:(

23/10/2021 332 צפיות 6 תגובות

החברים הלכו.
המחשבות נשארו.

חלמתי הלילה שאימא החליטה לאשפז את עצמה
בבית חולים פסיכיאטרי. אני אמרתי לבני המשפחה שאין מצב
שהיא שהיא באמת תעשה את זה. ובאמת, כעבור לילה אחד היא חזרה
מוקדם בבוקר מבית החולים. ממה שהבנתי היא אפילו לא רשמה את עצמה.

פעם סיפרתי לאקס שלי מה קרה לאימא שלי, והוא לא תמך בי כי
הוא בעצמו היה עמוק בתוך בעיות קשות.. אבל ברגע הזה שהוא דחה
אותי על המילים הכואבות שעמדתי להוציא מהפה שלי, לא הצלחתי לסלוח לו עד היום.
פעם קראתי בספר מאוד חכם, שכאשר אנחנו עושים טובה למישהו, אין עלינו
לצפות לשום דבר בחזרה. איך זה מתקשר לאקס? בתקופה ההיא שיצאנו,
הוא עבר תקופה מאוד מטלטלת נפשית, ואני היחידה חוץ מהמשפחה שלו
שידעה על המצב, ותמכתי בו. אפשר להגיד ששכחתי מעצמי, ומצאתי כוחות בשביל להיות חזקה בשבילו, סוג של אינסטינקט שיודעים שמוכרחים להיות שם בשביל מישהו קרוב, ואסור לוותר.
אז זהו שבאותו הרגע שרציתי לספר לו על מה הכי כואב לי בעולם, ועל החוסר
הכה גדול שלי באם, הוא פשוט דחה אותי. לא אסביר איך בדיוק זה קרה. אבל אם נלך על פי הספר, אני לא הייתי צריכה לצפות ממנו לתמיכה בחזרה. או שכן.. טוב, זה כבר מסובך.
היום צפיתי בתמונות שלו באחת הפלטפורמות, ואינני מבינה איך מישהו
שנראה כה מקסים מהצד, יכול להיות כזה אגואיסט.

יש בזה משהו אפל ומושך מבחינתי שאני לא סולחת לו. כדי לסלוח צריך לבוא מהרגשה כנה, לא רק כי זה מה ש'נכון' לעשות.. אתם מבינים? אם כבר סולחים, אז כי באמת שחררנו.
אוף.. למה הוא לא עובר מראשי? איזו טיפשות זה לשבת ולחכות להודעה ממישהו שכנראה כבר מזמן שם שעון מעורר כדי לקום מחר לעבודת החלומות המוצלחת שלו, בזמן שאת יושבת כמו אפסית לכתוב עליו.

אוף


תגובות (6)

גם תמכת בו, גם לא תמך בך, וגם שכח אותך, ובטח בשבילו בכלל אין כל משמעות לזה שתסלחי לו או לא.
ובמקום שהוא יחשוב עלייך, ויחשוב להיות רגיש יותר, או להתנצל.

את זאת שחושבת על לסלוח לו, למרות שלא מגיע לו.

הזכרת את זה שאת תמכת בו, וציפית לקבל תמיכה בחזרה, למרות שלא היית אמורה לצפות- כי אמורים לעזור בלי לצפות לקבל בחזרה.

שני דברים, דבר ראשון, גם אם לא היית תומכת בו, מן האנושיות, זה להקשיב לבן אדם שמספר על משהו שקשה לו, ולא לדחות אותו, גם אם אתה במצב קשה יותר.

דבר שני,זה נשמע קצת אינטרסנטי, אבל זאת לא הכוונה- מה הם חברים אם לא אנשים שאתה יכול לסמוך עליהם, ולספר להם כשמשהו קשה לך?
ולדעת שתעשה את אותו הדבר בשבילם.

חבר שלא מסוגל להקשיב לך, כשאתה מספר לו על דברים שבאמת חשובים לך, והוא יודע שזה חשוב לך ומבטל אותך, הוא לא חבר אמיתי.

מאחלת לך אושר, ושתשכחי ממנו. כי יש אנשים שפשוט לא שווה לבזבז עליהם מחשבות.💚

24/10/2021 01:17

    תודה! 💜

    12/11/2021 01:39

אפי הי.
מרגיש לי כאילו כולם צודקים וצריך לעשות סדר. יש משהו נכון במשפט שכשעושים למישהו טובה, לא צריך לצפות לטובה בחזרה. אחרת זו לא טובה, זה אינטרס.
אם את רוצה לעזור – תעזרי. אם לא אז לא. החלטה שלך. אם את מצפה לתמורה, תגידי. אבל זה לא נחשב כעזרה.

לעומת זאת, כן אפשר לצפות מחבר להיות שם עבורינו, ואם הוא לא שם עבורינו אז הוא כנראה לא חבר כמו שחשבנו שהוא, ואם יש לו קושי להיות שם עבורנו, אז הוא יכול להסביר. זה גם בסדר וחשוב להגיד לחבר מה אנחנו מרגישים. אם נפגעת מהתגובה שלו יכולת להגיד לו.

לגבי עניין הסליחה. זו כבר תחושה שלי. מישהו שבא ומתנצל יש מקום לשקול לסלוח לו. סוג הסליחה השני, שמתאים יותר במקרה שלך לדעתי, הוא להבין שציפינו למשהו ממישהו שלא היה יכול לתת לנו אותו (פחות חשובות הסיבות). להבין את זה, ולשחרר אותו מהאחריות. זה לא אומר שתחזרי לאהוב אותו, זה לעשות התאמה למציאות. את סולחת ומוותרת לו, והתמורה שלך היא שאת משתחררת ממנו ומתקדמת הלאה.
כשתסלחי לו באמת, אני מניח שכל רגש שהיה לך כלפיו יעלם. בדרך כלל זה לטובה. כל עוד תמשיכי לכעוס עליו, בעיקר תתקעי במקום הזה בעצמך.
החלק הקשה הוא לסלוח, לדעתי. קשה לשכנע את עצמינו. זה מגיע ממקום של הבנה מה היתה באמת מערכת היחסים בינכם, ומה את באמת מאמינה שמגיע לך במערכת יחסים.

לא הבנתי את תחילת הקטע, כשסיפרת על אמך. תארת בהתחלה חלום, ואז רשמת כעבור לילה. הבנת בחלום שחלף יום, או שפספסתי משהו. הכל שם עדיין בחלום? לרגע זה היה נשמע מציאותי מדי.

26/10/2021 13:05

    היי, תודה על התגובה.
    זה אכן היה חלום, פשוט פעלתי בחלום בדיוק כפי שהייתי פועלת במציאות.

    12/11/2021 01:40

אז זה היה חלום או לא?

31/10/2021 22:55

    חלום

    12/11/2021 01:41
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך