השער 1: פלישה פרק 9: לא ידעתי שלוקח הרבה זמן עד שאתה מגלה לאן הגעת

צבי 4000 03/04/2017 802 צפיות 6 תגובות

(אביעד). "איזה מין עולם זה?" שאלתי את עצמי. השמיים היו כחולים והעלים של העצים ירוקים בדיוק כמו בכדור הארץ אבל בכל זאת הייתה שם הרגשה של רוגע משום מה. הזקן אמר שלפה שדים לא יכולים להיכנס אז לפחות אנחנו מוגנים. סרקתי את הסביבה. מתברר שהשער שהעביר אותנו לכאן הנחית אותנו ליד מפל של מים זהובים. פתאום שמעתי קול מאחורי. הסתובבתי."אה, התעוררת אני רואה" אמרתי."מה בדיוק קרה? איך הגענו לכאן?" היא שאלה אותי. ניסיתי להסביר לה בקצרה מה קרה אבל שהגעתי לקטע שבו זימנתי כדור אש ענקי תוך פחות משנייה מצאתי את עצמי על הרצפה כשחנית שזואי זימנה מוצמדת לי לגרון.'חנית? לא היה לה זוג חרבות?' חשבתי לעצמי. "כדור אש? איך?" היא שאלה."זה משהו רע?" שאלתי וניסיתי להרחיק את החנית מהגרון שלי."כדור אש כמו שאתה זימנת מסוגל לזמן רק לין בין בעצמו. זה אומר…. היא לא הספיקה לסיים את המשפט ושאגה הידהדה מכיוון המפל. ניצלתי את ההזדמנות והדפתי את החנית כדי שאוכל להתרחק מזואי ולקום על רגליי."מה זה היה?" שאלתי אותה. היא לא ענתה אלא פשוט הפעילה את הטבעת ונעלמה בהבזק אור.'יופי. איך אני אמור לשרוד בעולם שאני לא יודע מהו בלי מישהי שמכירה את המקום הזה' חשבתי לעצמי בדיוק כהבזק אור נוסף מכיוון המפל משך את תשומת לבי. הסתובבתי וראיתי יצור ענקי פורץ מתוך המפל ושואג בעוצמה כזאת שכל העצים שהיו בסמוך למפל קרסו. כשהשאגה פסקה המפלץ קירב את הראש שלו ובחן אותי."מי אתה?" הוא שאל. הקול שלו היה חזק כמו מנוע של מטוס."רגע אל תגיד לי. קוראים לך אביעד נכון?"."ניחוש יפה" אמרתי לו. המפלץ השמיע קול של שביעות רצון."אני מנחש שבאת לעולם הזה בחברת מישהי מהמסדר הלבן כי רק הם מסוגלים לפתוח שער לעולם הזה"."כן…" אמרתי וגירדתי את הראש בהיסח הדעת."קוראים לה-" שום פעם המפלץ השתיק אותי וניחש את השם שלה."אני מניח שאתה קורא מחשבות?" שאלתי אותו."כן" הוא אמר."אני יודע הכל על מה שקורה בעולם שלכם ובעולם השדים" הוא אמר."אז איזה עולם זה?" שאלתי אותו."זה לא בדיוק עולם. תקרא למקום הזה "הארץ הבטוחה"."אני מנחש שקוראים לזה ככה בגלל ששדים לא יכולים להיכנס לכאן" אמרתי."ניחוש נכון" הוא אמר. פתאום הוא קפא והעיינים שלו סרקו אותי עם קרן לייזר."זה נדיר. אתה הצלחת לזמן כדור אש למרות שרק לין בין מסוגל-"."זואי כבר אמרה לי" קטעתי אותו."אתה יכול למצוא אותה נכון?". העיינים שלו הבזיקו ושנייה לאחר מכן זואי הופיעה לידי. ברגע שהיא ראתה אותי היא הניפה את החנית והסתערה אך הצלחתי לתפוס את החנית ולהעיף לה אותו מהיד."תירגעי!" אמרתי."אני לא יודע מה העניין עם כדור האש אז בבקשה תפסיקי לתקוף אותי". היא לקחה צעד אחורה וברגע שהיא עשתה את זה קלטתי שהעיינים שלה עדין לא חזרו למצב נורמלי מה שאומר שלין בין עדיין שולט בה (אני יודע שזה מוזר שרק עכשיו קלטתי את זה). פתאום העיינים של המפלץ הבזיקו שוב והעיינים של זואי חזרו למצב נורמלי."מה?-" היא פלטה ואז קרסה."בסך הכל ביטלתי את השפעתו של לין בין עליה אבל לא לזמן רב" אמר המפלץ."על מה אתה מדבר?" שאלתי."יקח הרבה זמן לספר את הסיפור המלא אבל זה קשור בקרב לונדון" המפלץ אמר."קרב לונדון?. זואי אמרה לי שזה הייתה הפלישה הראשונה של הגיהנום לכדור הארץ" אמרתי."זה נכון אבל פה זה קרוי "קרב" ולא "פלישה" בגלל שהפלישה שמקורה בנבואה עוד לא קרתה" המפלץ התחיל לזוע קצת. אני מניח שגם מפלצות צריכות לזוז לעיתים קרובות בדיוק כמו בני אדם."רק שאלה אחת. מה זה המקום הזה?" שאלתי."אתה נמצא כרגע ביקום הפנטום" אמר המפלץ.


תגובות (6)

נחמד אבל קצת קשה לקרוא. כדאי לרדת שורה לפעמים

03/04/2017 19:26

שלום! עדיין לא קראתי את הדברים, אבל רק רציתי להגיב ולהגיד שאני אתחיל בקרוב. תשעה פרקים – HERE I COME.

05/04/2017 00:31

רגע הזה שאני מתחרט שאין לי את האופציה למחוק תגובות. נו טוב.

שמע, זה מרתק לראות את האבולוציה שהכתיבה בסיפור עוברת מפרק לפרק. קודם כל אתה שם לב הרבה יותר לשגיאות כתיב; התחלת לשלב פיסוק בסיפורים שלך, והסיפורת עצמה דיי זורמת. אז יישר כוח!

אגב, גם רק רוצה להגיד שסחטיין על כך שאתה עומד נגד המבקרים באתר הזה וממשיך לפרסם פרקים בסיפור שלך. כל הכבוד.

אז עכשיו משהצטרפתי למועדון "השער", הנה מה שאהבתי תוך כדי קריאה:

* ככותב אתה בהחלט מודע לעצמך, תכונה מעולה. אתה מודע לקלישאות שאתה שם, ומודע לדרך בה אתה משתמש בהן. אבל לפעמים הייתי מעדיף אם זה לא היה כל כך בוטה. באחד הפרקים הנבל אשקרה אומר "אתה יודע איך זה עם נבלים, אף פעם לא מטפלים בבעיה בעצמם" והייתי כזה "אוי ואבוי הוא באמת עשה את זה." אז זה טוב להיות מודע לעצמך – אבל שים לב שאתה עושה שימוש נכון בכלי הקלישאות.

* בכל פרק קורה ממש הרבה – יישר כוח. יש סיפורים שהם בני פסקה ולא קורה בהם כלום, פשוט דמות שהולכת מ-א' ל-ב'. אז יישר כוח.

* ההיגיון בסיפור בהחלט אחיד, שזה משהו שאני לא יכול להגיד על כל סיפור בהמשכים שיצא לי להיתקל בו.

אז מה בעצם לא אהבתי?

* אני שונא סיפורים מנק' מבט ראשונה, ולקחתי איתי את הסיכון הזה אחריי שקראתי את הפרק הראשון. לכן אני שם את זה בצד, אבל עדיין זאת הייתה נקודה שהייתי צריך לציין. למה אני שונא, אגב? כי כשצריך לכתוב קטעי קרב, או קטעים בקנה מידה גדול… זה מתחיל להיות בעייתי. ורואים את זה. במיוחד בסיפור שמדבר על פלישה של הגיהינום לעולם שלנו, נכון?

* כל הרפרנסים האלו לעולם שלנו (משחקי מחשב, פתח תקווה וכו') יכול להיות שזה שאול מחיי היום-יום שלך כבן-אדם, אבל תזכור שהרבה מהקוראים כנראה לא מכירים את זה. כשאני קורא משפט של דמות כמו "זה נראה כאילו זה יצא מהמשחק דום" בלי הרחבה נוספת, אני לא באמת יודע על מה היא מדברת. כאילו, אני אישית כן – אבל זה בגלל שאני במקרה מכיר את המשחק.
או פתח תקווה. פחח מי שמע על פתח תקווה. רחובות רולז.

* הדמויות הרגישו לי קצת שטוחות. לא ראיתי מספיק עומק אצל זואי, עומר או אפילו אביעד – אני לא קראתי על הרצונות שלהם, על העבר שלהם, על כל דבר שיכול להיות מעניין וחשוב לגביהם. טיפה הרגיש לי חסר.

* גם אני מצטער, אבל כשגנרל סיני מהגיהינום נלחם במסוק עם כוחות שטניים (עד כמה מגניב שזה נשמע על הכתב), זה טיפה GOOFY מדיי. למה הוא עושה את זה? מה התכלית? ולמה הוא צריך להיות סיני? פשוט, באותה הנשימה זה היה יכול להיות כל דבר אחר (אצטקי, רומאי, אפריקאי). למה דווקא סיני?

הקריאה עצמה הייתה קלילה שזה החלק החשוב, וזה בפורמט קצר שזה מתאים לאתר… אבל חסר, חסר וחסר. הייתי מנסה לשבור שגרה ולכתוב את הסיפור בפורמט שהוא מספר צד ג', הצורה הרגילה. לדעתי זה יקל עליך ככותב הרבה יותר, ולדעתי גם תראה שבניית האופי של הדמויות תתבצע בצורה נכונה יותר ופחות דחוסה.

מצפה בקוצר רוח לקרוא את הפרק הבא,

05/04/2017 12:53

    תודה רבה. אגב לגבי החלק של העומק אצל הדמויות? יורחב על זה בהמשך. זה לא יהיה ספר אחד אלא סדרה שלמה. אגב הגנרל השטני שדיברת עליו הוא סיני בדומה למשחק שהסיפור מבוסס עליו.

    05/04/2017 20:27

חוץ מזה אפשר לעבור צורות כתיבה באמצע הספר? זה יהיה קצת מוזר

05/04/2017 20:27

    * רקע לדמויות: אוקי, אז מצפה בקוצר רוח לראות את זה :) אנחנו פשוט כבר בפרק 9, אז חשבתי עד אז… רק חשבתי.

    * אז הסיפור מבוסס על משחק? אה, אז זה פאן-פיק? משחק בעל אותו שם אגב? מצטער אני ממש בור בקטע הזה.

    * וכן, לשבור צורה יכול להיות מוזר… אבל ליאן הרן ("פסיעות על רצפות הזמיר") עשתה את זה, וזה לגיטימי. היא למשל פשוט בחרה להתמקד בדמות אחרת, והפכה את זה לנק' מבט שלישית. במקרה שלך לעומת זאת…. אפשר פשוט לנסות פרק אחד אחרת לראות איך זה יעבוד. הכי הרבה מישהו יתלונן?

    06/04/2017 01:12
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך