לשלוותה, אם אפשר לקרוא לכך שלווה.
"אה! זה פשוט נמאס לי!" היא התקוממה והסיבה את תשומת ליבן של חברותיה לשולחן. שיערה המתולתל, הפרוע והקופצני הסתמר עוד יותר מכפי שהיה בדרך כלל וכמעט הפיל ממקומו את הכובע שתמיד עיטר את ראשה. "לנסיכה ליביה לא מגיע להיות המלכה!" היא קראה בקול ולגמה בשקט מכוס התה שלה.
"הנסיכה… הופכת… למלכה…" נינה הנמנמנית אמרה תוך כדי שחלמה בהקיץ כשעיניה סגורות בעייפות. היא פיהקה מספר פעמים, אך לא נרדמה אף פעם.
"הא- הא! יש לי רעיון!" בלה חומת אוזני הארנב הארוכות קראה בצחוק המוכר שלה. "אולי את, קארי, תהיי המלכה?" היא גיחכה מהרעיון של עצמה.
"אני רצינית מאוד." קארי לא התייחסה.
"וגם אני!" בלה המשיכה לצחוק.
"ואני יכולה להיות המלכה." קארי אמרה לעצמה בזוממניות ועיניה המשוגעות נפערו בגודל. "אני אהיה מלכה הרבה יותר טובה."
"את? את מטורפת!" בלה צחקה.
"ואת ארנביבה מעצבנת!" לא נראה שהתגובה שלה הפריעה לבלה. "ואת נמנמנית, לא עוזרת." היא פנתה אל נינה במהירות.
"נינה… מנמנמת…" היא השיבה בפיהוק קל.
"ואת עדיין מטורפת!" בלה הוסיפה בחיוך.
קארי הקשיחה את עמדתה. "ההבדל ביני לבין אנשים מטורפים, בלה, הוא שאני יודעת שאני מטורפת."
"פרררר…." חיוך התגלה באוויר לפתע. הוא הסיט את תשומת ליבן של הבנות, והתגלה בקסם כנערת החתול השחורה שנשכבה באלגנטיות על שולחן התה הארוך והערוך, כשחיוך גדול על פניה והוא נשען על ידיה. "שמעתי… מזימה?" היא שאלה.
"לכי, צ'שר, אנחנו לא קונות חתול בשק." קארי מיהרה לגרש אותה.
"אבל, ילדונת," היא המשיכה לומר בהברות מתמשכות וארוכות וזנבה הארוך והשחור התפתל באוויר מצד לצד. "יש לך רעיון ביד. מוצא חן בעיניי."
"הבת של הכובען המטורף והבת של חתול צ'שר עובדות ביחד כדי להפיל את שלטון מלכת הלבבות החדשה." בלה הצליבה שתי אצבעות מול פניה. "נשמע כמו התחלה של בדיחה." היא גיחכה.
"מה את אומרת?" חתולת הצ'שר שאלה. "הסקרנות עוד תהרוג את החתול."
"כן, בטח." קארי לא הייתה צריכה לחשוב יותר מדי. כל מי שהסכים להצעות של חתול צ'שר יהיה מטורף, ומטורף זה השם השני שלה.
"הדרך להצלחה…" זנבה של צ'שר התפתל לכל כיוון. "נמצאת שם." עם זנבה סימנה את הדרך המתבקשת, וכאיה לחתולה כמוה, נעלמה באוויר כשהאחרון להיפרד היה חיוכה.
קארי עזבה את שעת התה והחלה ללכת לפי הוראותיה של צ'שר. בלה הסתכלה עליה מתרחקת. "את באמת הולכת לעשות את זה?" היא שאלה בהפתעה מצחקקת.
"וודאי שכן." קארי ענתה בביטחון מלא.
"הו, אני חייבת לראות את זה!" בלה קפצה ממקומה וניתרה כמו ארנבה חומה אחריה. נינה ששמעה את כל השיחה הרימה את ראשה והסתכלה על חברותיה הולכות ממנה. "שיהיה… בהצלחה." היא נופפה להם לשלום וחזרה לנמנם, כהרגלה.

68747470733a2f2f33332e6d656469612e74756d626c722e636f6d2f38303833303631313934393462653337326639323266643763643637663364632f74756d626c725f6e63726863786437306f317273676866726f325f3530302e676966


תגובות (39)

כתיבה יפה!
רק ההצגה של הדמויות הייתה לפעמים טיפה לא ברורה…
אולי תעשי הרשמה גם לזה?????
סתם, רק אם את רוצה…
אז הרעיון בעיקרון בדיוק כמו, "מצוד האגדות" ואפילו השם דומה…
אז בינתיים מצוד האגדות מעולה אז גם זה בטח יהיה מעולה!
ד"א, אם את מעוניינת, העליתי פרק 13 של "נפש חיה".

30/09/2015 13:48

    את זה אני בינתיים לא כותבת (אחרת לא יהיה לי זמן לכתוב כלום!) אני ניסיתי לכתוב תיאורים כמה שאפשר, אבל למשל, הנמנמן והארנביב הם דמויות מהספר שמופיעות בסרט אבל בקושי מכירים אותם (אני למשל חשבתי שהארנב הלבן והארנביב הם אותו אחד עד שקראתי את הספר חח אבל גם צפיתי בסרט מזמן אז אני לא זוכרת כלום ממה שקרה שם).
    אם הייתי ממשיכה אז למה כבר היו נרשמים חח? לארנב הלבן ו- זהו בעצם, כי את אליס אני לא מכניסה, היא לא קשורה כל כך.
    וקראתי אותו אתמול בלילה פשוט לא הגבתי אז כי זה היה מהטלפון. עכשיו הגבתי ^^

    30/09/2015 13:53

ולא ממש הבנתי מה אלה קריאות ה – "האח"..
כאילו שהיא עורפת לאנשים את הראש?

30/09/2015 13:50

    "האח" זו מילה נרדפת ל"הידד" חחח

    30/09/2015 13:53

אההה…
הנמנמן נראה כמו עכבר כזה, לא?
ויש גם את הזחל שמעשן…
הדמות האהובה עליי תמיד הייתה החתול צ'סייר..

30/09/2015 14:04

נכון. אני תמיד שוכחת את הזחל. אני הכי אוהבת את הכובען ואת צ'שר. הנמנמן נראה לי הוא כמו אוגר. בסרט הוא נראה ככה ובספר לא היה תיאור רק תמונה.

30/09/2015 14:07

את האמת שלמרות שהחתול הוא הדמות האהובה עליי, אף פעם לא הבנתי אותו…
הוא טוב? הוא רע? אף פעם לא הבנתי מה המניעים שלו… הוא תמיד הזכיר לי את פיבס מהארי פוטר…
למרות זאת אני אוהב אותו ואת החיוך שלו…
מה?! שאומרים לי אליס בארץ הפלאות אחת הדמויות הראשונות שקופצות לי זה הזחל…
נו… אוגר, עכבר, אותו דבר…

30/09/2015 14:13

    אצלי זה תמיד החתול הכובען או מלכת הלבבות. אין לא באמת מניע לאף דמות שם אין זה סיפור נונסנס וזו אחת הסיבות שאני אוהבת אותו הוא ההוכחה שלא לכל סיפור צריך להיות מסר ולמרות זאת בספרות מצאנו מלא מסרים. הזחל מופיע רק פעם אחת החתול פעמיים והכובען פעמיים. הדוכסית והצב לא צב מקבלים הרבה יותר זמן ואף אחד לא מכיר אותם.

    30/09/2015 14:17

נכון!!!
הדוכסית והצב לא צב מקבלים הרבה זמן ובקושי זוכרים אותם…
אני אישית בקושי זוכר את הצב לא צב…

30/09/2015 14:22

    אתה קראת את הספר או שאתה מבלף עליי? איך אפשר לשכוח את שיעורי החיוור, מכרות החרדל ובעיקר את ילדות השמנת שחיות על שמנת? #דברים_שמגמת_ספרות_מבינים

    30/09/2015 14:26

היי!
לא הגבתי לפרקים החדשים שהעלית במצוד האגדות ובמבוך האשליות כי הייתה לי בעיית אינטרנט בבית. עכשיו זה כבר לא כל כך רלוונטי להגיב שם, אז אני פשוט אכתוב כאן שאלו פרקים מעולים וגם הפרולוג.
מחכה להמשך!
קטניס אוורדין, סוף.

30/09/2015 15:09

    תודה רבה ^^ האמת את מוזמנת להגיב גם על הפרקים הלא רלוונטים, תגובות זה תמיד טוב :)
    לא מבטיחה להמשיך את זה בקרוב, אבל מבטיחה שזה באותו יקום של מצוד האגדות P:

    30/09/2015 18:08

מגניב! אני אישית בקושי זוכרת דמויות מאליס בארץ הפלאות… שחכתי לגמרי מהנמנמן -,-
בכל מקרה, אם זה קשור למצוד האגדות זה אומר שהאגדה החדשה שתיכנס תהיה זאת, נכון?
אולי תקראי גם את הסיפורים שלי? ~דחיקתפרסוםעצמיבלתימוצלחתבעליל~

30/09/2015 15:10

    תודה רבה ^^
    אממ האמת שאני לא יודעת אם בכלל יש לי זמן לקרוא דברים נוספים ואני מאוד בררנית בקשר למה שאני קוראת ~סירובאלגנטיבלתימוצלחבעליל~
    אממ אני לא ממש בטוחה בגלל שאני מסרבת לקרוא לאליס חלק מהז'אנר של האגדות כי זה ספר (כמו פיטר פן ופינוקיו למשל, למרות שטכנית, גם אגדות אנדרסון הן סוג של ספרים ולא אגדות), אבל אם אני אמשיך זה יהיה כסדרה נפרדת U^U

    30/09/2015 18:14

    ~הסירובהאלגנטימתקבלבצעררב~

    30/09/2015 18:53

    ~תחושותהאשםממלאותאותי~

    30/09/2015 18:54

    ייאי יש כאן אנשיםXD
    הייתי מבקשת ממך לקרוא גם את שלי אבל אני אחסוך מכולנו מבוכהXP

    30/09/2015 18:55

    למה? מבוכה זה הכי שולט XP
    ייאי! אנשים! אני בדיוק כותבת את פרק 27 במבוך האשליות ^^ אחריו, יהיה פרק 28, ואז פרק 29, ואז פרק 30, סוף החקל השני! וואו, חשבתי יש לי פחות לכתוב.. טוב, אולי הכל יהיה נונסנס XD לא סתם אני מקווה שאצליח לדחוף ולפרוס את כל מה שצריך לקרות בארבע פרקים כשהסוף יהיה כמו שאני רוצה.

    30/09/2015 18:58

    אני רק עכשיו התחלתי בכלל לכתוב את ההמשך לסיפור שלי-,- לצערי נראה לי מתחיל לי מחסום כתיבה לא קטן.

    30/09/2015 19:03

    מחסום כתיבה זה הכי מעצבן… בעיקר כשאין לך בכלל מה לכתוב. אני גיליתי מספר שיטות להפר אותן, בין היתר זה פשוט לכתוב מה שיש לך בראש גם אם זה לא ממש מוצא חן בעינייך חחח זה יוצא סבבה, האמת.

    30/09/2015 19:07

    האמת שיש לי רעיונות לחמישה פרקים לפחות, אבל זה תקוע..

    30/09/2015 19:13

    מכירה את זה… גם לי יש מלא רעיונות אבל הם היו תקועים. מה שעשיתי זה פשוט התחלתי כבר את אחד מהם, ולמזלי זה היה במקום מתאים כדי שזה לא יהיה מוקדם מדי ולא יהיה מאוחר מדי, וגם כתבתי סצנות שבכלל לא חשבתי עליהן והן הובילו אותי לעוד רעיונות. אין לי ממש איך לעזור הרבה כי אני לא יודעת על מה הסיפור, אבל בכלליות אני יכולה לעזור XP

    30/09/2015 19:15

    חחח נשמע נחמדXD
    יש איזה פרוייקט דיי קטן שהוא בשבילי ענקי שאני מתכננת לעלות לאתר, וזה פשוט יושב שם עם איזה שורה וחצי ואני רק חושבת על זה – ואז שניהם תקועים לי.
    זה כל כך מעצבן!

    30/09/2015 19:17

    אז תבחרי מה יותר דחוף לך לעשות, ותעשי אותו, ואז כשתתקדמי איתו, תמשיכי את השני. זה מה שאני עושה P:

    30/09/2015 19:19

קראתי את הספר לפני המון זמן!
אל תצפי ממני לזכור כל כך טוב…
קטניס, העליתי פרק 13 של נפש חיה!!!

30/09/2015 15:29

    אבל לפחות קראת. הרבה חושבים שהם מבינים בלי שהם אפילו קראו, וזה מה שמעצבן אותי לפעמים. (אני מאוד התרשמתי שהכניסו לסרט של אבר אפטר היי את הצב לא צב והארנביב. את הדוכסית לא שמו.) ואפילו זוכרים יותר את המפטי דמפטי וטווידל-די וטווידל-דם, שהופיעו בספר השני, מאשר אותם.

    30/09/2015 18:18

זה נשמע ממש מגניב!
איך את כזאת יצירתית0.0

30/09/2015 16:06

    תודה רבה כיף לי לשמוע ^^
    תראי, לכתוב על דמויות שכבר קיימות זה לא ממש יצירתי, אבל אני מניחה שאיך שאני מסדרת את העלילה כן. אני מניחה שזה בעזרת הרבה דימיון וצפייה מרובה בסדרות וסרטים כדי לקבל השראה וידע רב בתחום הבדיוני.

    30/09/2015 18:20

רק אומר – נערת החתול אמרה פררר. מזכיר קצת את הפרסומת של מילקי-קייק אמיירייט?
כתיבה טובה, היה קצת חסר לי תיאורים כי לא היו הרבה חוץ מ"חצר הארמון"
מחכה לפרק הראשון!

30/09/2015 21:25

    #מגמת_ספרות_הכי_אחלה

    30/09/2015 21:44

    איך זה קשור לפרסומת של מילקי אין לי מושג XD
    היא אמרה פררר, כמו גירגור של חתול חח (כמו שבלאק אמר)

    01/10/2015 13:28

אז היא אמרה פררר… זה הצליל שחתול פרוותי משמיע, לא?
ואיך זה קשור לפרסומת למילקי קייק? בגלל המסיבת תה???
והאווטר, אם אתה מעוניין יש פרק 13 של נפש חיה.
ואמורה, אז מה החלטת? את ממשיכה את הסיפור הזה או לא?

30/09/2015 21:47

    אני לא יודעת, אז כרגע לא, גם בגלל שאם אכתוב יותר מדי לא אתקדם בשום סיפור וגם בגלל שאין לי ממש רעיונות להמשך שלו. תסתפק בשני הסיפורים האחרים שלי P:

    01/10/2015 13:29

    כן נוו אבל "זה כמו הפררר של חתלתול" אוח נו ._.
    אגב בלאק כבר הגבתי לפרק

    01/10/2015 17:16

    אההה חח ואוו הכי קשור

    01/10/2015 17:18

היי!
תמונה מגניבה!

04/10/2015 14:00

    תודה ^^ גם אני חושבת חח תמונה מגנישה

    04/10/2015 14:03

אז זה הפרולוג של הספר השני??
אז אנג'י וחבורתה הולכים להגיע לארץ הפלאות בפרקים הקרובים/אחרונים?!
כל כך הרבה שאלוות 0.0

01/11/2015 21:48

    חחחחח אני מתכננת משהו ממש מגניב לספר השני ^^ ולפי מה שמבינים מהפרולוג (שאגב, כשכתבתי אותו בכלל לא תכננתי שיהיה ספר שני ושהוא יהיה קשור אליהם) זה יכלול את הסיפור של אליס בארץ הפלאות (המקורי! לא של דיסני! זה חשוב לומר!)

    01/11/2015 21:51
סיפורים נוספים שיעניינו אותך