Dr_Ellert
זואי ווינברג מאת I'll Show You ; אריאל מרון מאת puma161 ; לילי גרין מאת liron100 ; אגב הפרק הזה יצא קצת ארוך. אחריי עריכה ממושכת (קרוב לארבע עריכות שונות) אני הצלחתי לקזז אותו לארבעה חלקים. דרך אגב, מחפש אמנים\אמניות בהתנדבות כדי לצייר את הדמויות מהסיפור. מי שמעוניינ\ת לשלוח אליי הודעה. קרדיט יוענק במלואו.

אלי מטרד | פרק 3: אל השינוי | חלק 1: בית החולים רמב"ם

Dr_Ellert 17/05/2017 859 צפיות 14 תגובות
זואי ווינברג מאת I'll Show You ; אריאל מרון מאת puma161 ; לילי גרין מאת liron100 ; אגב הפרק הזה יצא קצת ארוך. אחריי עריכה ממושכת (קרוב לארבע עריכות שונות) אני הצלחתי לקזז אותו לארבעה חלקים. דרך אגב, מחפש אמנים\אמניות בהתנדבות כדי לצייר את הדמויות מהסיפור. מי שמעוניינ\ת לשלוח אליי הודעה. קרדיט יוענק במלואו.

זואי ווינברג – יותר נכון האלה אתנה – שכבה על מיטת השינה שבחדרה. היא התבוננה בתקרה, שהייתה משובצת במדבקות זוהרות בחושך בצורות כוכבים.
חבריה לא שאלו למה או לאן היא נעלמה. ככל הנראה הם היו בטוחים שבילתה בשירותים רבע-שעה. "מהמרפסת, לשירותים?" שאלה אותם בתמיהה. כשקיבלה מהם הרמת כתפיים, היא הבינה שאולי היא באמת אלת החכמה. לא כל כך קשה להיות אחת כשכולם לא מנסים לחשוב.
להיות אלה… האלה אתנה. מבין כל האלות, אתנה היא האחת שזואי באמת אהבה. בת'כלס, מיתולוגיה זה קשקוש בלבוש של אנשים שחיו לפני אלפי שנים. הם השתמשו במיתוס כדי להסביר תופעות טבע שלא הבינו. ועדיין, הרצון לדעת יותר על מה שרע אמר כרסם בה. אולי הזיה, אולי חלום, אולי שניהם. כך או כך, פגישתה איתו נצרבה בזיכרונה בצורה יותר קונקרטית מכל דבר אחר שעשתה אותו יום. ואם מדברים על דברים שעשתה אותו יום…
היא שלפה את הסמארט-פון, והסתכלה על השיחות וההודעות האחרונות. כשזה מגיע לארי, אין קול ואין עונה. העיקר עושה פוזות, מחפש להיפגש. היא כבר הספיקה לשלוח לו לפחות עשר הודעות: החמישה הראשונות היו 'האלו?!' והחמישה האחרונות היו וריאציות שונות של אימוג'י. הוא לא סינן אותה; הוא פשוט לא ראה את ההודעות בכלל, או לפחות כך זה נראה דרך האפליקציה. זואי לא הייתה בטוחה למה… אבל היא לא הצליחה להפסיק לחשוב עליו.
הוא התעקש עוד היום להיפגש איתה, ובכלל לא הגיע. זה אכזב אותה מאוד באיזה מקום, והיא תדאג לראות אותו מחר ולתת לו על זה בראש. היא קימצה את ידה לאגרוף, והזעיפה את פניה. היא לא תצטייר כמטומטמת, בטח לא בפניו.
הטלפון רטט, וזואי חטפה אותו בזריזות. היא מיד פתחה את האפליקציה. 'מצטער שלא באתי או הודעתי,' כתב. 'אירוע משפחתי.'
איזה תירוץ צולע! אצבעותיה החליקו על המסך החמים. 'לפחות תתאמץ כשאתה משקר,' השיבה.
רגע קצר חלף. 'מישהו יכול לעבוד עלייך?'
היא חייכה. הוא תמיד ידע מה להגיד. 'לא. אבל מתאים לך לרמות אותי. או לחשוב שאתה יכול.'
ההודעה שלו כללה סמיילי של שד מחייך. 'עכשיו מי מחמיא למי?'
היא רצתה לכעוס… אבל אפילו בלי פיו הילד הזה ידע להפיק מרגליות. 'אתה כל כך מת מחר.'
'אחלה תזמון,' היה החלק הראשון ששלח. 'שמעתי שזאת העונה לבקר בגיהינום.'
היא גיחכה, ושלחה 'נתראה מחר, יא דופק ברזים.'
ארי שלח סמיילי, והתנתק מהאפליקציה. היא הניחה את המכשיר בצד. היא אפילו לא שמה לב; לבה פעם בחזה. היא התרגשה. ממה היא התרגשה לעזאזל? כולה כמה הודעות בצ'אט. זה ממש הרגיז אותה. יש לה את כל מה שאיי פעם תרצה. אנשים תמיד רוצים בחברתה, כמעט סלב במעגלים שלה. היא לא רגילה לרדוף אחריי אנשים, או להרהר עליהם יותר מדיי. פתאום כשמופיע איזה שחיף מוזר, כל תחושותיה הפנימיות משתבשות. רק רגע… ככה אהבה מרגישה?
לא!
היא התהפכה והתכסתה. היא לא תיפול לניסיונות הפתטיים שלו להרשים אותה. זואי ווינברג – האלה אתנה עליי אדמות – לא תרדוף אחריי אף אחד ולא תשפיל את עצמה. לילה טוב, אדוני הנכבד!

השיחה הבוקר עם אמא – יותר נכון האם המאמצת – הייתה אחת המשונות.
"אז לאן אתה צריך לקחת את הרכב? אתה תמיד תופס טרמפ עם יותם לקומונה."
"זה… פרק משימה קצר."
"פרק משימה?" שאלה בהרמת גבה.
"כן, את יודעת. ילדים חולים ודברים כאלה. הנוער העובד והלומד צריך לשמור על תדמית."
"אה-הא… אני אוותר לך הפעם. אני רק צריכה את הרכב עד שש בערב."
"למה? מה קורה בשש? חוץ מזה שהשמש שוקעת."
"אוי אריאל, אתה והציניות שלך. אני ואבא נוסעים לסבתא. נחזור מאוחר."
"ומה עם יונתן ורועי?" בכך התכוון לשני אחיו הקטנים. "מי ישגיח עליהם?"
"ובכן… זה למה חשוב שתחזור עד שש."
הוא נשען אחורה על-יד השולחן. "מט. ניצחת. טוב, אחזיר את הרכב עד שש."

אריאל בילה מעל לשעה בנסיעה, עושה את דרכו מכפר ורדים אל חיפה. פונה בצמתים, מאותת ולא שוכח לשלם אגרה. במהלכה, הוא פשוט חשב על מה שרע אמר: הוא הבן של גאיה. איך לעזאזל הוא ייגש לבחורה הזאת? הוא לא יודע עליה כלום פרט לשמה. האם היא יודעת שהיא אלה? ואם כן, היא אוהבת את זה? יכול להיות שהיא שונאת את זה. יכול להיות שהיא תמהר לשפוט אותו ואת רע. למה לא? עד כה הוא לא שמע על אחרים שהסכימו להצטרף.
'אני יכול לראות את דאגותיך, אריאל,' קולו של רע הדהד בראשו. 'אתה יכול לעשות את זה. אתה צריך להאמין שהיא משלימה אותך. שהיא משלימה אותנו. אם אתה תאמין בזה… היא תרצה להאמין בזה גם כן.'

הוא שכח עד כמה מקומות כמו חיפה מכילים בתוכם אווירה עתיקה. רק מהכניסה לעיר הוא זיהה את תכנון שכונות העיר המדורגות. העיר ישבה על מפרץ ימי, וככל שהתקדמת פנימה, כך התקדמת אל עבר מקור המים רחב הממדים.
הריח המלוח דגדג את אפו. תחושה מילאה את חזהו; הוא ידע לאן עליו לנסוע. אריאל נעזר בשילוט, ומצא את דרכו אחריי כמה פניות לא נכונות. כשהגיע לכיכר, הוא זיהה מרחוק את המבנה המיתמר והמרובע: רמב"ם – הקריה הרפואית לבריאות האדם. הוא לקח כמה פניות, והחנה את הרכב לא רחוק מבית החולים.
הכניסה הרשמית הייתה מלאה בחניות אמבולנסים שנכנסו ויצאו. מצד שמאל שכן מעבר של הולכי רגל. הוא התקדם לשם, נותן לניחוח הים-תיכוני ולסירנות האמבולנסים למלא את חושיו.
"שלום אריאל."
העולם קפא. כל האנשים והמכוניות נעלמו. המליחות הפסיקה לדגדג. "מי?…" שאל בדאגה, מביט סביבו. לפתע, הופיע מולו נער צעיר בעל עור שחום ועיניים סגולות ומהפנטות. "מי אתה?"
"קוראים לי שי ניתאי, ואני יודע מי אתה."
'זה אל השינוי!' קולו של רע הצטלצל בראשו.
"שִינִיתוּ!" אריאל שמע את אל השמש מדבר דרכו. "מצאתי אותך, צלופח חמקמק שכמוך!"
לא נראה שהתרגש מי-יודע-מה. "רע… סוף-סוף אנחנו נפגשים."
"אני יודע על דָמוּ. לא אאפשר לך להמשיך עם תכניותיך!"
"אה כן? אתה ואיזה צבא?"
"היי," הפעם אריאל דיבר, "יש לו אותי. ובקרוב נוסיף את לילי גרין!"
"לילי גרין שלי," אמר ומש לעברו. "בין אם תרצה ובין אם לא."
אריאל לא אהב אותו. כל דבר בגופו שידר על-טבעיות. "מילים גבוהות בשביל צוציק."
כנראה שלא היה צריך להגיד את זה. כל העולם התחיל לתפוח ולגדול סביבו. המבנים הפכו פי-כמה וכמה לעצומים. המדרכה התקרבה, והחרכים שהפרידו את מרצפותיה הפכו לתעלות. "מה לעזאזל?…"
עכשיו הנער היה גדול ממנו פי מאה. 'זאת אשליה, אריאל! תתנער ממנה!'
'ואיך אני אמור לעשות את זה?!'
צל ענק כיסה אותו. "הו לא…" הוא הבחין בסוליית נעלו האדירה של שי עושה את דרכה אל גופו הזערורי. "לילי גרין שלי," שמע אותו אומר.
לבו עצר, וזיעה ריככה כל נקודה חשופה בגופו. הוא עצם את עיניו וצעק… עד שדבר-מה פילח את כתפו. מכאן הכל הפך למעורפל.


תגובות (14)

ממש יפה:) מחכה להמשך:)

17/05/2017 16:48

אה ושלחתי לך הודעה לגבי הציורים :)

17/05/2017 16:54

    תודה על המחמאות, ושלחתי הודעה חזרה במייל. תודה רבה על הרוח ההתנדבותית.

    17/05/2017 17:12

ממש ממש יפה. אבל, איך רע יכול לדבר דרך אריאל? או שרע אמר לאריאל להגיד את זה?
ושיניתו מלחיץ אותי…כאילו, ממש.

17/05/2017 17:01

    תודה רבה על המחמאות והפידבק! זה נגיד מה שחיפשתי בפידבק על הכתיבה שלי. כן, זה באמת לא ברור – כל עוד יש שמש בחוץ, רע יכול להשתמש בדברים שמקודשים\קשורים אליו כדי לתקשר עם העולם החיצון (כמו שעשה עם הבז, למשל).
    וכן, שיניתו הוא כזה מוזר. את יודעת איך זה עם מסופוטמים – אי אפשר איתם, אי אפשר בלעדיהם. רגע, על מה אני מדבר? אפשר ממש בלעדיהם!

    17/05/2017 17:13

    אז אני לא יודעת עם תיקנת, אבל אני חושבת שכדאי שתוסיף את ההסבר הזה בדרך כלשהי כי זה פשוט לא ממש ברור והבנתי רק לאחר שהסברת לי ^^
    מתי יוצא החלק הבא?

    17/05/2017 20:05

    מניסיון, ממש קשה לתקן פרק בזמן אמת (כלומר, לחכות לפידבק דרך אתר\קבוצה\וכו') ולתקן. אז אני רגיל פשוט להכניס תיקונים בפרקים הבאים.
    כלומר, באחד החלקים הנוספים של פרק 3.
    בשאיפה, החלק הבא יפורסם מחר בסביבות הצהריים אני מקווה.

    17/05/2017 20:46

אני ממש מחכה להמשך!
ו… הודעות זה בנקבה, כלומר "עשר הודעות", לא עשרה…

17/05/2017 17:21

    אני אערוך את הפרק גם עוד עשרים פעם, ותמיד אני אעשה שגיאות כתיב.
    יתוקן, תודה!

    17/05/2017 17:31

כמה פעמים אני כבר יכולה להגיד שאני ממש אוהבת את אריאל? זה כבר לא נחשב לפידבק, זו כבר חפירה לשמה >.<
בכל מקרה, וואו, לא ידעתי שרע יכול לדבר דרך עצמים שקשורים אליו. מפתיע.
רק אני אוהבת את שי? כן? אני היחידה שפשוט יותר אוהבת את הרעים? החשד שלי בארי מתגבר בכל פרק שעובר (כאילו… כמה כבר היו אבל עדיין). הוא מעצבן אותי, ומסתבר שגם זואי. דמות טובה. לא אוהבת אותה. זה כיף לא לחבב דמויות בסיפורים, ככה יש לי יותר אפשרויות לפרשנות ^^
מחכה להמשך!

17/05/2017 20:52

    תודה :)
    כן, בינתיים אריאל הוא הדבר הכי קרוב לגיבור בסיפור הזה חח
    לא נורא, זה ישתפר, אני מבטיח. בשביל כל הדמויות. כלל זואי.
    בכנות, לא הייתי כ"כ בטוח אם ניגשתי נכון עם מי מהדמויות. עם כולן אני מפחד שאני מפספס. כאילו, חוץ מהדמויות שלי (שאני בטוח בהן ב-100% כמובן, הן שלי) השאר הן תערובת משונה. אבל זה הגיוני שתשנאי אותה – היא לא נותנת לך סיבה לאהוב אותה. כשחושבים על זה, אין לה בעיות, או אתגרים: הבעיות שלה הן דברים מאוד משעממים או שנפתרים בקלות. לא התקדמתי איתה מספיק :-( מבטיח שעד סוף הפרק תהייה עם זואי התקדמות.
    וכן אני באמת הייתי צריך להסביר את זה מתוך הפרק, חשבתי שזה היה דיי שקוף: רע יכול לעשות את זה חח. עכשיו כבר מאוחר מדיי בשבילי לערוך משהו ברמה הזאת, אבל במהלך הפרק (יש עוד כמה חלקים) אני אשלב את זה.

    17/05/2017 21:03

    האמת, לדעתי זה דווקא נחמד שלא הסברת. ככה הייתה לי הפתעה קטנה שזה קרה.

    17/05/2017 21:24

ספיציפית, אני חושבת שהיה חסר משהו… הפעם נטית יותר לכיוון פעולות ופחות רגשות. ככה פחות מזדהים עם הדמויות (אבל מאפשר קצב מהיר)
בסיפורים שאני כותבת אני מאמינה בהתפתחות של דמויות… החלטות ותגובות של דמויות לא נובעים סתם… חייב להיות סיבה טובה מאחורי כל דבר. זה מאפשר לדמויות להתפתח לאורך הסיפור.
אריאל מאויים מישות על טבעית כאשר הוא עדיין חושב בצורת 'אדם'. אין לו ניסיון של גיבור שהוא ללא פחד. זה לא אמין. הפעולות והתגובות היו מחוץ לדמות של אריאל (למרות שאני יודעת שכולם רוצים שהדמות שלהם תהיה סופר גיבור/ה).
חוץ מזה, כשאני כתבתי את הדמויות, אני נתתי את נקודת הפתיחה… זה לא אומר שאסור לזוז ממנה. אתה 'חייב' להמשיך את התפתחות הדמויות במהלך הסיפור בהתאם למה שקורה.
לא איכפת לי שהדמות שלי, דיאנה (ארטמיס), תהפוך לרעה או טובה… העיקר שאני אאמין לזה. ואותו דבר לגביי סינתיה פגאן (סקתך)…
תגרום לנו להאמין!
זה ההבדל מסופר טוב לסופר מצויין.

מצטערת על הביקורת אבל אני מאמינה שיש לך את היכולת לכך.
הטכניקה קיימת אבל השאלה היא איך אתה משתמש בה.
בהצלחה בפרק הבא :)

18/05/2017 10:17

    תודה רבה על התוגבה :)
    אני אדאג לגרום לך להאמין, אם כי בצער רב פרק 3 כבר דיי נחתם.

    18/05/2017 12:05
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך