שמות (משה)

29/07/2019 399 צפיות אין תגובות

"לא יקרא שמך משה אתה מַתָּ, שמך הוא המספר שעל ידך. (ק. צטניק)
משה נשא את סבלו בדומיה כל שנותיו במחנה אושוויץ. בנס שרד את מחנה ההשמדה, נדד באירופה והגיע לארץ בספינה רעועה דרך נפולי.
כשהספינה הגיעה לחיפה הבריטים גירשו את הפליטים למחנה בקפריסין שם שהה עד סוף 1947.
משה הגיע לארץ המובטחת בחוסר כל, בלי משפחה בלי מקצוע, בלי כלום.
נשאר לו רק השֵם. אמר משה: "אם הכל נלקח ממני, אשנה את שמי ואולי יבוא לי המזל, אבנה חיים חדשים בארץ חדשה. שינה את שמו לרון.
רון זה שמחה ושירה, רון החל לכתוב פזמונים ושירים והיה למש"ק תרבות במלחמת השחרור. הוא הצליח בתפקידו עד שאיש לא יכול היה לחשוב מה הוא עבר זמן קצר קודם לכן.
חברים שהכיר במלחמה הציעו לו ללכת לקיבוץ, שם יוכל להשתלב. כך קיוו.
רון פנה למשרדי הקיבוץ המאוחד בתל-אביב והציע את עצמו. חיכה לתשובה זמן רב ובסיועו של חבר התקבל לנסיון באחד ממשקי התנועה.
רון עבד בכל ענפי המשק, אך יותר מכל אהב לעבוד בדיר. יצא למרעה בשמחה, שם בשדות הירוקים מתחת לשמים הכחולים מצא את עצמו. כל פעיית טלה שימחה אותו מאד. לכל טלה נתן שם עברי בעל משמעות.
לימים פגש בקיבוץ את אֶלְקָה, נערה בלונדינית תכולת עיניים. התאהב בה וביקש את ידה ובתנאי שתשנה את שמה.
האהבה ניצחה ואלקה היתה לאיילת. רון ואיילת היו מעמודי התווך של הקיבוץ.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך