Dan

ביקורת בונה

Dan 08/11/2016 1018 צפיות 4 תגובות

שמתי לב הרבה מאוד פעמים שהתגובות שנכתבות באתר הן מאוד קצרות ולא מפורטות. כמו: "מושלם, תמשיך!" או "אהבתי!"
לאלו מכם שמחפשים ביקורת בונה והצעות לשיפור, ממליץ לכם לכתוב גם באתר הפורומים fxp. שם, אחד מחוקי הפורום הוא לכתוב תגובה מפורטת, ויש גם לא מעט מנהלים שיכולים לעזור לכם לשפר את הסיפורים שלכם.
ממליץ בחום. אני התחלתי לכתוב שם וכבר אני רואה שיפור ניכר בכתיבה שלי.


תגובות (4)

ומה אם אין לי מה לשנות בסיפור? מה אם מישהו שופך את הרגשות שלו בדרך זו או אחרת על המקלדת וזה מושלם בדיוק כמו שזה? אני לא מבינה למה כולם כל כך לוחצים על ביקורת בונה. אתם לא יכולים "לבנות" רגשות של אנשים, אם אני אנסה לכתוב את הרגשות שלי כשיר, עם חרוזים ובתים ופזמון חוזר זה כבר לא הרגשות שלי.
אני אישית כותבת תגובות בעיקר כדיי שאנשים ידעו שהם לא לבד עם הרגשות שלהם, אלה שיש עוד מישהו שמבין אותם. כי אני יכולה לתת מאה הערות ולערוך את הקטעים שלי מאה פעמים לפי הביקורות הבונות של כולם, אבל אז מה זה שווה? זה כבר לא מה שיצא לי מהיידים כשכאב לי או כשכעסתי או וואט אבר.
למה יש אנשים שכל כך קשה להם להתמודד עם זה שיש כותבים שחושבים שאין להם לאן לשפר כותבים אחרים, כי הם פשוט מושלמים ככה?

מצטערת, אני פורקת עצבים עליך. אבל באופן כללי אני לא חושבת שזה בסדר לפרסם אתר כתיבה בתור אתר כתיבה אחר. זה כמו שבתוך חנות של אפל יהיו מודעות כמה סמסונג טובים…

09/11/2016 08:21

    אף פעם לא הכרתי את זה שיש קהילת סיפורים בFXP. תודה, אני מניח. שווה לבדוק.
    אני אסכים ואחלוק על פפר(ולכן תגובתי תהיה מתחתיה, למרות שהיא רק באופן חלקי מכוונת כתגובה אליה). אני לא חושב שלפרסם קהילה אחרת בתוך קהילה עם אותו נושא, זה לגיטימי לגמרי.(אלא אם כן, אתה מנהל הקהילה והקהילה רק נפתחה ואתה רוצה לפרסם כדי שיכירו אותה. כמו שקרה עם "מחוץ למגירה" לפני כמה שבועות אחדות)
    דבר ראשון, לבקר פריקת רגשות זה עסק לא פשוט בגלל הצד הרגשי, אבל זאת גם ראייה צרה. לבקר אומר להראות טעויות וללמוד מביקורת זה ללמוד מטעויות(זה בלי קשר לכך שביקורת טובה גם מראה מה כן טוב וצריך לשמור). נכון, לשכתב קטעים רגשיים לפי ביקורת בהחלט הורס מהערך הסנימטלי שלו. אלא אם כן, זה לא מה שצריך לעשות כשזה מגיע אליהם. מה עם במקום לחשוב על ביקורת כאיך לערוך נתחיל לחשוב על ביקורת ככיצד לכתוב יותר טוב בפעם הבאה. כוונתי היא שאני מכיר כותבים שכותבים(מפתיע) רק קטעים רגשיים ולפי דעתי הצחה, הם מעולים בגלל הדימויים והכתיבה שהם סיגלו לעצמם לאורך השנים מאותם ביקורות. כתיבה של קטעים רגשיים היא כתיבה רגעית, בלהט הרגע. ולכן, כל ביקורת שמביאה הצעת ניסוח או מראה איפה ישנם ניסוחים שמפריעים או באמת, כל הצבעה על משהו אחר שנכנסת לראשו של מקבל הביקורת רק עוזרת לכתיבה שמתנהלת באותו רגע. כמו כן, אני עצמי פורק את רגשותיי לאותו סיפור ובכל זאת מקבל כל ביקורת על הסיפור בשביל להשתפר לאחר מכן.
    דבר שני, "למה יש אנשים שכל כך קשה להם להתמודד עם זה שיש כותבים שחושבים שאין להם לאן לשפר כותבים אחרים, כי הם פשוט מושלמים ככה?" – מה? נתחיל בכך ש-"מושלם" לא קיים, במיוחד לא באתר הזה(לא מעביר ביקורת על הקהילה באתר. אלא רק מציין שהאתר הוא אתר פתוח לכותבים חובבניים). אם משתמש מוצא את עצמו ללא יכולת לתת ביקורת בונה על הכתיבה של לפחות כמה אנשים באתר, אז זה רק מצביע על כמה שאותו משתמש צריך להשתפר בכתיבה. באמת שהטיעון הזה הוא להיות עצלן ומרגיש קצת כמו ניסיון להיות בהכחשה.
    דבר שלישי, כשאני ניסיתי להגיב ביקורות בונות כאן, רוב הכותבים לא לקחו את זה בנימה טובה וטענו שאני מתנכל אל הסיפור ומנסה להוציא אותו רק באור רע בשביל הנאתי האישית. לא יודע איך הקהילה הזאת מתנהלת בימינו, אבל לפי פרסומך אוכל לנחש כי היא לא השתפרה יתר על המידה.

    וואו, כתבתי המון וחפרתי. שבוע טוב.

    13/11/2016 10:38
Dan Dan

ללא ספק פרקת עליי עצבים, ללא כל סיבה. הדברים שאמרתי היו בגדר הצעה, כי הרבה מאוד אנשים כאן דורשים תגובות בונות, והאמת היא שהרבה מאוד מהתגובות באתר הזה אינן ככה. האם פרסמתי מודעה עם השם שלך על התגובה וכפיתי עלייך לשנות את אתר הכתיבה? או את דרך הכתיבה? מי שרוצה להמשיך לכתוב באופן טבעי וללא כל שיפור, שיעשה זאת. לא הכרחתי אף אחד לכתוב את האתר בגוגל ולעבור אליו.
יש לך נקודה, שאני לא מסרב לקבל או לא מבין. אבל למה אני צריך לקבל את העצבים שלך על משהו שאותו הצעתי ולא הכרחתי? שלא לדבר על זה שלא צירפתי אף לינק, בין אם זה לפרופיל שלי או לכל מקום באתר עצמו.
ודרך אגב, הרבה מאוד אנשים מפרסמים כאן את הפרופיל שלהם באתרי כתיבה אחרים, בין אם זה בהודעות או בפרופיל שלהם. אם פתיחת חשבון כאן היה משהו שעולה כסף, אז זה היה מובן. שלא לדבר על זה שאפשר לכתוב בשתי אתרים במקביל, כך שזה לא בדיוק פוגע במי שנמצא באתר הזה.

09/11/2016 09:00

שוב, אני מתנצלת שדעתי יצאה תוקפנית כל-כך, וכן אני מבינה את הנקודה שלך ואתה צודק.

09/11/2016 13:09
1 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך