סיפור (שיר) אהבה

12/12/2021 394 צפיות אין תגובות

והפעם סיפור (שיר) אהבה…
כל כך הרבה שירים נכתבו על אהבה. נראה כאילו שהאהבה מוציאה מאיתנו או לפחות מחלק מאיתנו, את החלקים היותר עדינים שלנו ונותנת לנו השראה לכתיבת שירים.
והנה מסתובב לו בעולם נער צעיר ומרגיש תחושות מוזרות, שמחות ועצובות, והוא מחייך חיוך ביישני כל פעם שאומרים לו "אולי אתה מאוהב". והוא ממש לא יודע. כי מי יודע בכלל מה זו אהבה. דבר אחד יודע הנער: הוא אוהב שירים, והמון שירים מספרים על אהבה. מתמלא הנער שמחה וסקרנות ומקשיב לשירים, אולי שם ימצא תשובה.
אבל לאהבה פנים רבות. לפחות כך שר אריק איינשטיין (מתוך השיר: לאהבה פנים רבות, מילים: גדעון רוזנטל). יש כאלו שמקטינים את עצמם ואומרים "בלעדיך אני חצי בן אדם" (מתוך השיר: לכל אחד יש, מילים: עוזי חיטמן). יש כאלו שמרגישים שהם על גג העולם ואומרים בגאווה: "האהבה שלי היא לא האהבה שלו" (מתוך השיר: האהבה שלי היא לא האהבה שלו, מילים: יהונתן גפן) . מישהי צריכה להגיד לו : "ברור, לכן לא בחרתי בך".
אבל לא רק עדינות ורוך מוציאה האהבה אלא גם קנאה. "אני מעדיף לראות אותך מתה מאשר לראות אותך עם מישהו אחר", שר ג'ון לנון ( מתוך השיר: השיר: run for your life, מילים ג'ון לנון), שידע גם להכריז ש"כל מה שאתה זקוק לו הוא אהבה" (מתוך השיר: All you need is love, מילים ג'ון לנון ) . ההכרזה הזו הפכה להמנון של דור שלם. האהבה של לנון הייתה הרצון להיות נאהב ולקבל אהבה, היא החופש וגם התלות הגדולה של הזדקקות לאהבה. המסרים הסותרים האלו מבלבלים את הנער שלנו ולא נותנים לו תשובה. איך זה יכול להיות שכולם שרים על אהבה וכל אחד מבטא רגש אחר. מיום ליום הבלבול גובר.
ומה תגידו על זה שכותב מכתבי אהבה על החול. נראה לכם רציני לכתוב מכתב אהבה על החול? הרי אהבה כזו תחזיק עד שתבוא רוח קלה ולא יישאר לה זכר.
(מתוך השיר: Love letters in the sand, מילים: Kenny Charles). כולם רוצים אהבת אמת אבל לך תדע מה האמת. יש כאלו שמחפשים סימנים. למשל הזמרת שר אומרת שניתן לדעת מהי אהבת אמת לא לפי מה שהוא אומר ולא לפי איך שהוא מתנהג אלא לפי צורת הנשיקה שלו (תוך השיר: The shoop shoop song, מילים: Clark Rudy) . אותי זה קצת מפתיע כי לפי כמות הניתוחים הפלסטיים שהיא עברה, בייחוד בפנים, אני לא בטוח איך היא מסוגלת בכלל להרגיש נשיקה.
לעומתה יש כאלו שאומרים שהאהבה לא שווה ללא פרחים וללא כינורות דביקים שמנגנים. בלי כל אלו האהבה היא רק מכשיר להפגת הבדידות ולא יותר (מתוך השיר: שני סיפורי אהבה, מילים: ארקדי דוכין ומיכה שטרית).
אבל איך יודעים? עכשיו הנער שלנו כבר מרגיש אבוד ומבולבל. לא רק שאינו יודע מה זו אהבה , עכשיו הוא צריך גם להבדיל בין אהבת אמת לבין סתם מכשיר להפגת בדידות. יש כאלו שלא ידעו לעולם, ויש כאלו כמו ג'ון לנון, שמציגים דרישה ברורה: "אם אתן לך את ליבי אני חייב לדעת מהתחלה שאת תאהבי אותי יותר ממה שהיא אוהבת אותי" (מתוך השיר: If I fell in love with you , מילים: ג'ון לנון ) . אולי זה טוב בשירים, אבל בחיים יש הפתעות וגם באהבה הגדולה של לנון, הוא לפעמים בגד, אבל אולי היו לו נסיבות מקלות.
יש סימנים לאהבה. לפעמים רק עיניים נוצצות ולפעמים "קצב הליכתה, קמט בשמלתה, הם שיעידו הם שיגידו, שדבק בה טעם האהבה" (מתוך השיר: באה מאהבה, מילים יענקל'ה רוטבליט). והנער שלנו סיגל לעצמו משחק. היה מסתכל על בחורות ברחוב ומנסה לנחש אם הן באו מאהבה. אבל מכיוון שהיה גם ביישן , לא סיפר על כך לאף אחד ובטח לאף אחת, ולכן לא ידע אם צדק או סתם דימיין.
והנער רוצה למצוא אהבה ואפילו הייתה כבר מועמדת. אבל מה אומר לה?. אחפש בשירים, אמר לעצמו, הם בטח יודעים. והנה הוא מפעיל את הרדיו והוא שומע את שלום חנוך "אנ'לא יודע איך לומר לך, מילים לא אומרות מאום, אני סתם בחור ששר לך, שירים לא יגידו כלום" (מתוך השיר: אנ'לא יודע איך לומר לך, מילים: שלום חנוך ). "באמת?" זועק הנער בליבו. "אחרי שנים שאני מקשיב לכל השירים אתה אומר לי ששירים לא אומרים כלום?" והוא סוגר את הרדיו ומרגיש לבד בעולם.
עברו כמה ימים של שקט, ריקנות , בלי שירים ובלי אהבה. ובוקר אחד לאחר לילה של יום מפרך החליט שהוא לא מוותר. הפעיל שוב את הרדיו ואז הוא שומע את אריק איינשטיין בקולו המלטף שאומר : עכשיו התור לאהבה (מתוך השיר: עכשיו התור לאהבה, מילים עוזי חיטמן). והוא ממשיך לחזק את הנער ושר: "יש בי אהבה, והיא תנצח" (מתוך השיר יש בי אהבה, מילים ארקדי דוכין). והקול ממשיך להרגיע אותו ושר: " תן לחיות ותן לטעות, תן לעצמך לסלוח. פשוט לאהוב" (מתוך השיר למה לי לקחת ללב, מילים: אריק איינשטיין ושלום חנוך). אהה, נאנח הנער, עכשיו נרגעתי, אפשר גם לטעות.
ואז הוא תפס אומץ ושלח לה הודעה: "זה הרגע לאהוב, זה הרגע!" (מתוך השיר: זה הרגע לאהוב, מילים אליעוז רבין). הוא לא ישן כל הלילה מהתרגשות ובבוקר מצא את ההודעה: "אינך צריך עוד להמתין, הרי אני כל כך קרובה. אתה יכול איתי לשבת וללחוש את המילה המובילה לאהבה" (מתוך השיר: זה הרגע לאהוב, מילים אליעוז רבין).
והם חיים באושר עד היום? אולי כן ואולי לא. אבל, דבר חשוב מאוד למד הנער והוא שאהבה היא: עבודה, השקעה, הקשבה, וכן, גם מילים וגם שירים.
#כל_הזכויות_שמורות_למתי_גוטמן


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך