איש בלי שם
נכתב בהשראת הפרק האחרון של הסדרה- Hellsing Ultimate. ואם מישהו תוהה מה היא ציפור הרמס..אין לזה הסבר מפורש, המשפט נלקח ממגילות ריפלי שמדברות על אלכימיה וכו', נעשה שימוש במשפט הזה בסדרה כדי להגביל את היכולות של אלוקרד..כן, אני יודע..רושמים אלוקרד. אבל זה לא מסתדר בעברית. ישנם המון פירושים למשפט הזה, רובם מתוך הבנות פילוסופיות..מי שירצה שיחפש, חומר קריאה מאוד מעניין.

הלוקרד

איש בלי שם 27/02/2015 1324 צפיות 8 תגובות
נכתב בהשראת הפרק האחרון של הסדרה- Hellsing Ultimate. ואם מישהו תוהה מה היא ציפור הרמס..אין לזה הסבר מפורש, המשפט נלקח ממגילות ריפלי שמדברות על אלכימיה וכו', נעשה שימוש במשפט הזה בסדרה כדי להגביל את היכולות של אלוקרד..כן, אני יודע..רושמים אלוקרד. אבל זה לא מסתדר בעברית. ישנם המון פירושים למשפט הזה, רובם מתוך הבנות פילוסופיות..מי שירצה שיחפש, חומר קריאה מאוד מעניין.

ציפור הרמס בשמיים,
אכולת כנפיים.
חושך קם להרוג את האור,
הכול שחור.
הרג עד קצוות הציפורניים,
דם ושיניים.
מעל עשן עולה האש,
מוות מתרגש.
שרדינגר קיים בכל הזמנים,
כולנו קטנים.
כל נשמה היא חוט שחותך,
כדור לשכך.
כלבי גיהינום מסתערים בלהט,
עין משוגעת.


תגובות (8)

בדרך כלל אני לא עושה את זה, אבל המשפט כל כך מעניין ויש בו כל כך הרבה להבין וללמוד שאני פשוט חייב לכתוב אותו..
המשפט המקורי מתוך המגילות- The bird of hermes is my name eating my wings to make me tame.
ציפורים לעיתים מנקרות בנוצות שלהן כדי לסדר אותן, יותר מדי נוצות והכנף לא תהיה שמימה למעוף. וקורה שמנקרות יותר מדי, וכך בעצם נופלות ומתות.
הדיוק שאותו צריך כדי לוודא שהציפור תוכל לעוף הוא חשוב.

כל זה בהקשר של הסדרה יכול להגיד לנו כמה דברים-

אלוקרד הוא בעצם הציפור, האוכלת את כנפיה לכדי שלמות.. מהסדרה והמנגה אפשר להבין שבעצם אלוקרד משחק משחק, וקובע הוא בעצמו את הכללים.. הוא מקבל הוראות מאינטגרה ומבצע, ואינו הורג על דעת עצמו..רק אחרי שהיא אומרת לו לעשות את זה, הוא יכול היה להרוג אותה, את הארגון ואת כל לונדון אם רק היה רוצה, אך הוא מגביל את עצמו כדי לשרת..אפשר לראות שכשהוא מקבל את הפקודות או דורש אותן יש טון לגלגני מה שמרמז על אפשרות שהוא עושה את זה כי "הכבילה" היא בעצם דרך לזרוק את האשמה על אינטגרה בעוד שהוא משמש לכלי של הרג, כמו שכל ערפד עושה..רק שהוא עושה את זה בצורה מבוקרת. הוא מגביל את כוחותיו וגם משחרר אותם, הכול בשם משפחת הלסינג.

יכול להיות שהשליטה של משפחת הלסינג באלוקרד היא באמצעות אלכימיה, בעזרת שימוש ב"אבן החכמים" (כן, יש כזה דבר גם לא בהארי פוטר..למרות שמדברים על אותה האבן..פחות או יותר), אבן החכמים היא כלי חזק בידי המשתמש שלו ומייחסים לה כוחות של השבת המתים לחיים ועוד ועוד.

פירושים שונים בכיוונים שונים אפשר למצוא בכל מקום..בין אם בכיוון האלכימיה או בכיוון המיתולוגיה היוונית. (האל-הרמס, שהיה עוזר לבני האדם וידוע היה בכנפיו וביכולתו לעוף.)

אפשר להגיד שהמשפט מסמל את הגבול הדק בין פוקוס יתר לחוסר אכפתיות, שתי האופציות לא טובות ורק הגבול שבינהן לפיו אפשר לחיות, ישנה גם הקבלה לזה בין השראה לטירוף.

כל התסבוכות הפילוסופיות האלה בסדרה בשילוב של אויבים, או מצדה של הכנסייה- אנדרסון ומחלק 13. או אויבים מהעבר- המייג'ור והפלוגה האבודה של הרייך השלישי. או מפלצות אקראיות בשירותיהם של צדדים כאלה ואחרים, ואפילו וולטר, מראים על שימוש בהמון מרכיבים כדי ליצור את הסביבה המושלמת לביטוי מוחשי של התנהגות המונחית על ידי המשפט הזה, וזה מה שעושה אותו לאניגמטי כל כך..

27/02/2015 22:47

וואו, מדהים!
אני מצטערת שלא יכולתי לקרוא את התגובה שרשמתה פשוט אני די ממהרת ואין לי זמן, אבל קראתי את השיר ו"רציתי להוסיף" וממש יפה! מדהים!
דרך אגב אני מחפשת סיפורים קטנים וקלילים, משהוא קצר וכיפי, יש לך סיפור כזה שאני אקרא.
דרך אגב ממש סליחה על שגיאות הכתיב, אני יודעת שזה מעצבן השגיאות שלי…

28/02/2015 00:29

ווווואאאאאא
אייששששש יקקרררר
אני מאושרת שקראתי !

28/02/2015 01:18

סקרלט-תודה, וכן יש..בדף הראשון או השני בפרופיל שלי..
ציפורי..אני שמח שאת מאושרת.:)

ההתעסקות ההולכת והמעמיקה שלי בעניינים פילוסופים מוציאה ממני דברים שכיף לי לכתוב איתם או עליהם, אני נהנה..

28/02/2015 01:49

    וואי איזה כיף. אני לגמרי מבינה. היו פה כמה שורות שהוציאו אותי מדעתי.
    אגב אמממ בגלל שאני מעריכה את דעתך יש משהו שלא ככ נעים לי לבקש >< העליתי סיפור סוופפפרררר ארוך אבל חוות דעת עליו סווופפפרררר חשובות לי חחח אבל אני צריכה אחת טובה, כמוך למשל. אז רק רק רק אם באלך ואתה לא עייף ומתחשק לך

    28/02/2015 14:05

שמח לדעת שעשיתי טוב :P
הגבתי לך אגב, משהו בקטנה..ואת תמיד מוזמנת לבקש ממני, את יודעת שאני אוהב את הדברים שאת כותבת:)

28/02/2015 22:18

מאוד אהבתי את התיאורים, מאוד קודר, לפעמים אני אוהב להגיע לקצה הזה.
"מעל עשן עולה האש,
מוות מתרגש." מאוד התחברתי. אני בכללי אוהב אש. הדימוי של האש שעולה מעל לעשן זה בשבילי יצר תמונה של מה זה שריפה ענקית שזה השלב שאתה כבר מבין שאין לאן לברוח וכבר עדיף שתתבונן ותהנה מהמופע של האש… :\

לא כל כך הבנתי את השרדינגר – אתה מדבר על הפרופסור והקוונטים?

ואיזו סדרה זו?.. עשיתי חיפוש וזה מעלה מצוייר, זו הסדרה?

01/03/2015 01:23

כן, הלסינג זו סדרת אנימה.
האמת שבשביל להבין את השיר צריך באמת לראות את הסדרה, שד"א אני ממליץ עליה מאוד..יש המון מה לקחת אם רק רוצים.
השורה על שרדניגר..זה כמובן מהסדרה, שרדינגר הוא סוכן שפועל תחת המייג'ור..הוא נקרא ככה על שם הניסוי, שכן היכולת היא להיות בכל מקום ובשום מקום..בכל צורה ובשום צורה וכן הלאה..

01/03/2015 01:45
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך