שינוי שיטת הבחירות.

noshke 26/12/2019 493 צפיות אין תגובות

שינוי שיטת הבחירות.
הקץ לפופוליזם ולראיה קצרת המועד, ומעבר לדאגה לטווח הארוך.
אבינעם קליין – Avinoam Klein 26.12.2019
1.האוכלוסיה תחולק לאיזורי בחירה ובכל איזור כ-10000 בעלי זכות בחירה.
2. 10000 אנשים אלו יבחרו נציג ציבור אחד מטעמם שיצביע עבורם בבחירות לכנסת ובבחירות לראשות הממשלה.
3. הנציג יהיה בגיל של בין 30 ל 40 שנים, תושב האיזור מינקותו, גר באיזור, בעל מנת משכל של 125 ומעלה, בעל תואר אקדמאי של מוסד אוניברסיטאי מוכר בציונים טובים, יעבור בחינה בנושאים מדיניים, כלכליים, גיאופוליטיים חברתיים, ביטחוניים, בציון 80 ומעלה, ללא עבר פלילי, נורמטיבי בחייו הפרטיים, שמעולם לא נשא במשרה ציבורית וגם יאסר עליו לשאת במשרה ציבורים אי פעם בעתיד, לא היה מעולם חבר מפלגה, אינו קרוב משפחה של אחד מהמועמדים לבחירות הן לכנסת והן לראשות הממשלה, לא יקבל תשלום עבור שרותיו, וימלא את תפקידו לשם הכבוד בלבד. הצבעתו תהיה אלקטרונית כדי לשמור על חשאיותה.
4. האוכלוסיה תחולק ל-120 איזורי בחירה ובכל אחד מהם מספר שווה של בעלי זכות בחירה.
5. המועמדים לכנסת מכל אחד מ 120 האיזורים יהיה חייב לעמוד בקריטריוניים דלמעלה לבד מנושא תפקידים ציבוריים.
6.המועמד לראשות הממשלה יהא חייב לעמוד באותם הקריטריוניים דלמעלה ובנוסף לכך יהא בעל עבר של ניהול מוצלח של גופים גדולים כמו צבא, תעשיה, ועיריה.
7.בבחירות לכנסת יצביעו נציגי הציבור בהצבעה חשאית אלקטרונית עבור הנציג לכנסת המייצג את אחד מ 120 איזורי הבחירה שהאיזור שלהם כלול בתוכו, וכן עבור המועמד שלהם לראשות הממשלה. (בכל איזור בחירה לכנסת יהיה מספר אי זוגי של נציגי הציבור).
8.במידה ווהמועמד המוביל לראשות הממשלה והמועמד המוביל בכל אחד מ-120 איזורי הבחירה לכנסת יקבל פחות מ 40% מהקולות, יערך סיבוב שני בין שני המועמדים המובילים.
ולספקנים שרואים רק את הקיים הלא תקין ומשלימים איתו:
אין לי דוגמא משום מקום בעולם! אני לא מעתיק רעיונות – בשביל זה לא צריך אותי – יש ויקיפדיה! אני מציע דבר חדש שימנע את המצב שמיליונים של אנשים חסרי ידע והשכלה מצביעים בניגוד לאינטרסים שלהם עצמם בעקבות דמגוגיה של פוליטיקאים ציניים זקנים שמדברים אל הרגש שלהם ומשכנעים אותם להצביע עבור מהלכים שיובילו לנזק לטווח הארוך אבל לפוליטיקאים לא איכפת – ממילא עוד כמה שנים הם כבר יריחו את הפרחים מלמטה ו"אחריהם המבול" – ראה דונלד טראמפ ויציאתו מהסכם פריז בקשר להצלת כדור הארץ מנזקי ההתחממות הגלובלית.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך