השולטן חמיד מחמיד

10/08/2018 624 צפיות תגובה אחת

השולטן חמיד לבוש בחליפה מחוייטת בסגנון אירופי. מילה אחרונה. עניבת משי איכותית משלימה את ההופעה המהממת.אשתו, לידו תמיד בחליפה ייצוגית בהירה ועם רעלה. הם פונדמליסטיים . אי אפשר לדעת אם היא אשה יפה או כעורה, אבל בטוח נראית כנועה.העם סוגד להם. ולאחרונה, בבחירות ניצח , בהליכה, איזה מועמד שולי ,חסר כריזמה לחלוטין. אפילו את השם לא זוכרים.
אז השולטן היהיר ,חמיד יוצא למרפסת הגדולה שמשקיפה על בני עמו המתגודדים מתחתיו, עם דגלים ושלטים. אין אין כמו השולטן, אחד בדורו. אי אפשר שלא לעשות הקבלה לאיש שנוא שגם עמד על המרפסת והצדיע במועל יד לבני עמו ,כמו אז בתחילת המאה הקודמת,ביבשת אחרת.
השולטן חמיד אוהב את עמו . אוהב את אלהים גם, אבל בעיקר אוהב את השררה.
המצב הכלכלי לא משהו בארצו עכשיו ,התיירות כבר לא מה שהיתה פעם.
הוא מתעקש שיש שיפור גדול בשנים האחרונות בכלכלתה של ארצו , אבל האמת שיש גל הגירה גדול של הצעירים לכוון אירופה ובעיקר לגרמניה. הוא עוצם את העיניים.
עכשיו התבשר גם שהמטבע שלו כשל. הבורסה נפלה. ועדיין הוא מאמין שיהיה בסדר. אלהים הרי איתו , תמיד.
נכון , אלהים אוהב את העניים לכן יש מהם הרבה … אומרות הבריות.
והאיש ההוא עם השיער הזהוב, עושה לו לחמיד, בית ספר, חמיד , הוא הבריון השכונתי, מציק לכל תושבי האיזור.
עכשיו הגיע האיש המוזהב ללמד אותו לקח. אותו הוא לא ישכח. גם בני עמו המסורים לו לא ישכחו במהרה .
ואיך מלמדים לקח ילד סורר?
לא חייבים במערכת צבאית…ממש לא !
אפשר גם אחרת.
אוה , אפשר להטיל מיסים ומכסים . זה עונש מרתיע,טוב וגם מחנך.
וגם החלשת המטבע.
אז מה אומר חמיד השולטן המדושן ,הכל יכול?
לאיש המוזהב יש כסף, הרבה כסף וזהב גם. לנו יש את אלהים.
אלהים גדול!
אלהים יעזור!
בינתיים תשבו בחושך ותחשבו טוב טוב איך אפשר לתקן את המצב בדרכי נועם,שיתקבלו על דעתו של האיש המוזהב מעבר לים .


תגובות (1)

אקטואלי וקליל ,אהבתי! :)

14/08/2018 18:02
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך