מדריך פנטזיה: בניית הנבל

Amora 28/10/2016 1330 צפיות 2 תגובות

הנבל הוא החלק הכי חשוב בסיפור, עוד יותר מהגיבור! בלי הנבל, לא הייתה העלילה והגיבור לא היה נכנס אליה. ועכשיו, יש כמה סוגים של נבלים:
– וירוס- זה בעצם לא נבל אלא מקרה שגורם הרס או איום כמו הנבל. בדרך כלל הוירוס יתקוף אנשים חפי מפשע ויהפוך אותם לאויבים של הדמויות הראשיות. (לדוגמא: ברוכים הבאים לזומבילנד, ג'נרייטור רקס)
– נבל ראשי- זה יהיה בעצם נבל שכולם יודעים על הקיום שלו, שיודיע בדרך כלל שהוא הנבל וידעו שאותו צריך לעצור. אתם מוזמנים להוסיף לזה טוויסט. (לדוגמא: הארי פוטר, משחקי הרעב)
– נבל נסתר- בעצם ברעיון הזה יהיו החיילים של אותו נבל לא ידוע או מקרה מאיים יקרה ולא ידעו מי אחראי לזה. לפעמים, יהיה את "אפקט הפרנויה", שם ידעו שאחד מהדמויות שנראות טובות הן בעצם אותו נבל שמארגן/עושה הכל, ויחשדו בכולם. (לדוגמא: קפטן אמריקה: חייל החורף, מלכות הצעקה)
– נבל שהוא לא רע- בעצם, סגנון הנבל הזה הוא מיוחד, כי אין לו באמת כוונה זדונית כלשהי, והוא לא יעשה דברים רעים בכוונה. לנבל הזה תהיה מטרה מסוימת שהוא ירצה להגשים והוא יהיה מוכן לעשות דברים לא כשרים בשביל לגרום לזה לקרות, אבל הוא לא יפגע באלו שמבחינתו הם חפים מפשע. יהיו לו גבולות, אבל הוא עלול לחצות אותם ברגעים קריטיים. אפשר לומר שהוא בעצם אנטי-גיבור שנוטה לכיוון היותר רע. (לדוגמא: מגנטו מ"אקס מן", דדפול, השריף מנוטינגהם מ"רובין הוד"). הנבל הזה ילחם בגיבור אבל יהיו מקרים בהם הם יראו דברים בגובה העיניים ויבינו אחד את השני. (תודה ל-Pepper שהזכירה לי את הרעיון! ;))

אחרי שאנחנו יודעים איזה סוג נבל זה, הגיע הזמן לבנות אותו. כמו שבנינו את הגיבור, נבנה גם את הנבל, ולרוב הוא יהיה דמות שלילית יותר, אמיצה, בעלת כוח רב שתסמוך בעיקר על עצמה.
לעצלנים מבנינו:
שם:
שם שני (אם יש):
שם משפחה:
מצב משפחתי:
שמות ההורים:
שמות האחים:
גיל:
מין:
נטייה מינית:
צבע שיער:
צבע עיניים:
צבע עור:
מקצוע:
לאום:
מצב חברתי:
תכונות מאפיינות:
מגרעות:
כישרונות:
*מחלה/נכות:
פחדים/חרדות:
*סטיות:
עבר:
*כוח על:

חשבו מהיכן התחיל הנבל. האם הוא אדם עליון שמשתמש בכוח שלו לרע, או מישהו שנפל לאשפתות ורוצה לנקום? האם יש לו עוזרים? האם הם כנועים לו או שותפים שלו? האם הוא ימות בסוף או לא? (כן, כן, גם על זה כדאי לחשוב) האם הוא ינצח, או ישיג את מבוקשו? הם הוא קשור בדרך זו או אחרת לגיבור שאמור לעצור אותו, או למישהו קרוב לו? (דבר כזה יכול להקשות על הגיבור להלחם בו) האם בחלק כלשהו במהלך העלילה הוא ייכנע, יישחק את עצמו נכנע או יעבור לצד של הטובים, או האם בסוף יעבור לצד של הטובים בעזרת פשרה או הבנה?
לא חייבים לחשוב על הכל על הפעם הראשונה, תזכרו את זה! אני, בדרך כלל, לא חושבת בדיוק מה יקרה מתי ואיך, בדרך כלל אני זורמת עם מה שיצא לי וזה יוצא טוב.
הסוד בכתיבת פנטזיה, ובכתיבה בעיקר היא לכתוב מה שאתם רוצים שיקרה, ולא מה שנראה לכם שיהיה מתאים. מה שיהיה מתאים= מה שאתם רוצים. זה הסיפור שלכם, אתם יכולים להתפרע כמה שרק בא לכם! ותסמכו עליי, ככה זה גם הכי כיף! וזו המטרה העיקרית שלנו כאן- כיף!
אז, זה בערך מה שיש לי לומר על כך. במידה ואתם עדיין מתקשים, אתם מוזמנים לקרוא/לצפות בספר/סרט/סדרה בז'אנר הזה ולבחון את הנבלים שיש שם, אולי אלה יתנו לכם רעיונות.


תגובות (2)

שכחת סוג אחד של נבל וזה הנבל שלא מודע לכך שהוא הרע (כמו מגניטו לדוגמא), הכוונה שיש לו רצונות טובות והוא חושב שהוא יודע מה טוב לעולם. חוץ מז המדריך שלך נהדר!

28/10/2016 14:25

    הווווו צודקת *-* הנבל שאין לו כוונה רעה אבל עושה דברים רעים (בין סגנון הנבלים האהובים עליי, כי את אוהבת אותו למרות שהוא אמור להיות רע!) תודה אני אוסיף ^^

    28/10/2016 15:24
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך