30 ימים של כתיבה (יום 17)

mysecretheart 17/02/2020 71 צפיות אין תגובות

אוקיי, קודם כל יש לציין שחזרתי למשקל הרגיל שלי, אז באמת תודה לאל שזה בא לי בטבעי ושמסתבר שלא באמת עליתי במשקל אלא שפשוט זה היה שבוע קצת – קשה ? – מבחינת אוכל ושינה והכל.

אני חושבת שזה היה ביום ה-15 שציינתי שחידשתי את ההתערבות שלי עם חברה על ירידה במשקל.
כבר כתבתי על זה את הפרטים פחות או יותר של איך בדיוק ומה בדיוק ועכשיו אני יכולה להגיד שאני בדיוק במשקל שבו התחלנו את ההתערבות השנייה ככה שאני כבר לא קילו יותר ממה שאני אמורה להיות בהתאם למשקל המקורי שממנו אני אמורה לרדת.

וואי נראה לי זה לא ממש ברור.
אוקיי נגיד ואני שוקלת 12.5 קילו, אז התחלנו את ההתערבות כשאני במשקל 12.5 אבל אז בחודש הזה הגעתי ל13.5 (במקום לרדת עליתי קילו).
שחידשנו את ההתערבות בשבת עדיין הייתי 13 בערך ומבחינת ההתערבות החצי קילו הזה שירדתי לא נחשב, כי אני מתחילה מאותה הנקודה של חודש שעבר שזה בעצם -12.5.
יש לציין שאני וחברה שלי שתינו 12.5 והיא כבר הגיעה ל10 (כלומר ירדה 2.5 קילו), ככה שהיא בפור עליי.
אבל זה לא משנה, כי אם גם אני אגיע ל10 בעוד חודש אנחנו נהיה שוות וזה תלוי באמת באם היא תמשיך בירידה שלה ואם אני אצליח לרדת מספיק כדי לנצח.

טוב חפרתי על זה, וזה בכלל לא מה שהתכוונתי לעשות.

עכשיו אני רוצה להסביר את התוכנית שלי.
אני באמת לא יודעת אם זה יעבוד, אבל זה משהו שעוד לא ניסיתי.
מהחודשים הקודמים למדתי שלעשות ספורט לא ממש עוזר לירידה במשקל בטווח הקצר בטח שלא אם לא מתמידים ואני לא הטיפוס המתמיד וככה אני אשאר אז אין טעם להילחם נגד עצמי ועדיף ללכת על שיטה שבאמת משתלבת איתי.

זה בסך הכל 4 דברים:
1. מים – לפני שבוע למדתי שכששותים בבוקר מים על קיבה ריקה המים עוברים ישר למעיים.
אני ממש מתקשה לשתות מים ורק כשאני אוכלת אני מצליחה לדחוף מים תוך כדי ואני רוצה להספיק לעשות את זה כי מסתבר שזה מנפח וגם לא הכי טוב למערכת העיכול.
2.תזוזה – כמו שכבר כתבתי, ספורט לא עוזר לי אישית לירידה במשקל.
אבל, בחודש האחרון באמת לא זזתי בכלל, ועובדה – עליתי במשקל.
אז אני כן רוצה להניע יותר את הגוף ואני לא מתכוונת לספורט אלא פשוט לצאת יותר מהבית ולנוע.
אפילו לסדר את החדר נחשב תנועה מבחינתי, כי אני רוב היום פשוט יושבת על הכיסא וזה באמת מנוון את הגוף.
ביום שישי הסתובבתי עם חברים וכאבו לי הרגליים בגלל המגפיים ולמחרת גיליתי שהשרירים שלי מתוחים מאוד – ההליכה הזאת גמרה לי על הרגליים כי אני לא זזתי חודש.
אז כדי שאני לא אסבול מכאבים אני פשוט צריכה באמת ללכת יותר.
3.לקום בבוקר – עד לפני חצי שנה זה היה בלתי אפשרי מבחינתי לקום בבוקר.
שנאתי את זה.
וזה בעיקר כי היו מטרידים אותי והעדפתי להיות ערה שכולם ישנים.
היום כבר פחות מפריעים לי ואני כבר מתמודדת עם ביקורת יותר טוב והיום שלי הרבה יותר אפקטיבי שאני קמה בבוקר.
באמת שיש לזה השלכה על כל היום שלי ועל התזונה שלי.
כי אם אני קמה ב8 בערב, ובא לי לאכול משהו ממש, אני לא יכולה ללכת לקנות כי לרוב החשק הזה מתעורר רק ב12 בלילה ואני צריכה לספק את החשקים שלי בדברים אחרים וזה לא מספיק !! כי זה לא מה שרציתי אז אני אוכלת עוד ועוד וזה בכלל לא טעים.
מה גם כשאמא שלי מכינה אוכל בצהריים ויש דברים שהיא מכינה שאני פשוט לא אוהבת לאכול אותם כשהם קרים – אז לפעמים אני גם צריכה לדאוג לעצמי לאכול כשאני קמה בערב וזה אף פעם לא משהו טעים וחשוב לי לאכול יותר אוכל טעים.
כי ככל שהאוכל יותר טעים ככה יש לי פחות חשקים מודחקים.
4.ארוחות מסודרות – כמו שכבר כתבתי קודם, לקום בבוקר באמת מסדר לי את זה.
בקטגוריה הזאת משתלבים עוד דברים.
לדוגמא מים.
בעבר הדבר הראשון שהייתי עושה בבוקר זה או לשתות נס קפה או לפשוט לאכול.
עכשיו אני מבינה שהרבה יותר חשוב לי קודם לשתות מים ולתת לקיבה שלי לנוח איזה שעתיים ורק אז להתחיל לאכול.
ככה אני מוודאת שבאמת יש מספיק מים בגוף שלי.
הדבר השני זה לא לאכול לפני השינה.
האידאל זה 4 שעות אבל אני מעדיפה 5 שעות, תלוי מה אכלתי לפני.
אם זה מעדן קליל אז גם 3 שעות זה בסדר מבחינתי.
הסיבה שאני אישית מעדיפה 5 שעות היא כי מערכת העיכול שלי כנראה עובדת יותר לאט ולוקח לי יותר זמן באמת לעכל את האוכל (זה לא אומר שאני שבעה יותר זמן אגב) ככה שאני מעדיפה שבזמן השינה הגוף שלי יהיה עסוק רק בשינה ולא בדברים שקשורים לעיכול.
ככה גם אני קמה בבוקר עם קיבה יותר קלה ואני מרגישה שהקיבה באמת ריקה.
חשוב גם לישון מספיק זמן.

וזהו זאת התוכנית שלי.
פשוט לקחת את כל מה שאני יודעת, לשלב את זה בצורה נוחה והגיונות, ולהפוך את זה לשגרת חיים שלי.
את כל הדברים האלה עשיתי כבר, אבל אף פעם לא באמת שילבתי אותם.
כל פעם שהתמקדתי במשהו אחד, שכחתי את השני, ועכשיו אני באמת מבינה שאיזון זה התשובה ואצל כל אחד האיזון הזה אומר משהו אחר.

אם גם אתם רוצים לרדת משקל ואתם לא שותים מספיק מים ולא ישנים מספיק ואוכלים ארוחות גדולות בערב ממש לפני השינה – אז אני מקווה שאתם מבינים שזה רק מקשה עליכם לרדת במשקל ולרדת במשקל זה מספיק קשה.

זהו להיום, נראה לי…

אני חושבת שלי אישית יש בעיה בחשיבה.
יש לי סוג של שאיפה לשלמות.
כלומר אם אני נגיד מתכננת לעשות ספורט, אז אני צריכה שזה יהיה במבנה מסודר ואם אני מפספסת פעם אחת אז אני מתחילה \”לזרוק\”.
אני לא רוצה לבנות לעצמי תוכנית שתדרוש מעצמי להשתנות דרסטית ושתגרום לי להרגיש בסוג של תקופת מבחן.
זו תוכנית שאני פשוט באמת רוצה ללכת לפיה כי ככה אני רוצה לחיות את חיי.
אין אפילו דבר אחד בתוכנית הזאת שאני ארצה להפסיק אותו ברגע שאני ארד במשקל.
אני לא רוצה לשבת יותר מידי, אני רוצה לשתות יותר מים, אני רוצה להינות מהאוכל בצורה יותר מסודרת כדי שאני באמת אוכל כי אני רעבה ולא כי יש לי חשקים מודחקים, ואני ממש רוצה להמשיך ולקום בבוקר כי בבוקר יש לי יותר אפשרויות לזוז ולאכול ולהינות מהחיים שלי.

זה באמת ההפך הגמור ממי שהייתי לפני חצי שנה.
אני בכלל לא רציתי להיות לקום בבוקר, לא חשבתי על זה יותר מידי, פשוט סגרתי את הדלת לעולם ולא הייתי זמינה לאנשים.
עכשיו אני רוצה לצאת קצת, לחוות את החיים, להפסיק ולבודד את עצמי מהעולם.
וזו הסיבה שלי ללמה אני רוצה לרדת במשקל.
אולי אם היו לי את כל השאר הדברים, לא הייתי מתעסקת בירידה במשקל בכלל.
אבל יש לי כל כך הרבה דברים שאני רוצה ושינוי עצום לעשות בחיים שלי…שזו הנקודה היחידה שממנה אני יכולה להתחיל.
קשה לי להסביר את זה…
אני מקווה שלמרות שאני לא מסבירה את זה – זה מובן.

זהו להיום, עכשיו באמת, נתראה מחר.

30 ימים של כתיבה (יום 17)
דרג את הסיפור

תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך