אורפז עזר
יכול להיות שדרושים ליטושים, אבל השאלה היא אם סגנון כזה של הקדמה ימשוך קוראים או לא. אשמח מאוד לכל תגובה ולכל ביקורת זה מאוד חשוב לי♥

אני צריכה את עזרתכם

אורפז עזר 25/11/2015 934 צפיות 17 תגובות
יכול להיות שדרושים ליטושים, אבל השאלה היא אם סגנון כזה של הקדמה ימשוך קוראים או לא. אשמח מאוד לכל תגובה ולכל ביקורת זה מאוד חשוב לי♥

היי חברים יקרים,
אני ממש חייבת עזרה:
אני עובדת על ספר חדש על ידיד שלי, אני חושבת שהסיפור שלו מעניין ומעורר השראה.
הבעיה שלי היא שנתקעתי בעניין ההקדמה. כתבתי הקדמה לספר אבל אני לא בטוחה אם היא מעניינת ותמשוך קוראים או שזאת הקדמה משעממת.
אני מאוד אשמח לחוות דעתכם בעניין זה מאוד חשוב לי כי אני רוצה להוציא את הספר ואני רוצה שההקדמה תהיה טובה מספיק כדי למשוך קוראים.
אז אני כותבת למטה את ההקדמה ותודה מראש למגיבים על העזרה♥

מאחורי ה-G:
מבוא:

כולכם בוודאי פגשתם לא פעם באדם נכה, הסתכלתם עליו במבט רחמני ורציתם להציע לו את עזרתכם אבל ממש ברגע האחרון, בדיוק כשפניתם לגשת אליו משהו עצר בעדכם.

אתם בוודאי מכירים את ההרגשה שנועצים בכם מבטים, אתם מודעים לזה שנעיצת מבטים באדם כלשהו לא הכי נעימה לאדם בו העיניים ננעצות, אבל בכל זאת כשאתם פוגשים באדם נכה העיניים שלכם ננעצות ולרגע אינכם מסוגלים להסיר ממנו את העיניים, כאילו העיניים מקומן על האדם בעל כיסא הגלגלים ועם הימצאו הן חייבות להישאר שם. ולמרות שאתם יודעים כמה נעיצת מבטים היא דבר לא נעים לאדם אתם עושים זאת בעצמכם, כאילו הנכה אינו בן אדם כמוכם אלא איזה יצור שנחת מכוכב אחר שחייבים לגלות מה רצונו על כדור הארץ.

יצא לי להכיר אדם נכה לעומק, לדעת על המגבלות שלו, על התחושות שלו ועל איך הוא מתמודד עם העובדה שהוא לא יוכל לעמוד על רגליו לעולם.
התשובות שקיבלתי בחלקן היו מפתיעות, בחלקן היו ידועות מראש ולשמע חלק מהתשובות עלה לי חיוך על הפנים. אבל אני רוצה להגיד לכם שזה אחד המפגשים שהיו הכי משמעותיים בחיי, אני למדתי המון על הנכים, על בני האדם בכלל ועל עצמי בפרט.

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור הזה ואני חושבת שהוא יכול מאוד לשנות את חייכם ואת תפיסת עולמכם, הוא יגרום לכם להבין יותר ולחיות אחרת. הסיפור הזה על האדם הנכה שפגשתי הוא הרבה יותר מסתם סיפור.


תגובות (17)

בצורה מפתיעה זו אולי הדרך הכי מעניינת בה יכולת למשוך סיפור על נכים. הייתי מדפדפת קצת בספר. הבעיה היחידה שמצאץי הייתה הטון המורי המבוגר המעצבן של עבודת הגשה בלשון של – למדתי בפרט על עצמי ועל נכים…. אני חושבת שהוא יכול לשנות אתכם… כלומר התוכן אולי מגרה, אבל כשאנשים רוצים לקרוא סיפור, לשמוע שהם הולכים ללמוד על נכים, ללמוד, ללמוד, הולך ממש להוריד להם את זה. ולשמוע שאת חושבת שזה ישנה אותם מנוסח בצורה שגורמת להרגיש התנשאות. הייתי כותבת את זה אחרת. אבל בהחלט שתי הפסקאות הראשונות ו'יותר מסתם סיפור' לגמרי עושה את זה

25/11/2015 17:34

    אוקיי תודה רבה לך על התגובה♥

    25/11/2015 17:36
    AS AS

    היא יכולה לרתק אותך בסיפור הזה אם היא רק תרצה לשנות אותו..

    25/11/2015 17:46

    ככל שיתר אנשים יגיבו אני אדע מה הם חושבים ואיך לכתוב את זה.
    אתה יודע שאני לרוב מקשיבה לך אבל הפעם פשוט לא!
    תן לי לשמוע דעות של אחרים, הנה עובדה אוליב אהבה חלק מה שאתה אפילו לא אהבת יש אחרים שיגידו שהכתיבה מאוד מושכת אני בטוחה!

    25/11/2015 17:48

אישית, ההקדמה מאוד משכה אותי לרצות לקרוא עוד.

25/11/2015 18:15

    תודה רבה לך, אני מאוד שמחה לשמוע♥

    25/11/2015 18:44

מצדדת בדעתה של אוליב. לפי דעתי, כדאי לעבוד קצת על מה שהיא אמרה והמבוא ישתפר בהרבה. בהצלחה 3>

25/11/2015 21:09

    אוקיי אני אחשוב על זה, תודה♥

    26/11/2015 13:35

מבט "מרחם" – לא "רחמני".
אין וא"ו בתחילת משפט – "למרות" לא "ולמרות"!
"איך [ש]הוא מתמודד", חסרה ש' השימוש.
"זה [היה] אחד המפדשים", בעבר, לא בהווה.
"(אני) למדתי המון", המילה 'אני' מיותרת.
ניסוח שלי: "לשנות את תפיסת עולמכם, ואולי אף את חייכם".
"הוא יגרום לכם להבין יותר ולחיות אחרת" – לדעתי המשפט מיותר, ואפילו גורע מעוצמת המסר.
לפני "הסיפור הזה" יש לרדת שורה (ואפילו שורה רווח).
אחרי "יותר מסתם סיפור" (וסוף ההקדמה), כדאי להוסיף שלוש נקודות, מעין 'המשך יבוא' שמוסיף לסקרנות.

פיסוק לוקה בחסר! יש להוסיף המון פסיקים, ולהחליף כמה לנקודות. לא אעבור שוב על הקטע, נסי פשוט לקרוא אותו בעצמך. בכל מקום שבו לדעתך יש צורך בנשימה – הוסיפי פסיק. לכל משפט – נושא אחד בלבד.

תוכן נהדר! מעניין, מרתק, מסקרן, גורם לקורא לרצות עוד.
יש מצב שהסיפור יפורסם כאן?

25/11/2015 21:48

    אוקיי תודה רבה על התיקונים(:
    אני שמחה לשמוע שאהבת את התוכן זה מה שהיה הכי חשוב לי.
    הסיפור לא יתפרסם כאן כי אני כותבת את זה כספר שאני רוצה להוציא אבל אולי אעלה פה את הפרק הראשון.
    שוב תודה רבה לך♥

    26/11/2015 13:41

טוב זה הקדמה יחסית טובה, אבל אם תעשי אותה קצת מסתורית יותר, הקוראים ירוצו לקרוא, על תספרי בהקדמה יותר מידיי.
הקדמה צריכה לספר בכללי מאוד, כמעט לא לכנס לפרטים, כדי שהקוראים גם יקראו את הספר ולא יסתפקו בהקדמה.
בדרך כלל למשל המשפט קראו דרך לבכם ולא דרך מוחותכם חזק בנושאים כאלה,
והבית האחרון של ההקדמה אולי יותר מתאים אני בא לספר לכם את הסיפור מנקודת מבטו של הנכה, להדגיש שהסיפור מראה את הצד של הנכה, ואל תכנסי אני רוצה לספר לכם סיפור, כי הוא מספר סיפור, אנשים לא היו לוקחים את הסיפור אם הם לא היו רוצים לשמוע אותו, לפי דעתי זה משפט קצת מיותר .

26/11/2015 17:22

    אהה ומה שכתבת בבית השני ממש טוב, תדגישו את הנקודה הזו, זה היה מה שהכי משך אותי בכל ההקדמה, מסוגלות של תת שניה לחשוב איך חיים כאלה יכולים להראות, ואז זה באמת מסקרן לשמוע ולהבין.

    26/11/2015 17:29

    אוקיי תודה רבה לך על העצות וההמלצות וכמובן על התגובה♥

    26/11/2015 20:08

באופן כללי, ההקדמה טובה ומעניינת, עושה חשק לקרוא את הספר.
אהבתי את איך שתיארת כיצד העיניים שלנו ננעצות באדם נכה למרות, שאנו מודעים לכך שאם היינו במקומו לא היה לנו נעים, זה קרה לי ובאמת הרגשתי ככה.
היו מספר שגיאות בכתיבה, ראיתי שכבר תיקנו באחת התגובות הקודמות, אז אין לי מה להוסיף על כך.
נהנתי לקרוא את ההקדמה, בהצלחה בכתיבת הספר ופרסומו!

26/11/2015 20:49

    תודה רבה לך♥♥
    אני מאוד שמחה שאהבת(:

    27/11/2015 15:56

תלוי מ הייעוד יש תגובה מפורטת למעלה על כל הטעויות וכו אבל למשל בתור פתיחה להודעה במייל זה יכול להיות טוב לעומת זאת ספר שמותיאם לא בטוח . באמצע יש יותר מידי עיניים ונעיצה לא כלכך מתאים וגם ההטיות ללשון יחיד קצת תוקעות את הזרימה

02/12/2015 00:49
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך