סיפור הבריאה שאני מאמין בו – חלק א'

Estonian 14/08/2012 2836 צפיות 114 תגובות

•ברוכים הבאים לסקירה שלי על סיפור הבריאה המקובל ביהדות, על פי מה שמכנים "עמדת המדענים" ומה שאני מאמין בו. חלק א' סוקר את הסיפור, ובו אני מסביר מדוע אני מסתייג מעמדת היהדות ומעמדת המדענים, ומה גרם לי לפתוח את הראש לרעיונות חדשים.•

על פי בראשית, אלוהים ברא את אדם וחווה. נוצרת השאלה היא: כשהם הזדווגו, נולדו להם קין והבל. לאן הם נעלמו? קין לבדו לא היה יכול ללדת ילדים, שלא לדבר על כך שהוענש באות קיין, ויתירה מזו – הוא נודה מבין אנשים רבים.
מאיפה הם הגיעו? אלוהים ברא גם אותם, או שאולי הם צאצאים של אדם וחווה?
ואיך, אם כך, נוצרו הפיגמנטים? איך יש בלונדיניים חיוורים עם עיניים כחולות וכהי עור שחורי שיער ועיניים שחורות? הרי אדם וחווה הם ההורים של כולם.
אז טוענים שהיו כאלו שעברו למקומות חמים, שדרשו מהגוף להשתמש ביותר מהמלנין – פיגמנט שצובע את העור בצבע כהה, ובכך מתנגד יותר לשמש, אבל זהו תהליך אבולוציוני.
לא משנה מה יאמרו המאמינים – אבולוציה הייתה והיא תהיה. זהו תהליך קיים.
אם האבולוציה צודקת או לא – יש תשובה. היא צודקת. אין עוררין על כך. היא מתרחשת.
הרי בלונדון יש עש שמסווה עצמו על עצים לבנים.
אם יגיע לשם עש שחור – הוא ייאכל מהר בגלל הבליטה, ולכן, האבולוציה תהפוך אותו ללבן. ככה קרה.
אם נצבע את כל עצי העולם בסגול – תראו שהעשים יסגילו עד שיהפכו לסגולים לחלוטין.
זוהי אבולוציה.

אז למה כשאומרים "אבולוציה" יש כאלו שאומרים שהיא לא קיימת, אלא שהתנ"ך צודק?
אז זהו, שזה לא באמת סותר זה את זה.

אדם וחווה נבראו, ודרווין טען שהאדם בא מהקוף.
ועוד דבר, מלבד ההומוסאפינס, הזן שלנו, היה גם האדם הניאדרטלי, ועוד רבים איתו שנכחדו. יש הרבה מיני בני אדם. האם גם אותם ברא אלוהים?

וכל אלו שטוענים שהמדע שולל את התנ"ך, ואומרים שהאבולוציה לא קיימת – טועים. האבולוציה קיימת, אבל אין זה שולל את התנ"ך בכלל. אומרים "האדם הגיע מהקוף, אז מאיפה הקוף הגיע?" ומה אם, וזה קצת מהפכני, אז תשבו טוב ותדחפו משהו לפה כדי שלא תצרחו ותנבחו על המחשב, ולא תחפשו אותי בשביל לרצוח אותי, אבל מה אם אלוהים ברא את אדם וחווה כקופים, ומשם הם התרבו ועל ידי האבולוציה שקיימת ללא כל ספקות הפכו לבני אדם?

אתם צריכים להבין שהמושג אבולוציה משמעו "שינוי במראה, התנהגות או פיזיולוגיה בבעלי חיים (כולל צמחים) במטרה לשרוד"?
אם למשל הביצה תתייבש, יעברו הצפרדעים לביצה אחרת. זהו שינוי בהתנהגות.
אם פתאום ירדו הרבה גשמים במדבר, הגמל לא ייאלץ להפריש שתן מרוכז.
זוהי אבולוציה. להכחיש אותה זה כמו להכחיש שיש עונות שנה.
זה טבע.

אם כך, עמדת המדענים ועמדת התנ"ך אינן נוגדות זו את זה.

אז אם כך, למה אני מסתייג מעמדת המדענים?

המדענים טוענים שהיקום נוצר מהמפץ הגדול, ונוצר מעין מרק חלקיקים. המרק הפך לשמשות וכוכבי לכת, ובגלל המיקום האסטרטגי המצוין של כדור הארץ ביחס לשמש, התפתחו בו תנאים מתאימים לחיים. החיים הגיעו לכאן בדרך כלשהי. אולי על ידי הפלטנואיד – החלקיק האלוהי שיצר את החיים הראשונים. החיים הראשונים תססו והתרבו, ובמהלך שנים רבות (אינני נוקב במספר כי אני לא ממש בטוח בעצמי) הפכו בהרדגה למה שאנו מכירים כיום.

רבים טוענים שהיה מפץ בכדור הארץ שהשמיד את הדינוזאורים, אבל אם כך, איך כדור הארץ שרד? כנראה שהייתה פגישה כלשהי שפגעה באדמה והרימה אפר לשמיים וחסמה את האור. בעלי החיים נאלצו לשרוד באפילה, אך הדינוזאורים הושמדו. ככה שרדו החיים בכדור הארץ.

הבעיה שלי עם עמדת המדענים היא שהם טוענים שהקופים יצרו את האדם, אבל ישנם סוגי אדם רבים כל כך, ואין לכך הסבר אחד ויחיד.

אם מזה יש לי הסתייגות, יש לי הסתייגות גדולה יותר מהתנ"ך, בו רשום על אדם וחווה. האם אדם וחווה יכלו ליצור סוגי אדם רבים?

זה נשמע לי תמוה, ולכן החלטתי שאני צריך לנסות לחקור, ואולי אפילו להעלות כמה השארות משלי.


תגובות (114)

ראיתי שמשהו דירג לי 1. זה ממש שפל, לאור העובדה שהוא דירג את זה רק בגלל שאני הבעתי דעה שמותר לי לחלוטין להביע, עקב הזכות לביטוי שקיימת במדינת ישראל.

14/08/2012 07:06

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חזק!!!
דירגו לך 1!!!!
חחחחחחחחחח אני מצטערת!
זה פשוט מצחיק חחחחחחח!

14/08/2012 07:07

אני דירגתי 5!!!
אבל זה עכשיו 3….

14/08/2012 07:08

אני לא רוצה להעליב אבל אתה נודניק

14/08/2012 07:08

~נופלת לרצפה!~
אופיר
אני לא נושמת בגללך

14/08/2012 07:09

דרדתי ארבע כי אני ממש אוהבת את הצורה שאתה כותב בל גם לא הכי מתחברת לדעה אבל אתה כותב מעולה :)

14/08/2012 07:09

תודה נונו… אם זה שמך, כי יש לי הרגשה כזו שלא קוראים לך Love cats… סתם תחושת בטן. :)

ואופיר – אני נודניק? תודה!

14/08/2012 07:10

ואני כופרתתתתת!!!

14/08/2012 07:12

ואתם סתומים!!
ווהו!!
אה לא…
גם אני….

14/08/2012 07:12

כן אור אתה נודניק גמור

14/08/2012 07:13

האמת לשאלה הראשונה שהצגתה יש לי תשובה כי גם אני שאלתי את אותה שאלה
והתשובה היא שלאדם וחווה היו עוד ילדים שלא מוזכרים ובתקופה הזאת
עדיין לא היה את האיסור על הגילוי אריות אז ככה הדור של אדם וחווה המשיך,
ואדם וחווה לא נעלמו, אני לא יודעת מה אם חווה, אבל אומרים שאדם חי
כמעט עד גיל אלף כי היא נתן שבעים שנה לדוד המלך, ונכון המדע לא שולל את התנ"ך, המדען שאמר (אני לא טובה בשמות) שכדור הארץ מסתובב סביב השמש ביסס את הטענה שלו על התנ"ך, וכן הקוף מאוד דומה לאדם אבל מאיפה נוצר הקוף?,
אבל זאת הדעה שלך ואני לא אנסה לשנות אותה, כל אחד באמנותו יחיה.

14/08/2012 07:18

ובכן, שיראלוש, זו גם השאלה שלי! מאיפה נוצר הקוף! אז מדענים טוענים שהחיים נוצרו כאן מפלטנואיד (גם אני לא כל כך הבנתי מה זה), שזה מעין חלקיק שהשיג חיים בגלל חשמל או משהו כזה, והתרבה לחיים שיש כיום.
בכל מקרה, הדעה שלי עדיין לא הופיעה כאן. זה יגיע בחלק ב'. תודה בכל אופן שאת מתונה, כי לדעתי מתינות היא דבר חשוב בהבנת האחר, ואני שמח לראות שיש עוד אנשים מתונים כאן.

14/08/2012 07:27

האמת אשטון צדקת איך ניחשת חחחחחחחחח השיעמום שבאיטליה -.-

14/08/2012 07:35

מאיפה נוצר הקוף…
כנראה התפתח מלטאה חח מאיפה אני אמור לדעת..
בכל מקרה, לפי הקטע האדם שונה בשני אחוזים (אל תתפסו אותי על שגיאה קלה)…
לאור, לדעתי החיים לא נוצרו מפלנטואיד (חח מה זה? אני חושב חלק מכוכב או משהו)…
בכללי איכשהו הגיע מימן (יעני מים) לכדוה"א ובגלל שדי נעים כאן הוא היה נוזלי ואם יש מים נוזליים ואחלה טמפרטורה יש חיים חח…
או שאולי אנחנו חיים מאיזה טעות פרדוקסלית של מדען עתידי ששלח מיקרובקטרייה לעבר בכדי לראות מה זה יעשה ובכך באופן פרדוקסלי ומוזר יצר את החיים המוכרים לנו כיום?!
חיחיחי זה הזוי…

14/08/2012 08:45

מאיפה נוצר הקוף?
להגיד שהאדם נוצר מקוף וזוהי "אבולוציה", זה במילה אחת – כפירה!
הרי כתוב בתורה שה' ברא את אדם וחווה ראשונים, ואז נולדו כמובן קין והבל.
קין הרג את אחיו כי הוא קינא בו כי הוא יותר מוצלח ממנו וכו'..
כעונש על המעשה, הוא יהיה נע ונד בארץ – נווד.
ואז כתוב במפורש: (בתשובה לשאלה שלך- איך כול האנשים נצרו?)
"וידע קין את אשתו ותהר ותלד את חנוך…"
ואז חוזרים לשאלה הראשונה – איך נוצר הקוף?
כתוב בבראשית איך ה' ברא את העולם- בעצם את הכול, האור והחושך,הים והיבשה, הצמחייה והחיות.
ורק בסוף הוא ברא את אדם וממנו את חווה.
והקוף הוא נברא ביום החמישי, ביום שנבראו שאר החיות.
בכול מקרה, אני לא דתיה או משהו כזה אבל אני מאמינה בתורה ובכול מה שכתוב בה.
אני מקווה שעניתי על כול השאלות שלך!

14/08/2012 11:35

סתם מתוך עניין: אם אומר לך עכשיו שישנו קנקן תה מרחף בחלל היקום והוא מסתובב סביב השמש את לא תאמיני לי. אבל אם מגיל צעיר יחנכו אותך שזה קיים – את תאמיני, ואם מגיל צעיר ילמדו אותך לסגוד לו, להאמין שהוא ברא אותך והכל, את תאמיני ותסגדי לו.
ועכשיו תגידי לי, מה ההבדל בין אלוהים לקנקן התה הזה?
סתם שואל. זה לא שאני מנסה להוציא אותך מהדת, אני סתם מציין עובדה. זה למה אני נוטה שלא להאמין.
כפירה בדת, אוקיי, אבל למה לקבל משהו כמו תוכים?
זה למה אני לא מאמין, ואני כועס רק כי את קוראת לי כופר.
עשיתי בר מצווה, אני נימולתי, אני יהודי לכל דבר כי אמא שלי יהודיה.
את לא תקחי ממני את הלאום שלי רק כי אני לא מאמין שהאדם נברא על ידי אלוהים.

14/08/2012 12:26

זה סבבה אור..
אני לא אומרת לך לא לחשוב ככה, אני מסבירה לך שזה כפירה..
ולמרות שאני לא מסכימה עם הדעה שלך הסברתי לך למעלה ועניתי על כול השאלות שלך.
אז בעצם מה שאתה מנסה להגיד לי זה שאתה לא מאמין שיש אלוקים?

14/08/2012 12:30

את אומרת שאני כופר. אני כופר בדת היהדות. אוקיי. ו…? זה אומר שאני לא יהודי?

14/08/2012 13:31

תכלס אור…"אבל אם מגיל צעיר יחנכו אותך שזה קיים – את תאמיני, ואם מגיל צעיר ילמדו אותך לסגוד לו, להאמין שהוא ברא אותך והכל, את תאמיני ותסגדי לו."
לזה אני קוראת שטיפת מוח

14/08/2012 13:34

והנה דוגמא: אם אני אגיד לך שיש קומקום תגידי לי ש"לא צילמו בטלסקופ. לא מצאו אותו – הוא לא קיים."
למה את אלוהים מצאו?
זה לא שאני מנסה להפוך את כולכם ללא מאמינים.
אני מנסה שתקבלו פרופורציה, ותבינו שהחטא שלי הוא בסה"כ לעשות משהו שאלוהים, אם הוא קיים, יקבל אותי בברכה עליו.

14/08/2012 13:39

חחחחחחח לא הבנת את דבריי
אני כבר לא מאמינה בזה
אז למה שאתה כתבת ,ואתה צודק לחלוטין.
אני קוראת ששטפו לי את המוח בדברים כמו אלוהים .
ולכן לקחתי את המשפט הספציפי הזה כי הוא מתאים למצב שאני הייתי בו.

14/08/2012 13:42

נראה לי שאם היינו מאמינים באלים האולימפיים…
לאף אחד לא היה אכפת מה האחרים חושבים!!!!!!!!!
אתם יודעים למה??????????
כי זה מגניבבבבבבבב!!!!!!!!!!!!!1

14/08/2012 13:43

כן,זה באמתיהיה מגניב
רק חבל שהם לא קיימים….או שאולי כן?

14/08/2012 13:44

כן,זה באמת יהיה מגניב
רק חבל שהם לא קיימים….או שאולי כן?

14/08/2012 13:44

אור אני לא אמרתי שום דבר כזה!
למה אתה לוקח זבוב והופך לפיל?
שמע, לך היו שאלות בנוגע לזה, אני עניתי לך על השאלות?
יופי!
אתה יהודי, אבל אתה לא מאמין בדברי אלוקים אז מה שווה בזה?

אז סבבה, ה' לא קיים, והאדם נוצר מקוף..
ו…
מה הלאה?
מי ברא את כול מה שמסבבך?
החיות? הצמחייה? השמים? הארץ? הים? והיבשה?
תחשוב רגע.. תפתח תנ"ך!
תראה כמה דברים קרו לנו!
ואז תאמין לי שלא יהיו לך שאלות כאלה.

14/08/2012 13:48

מרים
שתי מילים:
המפץ הגדול

14/08/2012 13:50

שמעי משכית…
אני לא חושב שזה שטיפת מוח…
ההורים שלנו מלמדים אותנו ערכים וכל מה שהם מאמינים בהם, אבל….
מה שהנוצרים עושים זאת שטיפת מוח!
הכמרים בכנסיות אומרים להם כל הזמן: אתם תלכו לגיהנום!
יאכלו אותכם תולעים!
אתם תשרפו באש מיליון פעמים!

14/08/2012 13:54

חחחחחחחחחחחחחחחחחח הנוצרים הם מושגעים!!!
אבל אצלנו זה יותר רך..
מתחילים לשטוף לנו ת'מוח בגיל קטן

14/08/2012 13:56

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחXD
חחחחחחחחח משכית קרעת אותי עכשיו!
איך מבום! יכול להיווצר חיים?????

14/08/2012 13:56

מרים – את עיוורת כל כך אם כך. את כנראה לא יודעת כלום על הבסיס האמיתי של היהדות.
מה זה להיות יהודי?
זה להיוולד לאמא יהודיה.
ז ה ה כ ל.
זה ולעבור ברית מילה.
אתה לא חייב להאמין, לא לקיים מצוות.
רק להיוולד לאמא יהודיה ולעבור ברית מילה.
אני נימולתי, אפילו עליתי לתורה, ואת מעזה לבוא ולפקפק בעובדה שאני יהודי?
סלחי לי, אבל זה כמו שאני אבוא אליך ואומר שבגלל שאת לא משלמת מיסים, את לא ישראלית.

14/08/2012 13:56

הראליישן!!
קרא ויקיפדיה!! (איזה חנונית אני)

14/08/2012 13:58

יודעים מה?
"איש איש באמונתו יחייה!"
אור, אני מצטערת אם מה שאמרתי פגע בך, אני רק מנסה להעביר לכם גם ממה שאני מאמינה בו וחושבת שהוא קיים..
ניסיתי להסביר, כנראה שלא יצא.
אבל אני מכבדת את הדעות שלכם!

14/08/2012 13:59

~מוחאת כפיים~
זה מה שאמרתי לפני 7 שעות!

14/08/2012 14:00

חחח.. מאוד בוגר משכית!
מאוווווד בוגר! D:

14/08/2012 14:01

תודה.
אני רק רוצה שתדעו שאני גאה להיות יהודי, ואני יהודי לכל דבר ושלאף אחד אין זכות לערער על זה.

בואו נסכם – כולנו יהודים !! בואו נתאחד תחת זה !! תחת הדגל הישראלי של המדינה שלנו !! במקום לריב על האמונה בואו פשוט נאמין בדבר אחד – ישראל.

ישראל שליטה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14/08/2012 14:01

להיות יהודי זה לא רק להיוולד לאם יהודייה, בכל יהודי יש ניצוץ מיוחד
של טוב, גם אם האדם עושה מעשים רעים, זה קיים בתוכו,
ולמשכית איך מפיצוץ גדול יכול להיווצר חיים?

14/08/2012 14:01

משכית אם את מאמינה במפץ הגדול אז את בטח גם מאמינה באבולוציה, נכון?
אז תגידי אם האבולוציה קיימת אז איך זה שאין צורות ביניים???
הרי הגולגולת לא יכולה פתאום להתרחב או שהאף פתאום יגדל וכל זה…

14/08/2012 14:02

האבולוציה קיימת בוודאות
והראליישן
זה תהליך איטי מאוד שלא רואים אותו בדרך כלל
זה עם השנים על גבי שנים

14/08/2012 14:03

אוקיי, הנה הזמן להסביר קצת:
אי אפשר שלא להאמין באבולוציה. אבולוציה זה לא שהאדם בא מהקוף. זה שיצורים חיים משתנים בהתאים לסביבת החיים.
האף שלך לא יגדל כי אין לו סיבה לזה. אם פתאום יהיה צורך באף גדול יותר – הוא יגדל עם הדורות.
לא להאמין באבולוציה זה כמו לא להאמין בשמש, או בעונות השנה. זה טבע.
פשוט אנשים הפכו את המילה "אבולוציה" ל"מוצא האדם מהקוף" וכדומה.
ואיך מפץ גדול יצר חיים?
המפץ הגדול היה פיצוץ של אלפי חלקיקים שהיו מכווצים יחד. מרק חלקיקים. חלק מהם יצרו את החיים.
והנה שאלה קלאסית:
מה יצר את אלוהים?

14/08/2012 14:04

אף אחד!
אלוהים לא קיים!
איזו תלמידה חרוצה אני!

14/08/2012 14:06

אתם לא מאמינים בדברים שאתם לא רואים אה?
אז מה עם שכל?
יש לכם?
אז איך זה שלא רואים אותו?

14/08/2012 14:16

מרים? באמת? זה עלוב!!!
יש רנטגן בימנו!!

14/08/2012 14:17

והמפץ הגדול?
איך יכול להיות – בווום!
ואז הכול פשוט נברא?
זה פשוט כול כך לא הגיוני!

14/08/2012 14:18

לא, למה להאמין שישות אדירה סתם ככה הגיעה מהשום מקום ובראה אותך?

14/08/2012 14:19

גם אלוהים לא כל כך הגיוני !
את ממש מתאמצת עכשיו ,מרים…עדיף שתוותרי
ולפחות יש לתיאוריה הזאת 3 אששיות
כן כן
3 אששיות

14/08/2012 14:20

כן אור זההההה ?
מאודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד הגיוני!! ;)
~ציניות~

14/08/2012 14:20

חחחח משכית – מוח אפשר לראות בצילום רנטגן!
אבל שכל זה מוחשי!
את לא יכולה לראות אותו בדיוק כמו שאת לא יכולה לראות את אלוקים!

14/08/2012 14:20

את יודעת ששכל זו מילה נרדפת למוח,כן?

14/08/2012 14:22

אוקיי.. כנראה שאתם ממש אטומים,
אז אני מוותרת, אני מקווה שאתם שמחים עכשיו!

14/08/2012 14:23

לכו לרב זמיר כהן…
הוא באמת איש מדע!

14/08/2012 14:24

וייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי!!
~רוקדת במקום~
אני מאושרתתתת…

14/08/2012 14:24

הראליישן?
מייד!
רגע!
אני אנעל מגפיים
אלבש משהו ואצא אליו!!
~צינית~

14/08/2012 14:26

חחחחחחחחחחח מת על ציניות…
אבל אני מציע שתיראי הרצאות שלו…
שם הוא מראה את ההוכחות הטובות ביותר

14/08/2012 14:28

הראליישן?
חשבתי שקלטת כבר…
לא איכפת לי ממנו…
הוא יכול לעשות הרצאות עד מחר מצידי

14/08/2012 14:29

מרים. אנחנו אטומים כי אנחנו לא מאמינים במה שאת מאמינה.
זה קצת מראה על פרימיטיביות.

14/08/2012 14:37

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לגמרי אוריישן!
הידד!!

14/08/2012 14:38

משכית:
http://www.youtube.com/watch?v=DD4jg5AfSGM&feature=youtu.be

למה את לא בסקייפ?

14/08/2012 14:48

אני נכנסת

14/08/2012 14:59

אומג! ריב על דת?! אנשים, אתם לא באים פה להקשיב אחד לשני, אתם באים להילחם, שום דבר לא יצא מזה. מי שמאמין – יאמין. מי שלא – חיים ארוכים.
אמן.

14/08/2012 15:16

והכל התחיל מקטע שאני כתבתי

14/08/2012 15:17

אם נולדת לאמא יהודיה ונימולת אז אתה יהודי אבל אם אתה לא מאמין באלוקים אז מה ההבדל בינך לבין מי שלא יהודי?
אותי לימדו שפיצוץ הורס מפרק לא בונה דברים פעם ראיתם מישהו שם פצצה ופתאום יוצא בית?
וזה נראה לכם הגיוני שהפצצה הזאת כל כך מיודקת שהיא שמה לכולם את העיניים האוזניים… באותו מקום? איך זה שאף אחד לא יצא עם עין במצח או אף בלחי?
ואם היה אפשר לראות את אלוקים אז זה אומר שהוא בדיוק כמוך
אני לא באה לריב פה עם אף אחד אור זה ברור שאתה יהודי אבל תנסו לחשוב על הדברים האלה זה באמת הגיוני שפיצוץ יצר את כל זה?

14/08/2012 15:25

על הקטע של היהדות ,יש דבר כזה יהודי-אתאיסטי
זכותו לא להאמין שאין דבר כזה אלוהים
יהודי זה לאום לא דת
ופיצוץ אולי הורס ,אבל כתוצאה מהפיצוץ עפו מילון חלקיקים
שיצרו את המימד שלנו ואת הזמן
ולבסוף גם אותנו
ובהתחלה לא הכל מדויק
היו תהליכים ששינו אותנו שנים על גבי שנים
קוראים לזה אובלוציה
ואנחנו אולי עוד בתהליכי אבולציה כרגע
השינוי כל כך איטי עד שלא מרגישים בו

14/08/2012 15:30

אור? כתבתי מה שאני חושבת בחלק ב' בטעות XD
מקווה שתקרא ותגיב!

14/08/2012 16:09

אור?כתבת על הדינוזאורים,שהם הושמדו בפגיעה ואפר ופיצוץ.
טוב,אז אנלא רוצה להיות גס רוח אבל זה לא נכון.
הדינוזאורים הושמדו במבול נוח.
הרבה ארכאולוגים שמוצאים שרידים של דינוזאורים באדמה,אומרים שהם מלפני מיליוני שנים ואולי יותר.
אז זה די סותר את התנ"ך.שעל פיהו-העולם נברא רק לפני 5000 ומשהו שנה.
אז לפי מה שקראתי,המבול של נוח לא היה עוד מבול רגיל עם מים רגילים.
המים היו רותחים.ממש הר געש כן?
זה מה שגרם לכך שעצמות הדינוזאורים יראו כאילו הם מלפני מיליוני שנה

14/08/2012 22:39

תכלס
תודו שאתם נהנים לדבר על זה ;)

14/08/2012 22:57

לא בטוחה אם ישימו לב לתשובה שלי..אבל רציתי להגיד שאי אפשר להשתמש ברעיון שהמדע והתנ"ך -סותרים- אחד את השני כי אז חייבים לציין את העובדה הפשוטה שבתנ"ך עצמו יש שני סיפורי בריאה שונים בפרק א' ופרק ב'. סתירה פנימית.
ועוד משהו קטן, לאנשים שהאמינו/מאמינים בתנ"ך ובמתולוגיות למיניהן, כנראה חשוב פחות מעניין הסתירות הפנימיות.

14/08/2012 23:26

לאופיר, יש לך הוכחות? אם אלו היו מים רותחים כנראה שהעצמות היו מתנדפות! פרט לכך, הם לא מתארכים את העצמות באקראיות ובהשערות חפוזות, הם משתמשים בפחמן 14 שבעזרתו הם מודדים את הגיל של כל דבר שקיים.
למשכית, מאוד…

15/08/2012 01:26

צר לי לבאס אתכם, אבל כבר אמרתי את זה ככה: כל מה שתקראו בתנ"ך אפשר להשתמש בזה כהוכחה לאלוהים. אני יכול לכתוב עכשיו ספר, ולהחליט שכל מה שכתוב בו נכון ואצטט ממנו. אתם לא תאמינו. אתם מאמינים לתנ"ך רק כי מגיל צעיר אמרו לכם להאמין בו.

15/08/2012 01:28

נכון!!!
ושטפו לכם ת'מוח עם התנ"ך הזה!!!
חה!

15/08/2012 01:29

אוקיי!!!
אם התנ"ך לידכם!!
פתחו ספר ויקרא ,פרק כ'ו פסוק א' …ותקראו בקל רם!!!

15/08/2012 01:33

תכלס אולי כדאי לי לנסות שטיפת מוח על אח שלי שהוא קוף ? גם ככה הוא דומה לזה אז זה לא יהיה קשה :)

15/08/2012 01:43

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח XD

15/08/2012 01:45

יש לי סיכוי די טוב כי הוא יאמין בזה וזה רבותי נקרא שטיפת מוח
!!!!!!!!!!

15/08/2012 01:49

יאללה לכי על זה!!!
~תדמייני נערה פיצית קופצת במקום עם בגדי מעודדת ופונפונים~
יאללה שטיפת מוח!!!

15/08/2012 01:50

אז, הויכוח הגדול
אלוהים קיים או לא?
מדריך הטרמפיסט לגלקסיה:
"אלוהים:הוכחה נוגדת אמונה, והרי ללא אמונה אני לא קיים
האדם:אבל דג בבל תוקע אותך, לא יכול להיות שהוא נוצר במקרה, ולפיכך על פי טיעוניך שלך אתה לא קיים
'נכון, לא חשבתי על זה' אומר אלוהים ומתפוגג בעננת היגיון קטנה
אה, זה היה קל, אומר האדם וממשיך ומוכיח ששחור הוא לבן ונהרג במעבר החצייה הקרוב."

הנה, שיחה עם אלוהים והוכחה שהוא לא קיים.

*זה בערך הציטוט, לא מדויק
**דג בבל-יצור שיכול לתרגם לך במדויק כל שפה

15/08/2012 01:55

אני אישית מאמינה חזק, ואני הולכת בדרך שונה (הבנת התורה דרך הפנימיות והקבלה -הזוהר-), אז כל הוכחה שה' קיים או לא קיים שמופיעה כאן, לא מזיזה לי.
אם יוכיחו לכם שהוא קיים – זה יזיז לכם משהו? זה יגרום לכם להיות אנשים יותר טובים? מקסימום תפחדו קצת יותר, אבל אז תחזרו לדרך הישנה – כי זה קל "להאמין" אבל קשה מאוד ללכת בדרך האמת.
אם יוכיחו לכם שהוא לא קיים – תפרקו כל עול? תהפכו לברברים שהולכים רק לפי היצר? תהו כבולים לרצונות שלכם? תשליכו כל מוסר?
התורה היא ספר מוסר בהתגלמותו שבה מסתתרים כל סודות אישיות האדם, אם אתה מאמין, אני בטוחה שאלוקים היה שמח יותר אם היית הופך לאדם טוב יותר מלנסות להסביר לאנשים שלא כ"כ רוצים להקשיב (אור דווקא נשמע מתעניין) עובדות חומריות למדי. לפי דעתי זה בזבוז זמן.
לאב יו אל, מי אמיגוס. P:

15/08/2012 02:05

דאשיס…אני אתאיסטית
ואני בטוחה שאני לא ברברית
אני לא אוכלת בני אדם ,ואני לא מפלצת
דת וערכים הם במישורים שונים וחבל שמערבבים אותם ביחד.

15/08/2012 02:06

בויקרא אין פרק כ"ו…

15/08/2012 02:10

וכן לדאשיס…
אני לא ראיתי אף מדען אתאיסט ששורף אנשים אוכל אותם ואז מתאבד בכיף.
אולי היטלר כזה אבל זה אחד להרבה…

15/08/2012 02:13

חחחח התכוונתי לתגובות קיצוניות, הדת מגבילה אנשים, ואם פועלים אותה באופן חומרי ושטחי, היא מתסכלת כי אתה לא רואה בה יעילות, ואז אם נותנים לך אפשרות, אתה "יוצא מהכלא", נהיה קיצוני לצד השני, ואז מתאזן. כמו בצום, בסופו אתה אוכל כמו חיה, אבל אז מתאזן. אני מדברת על אנשים "דתיים" שרק מחכים לפרוץ כל עול (וכמובן שלכל אחד יש תגובות שונות. חינוך טוב הוא לא דבר כבול בדת). ותתפלאי כמה את טועה שהדת וערכים הם דברים שונים.ואי ואי כמה את טועה. האם אי פעם למדת פנימיות התורה? לא קבלה מטומטמת ומיסטיקה שגורמים לאנשים לראות בזה משהו שלילי, אלא פנימיות התורה שנועדה לספר לאדם על עצמו, לשפר את דרכיו. כמובן שכל זה ערך ענק בפני עצמו ולא אוכל לפרט את הכל כאן…

15/08/2012 02:14

למלכת הלבבות שהגבת על מה שכתבתי:
אופן פרדוקסלי חח…

15/08/2012 02:14

פתחת בכלל??
יש ועוד איך!
הנה:
"לא תעשו לכם אלילים ופסל ומצבה לא תקימו לכם ואבן משכית לא תתנו בארצכם להשתחוות עליה כי אני ה' אלוהיכם"
אני נחשבת לעבודה זרה…:)

15/08/2012 02:14

שוב לדאשיס, בסדר התורה מחנכת להיות מתורבתים.
השאלה היא האם יש אנשים שהם מנומסים ומתורבתים אבל הם לא יודעים מה זה התורה?

15/08/2012 02:16

משכית !!! אח שלי מתחיל להאמין שהוא קוף !!!!!! ניצחון לשטיפת המוח !

15/08/2012 02:16

חח כן משכית פתחתי היה לי משעמם…

15/08/2012 02:17

מה?
יששששששששששששששש!!!!
~מעיפה את הפונפונים~
ויייייייייייייייייייייי ניצחוןןןן!!!
והחתול הסופר(שם?) – אני לא מאמינה שצוטטתי כמו מטומטמת …

15/08/2012 02:18

אממ כנראה שכן הרי אני רוצה להאמין שיש מישהו בנוצרים שהוא מתורבת לא ? – החתול הסופר

15/08/2012 02:19

ברור! אבא שלי אומר" אם את מוצאת את דרכך האמיתית באיסלאם – לכי על זה!
אם את מוצאת את דרכך האמיתי בנצרות – לכי על זה!
אם את מוצאת את דרכך האמיתית ללא דת כלל – לכי על זה!
השאלה היא אם הדרך שאת מחפשת נמצאת שם? והשאלה היא גם מה אתה מחפש, האם אתה באמת מחפש להיות אדם טוב? או רק פשוט לחיות את החיים?
שאלת מליות הדולר חחח.

15/08/2012 02:19

זה כזה כיף אם אני ימי,ך ככה אני יצליח לגרום לו להאמין סופית שהוא קוף – הוא בן 5 אז יש עדיין סיכוי ! מוחעחעחעח
תדמייני צחוק של שטן

15/08/2012 02:20

אומג נונו, בתור פסיכולוגית לעתיד (וזה מסביר למה אני חופרת כ"כ טוב), אני אומרת לך – זה מזעזע XD

15/08/2012 02:21

"תמים ככבש"
אוקיי מה יש לי?
וברור שאני בן אדם טוב…למרות שאין לי דת !
חיחי

15/08/2012 02:21

נו ברור אני חייבת להיות איתו ככה אני אומרת לו במשך שעות אתה קוף אתה קוף אתה קוף כנראה שישבר לי בסוף אבל זה קרוע הוא מאמין לזה !!!!
אחים קטנים טיפשים ;)

15/08/2012 02:24

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח מזל שאין לי אחים קטנים!!!

15/08/2012 02:25

כיפלך! יש לי שניים , שניים יותר מדי -,-

15/08/2012 02:26

משכית, תתפלאי עוד כמה דברים צריך לתקן, כמה השקפות עולם צריך לשנות… שנאתי ערבים בדם, גרתי בגוש קטיף ונולדתי עם הידיעה שבכל יום יכול לצנוח עלי פצמר, וכבר צנח לידי ותאמיני לי שזאת לא החוויה הכי כיפית ונשארת לך שריטה לחיים. ואבא שלי אומר שאסור לי לשנוא אותם, אסור לי לשנוא אף אדם, אלא את ההתנהגות שלהם. את יודעת כמה זה קשה? לשנות דעות, להיפתח כל כך… זה לא כל כך קל, וזאת רק התחלה של השתנות, הצעד הראשון להתחלה של ההתחלה….

15/08/2012 02:27

ולי יש ארבעה אחים גדולים
יותר מידיייייייייי!!

15/08/2012 02:28

דאשיס – רוצה להיות פסיכולוגית הא ?
אממ אז אם אח שלך מאמין שהוא קוף מזה אומר

15/08/2012 02:29

הזדהות !!!

15/08/2012 02:29

קל לשנוא מאשר לאהוב

15/08/2012 02:30

אם השכל שלו עובד כמו שצריך ז"א שזו השפעת הסביבה (הורים, אחי-ות… חברים) אבל במקרה שלך אני חושבת שאת יודעת מה התשובה P:

15/08/2012 02:30

גם אני אוהבת אותך , דאשיס

15/08/2012 02:31

המשפט הנכון הוא שקל להיכנע לרגשות מאשר לפעול נגדם אם אתה יודע שזו הפעולה הנכונה.
אם יאמרו לך לשנוא משהו שאת ממש אבל ממש אוהבת, תצליחי? זה הכל פונקציה של יחס (פרסומת סמויה לסיפור שלי) P:

15/08/2012 02:32

זה תמיד היה הדדי, נונו XD

15/08/2012 02:33

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח סמויההההההההההההההההה XD
אבל בננות …תמיד תאהבו אותי,נכון? ;)

15/08/2012 02:35

ודאשיס…מזה WATCH ?

15/08/2012 02:37

כל עוד לא תשגעי אותי יותר מדי אני מבטיחה לא לשנוא אותך בכל נימי נפשי כי את כל כך נמוכה!
ואל תקחי את זה אישית כן? P:

15/08/2012 02:38

WATCH זה שכל מה שאני מעלה – מגיע אלייך בהודעות למעלה.

15/08/2012 02:38

ויש לי שאלה, משכית זה שמך האמיתי?

15/08/2012 02:40

חיחי..אל תדאגי אני אוהבת להיות פיצית
ואמממ אוקי..למה אין גירסה של האתר בעיברית?
וכן זה שמי האמיתי …לצערי…

15/08/2012 02:42

אווו! ואני חשבתי שזה סתם ניקניים וסיבכתי אותו… סורי :\
משכית זה סוג של שרשרת, נכון? ואם תנסי להשוות לשם שלך גוון מיוחד, אנשים גם יחשבו שהוא מיוחד. אם תצטערי כל פעם שתשמיעי אותו, גם אם את לא יודעת, זה ישפיע עלייך ובאופן לא כל כך נחמד P:

15/08/2012 02:45

אממממממ חחחח ודאשיס זה שמך האמיתי?
או כינוי?
בגלל ששמי מסובך מעט
ממצאים לו הרבה שמות ..נגיד אור?
קורא לי מידנייט ..אל תשאלי למה..
וזה גם אבן יקרה..לא רק שרשרת !!

15/08/2012 02:50

כל הכבוד, THATS THE SPIRIT HUN!
ולא, אני לא נוהגת למסור את שמי האמיתי לכל איש מזדמן באינטרנט… רק אחרי שאני מכירה אותו\ה מספיק P:
ומעכשיו אני קוראת לך משכית, ולא באנגלית P: ולא מידנייט XD
אנשים צריכים להיות גאים בשם האמיתי שלהם XD

15/08/2012 02:53

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח צודקת!XD
טוב הלכתי להכין ספגטי לאחי המורעב…

15/08/2012 02:54

האמת?גם המורה שלי לביולוגיה מאמינה במה שאתה אומר: אבולציה משתלבת עם תנ"ך, ואין כאן שום סתירה. ואולי יש אמת בדברים האלה, לא התעמקתי בזה מעולם.
כשאומרים אבולציה- האסוציאציה הראשונה שעולה במוח לרב האנשים היא :"קוף=אדם" כשבעצם המושג אבולציה מתייחס לכל הסתגלות של יצור חי לסביבה שלו במשך הדורות, שזה כולל אדם לבן שיגיע לאפריקה ובמשך הדורות יהפכו הצאצאים שלו לחומים, איך? אבולציה. אבל, בין זה לבין לטעון שקוף הפך בתהליך אבולציוני לאדם? אשאל אותך שאלה, לאיזה מין צורך הסתגלותי הוא נזקק? הרי כבר הסכנו שבשביל לעבור תהליך אבולציונלי צריך ס י ב ה. איזו מן סיבה יש לקוף להשיר את הזנב שלו ולהתחיל להלך על שתיים? כמו שבטח הבנת, אני לא מאמינה בזה, בכל אופן, נושא מעניין העלת פה.
אתה לא פחות יהודי מכל אחד אחר, תנסה לפתוח תנ"ך ככה, נטו, בלי דעות קדומות, לפעמיים לפתוח את הראש זה לא רק אל דברים שונים ממה שהסביבה רגילה להאמין, לפעמיים צריך לפתוח את הראש אל מה שמתחת לאף שלך, בהצלחה, אור, מקווה שתקרא את זה:)

15/08/2012 12:32
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך