Jarvis
שם הפרק - ערב בירה

אוסטרון – פרק 11

Jarvis 29/09/2014 555 צפיות תגובה אחת
שם הפרק - ערב בירה

צחוק מתגלגל, חזק, עוצמתי, נשמע בפונדק המואר חלקית כאשר לארי שטופק ושתיים מחבריו חלקו שתייה, סיפורים ובדיחות. השעה היתה מספיק מאוחרת בשביל לשתות, אך לא מאוחרת מספיק בשביל להשתכר לחלוטין, אז לארי החליט להפסיק אחרי הכוס השנייה של הבירה. "שטופק, אני חייב להגיד לך, הרבה זמן לא צחקתי ככה" אמר לו סאם. לארי ראה בסאם שלושה דברים כמעט ולא קשורים אחד לשני – הדבר הראשון הוא חבר. סאם היה חבר של לארי לפני הכל. אחר כך הוא היה שותף בעבודה. תפקידו של לארי במפקדה של לרזאב הוא ברור לכולם – הוא מתחקר. אבל אף אחד לא באמת ידע מה סאם עושה שם. כולם רק ידעו שכל מי שסאם לא אהב – לא נשאר הרבה זמן במשרתו.
לארי כמובן לא היסס להשתמש בזה לטובתו.
הדבר השלישי, חלק יגידו שאינו חשוב כלל – וחלק יגידו שאין חשוב ממנו. סאם היה שיכור כלוט. הוא היה בחור מגודל עם שיער פנים שחור שצמח מאפו ועד לתחתית סנטרו, וקרחת שהבריקה בימים טובים. הוא לא היה בחור חייכן בדרך קבע, אך באותו רגע הוא חייך מאוזן לאוזן.
הבדיחה אפילו לא הייתה כל כך מצחיקה. לארי חש תערובת של רחמים, אהדה ואחווה כלפי סובבי השולחן האחרים. הוא לא התחרט אפילו לרגע אחד על כך שלא השתכר כמוהם.
האדם השני שישב איתם היה איקארו – מגוייס חדש שבינתיים טיפל, יש לציין שבלא מעט מרמור, בניירת.
לאיקארו היה שיער אדום כלהבה ועיניים ירוקות מבריקות. לארי הזמין אותו לפונדק כי שמע ממקורות חצי-אמינים-חצי-מתים שהוא מכשף. אף אחד בדרך כלל לא בודק שמועות מופרכות שכאלה- אחרי הכל, המכשף האחרון שהיה הועלה על המוקד כשריביקאן הוקמה, לפני מאות של שנים. זאת אומרת… אם לא מחשיבים את הקוסם הלבן הגדול. מלצרית בת עשרה מנומשת הנחיתה בחבטה שתי כוסות בירה על השולחן במבט אדיש והמשיכה משם.
"אז תגיד לי, לארי" אמר איקארו ונקב בו את עיניו הירוקות. "שמעתי שהגיעה היום בחורה שרצתה להתגייס"
לארי החליט שאף אחד לא אמר לו לשמור את הדבר בסוד, אז אפשר לדבר על זה. "לא, היא לא באה להתגייס. הבחור שלנו בסמטת ביין חשב שהיא השליחה מפיילינג. מסתבר שהיא אמרה לו בדיוק את מילות הקוד שהם סיכמו"
סאם לגם לגימה קצרה מהבירה הטרייה שהוגשה להם. "אז רגע, מה קרה עם השליחה האמיתית מפיילינג?"
לארי משך בכתפו. "מתה. שתיהם מתו. הוא היה בטוח שהיא מתחזה, והיא הייתה בטוחה שהוא מתנקש"
איקארו עיווה את פיו ולקח גם הוא לגימה. "ממש טרגדיה"
לארי הרים גבה בביטול והביט הצידה. "שטויות, חמש מאות מטבעות זהב זה כסף קטן. ואפשר למצוא עוד בחור שיעמוד בסמטה"
איקארו נעץ את מבטו בספל הבירה והשתדל לא להגיב. סאם נשאר אדיש לחלוטין. "רגע, אז מה עושים איתה? עם הבחורה, אני מתכוון"
לארי נזכר מהר. "כן, שמנו אותה בחדר שמונה. הקומנדר אמר לי לעשות איתה מה שבא לי"
ארבע עיניים הופנו אליו מאחורי שתי ספלי בירה, שואלות את המתבקש. לארי נראה מזועזע. "לא, שתי סוטים מסריחים!" הוא זרק עליהם מגבת שנשארה על השולחן. "אני נראה לכם בנאדם כזה?"
הגבות זזו מעלה והעיניים חזרו לספלי הבירה.
עוד אנשים נכנסו למסבאה. המקום אף פעם לא היה הומה, אבל היום היו בו יותר אנשים מהרגיל וקולות הדיבור והצחוק התחזקו. המלצרית זזה בלי הרף בין השולחנות והמוזג עשה את עבודתו בעצלתיים.
לארי זיהה פנים מוכרות בין האנשים – בן המחצית שחזר משליחותו הראשונה. "אוסטרון!" לארי קרא וסימן לו בידו להצטרף אליהם. בן המחצית הפנה את ראשו אליהם, נופף בידו ומשך כיסא גבוה משולחן אחר. הוא התיישב לידם והיה נראה פתאום שאין הבדלי גובה ביניהם. הוא נראה מתוח. "תירגע, ידידי! מחוץ למפקדה כולנו חברים!" סאם הושיט את ידו וטפח לאוסטרון על השכם, מה שגרם לו לחיוך. הוא סימן למלצרית והזמין מים. סאם המשיך להתרכז בספל הבירה שלו. לארי ואיקארו הסתכו אחד על השני ואז על אוסטרון. "איקארו, זה המגויס החדש שלנו"
איקארו הנהן. "כך שמעתי. כבר השלים את משימת הקבלה?"
אוסטרון הרים את עיניו וחייך, מהנהן. לארי הסתכל עליו בחשדנות. זה היה מהיר. מאוד מהיר. לא מוצאים אלף כל כך בקלות. "יפה מאוד, חבר" הוא חייך אליו. "מחר נטפל בזה. היום סיימנו לעבוד".
הם דיברו במשך שעה קלה ואוסטרון יצא. הוא הלך לפונדק הקרוב ושכר חדר ללילה. אחר שהתיישב על מיטתו הוציא מהתיק את הנורטאסונה של קאלירוס. האלף מחכה לו באוהל מחוץ לעיר. מזל שהוא לא נכנס לאזורים מיושבים, אחרת גם לכאן הוא היה עוקב אחריו. הוא צריך לשכנע את לארי שקאלירוס מת, בעוד שקאלירוס מחכה לו מחוץ לחומות העיר. הוא המשיך לבהות בפיסת הנחושת.
מה יעשה?


תגובות (1)

פרק יפה, בכללי אני ממש אוהבת את הסיפור הזה, תמשיך :)

30/09/2014 07:12
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך