עלייתו של האסור פרק 2

צבי 4000 29/02/2016 1182 צפיות 2 תגובות

(אביעד). השמשה התנפצה בעוצמה כאשר שור המתכת התנגש בה. הוא נעץ בי מבט ואני חשבתי לעצמי 'זה סוג של המצאה שיצאה מכלל שליטה'. המנהל ואוסטין בדיוק יצאו מהחדר. "מה לעזא-" השור נגח באוסטין וזה התרסק על הקיר וחשף מין שני בליטות מוזרות שנראו כמו קרנים."רוץ!" קרא המנהל ושלף אקדח. הוא ניסה לירות על השור אך השור נגח בו והיריה פגעה בארון זכוכית שנפל על השור. זה נתן לי מספיק זמן כדי לצאת אל המסדרון בריצה כאשר שור עצבני מאוד רודף אחריי. בדרכי חלפתי על הכיתה שלי. אף אחד לא היה שם. חשבתי להסתתר שם אבל אז השור נכנס למסדרון דרך אחד הקירות וריסק בדרכו כמה ארונות. התלמידים האחרים החלו להתפזר בבהלה שזה קצת בלבל את השור. אוסטין הצליח להשיג אותי."שור מתכת? הם ממש נואשים לתפוס אותך" אמר אוסטין. "מי רוצה לתפוס אותי?" שאלתי. "עכשיו זה לא הזמן לשאלות" הוא אמר כאשר השור איתר אותנו. התחלנו לרוץ לכיוון שער בית הספר."היי!" קרא השומר. "אסור לכם לצאת בלי אישור"."ומה איתו?" הצבעתי על השור שהסתער במהירות 100 קמ"ש לעברנו ופשוט העיף את השערים (ואת השומר) אל הצד השני של הרחוב. "אתה רואה את הוואן הלבן?" אוסטין הצביע לעבר סוף הרחוב. הבחנתי ברכב לבן עם הכיתוב "תותי דלפי". "אני רואה" אמרתי והתחלתי לרוץ לעבר הרכב הלבן."קליטה מהירה" אמר אוסטין ורץ בעקבותי. כשעליתי על הוואן אוסטין התיישב במושב ליד הנהג. נער כבן 18 עם שיער שחור ישב ליד אוסטין ולחץ על דוושת הגז ברגע שסגרנו את הדלתות. הוואן זינק ופנה שמאלה לכיוון הכביש המהיר. השור עצמו פשוט נכנס בבית ויצא מהצד שלו הפונה לכביש המהיר."מישהו יכול לומר לי מה קורה כאן?" שאלתי."אני נשבע לך שאסביר ברגע שהשור הזה יפסיק לנסות להרוג אותנו". ואם כבר מדברים על השור מה זה לעזאזל!" אמרתי והעפתי מבט בשור שדלק אחרינו והיה 10 מטר מאחורינו. "זה-" אני לא יודע מה אוסטין ניסה להגיד כי השור נגח בוואן והראש שלו פגש את תקרת הוואן."אאוץ" הוא שיפשף את ראשו. הנער לא מש מההגה ופנה בחדות שמאלה לכיוון דרך מיוערת."לונג איילנד" קראתי משלט שהיה בצד הכביש."לאן אתם לוקחים אותי" דרשתי לדעת."למחנה הקיץ שהמנהל דיבר עליו"."מחנה הקיץ לילדים מאחרים?" התבחדתי. הנער עם השיער השחור העיף בי מבט לא מבין."בדיחה פרטית" אמרתי לו ובאותו הרגע השור נגח שוב והוואן עף והתנגש בעץ. כל חלקו האחורי של הוואן נקרע ונשאר תקוע בקרני השור. החלק השני הסתובב כמה מטרים ונעצר כמה מטרים מהשור. ניתקתי את עצמי מהכיסא והבחנתי מרחוק בשער יווני עם כיתוב שלא התלחתי לקרוא. הבחור שנהג קם ושלף חרב."רוץ לשער. אני אעכב אותו" הוא אמר והסתער על שור המתכת. התלחתי לרוץ לעבר השער כשהגעתי העפתי מבט לאחור בול בזמן כדי לראות גב של נער בן 18 עף לעברי. התחמקתי והנער הוטח בעץ. השור טילטל את ראשו והרים בעזרת קרניו את גופו של אוסטין. הוא העיף אותו באוויר ונעץ בו קרן באזור הרגל."תעזוב את החבר שלי. אני זה שאתה מחפש" קראתי לעברו ובהחלט משכתי את תשומת ליבו. השור נעץ בי מבט והסתער עליי. מאותה שנייה כל מה שאני זוכר זה קרן אור שחורה נורה לעבר המפלץ ושורפת אותו לאפר. אחר כך התמוטטתי וראיתי במטושטש צללית של נערה גוררת אותי לכיוון השער ואז הכל התערפל.


תגובות (2)

כתוב ברהיטות

29/02/2016 20:31

ראשית, זה מזכיר לי מדי את 'פרסי ג'קסון'. לא במובן של השראה, אלא יותר של העתקה.
נכון אמנם, שהסיפור כתוב היטב, רהוט ומעניין. עם זאת, תחושת הדה ז'ה וו מהדהדת.

שנית, זהו סיפור פנטזיה לנוער, לא מחקר היסטורי לסטודנטים משועממים. הנראות של הסיפור אמורה להיות בהתאם.
יש לרווח את הסיפור בעזרת פסקאות, שורות רווח, ועימוד נכון של דיאלוגים.
כל תחילת ציטוט – בשורה חדשה. המשך ציטוט לאחר משפט הסגר – אפשרי באותה השורה.

שלישית, עברית.
שתי בליטות – בליטה בלשון נקבה.
"מה שבלבל קצת את השור", "שזה" ממש לא שייכת.
מאה קמ"ש, לא 100. מספרים נכתבים במילים.
(כנ"ל בן שמונה עשרה, עשרה מטרים).
הוואן הלבנה. מכונית זו נקבה.
"השור נכנס [אל] בית [מצדו האחד]", לא "בבית".
"הראש שלו פגש את תקרת הוואן" – הראש של מי? משפט תקני מכיל נושא אחד בלבד. במשפט המצוטט, גם אוסטין וגם השור מופיעים כנושא.
"התבדחתי", לא "התבחדתי". נכון, טעות הקלדה, אבל נדרשת הגהה.
"תקוע [על] קרני השור", לא "בקרני השור".
"הצלחתי" ו-"התחלתי", שתיהן כתובות "התלחתי". שוב הגהה.
"קרן אור שנורית" – לא "נורה". אגב, המשפט מנוסח בלשון הווה, כאשר כל הסיפור מנוסח בלשון עבר. כדאי לשנות ל-"קרן שנורתה… ושרפה…"

רביעית, פיסוק.
אין לי את כל הלילה, ולכן מספר כללים:
לכל משפט – נושא אחד בלבד. משפט ארוך – במידת האפשר, לפצל לשני משפטים או יותר.
משפט הסגר, יש לתחום בפסיקים (או קו מפריד) משני צידיו.
אין וא"ו חיבור בראש משפט. (וא"ו הניגוד – אפשרית).
לפני שי"ן השימוש יש להוסיף פסיק.

באופן כללי, נסה לקרוא בקול את מה שכתבת. בכל מקום שבו הפסקת כדי לנשום, או שיש צורך בהפסקה מתודית – יש להוסיף פסיק.

חמישית, המשך לכתוב. אשמח לקרוא את השיפורים.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

01/03/2016 03:10
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך