סיפור הבריאה אני מאמין בו – חלק ב'

Estonian 14/08/2012 1899 צפיות 52 תגובות

•חלק ב' יסקר את האמונה שלי. זה עלול לגרום לכם לקפוץ, בעיקר לדתיים, אז אני מבקש, לא לדרג 1 רק כי זו כפירה. תכבדו את הדעה שלי כמו שאני מכבד אתכם.•

שמעתם על קיוריוסטי? סקרנות? החללית שנחתה במאדים? מה אם החללית הייתה מאויישת, והיינו מוצאים שם חיים פרימיטיביים כמו האדם הקדמון שלנו.
מיד האנשים האלו היו נדהמים מהאנשים עם התלבושות המדהימות, שבאו בחללית המהודרת עם טכנולוגיה מדהימה.
ולדוגמא תהיה שם מחלה, והאדם יירפא אותה, ויגיד לכל האנשים הקדמוניים איך לחיות. אולי אפילו אנשי כדור הארץ ילמדו את אנשי המאדים איך להתקדם, אבל מה אז?
כלומר, מה יספרו האנשים הקדמונים?
הם לא יגידו "אנשים מכדור הארץ באו"
הם יאמרו "מלאכים מהשמיים הגיעו לכאן, עם חיות מעופפות שיורקות אש, והם ריפאו את המחלות שלנו ולימדו אותנו לעבוד."

אני מבקש עכשיו שתרוצו להביא ספר תנ"ך. זה בסדר. אני אחכה לכם כאן.

יש בידיכם ספר תנ"ך? נפלא. תקשיבו טוב:
פתחו בספר יחזקאל וקראו בבקשה את פרק א' מפסוק ד' עד סוף פרק א'.
אני אחכה גם עכשיו…

קראתם? נפלא!

"והנה רוח סערה באה מן הצפון ענן גדול ואש מתלקחת ונוגה לו סביב ומתוכה כעין החשמל מתוך האש"

הופ הופ הופ !! רגע! מה ?! חשמל ?! מי ?! מתי ?! איפה ?! סליחה ?!
חשמל ?!
ממתי יש חשמל בתנ"ך? המושג אפילו לא היה קיים! מה קרה כאן?
ומה זה בדיוק מתוך האש? עין חשמל מתוך האש?
עין בתקופה הזו התייחס למעגל. מה זה? אולי זה… לא… לא ייתכן… אולי זה… חללית?
לא הגיוני! חלליות?! הרי בני האדם ממש לא היו מפותחים! זה בטח אלוהים שמגיע…
אבל רגע…
בואו נחזור שנייה לקיוריוסיטי. הרי בעתיד הלא כל כך רחוק אנחנו עצמנו אולי נפגוש חייזרים, ואולי הם יהיו פרימטיביים. ככה הם יתארו את החלליות שלנו.
הרי אוצר המילים שלהם לא יכיל את המילה "חללית", הרי מי שמע על רכב מעופף בתקופת התנ"ך? אז דברים מורכבים הפכו לפשוטים.
בסין היו קוראים לזה דרקון. בכנען היו קוראים לזה… רוח סערה עם חשמל ואש.
אז מה אם התנ"ך עצמו מתאר לנו חללית? בואו נמשיך קצת קדימה…

"ומתוכה דמות ארבע חיות וזה מראין דמות אדם להנה"
אני עכשיו אעלה אתכם לטיסה מזורזת לארצות הברית. רוזוול.
חנויות ענקיות מוכרות מוצרים, בין היתר מסכות, תחפושות של יצורים דמויי אדם בצבע אפור או ירוק עם ראש מוארך ועיניים שקדיות שחורות.
כלומר… נכון, אולי אלו מלאכים… אבל אולי אלו בכלל… חייזרים שלא הבינו שהם כאלו?

בהמשך מתארים שלכל אחד יש ארבעה פנים וארבע כנפיים והרגליים שלהן ישרות וכף רגליהם כרגלי עגל נוצצים בנחושת.
רגע… פרסה? כמו שיש כיום לסוסים? אבל פעם לא היו פרסות! איך זה קרה?

ומעל כל גן החיות הזה יושב בחור בכס מלכות.
קל לומר שזה אלוהים אבל… אם נגיע למאדים לאנשים הקדמונים – -אנחנו- נהיה האלוהים.

אז מה קרה כאן? התנ"ך מדבר על אלוהים או על טכנולוגיה שלא הובנה כראוי?

המאמינים בוודאי יאמרו "אתה מטומטם. מה אתה מנסה לפנטז כמו כופר, חתיכת כופר שמבייש את שם היהדות", והכסילים יאמרו "לך תאמין בישו יא חתיכת ערבי", שזוהי קללה מטופשת להפליא וגזענית.
אבל צר לי, תדמיינו לעצמכם:
מה אם חייזרים הגיעו הנה, לכדור הארץ, עזרו לנו לעצב את התרבות האנושית ועזבו?

הסתכלו על סטונהנג'. האגדה מספרת שמרלין בעצמו השתמש בשרביט קסמים בשביל להעביר את האבנים, שנחצבו ממרחק של שעה וחצי נסיעה בכרכרה.
מה עם גם זו טכנולוגיה שלא הובנה נכון?

למה אם כך בעבר האמינו באלים רבים? האם זה כי היו הרבה חייזרים שבא לבקר?

אני מאמין שחייזרים הגיעו בעבר, והם מה שמכונה "האלים" והם עזרו לנו לעצב את התרבות האנושית.
יש הרבה הוכחות שאין לי כוח לציין כאן, וגם לכם לא יהיה כוח לקרוא, ובטח שלא להאמין.

אני מאמין שהאנושות נוצרה עקב כך שמטאור בעל יצורים חיים עליו מכוכב לכת אחר פגע בכדור הארץ והיצורים החיים עברו אליו וככה נוצרה האנושות.

אני לא ארחיב יותר, כי גם ככה אתם בטח מתפוצצים לכתוב לי תגובה עצומה על כמה שאני לא יהודי, וכמה שאני כופר, ושאני בושה למדינת ישראל שהיא מדינה יהודית, אז זו האמונה שלי.

אל תסכלו אותי.

חכמים יהודים אמרו: איש איש באמונתו יחייה, וכמובן שגם הכל קבוע והרשות נתונה.


תגובות (52)

אני לא הולכת לומר לך שאתה כופר, או שאתה מטומטם או לא יודעת מה.
האמונה שלך מעניינת מאוד, למרות שאני לא מאמינה בזה כמוך, אתה בטח מבין אותי ;)
כל אחד ואמונתו, אתה צודק. אין לי שום תלונות בנוגע לזה.
אולי החברים הדתיים שלי יגידו לי "השתגעת? מה את מעודדת אותו?" אבל האמת, שזה לא אכפת לי.
כל אחד זכאי לבחור את האמונה שלו. כל אחד זכאי להחליט במה להאמין.
ואם אתה בוחר להאמין בחייזרים שבאו, לימדו אותנו ועזבו, מי אני שאגיד לך שאתה טועה ואנסה לשכנע אותך שהדת היהודית היא האמיתית והנכונה?
ודרך אגב, אהבתי את ההתחלה, היא הצחיקה אותי: "לכו תביאו תנ"ך, אני אחכה לכם."
אתה נשמע פולני להפליא.
נקווה שאנשים ינהגו כמוני ולא יתחילו להגיד לך כמה אתה טועה.

14/08/2012 13:46

חחחחחחחחחחחחחחחחח
אחי נכון ראיתה את זה בחייזרי העבר בנשיונל ג'אוגרפיק?
כה קוראים לזה לא?

14/08/2012 13:48

ירדן – אני שמח שסופסוף יש כאן משהו מתון שמבין שהאמונה שלו לא היחידה והצודקת בלבד.

והסופר – לתיאוריה קוראים "תיאוריית האסטרונאוט הקדום" וחשבתי על זה הרבה לפני התוכנית. צפיתי בה בשביל לראות מה הטענות שלהם, וזה התאים לי.

14/08/2012 13:53

ת'אמת אור…
אני מודה שהטענה שלך נשמעת לי, כאדם דתי די הגיונית ומעניינת

14/08/2012 13:58

תודה. שמח שאתה פותח את הראש.

14/08/2012 14:02

גם אני חשבתי ככה ! טוב, היא לא נשמעת לי אמיתית במיוחד, אבל.. אתה יודע. היא מעניינת מאוד. ואם יום אחד נגלה במקרה שזאת האמת, אני חושבת שכמה חברים באתר פה יאכלו את הכובע ויבקשו סליחה.

14/08/2012 14:02

תראה, אני מכבדת את זה שיש לך שאלות ודעות, למרות שזה די עצבן אותי לקרוא את מה שרשמת (אל תבין אותי לא נכון.. אתה מוכשר בטירוף וכותב מושלם!!) פשוט, אני דתייה אז זה די פתטי לקרוא שאתה מאמין בחייזרים ולא באלוקים…
אבל בוא נגיד: חשמל.
הפסוק שהבאת יכול גם להתפרש בצורה כזאת:
ענן ואש=ברק=תופעה אקלימית שבמהלכה נפרק *חשמל* סטטי הנמצא בעננים.
זה מראה שכן היה חשמל פעם רק שזה לא היה בשליטת האדם, אולי לקחו את המושג חשמל מהתנ"ך.

14/08/2012 14:58

כלומר, את טוענת שאסור לי להאמין בחייזרים אלא באלוהים?
אם את דתייה את בוודאי יודעת שביהדות יש חוק על איסור כפיית הדת?

14/08/2012 15:08

אני לא כופת עלייך שום דבר…
כמו שרשמתי בהתחלה אני מכבדת את זה שיש לך דעות משל עצמך, באמת.
אז תכבד את שלי אם אני אומרת שזה נשמע *לי* פתטי.

14/08/2012 15:19

ירדן הוא סך הכל שאל אותך שאלה
הוא לא זה שלא כיבד אותך

14/08/2012 15:23

מי שמחפש עובדות בתנך כאילו הוא ספר היסטוריה – יכול למצוא עד מחר או לא למצוא בכלל.
מי שמתייחס אל התנך כאל ספר שמורה על הדרך הנכונה בחייך ואיך לחיות אותם – יוצא נשכר.
חוץ מזה, ככה כל החלפת האש הסמויה הזאת הייתה נמנעת ממזמן.

14/08/2012 15:32

כן, אני יודעת..
אולי לא רשמתי את זה נכון אבל לא התכוונתי להישמע תובענית או משהו…

14/08/2012 15:34

היי אור,
קראתי את שני החלקים של עמדתך לגבי סיפור הבריאה. אין לי בעיה ואני מכבדת את הדעה שלך למרות שאני לא חושבת כמוך. אך יש לי שתי שאלות:
1.חשבתי שתוכל להסביר לי, איך זה שכיום יש יותר אנשים שמכחישים את קיומו של אלוהים מאשר פעם, בתקופת ההורים שלנו לדוגמה?
2.המשפחה שלי מסורתית. קרו לנו שני מקרים במשפחה שמוגדרים כ"נס".
האחד: כאשר סבא שלי עלה לארץ הוא גר בנגב עם משפחתו. היו להם הרבה כבשים. יום אחד כבשה אחת נעלמה, הוא ואחיו הלכו לחפש אותה ונתקלו באיש זקן אשר הושיט להם את הכבשה. לאחר מכן הוא התנדף עם הרוח. איך תוכל להסביר את זה?
השני, אחות של אמא שלי החלה להקריח באמצע הראש, סבתא שלי פנתה לכל הרופאים האפשריים ולא מצאו לכך תרופה. הייתה לה קרחת סימטרית ביותר באמצע הראש. יום אחד סבא וסבתא שלי נסעו לרב מקובל מאוד שנתן להם מים רגילים לגמרי, אך הוא נתן עליהם ברכה. ברגע שהם שפכו את המים על הקרחת, צצו להם זיפים זעירים. כעבור שלושה ימים הקרחת נעלמה כלא הייתה.
איך עוד אפשר לפרש את זה אם לא כנס אלוהי?

14/08/2012 16:07

תשמע, אז ככה אני חושבת:
מה זה משנה בכלל איך נבראה העולם, אם זה מקוף ואם זה איזה פיצוץ אם זה אלוקים (שזה מה שאני אישית מאמינה בו) אם זה כמו שאמרת מטאור עם חייזרים או כל דבר אחר.
אני חושבת שמשנה מאוד איך אנחנו מתנהגים כבני אדם, איך אנחנו מכבדים אחד שאת השני, איך אנחנו יוצרים ממה שקבלנו (בכל דרך שהיא) עולם טוב יותר!!

14/08/2012 17:17

תראו.קודם כל צריך שתבינו שהעולם הזה הוא לא העולם הראשון.אני מתכוון שלפני שה' ברא תעולם הזה,הוא היה בונה עולמות ומחריב אותם.
בנוגע לחייזרים-יש.אבל הם נמצאים על כוכבים רוחניים.לא כוכבים שניתן לראות גרך העין או בתמונות או בטלסקופ.והם עזרו לנו לעצב את האנושות במקצת

14/08/2012 22:35

כל מה שתארת מספר יחזקאל זה מעשה מרכבה, אני אף פעם לא התעמקתי בזה, אבל יש פירוש רשי לכל המושגים שמופיעים שם!! לא תמיד מה שכתוב בתורה מובן על ידינו בצורה המופשטת שלו. יש גם תורה בעל פה שמסבירה את התורה שבכתב..

אני ממליצה מאד לקרוא את הספר "המכתב" של הרב יצחק פנגר הוא ענה לי על הרבה שאלות שלי, וכן בגן האמונה של הרב שלום ארוש שענה לי על הרבה שאלות שכל אדם שואל את עצמו!!
ונ.ב.
הפסוק המקורי הוא "צדיק באמונתו יחיה" , אני לא יודעת מי המציא את איש איש באמונתו יחיה..
אני מקווה שתגיע לתשובות :] בהצלחה!!

14/08/2012 23:24

ועוד משהו .. :]
חוץ מזה אתה יכול לבקש מאלוקים לתת לך הוכחה שהוא קיים!!
גם אם זה נשמע לך דבילי לדבר עם משהו שאתה לא מאמין בו, מה אכפת לך לנסות רק כדי לדעת את האמת!!
תבקש הוכחה שהוא קיים כדי לדעת אם זה אמיתי או לא!!
בהצלחה :]

14/08/2012 23:28

אופיר תראה, כל סיפור (ככה אני רואה את זה..) ובטח סיפור שנהיה משמעותי, מעצב בעצם את התרבות שלנו. כמו התנ"ך לאנשים מסוימים או אלים אחרים בהתאם לאמונה של אותה קבוצה. ככל שהקבוצה גדולה יותר ה'סיפור' משמעותי יותר ומקבל מקום של כבוד באותה אוכלוסיה.כולל חיזרים. הסרטים והספרים הרבים שיש עליהם,זה חלק מהתרבות, זה אולי לא טקסים, פולחנים, או דרך חיים, אבל זאת תרבות במידה מסוימת..
ובכללי,
אני לא חושבת שהעולם הזה הוא הראשון, ובטח שלא היחיד, ואני באמת לא רוצה להתחיל להסביר על מה שאני מאמינה בו..אבל אפילו בתנ"ך ד' בעצמו מודה שיש אלים אחרים, או ישויות אחרות. אז אין שום סיבה שלא להאמין בתנ"ך, במיתולוגיות, ובתאוריות של המדענים ביחד.

14/08/2012 23:43

די, די, די, רבי!!
אור…אני מתחננת בפנייך..אתה מוכן להפסיק לעלות ענינים שקשורים בדת? אני מתחננת..
אתה רוצה להאמין במשו תאמין וכך כל אחד עם התגובות שאנשים פה נותנים וזה ממש מחרפן..כי תכלס אף אחד לא בא כדי לשמוע אלא רק כדי הישמע..
וזה סתם מוביל סכסוכים..אור אני מתחננת בפניך..תפסיק לעלות דברים כאלה..

14/08/2012 23:46

הם באים להימשע את הפחדים שלהם
את לא מבינה?
העובדה שהם מנסים לשנות את דעתנו רק
מוכיח שהם מפחדים שבעצם הדבר שהם מאמינים
בו.לא אמיתי
תתני להם להוציא פחדים
זה יעזור להם
ויבדר אותי

15/08/2012 00:00
.

אני לא מבין מה הקשר סכסוכים פה
בן אדם אומר שהוא מאמין בדבר אחד
אז אנשים מאמינים בדברים אחרים
סו?!
אין פה שום סכסוכים
הבדלי דתות סך הכל

15/08/2012 00:03

אז אתה יודע מה הסיבב הטמיתית? שכשאני שןמעת ילדות כמו מאשקית או משכית (או איך שלא קוראים לה) מדברות..ממש גורם לשערותיי לסמור..
באמת..אני לא אשכנע אתכם שום דבר כי אף אחד לא יקשיב ויביא טענות אחרות..מי שבאמת מחפש תשובה להאמין בקב"ה שילך לשאול רב..ואף אחד מהבנות הדתיות כאן לא צריכה לנסות לשכנע אתכם אחרת כי שוב לא באתם לשימוע אלא להישמע..
שיהיה יום טוב,
סוף דיון!

15/08/2012 00:07

*סיבה אמיתית (סורי על שגיאות הכתיב..אני מתכתבת דרך הפלאפון)

15/08/2012 00:10

משכית אני לא מבין למה את כותבת שאנחנו מוציאים ת'פחדים שלנו.אנחנו לא מוציאים שום פחדים.אני לא רוצה לומר את זה במילים לא יפות וכאלה אבל את יכולה בבקשה במטוטה ממך לא לכתוב שאנחנו מוציאים פחדים?ולא לכתוב שזה מבדר אותך?

15/08/2012 00:11

חחחחחחחחחחחחחחחחחחח מה זה?! מאשקית?!
האפשרות השנייה נכונה
ודבר שני
אני דתייה
ולא מאמינה באלוהים
כי מה שההורים עושים לי
זה בכפייה
הם יודעים שאני לא מאמינה
והם בכוח מנסים לשנות את דעתי
אז אם הם לא מצליחים
למה אתןם חושבים שתצליחו?
וחוץ מזה
זכותו לכתוב את מחשבותיו ואת דעותיו כי אנחנו במדינה
דמוקרטית
ולך אין זכות להשתיק אותו

15/08/2012 00:12

משכית,אף אחד פה לא מנסה לשנות את דעתך.את הרי בת 16 עוד מעט 17 את יכולה לעשות מה שבא לך.
ואתם יכולים כבר להפסיק עם התירוץ העלוב הזה של מדינה דמוקרטית?!

15/08/2012 00:14

אופיר…זה כן מבדר אותי.מה לעשות?
ולמה אתה נלחם לשנות את הדעה שלי
אתה רואה שזה לא עוזר
שמעת על המילה לוותר?
אני ילדה עקשנית
וחבל שתתאמץ לשווא

15/08/2012 00:14

מישהו מתעצבן?

15/08/2012 00:15

אז תגיד לי
למה אתם מנסים להביא לנו הוכחות?

15/08/2012 00:15

זה לא לך ולא לאף אחד אחר.אני פשוט אומר את דעתי בעניין וזה הכול.תביני את וכל האחרים שחושבים שלי אכפת מהחיים שלהם-לא.אכפת.לי.מה.אתם.עושים.זה.הכול.
ואין לי על מה לוותר.כי אני כמו שאמרתי-לא.אכפת.לי.מה.אתם.עושים.זה.הכול.

15/08/2012 00:20

אז אתה יכול לכבד את אור ולא לקרוא לו נודניק?
כי זה ילדותי מאוד.

15/08/2012 00:24

חחחחחחחח אמרה מי שקוראת להקטור נוש נוש

15/08/2012 00:26

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אני באה בקטע של לחרפן אותו!!!XD
ה-ק-ט-ו-ר-!

15/08/2012 00:28

אני בא בקטע של להיות מציאותי (בצחוק אור)

15/08/2012 00:30

אז הקטור הוא נוש נוש ואור לא נודניק

15/08/2012 00:31

הקטור הוא נוש נוש ואור הוא נודניק

15/08/2012 00:32

אור
לא
נודניקקקק!!!!

15/08/2012 00:33

אז הקטור לא נוש נוש

15/08/2012 00:34

אופיר – עכשיו אתה הנודניק.

15/08/2012 00:36

אני ידע שאני נודניק.השאלה היא…

15/08/2012 00:37

…האם אתה יודע..?

15/08/2012 00:37

טוב חאלססססס
הקטור הוא פוצ׳י
ואור לא נודניקיישן!!

15/08/2012 00:38

שיהייה

15/08/2012 00:41

יופי! D:

15/08/2012 00:43

חח ראיתי את הסידרה פעם…
יכול להיות שאתה צודק, יכול להיות שהתנ"ך צודק – קשה לדעת. יכול להיות ששניהם.
או שאולי התשובה היא אף אחד מהם, ושהיא משהו שבכלל לא חשבנו עליו.
זה נושא מאוד מעניין, וכיף להתעמק בו.

15/08/2012 03:52

קוראים לזה תיאורית האסטרונאוט הקדום!
(ויש לזה מלא הוכחות)

15/08/2012 05:43

חח וזה לא בנשיונל ג'יאוגרפיק זה בערוץ ההיסטוריה.

15/08/2012 05:43

על מה הדיון ( יענו בשפה גבוהה XD ) ???

15/08/2012 05:55

משכית אני אמורה להיות מוטרדת אם אח שלי באמת חושב שהוא קוף ?

15/08/2012 05:57

סך הכל אם אדם חותר לאמת הוא אמור לבדוק את הדעות שמביאים לו
ולכן הבאנו הוכחות לאמונה שלנו..שיהיה עוד דעה לבדוק, אי אפשר לשלול משהו בלי שבודקים אותו! ולבדוק הכוונה להכנס לעומק, ולא לערב בזה רגשות אלא לבדוק בצורה ניטרלית רק ככה מגיעים לאמת!
:]

15/08/2012 10:03

נונו…הוא כנראה בתהליך אבולוציה!

15/08/2012 10:13

לא הבנתי כ"כ את הטענה שלך, הרי כל החיזיון המפורסם של יחזקאל הקרוי "מעשה המרכבה" הוא לא יותר מחיזיון, נבואה. לא סתם קוראים לו יחזקאל הנביא. לא היתה רוח שבאה מהצפון או אש מתלקחת וכו' לכן גם לא היתה באמת "חללית" גם אם נראתה חללית באמת, כפי שאתה טוען, היא נראתה אך ורק בחיזיון.
המפרשים מביאים פירושים שונים למילה חשמל ואין לפרש אותה כפי שאנו מפרשים אותה היום. אליעזר בן יהודה לקח מן התנ"ך מילים רבות וחידש אותן ולא תמיד היו תואמות למקור, המילה "חשמל" מובאת בתנ"ך מספר פעמים בהקשרים שונים ואין הכוונה לחשמל שאנו מכירים היום, דוגמא לכמה מפרשים שחשבו על העניין בדיוק כמוך:
רש"י: "כעין החשמל – חשמל מלאך ששמו כך וכעין גוון שלו ראה מתוך האש."
מצודת דוד: "החשמל – הוא הזך אשר באש המנוקה מן העשן עד שכמעט לא יוכל העין להשיגו כמו שהיא […] וגם חשמל היא מלה מורכבת חש מל שראוי לחשות ולשתוק מן המלול והדבור בו כי אין לתארו בשום דמיון."
בקיצור, הדברים מורכבים הרבה יותר ממה שהם נראים על פני השטח.

15/08/2012 12:19
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך