מדריך פנטזיה: אווירה פנטסטית

Amora 14/10/2016 1069 צפיות 2 תגובות

זה עדיין, לפני שמתחילים לכתוב פנטזיה, יש עוד כמה דברים לחשוב עליהם. אחד מהם הוא האווירה שהסיפור יהיה בו. יש הרבה מאוד סוגים של סיפורי פנטזיה, אבל לא כולם אותו הדבר, ולא כולם הם לאותו קהל יעד. אני כאן כדי לפשט לכם את זה, וחילקתי את הסוגים לשלוש קטגוריות: קליל, כיפי, אפל.

קליל:
אווירה קלילה מקושרת לרוב לילדים. לרוב לא יהיה בה דם או מוות, אם בכלל, והיא תתרכז יותר בחיי היומיום מאשר בפנטזיה עצמה. בעצם, האווירה הקלילה תהיה כמו תוכניות או סרטי ילדים. (ושלא תטעו, דיסני לא נכללים בקטגוריה הזאת! הלו, מליפיסנט רצתה להרוג את אורורה, פלין נדקר למוות, ההורים של טרזן נרצחו על ידי נמר אכזרי. זה שלא מראים את זה לא אומר שזה שם!)
(לדוגמא: הפוני הקטן שלי, מונסטר היי, אבר אפטר היי, תיכון סוג ב)

כיפי:
האווירה הכיפית מתייחסת בדרך כלל לסגנון לנוער. הוא יכלול חלקים עצובים או אלימות פיזית, כמו מוות של דמויות או דם, אבל לא יהיה אפל ודיכאוני מדי, ולא יכלול יותר מדי מיניות. עם זאת, יהיו שם אזכורים לדברים שלא יתאימו לילדים או שהם לא יבינו, ולכן לא מכלילים אותם כקהל היעד לסיפורים באווירה הזאת. העלילה תשלב בין החיים של הדמויות לבין הנושא הפנטסטי שנמצא בסיפור, ובעצם אפשר לקחת כדוגמא את רוב ספרי הפנטזיה לנוער והסדרות המצוירות בנושא הפנטזיה.
(לדוגמא: הארי פוטר, פרסי ג'קסון, בן 10, ג'נרייטור רקס, מרטין מיסטרי)

כיפי-אפל: לזה אין לי שם, אבל יש דבר כזה. זה סגנון שלא יכלול יותר מדי אפלה, אבל גם לא יתאים לנוער צעיר. (לדוגמא: על טבעי, גרים, עד עצם היום הזה)

אפל:
האווירה האפלה בדרך כלל תתאים יותר למבוגרים. היא תכלול אלמנטים קודרים שיכללו הרבה מוות ולעתים גם מין ויתעסקו בנושאים יותר קשים כמו מוות, חטאים וסדיזם. האווירה האפלה יכולה להיות מקושרת לסרטי אימה, אבל לא חובה (מה שכן, סרטי האימה תמיד יהיו באווירה אפלה). דוגמאות טובות הן היצירות של הסופר והמשורר אדגר אלן פו, והספרים של סטיבן קינג (שחלקם כוללים אלמנטים פנטסטיים)


תגובות (2)

זה מדריך ממש טוב ומעניין. ובקשר לפנטזיה האפלה, אחת הדוגמאות הכי טובות זאת האנימה והמנגה של Berserk. זאת פנטזיה ממש אלימה ואפלה שקשורה לכל העניין של שדים וחטאים.

14/10/2016 11:18

    תודה רבה, שמחה לשמוע! :)
    בקשר לדוגמא, אני מעדיפה להביא דוגמאות מוכרות יותר כדי שיוכלו באמת להבין.

    14/10/2016 11:22
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך