לופה
אז כן... מקווה שזה היה טוויסט טוב, אני לא ממש יודעת... בכול אופן זה מבוסס על סיפור אמיתי XD

האתגר הראשון לתחרות של OTDS

לופה 25/08/2016 805 צפיות 4 תגובות
אז כן... מקווה שזה היה טוויסט טוב, אני לא ממש יודעת... בכול אופן זה מבוסס על סיפור אמיתי XD

"מה אתה רוצה חמוד?"
הלב שלי צנח. מעולם לא אהבתי שפנו אליי ככה. עמדתי בשקט, בלי להוציא הגה, מול מוכר הגלידה הצעיר למדי, ולא הצלחתי להבין מה כל כך חמוד.
"גלידת וניל." זו לא הפעם הראשונה, וכנראה לא האחרונה, אז החלטתי פשוט לוותר. המוכר לא התכוון לפגוע, הוא בסך הכול ניסה להיות נחמד. זה אני שלא הבנתי דברים כמו שצריך.
המוכר אסף את הגלידה באחת הכפיות האלה שהופכות את הגלידה לכדורים מושלמים, כאלה שאתה לא רוצה לאכול אלא רק לבהות בהם ולקוות שלא יימסו. הוא הניח את הגלידה בעדינות בגביע ומסר לי אותו.
אני, בתמורה, נתתי שטר של מאה. היה לי כסף קטן יותר, פשוט לא התחשק לי כל כך לתת לו אותו.
בזמן שהוא חישב את העודף אני נדדתי קצת. מסביבי היו הרבה אנשים, ואף אחד לא טרח להעיר. או שהם לא שמו לב, או שפשוט לא היה להם מספיק אכפת. ואולי הם פשוט התביישו כמוני. זה אף פעם לא נעים להעמיד מישהו על טעותו.
הוא החזיר לי את העודף ואני, באמת ובתמים, התכוונתי להתרחק מהמקום ולשכוח הכול. אבל משהו עצר אותי, סובב אותי על עקביי והחזיר אותי אל אותו מוכר תמים ואקראי, שלא היה הראשון ובטח לא יהיה האחרון.
העברתי יד בשיער הקצר, לקחתי לק גדול מהגלידה כאילו זה מה שאמור להחדיר בי אומץ.
"הכול בסדר חמוד?" הוא שאל, ובסיום השאלה אני החלטתי.
"אני בת." אמרתי.
והלכתי.


תגובות (4)

אוי קרה לי פעם כשהלכתי לקנות פלאפל. היה קר בחוץ אז לבשתי את הברדס של הקפוצ'ון והמוכר לא זיהה אותי וחשב שאני ילד -פרצוף רגוז-
אהבתי את הסיפור. זה ממש חמוד ויפה, כתיבה מעולה.

25/08/2016 20:00

נהנתי! אחלה טוויסט, נראלי שזה בדיוק מה שהאתגר הזה מתאר.
שאפו!
בהצלחה!

25/08/2016 20:14

אוקיי, אז אתחיל בלומר שהפקתי הנאה רבה מאוד מקריאת הקטע הזה. בתחילה לא הבנתי מה הכוונה ב"להעמיד מישהו על טעותו" ורק כאשר הגעתי לסוף זה התחבר. בעיניי זו דרך מאוד אינטיליגנטית ליצור טוויסט עלילתי, כאשר קודם כל יוצרים סימני שאלה אצל הכותב שהטוויסט פותר בצורה בלתי צפויה. מאוד משעשע ומאוד קל להתחבר, כיוון שבסך הכל זו סיטואציה שכל אחד יכול למצוא את עצמו בה, בין אם הוא זה שטועה, זה שטועים לגביו, או זה שצופה מהצד ולא נעים לו לתקן. קשה לי להאמין שאפשר להגיע לסוף הקטע הזה בלי להעלות חצי חיוך על הפנים, אצל כל אחד.
לא נתקלתי בבעיות במישור הטכני, כתיבה חלקה וזורמת(מלבד משפט אחד:"לא התחשק לי כל כך לתת אותו, מיקום ה"כל כך" יזרום לדעתי טוב יותר לאחר המילה "לא", אבל נו, זו סתם קטנוניות ומשהו קטן שהציק לי בעין.)
דבר קטן נוסף שהפריע לי מעט הוא חוסר אחידות קל במשלב הלשוני. שום דבר קיצוני, אבל חלק מהביטויים והמילים בקטע לא שייכות לגמרי לאותו משלב.(דוגמאות:"כל כך" "לתת", לעומת "להוציא הגה" "להעמיד על טעותו")
שום דבר קריטי או מציק מדי, אבל בכל זאת אני מעדיפה לקרוא קטעים שבהם המשלב הלשוני מעט יותר אחיד, כיוון שזה שומר על אותה "אנרגיה" לאורך כל הקטע.
בסך הכל, קטע מצוין וטוויסט מפתיע בהחלט. כל הכבוד:)

25/08/2016 21:30

יפה :)
הלכתי שולל עד הסוף.
גרמתי לי לחזור חזרה אחורה בסיפור ולהבין את טעותו.
כל הכבוד.

26/08/2016 10:11
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך