Coke

Nati Peles 31/07/2020 391 צפיות אין תגובות

Coke
אפיזודה א'
דצמבר 1970. זו היתה נסיעתו הראשונה של נון לחו"ל. בקושי בן 21. בימים ההם הנסיעות היו נדירות. לא רק בגלל המחיר.

גם נסיעה זו לא היתה רגילה. נון נשלח על חשבון משלמי המיסים דאז, למשימה בעלת אופי בטחוני. שלא תפתחו ציפיות להתפתחויות דרמטיות – מדינת היעד היתה ארה"ב והמשימה היתה נטולת כל קורטוב מבצעי. נלווה אליו גימל, עמית מבוגר, בכיר ומנוסה ממנו שכבר ראה עולם וזכה להתבשם מניחוחותיו.

בשדה התעופה קנדי התחוללה סופת גשמים קטלנית. מטוס הבואינג 707 נאבק במשבי רוח עוצמתיים וטולטל בשחקים כקליפת אגוז על מים סוערים. הרשאות נחיתה שוחררו על ידי מגדל הפיקוח במשורה. שעתיים תמימות, חג מטוסנו מעל השדה המתנכר טרם שגלגליו נשקו את המסלול ומנועיו לגמו בשקיקה את טיפות הדלק האחרונות.

כמובן שגיבורינו, גימל ונון, החמיצו את טיסת ההמשך ליעדם הסופי ושוכנו אחר כבוד במלון "הולידיי-אין" המקומי.
זו היתה שהייתו הראשונה של נון בבית מלון.

רעבים ותשושים מיהרו השניים לבר, שלמרבה המזל עדיין היה פתוח חרף השעה המאוחרת. התפוסה היתה דלילה למדי. אחרוני הסועדים כילו את שיירי הקינוח ואחרים רוקנו את שיירי המשקה.

נון מעולם לא היה בבר קודם לכן. גם משקאות אלכוהוליים לא שתה מעודו, למעט יין רימונים או דובדבנים מתוק בארוחה המסורתית של ליל הסדר. האמת היא שגם במסעדה של ממש טרם זכה לאכול, אלא אם כן כוללים בקטגוריה זו דוכני פלאפל וחדרי אוכל בבסיסים צבאיים.

משהסתגלו עיניו של נון לתאורה העמומה ואזניו למוסיקת הקאונטרי המהולה בבליל רעשי מטבח ואנשים, הבחין בזוג נערות נאות מראה וגיזרה שתיזזו בין השולחנות. נראה היה לו כי המצודדת ביניהן מגניבה אליו מבטים. משזו קרבה אליהם ושאלה אותו בחיוך מקסים: “ Are you twenty one? ” היה משוכנע שהיא מפלרטטת איתו.
" לא יאומן " מילמל לעצמו " אכן ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ", כמו שאמרו לו יודעי דבר, " בקושי שעה באמריקה וכבר מתחילות איתי "…

הוא עטה על פניו ארשת בוגרת וענה בביטחון צברי מופגן: “ ! Sure baby ”.
“? So what would you like to drink ” ירתה לעברו בלי הנד עפעף.

“ ! Coke ” פלט בנחישות.

עד היום מלווה אותו הצחוק הלגלגני של יושבי השולחנות הסמוכים.
אגב, למשמע הדברים, גימל בעט בנון מתחת לשולחן ולחש בטון סמכותי " תזמין משהו חריף ! " מה שכמובן לא עזר למתן את הבושה ולרסן את העלבון.

אפיזודה ב'
(הזכויות שמורות במלואן לחברי הטובים עליזה ומנחם שעל מסעותיהם ברחבי העולם עוד יסופר.)

לפני שנים, הזוג החביב הזדמן לאמסטרדם. טיילו בסימטאותיה ואתריה ולא פסחו גם על רחוב החלונות האדומים הידוע והמוכר. בעודם מתבוננים במראות הססגוניים ניגש אליהם צעיר שחור, מרכיב משקפיים כהים בעלי מסגרת ענקית שהסתירה מחצית פניו ושאל: “ ? Coke “ עליזה השיבה ללא היסוס:
“ ! Only diet “ .

אגב, בני הזוג חלוקים בדעתם באשר למיקום המדוייק בו ארעו הדברים. עליזה גורסת שזה קרה דוקא באתר אחר בעיר, אולי על הגשר מעל נהר האמסטל.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך