רכבת הנשמות

19/06/2014 847 צפיות 3 תגובות

במושבה קטנה ומרוחקת חייה ילדה קטנה, לילה אחד שאלה הילדה את אביה: "אבא שאנשים נפטרים מי לוקח את נשמתם?", "רכבת שבאה מין המרומים ואוספת את נשמת הנפטר בלילה" ענה אביה, "אבל אבא" אמרה הילדה, "יש אנשים שנפטרים גם בשעות היום", "נשמתם של הנפטרים נשארת ליד הגופה עד הלילה שהרכבת תבוא ותאסוף אותם" ענה אביה, "ועכשיו ילדתי לכי לישון". אביה יצא וכיבה את האור בחדר, "לילה טוב" אמרה הילדה לאביה, "לילה טוב ילדתי" אמר אביה והמשיך לחדרו. בלילה שמעה הילדה רעשיים של מנוע קיטור והתעוררה מאור חזק שהאיר על חלון חדרה היא הסתובבה וראתה רכבת גדולה עוצרת ליד החלון, דלת הרכבת נפתחה ומתוכה יצא גבר זקן לבוש כולו בלבן הגבר התקרב לילדה הילדה ישר זיהתה שהוא בעצם סבה שנפטר מלפני שנתיים, הגבר הושיט לה ליד אך הילדה חששה לתת לו את ידה, הילדה הביטה במיטתה וראתה שם ילדה קטנה בת גילה שוכבת כשהתקרבה הופתעה לראות שהילדה ששוכבת במיטה זו בעצם היא עצמה כשהבינה הילדה שבעצם מה שהיא רואה על המיטה שלה זו רק גופתה שכבר מתה ושהיא ושנשמה יצאה מגופה נתנה לסבה את ידה והוא העלה אותה לרכבת, בתוך הרכבת היו הוריה של הילדה וכל אחיה ואחיותיה, הרכבת החלה לנסוע לכיוון השמיים. בבוקר למחרת ביתם של המשפחה היה מוקף כבאיות אמבולנסים ומשטרות, מסתבר שהגז בבית התפוצץ והרג את כל בני המשפחה.


תגובות (3)

סיפור מצמרר…. בהחלט אפשר להתחבר אליו אחרי מה שקרה לפני מספר חודשים בארץ.
בכל מקרה, יש לי מספר הערות:
– כשדמות מסוימת מדברת, תשימי גרשיים. למשל: "אבל אבא," אמרה הילדה.
לא נוח לקרוא כשאין גרשיים.
– שימי לב לפיסוק. לפעמים חסרים פסיקים ונקודות.
– יש שגיאות הקלדה פה ושם, לכן לפני פרסום הקטע/הסיפור אני ממליצה לעבור עליו ולתקן את מה שצריך.
בסה"כ הכתיבה טובה :) רק לשפר את עניין הפיסוק והגרשיים.

19/06/2014 16:08

תודה רבה על הערות שמח שאהבת את הסיפור

22/06/2014 15:01

שאנשים=כשאנשים (אם משהו קורה בזמן מסויים, צריך לכתוב "כש..")
ילידתי=ילדתי (ילידים הם אנשים שנולדו במקום, בד"כ כשמדברים על אינדיאנים או על אפריקאיים)
עדיף שלא לכתוב "ישר זיהתה" אלא "זיהתה ישר", וגם בזה עדיף להמעיט. זה סוג של סלנג. אפשר לכתוב במקום "מיד זיהתה" וכדו'.
"ושהיא ושנשמה.."=? (לא הבנתי מה הכוונה. המשפט הזה לא נכון מבחינה תחבירית.)
אהבתי מאוד את הקטע עם הרכבת שלוקחת אותה, אבל לדעתי לא היה צורך להסביר מה קרה. לא יודעת, אבל ככה זה הרגיש לי. חוץ ממה שאני ופנדה הערנו, אהבתי מאוד :)

22/06/2014 15:29
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך