חורחה הנכה פרק 4

...

בינתים שוקי שמע על המתרחש, והחל להיצטער על כך שג׳ונסון חמק ממנו,
והחל שולח שליחים אל ג׳ונסון לנסות לשכנע אותו לחזור לעבוד במשרד, ושיקבל משכורת יותר נאה ממה שקיבל אז,
אך ג׳ונסון מעולם לא הסכים לשמוע אף אחד מן השליחים, והיה פוטר את כולם לשלום, בידים ריקות, ובתוספת כמה נמלים בתרמיל.
וכאשר שוקי ראה שג׳ונסון מסרב לו, הוא כל כך כעס, עד שברגע של אבדן עשתונות זרק את הפסל של אנטיוכוס מן החלון החוצה אל הרחוב.
ממש חמש דקות לפני כן, עמדו ברחוב מתחת לחלונו של שוקי כמה עוברי אורח, דינו בינו ושלימו, ושלושת הברנשים הללו עשו התערבות על אלף דולר, שבה דינו סבר שמשום שהם עומדים ליד חלון של משרד, אז ישנה הסבירות שמישהו יתעצבן ויזרוק פסל של אנטיוכוס מן החלון,
ובינו ושלימו טענו נגדו שאין שום סיכוי שדבר כזה יקרה,
והסכימו להתערב על אלף דולר ולחכות שם חמש דקות.
וכאשר עברו להן חמש דקות החלו ללכת משם, והכריזו שדינו הפסיד בהתערבות, אך ממש שניה לאחר שהתחילו ללכת, נזרק בדיוק לעבר המקום שהיו בו לפני שניה פסל של אנטיוכוס מחלון המשרד שעמדו לידו.
וכעת נוצרה מבוכה רבה בינם, משום שחמש הדקות למעשה עברו, ודינו הפסיד בהתערבות, אך בדיוק שניה לאחר מכן כן נזרק הפסל לעברם, דבר שכן הוכיח את טענתו של דינו, רק שלא היה בזמן שהקציבו לכך, והחלה מהומה ביניהם, ומהלומות וצעקות, ולא ידעו איך לפתור את המצב הבעייתי שנקלעו אליו.
והחליטו ללכת אל שרברב, שיהיה הבורר ביניהם עם מי הצדק ולמי מגיע לזכות באלף דולר, משום ששרברב יודע את מלאכת תיקון הצינורות, וכל טענה שטענו אחד כנגד השני היתה כמו צינור שמצד אחד מזרים מים אך מצד שני דולף, ולשרברב יש את החכמה לתקן דליפות, והם רצו לראות כיצד יתקן אותם ויוציא את הצדק לאור.
והלכו וחיפשו שרברב בכל רחבי העיר, ומצאו שרברב אחד פשוט בשולי העיר, אדם ישר וכנה שדורש מחירים הוגנים ומבצע עבודה ישרה וטובה, ושאלו אותו האם בעבור תשלום נאה יסכים להיות הבורר ביניהם בעניין ההתערבות,
וענה להם השרברב הפשוט שישמח להיות הבורר ביניהם, אך בתנאי שלא ישלמו לו דבר, משום שעצם עשיית הצדק בין הבריות שווה לו יותר מכל שכר שבעולם.
וכשהם שמעו את תשובתו אז הם מאוד התרגשו והחליטו פה אחד שהוא יהיה הבורר שלהם.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך