מדריך פנטזיה: קונפליקט מרכזי

Amora 18/10/2016 919 צפיות אין תגובות

בדרך כלל, בסיפורי פנטזיה שהמוטיב העיקרי הוא הפנטסטי (ולא אלמנט פנטסטי אחד שנמצא שם, לדוגמא: "שישי הפוך"), גם הקונפליקט המרכזי יהיה קשור לפנטזיה, או יותר נכון, לכוח פנטסטי. בדרך כלל בסיפורי פנטזיה, הקונפליקט יהיה קשור לכוח גדול או לאדם עם כוח גדול שדורש להרוס או להשתלט על העולם, או על מקום או תאגיד גדול שייתן לו כוח.
הבעיה העיקרית היא למצוא מה ומי. דבר ראשון- כדאי להמציא את הנבל, הוא בדרך כלל יהיה בעל כוח רב, מניפולטיבי וחסר מעצורים שלא אכפת לו מאף אחד חוץ מעצמו (כמובן, זה יכול להשתנות). דבר שני- עלינו לדעת על העולם שבו מתרחש הסיפור- האם זה העולם שלנו או עולם אחר, ובכך להתאים את המטרה של הנבל לעולם הזה (כי אם למשל, זה עולם שאין בו קסם שמסתובב ברחובות, סביר להניח שהנבל לא ירצה להשתלט עליו בעזרת קסם שיציג לראווה, אם כבר, ישתמש בקסם כדי לעורר טרור ופחד או ייעזר בו כדי להצליח במשימתו).
עליכם להחליט אילו אלמנטים נמצאים בסיפור- חיות מיתיות, קסמים, מדע בדיוני… בכך תצליחו למקד את עצמכם אל הקונפליקט שייווצר.
לא כל קונפליקט נובע מנבל, הוא יכול גם להיות הרס העולם שצריך למנוע.
בסיפורים טובים, אין דבר כזה קונפליקט אחד. יש את הקונפליקט המרכזי, שמניע את הדמויות הראשיות לטפל בו, ויש את הקונפליקטים הבין-אישיים, בין הדמויות, שמקשה עליהם לעשות את המשימה שלהם. לפעמים אלה יהיו סודות שמסתירים, הבדלי אישיות וחוסר הסכמה, תאונה, בעיות נפשיות או פיזיות שיקשו עליהם לפעול ביחד. רק תבחרו (עצה שלי: אל תתכננו הכל בהתחלה, הרעיונות הכי טובים מגיעים בספונטניות, תוך כדי כתיבה).
ועכשיו, הנה רשימה של מניעים של נבלים, הכנתי אותה בעצמי בשבילי וחשבתי עליה הרבה, אז אם חס וחלילה אתם חושבים להעתיק לאנשהו… לא. פשוט לא. יש לי סוכנים בכל מקום (מוחעחעחעחע):

– כוח (לדוגמא: "שומרי הגקלסיה")
– כסף (לדוגמא: "גאליס קונקט")
– שליטה (לדוגמא: "משחקי הרעב")
– נקמה (לדוגמא: "דדפול")
– אהבה (לדוגמא: "יחידת המתאבדים")
– להציל מישהו קרוב אליו/ מקום/משהו (לדוגמא: "באטמן ורובין")
– הרס (לדוגמא: "האביר האפל")
– יופי (לדוגמא: "פלונטר")
– חיים (הממ אין לי דוגמא 0-0)
– חיי נצח (לדוגמא: "זולנדר 2")

אתם יכולים לשים לב שחלק מהמניעים האלה יכולים להניע גם את הגיבור הטוב של הסיפור, לדוגמא: אהבה- רוצה להציל את אהובתו, נקמה- נוקם במי שהרס את חייו ותוך כדי עוזר לאנשים, כסף- עושה עסקה (למשל) שמניעה אותו לעלילה של הסיפור.
הקונפליקט המרכזי לא בא עם מחשבה מאומצת, כמו כל דבר בעצם. עליכם, דבר ראשון, לחשוב על הרעיון הכללי, ומשם הכל כבר יבוא לכם. תסמכו עליי שאם אתה חושב על זה יותר מדי ככה זה לא יגיע אלייך יותר מהר.
טוב, מקווה שעזרתי! ^^


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך