הדגשות #3

Rumpelschtilzchen 17/08/2020 518 צפיות 3 תגובות

אחת מתגיות העיצוב העוצמתיות ביותר היא תגית Font (גופן). באמצעותה ניתן לשלוט על גודל האות (size), על צורת האות (face) ועל צבע האות (color).

למרות שקיימת אפשרות להכניס את שלוש ההגדרות לאותה התגית, מצאתי מניסיון כי יותר נוח להשתמש בתגית Font נפרדת לכל אחת מן ההגדרות. כמובן, בשל הקינון, יש לסגור את התגית כמספר הפעמים שנפתחה.

<"font face="david>

תגרום להצגת גופן 'דוד'. גופן נפוץ בדפוס, אך פחות על המסך.
באופן דומה, ניתן להשתמש בכל שֵם־גופן שקיים על המחשב שלכם. עם זאת, כדאי להשתמש בגופנים הסוּגָניים (הגֵּנֵריים) ביותר (כגון אריאל, דוד, פרנקריהל, טיימס־ניו־רומן). זאת, כיוון שלא בטוח שעל המחשב של הקוראים שלכם מותקנים גופנים מיוחדים.

דוגמא נהדרת היא גופן כתב יד.
ומה דעתכם למשל על גופן סת"ם?
או על גופן כתב רש"י?

<"font size="6>

תגדיל את האות לרמה השישית מתוך שבע הקיימות, כאשר גודל '1' הוא הקטן ביותר, '4' הוא ברירת המחדל, וגודל '7' הוא הגדול ביותר האפשרי.

בכדי לשנות את צבע הגופן, עלינו להכיר תחילה את המספרים ההקסה־דצימליים. בעזרתם, נוכל לתאר כל גוון מתוך 16,777,216 הקיימים במחשב. ההצרנה (פורמט) מבוססת על שלושת צבעי היסוד.

<"font color="#rrggbb>

כאשר המספר '#00' מבטא את הגוון החשוך ביותר, והמספר 'ff#' את הגוון הרווי ביותר.


חבריי לעט, אשמח לדעת שאינני מכלה את זמני לריק. הערות, הארות, בקשות, גינויים, תודות, שבחים או נאצות יתקבלו בברכה. בקיצור – תגובות!

רוּמְפֶּלְשְׁטִילְצְכֶֿען


תגובות (3)

וואו. אני לא יודע מה עוד יש לי להגיד.
תמיד הנחתי שיש גישה רק לכתיבה בסיסית, אף פעם לא ידעתי על האפשרות לשחק עם ההגדרות, בטח שלא עם צבע.
אתה יודע אם זה תמיד היה זמין? או רק מהעדכון האחרון?
כי אם זה היה כך מאז ומתמיד, אני מופתע שלא ראיתי שימוש בזה מעולם.

ומתוך סקרנות, אם אנסה גופן שהוא לא מוכר במחשב של מישהו אחר, איך הוא יוצג?

אהבתי!

17/08/2020 22:18

    נפלאות ה-html. זה עובד דווקא על הדפדפנים היותר ישנים. גרסה 5 של html עדיין תומכת בתגית font, לא בטוח שגם בעתיד.
    השימוש בזה הוא כל-כך לא אינטואיטיבי, שכדאי לשמור את ההדגשות האלו למקרים שבאמת מצדיקים זאת. ההדגשות הפשוטות (במאמר הראשון) קלות לשימוש.

    כלל האצבע הוא שימוש בגופנים שקיימים הן על המחשב של הכותב, והן על המחשב של הקורא. כל חריגה מהתאמה מדוייקת – תיראה כגופן ברירת המחדל ('אריאל').
    זו הסיבה שהמלצתי להשתמש בגופנים גנריים.

    מסקרן אותי איזה גופנים ראית אצלך. עשיתי שימוש בארבעה גופנים: 'דוד', 'גוטמן-יד', 'גוטמן-סתם' ו'גוטמן-רשי'. כשבדקתי באנדרואיד, הכל הופיע כגופן 'אריאל'.

    17/08/2020 22:46

תודה על הטיפ הזה!
גם אני לא ידעתי שאפשר לעשות את כל זה באתר.
חבל שאין אפשרויות עריכה ועיצוב נגישות יותר לכותבים באתר…

24/10/2020 22:50
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך