Red Nazgul 666
זה לא בדיוק מחסום כתיבה כי אני יכול מיד להתחיל פאנפיק כלשהו אם אני רוצה, אבל אני מאוד רוצה לכתוב משהו מקורי ולכן כל כך חשוב לי לדבר על זה.

בעיה בכתיבה

Red Nazgul 666 17/10/2016 795 צפיות 5 תגובות
זה לא בדיוק מחסום כתיבה כי אני יכול מיד להתחיל פאנפיק כלשהו אם אני רוצה, אבל אני מאוד רוצה לכתוב משהו מקורי ולכן כל כך חשוב לי לדבר על זה.

יש לי בעיה בכתיבה ורציתי לבקש עזרה, אולי מישהו גם עובר את זה ויוכל להציע לי מה לעשות.
שמתי לב שממש קשה לי לכתוב סיפורים מקוריים עם דמויות משלי ושאני מצליח רק לכתוב פאנפיקים על כל מיני דברים שאני אוהב.
עכשיו, אין לי בעיה עם פאנפיקים ואני חושב שזה נחמד אבל אני רואה את זה רק בתור תרגיל כתיבה בגלל שזה חומר שהוא לא שלי ואני רק נותן את הזווית שלי בסיפור.
כל מה שאני רוצה לדעת זה איך להצליח להיות גאה ביצירה מקורית משלי ולא להרגיש שאני מחקה מישהו אחר ואז זה גורם לי להרגיש נחות וכותב פחות טוב.
אני אשמח לקבל עזרה בעניין הזה כי ממש חשוב לי לחזור לכתוב, תודה לכל מי שיענה לי.


תגובות (5)

אני גם כותבת פאנפיקים (המון, ממש המון, יותר ממאתיים דפי וורד בכתב 11), ואני לא חושבת שזה הופך אותך לכותב פחות טוב, אולי אצלך זה לא ככה, אבל אצלי אני כמעט וכותבת כל דמות מהתחלה, ככה שאני כבר מרגישה שהן הדמויות שלי יותר מאשר של החברה שיצרה אותן. אבל ככל שאני כותבת יותר פאנפיקים אני לומדת יותר על עצמי ועל הכתיבה שלי, מה שעוזר לי גם לכתוב דברים שהם לגמרי שלי.
לדעתי אתה צריך פשוט לנסות, הרבה פעמים, עד שיצא לך סיפור שאתה באמת אוהב.
אשמח לקרוא את הפאנפיק שלך, אתה מעלה אותו לאתר? (מצטערת שאין לי זמן לבדוק אני חייבת לצאת).
בכל מקרה, מקווה שעודדתי או עזרתי איכשהו.

17/10/2016 17:52

    אני לא כל כך ניסיתי לכתוב דמויות מהתחלה אבל פעם עשיתי משהו דומה למה שאמרת על שר הטבעות וקיבלתי תגובות חיוביות מכל מיני אנשים שקראו את זה. אני עוד לא כתבתי משהו שאני מרוצה ממנו, אבל אני אנסה לכתוב על סרטים של דיסני שאני אוהב או שוב על שר הטבעות ואם אני אהיה מרוצה אני אעלה אותו אולי אפילו היום אם יהיה משהו מעניין. לא מזמן כתבתי פאנפיק אבל מחקתי אותו מהאתר כי לא היו הרבה צפיות. ודרך אגב, מאוד עודדת אותי, עכשיו אני מרגיש יותר בטוח בעצמי כשאני כותב דברים כאלה, אולי זה גם יעזור לי לכתוב משהו מקורי בסוף.

    17/10/2016 18:05

קודם כל, אין הרבה צפיות כי יש אנשים ששומרים שבת-חג.
אני מניח שאתה אוהב עולם הפנטזיה ויש כאן מדריך לפנטזיה שמפרסמת Amora. זה יכול לתת לך כיוון אין להתחיל יצירה מקורית משלך.
קראתי את מה שפרסמת ומחקת.. לא היה לי זמן להגיב כי אני עושה זאת רק בלילה (ולא תמיד).
לכן, צריך סבלנות ולתת לאנשים זמן לקרוא.
בקשר לכתיבה. אני אתן לך דוגמה ממני:
אני כותב כאן כדי להשתפר… אולי בסוף אני אוציא ספר… זה החלום.
אבל צריך להכיר בחולשות ולהבין את הטעויות.
בלי ביקורות אין סיבה לפרסם משהו ולכן האתר הזה נהדר מהבחינה הזו.
אנשים נותנים את חוות הדעת שלהם על הפרסום.
אם אתה רוצה להשתפר אז אתה חייב להתחיל לכתוב משהו ולהשתפר עם הזמן.

אתמול פרסמתי פעילות לכתיבת סיפורים.
הרעיון שכל מי שמשתתף ומפרסם את הסיפור שלו, יתן ביקורת על אחרים.
תצטרף לסבב אחד ותראה אם זה מתאים… מקסימום תעזוב.

17/10/2016 18:49

למצוא רעיונות לסיפורים זה דבר קשה(אלא אם כן אתה יוטה^^).
ולפעמים גם אחרי שמצאת רעיון קשה לפתח אותו(סיפורי הרשמה עוזרים{לפחות לי} לבעיה הספציפית הזאת).
אבל נחזור לבעיה המרכזית שלך – אתה מתקשה לכתוב חומר מקורי.
תנסה לחשוב מה אתה אוהב בסיפורים שאתה אוהב, או מהם נושאי העניין העיקריים שלך?
למשל, אני מבין שאתה אוהב את גולום(טוב, גולום באמת אדיר). מה אתה אוהב בו?
מה הופך אותו לדמות טובה בעיניך?
ואז תיקח את התכונות האלו כדי ליצור דמות משלך. ואז אחרי שיצרת דמות, תנסה לחשוב מה יכול לייחד את הדמות הזאת ולהפוך אותה לדמות בסיפור מקורי שלך(ואתה יכול להשתמש בכוחות על/אלמנטים. רק בגלל שאחרים עשו את זה לפניך לא אומר שהסיפור שלך לא-מקורי. אם אתה מצליח ליצור עולם פנטזיה, פרי דמיונך, עם חוקים משלך ורעיונות משלך, זה מקורי. גם אם נושא העולם הוא נושא שכבר דיברו עליו(לצורך העניין כוחות על).
יש לך דמות – יש לך עולם – שלב הבא: תיצור עוד דמויות.
זאת כבר משימה יותר קלה – תחשוב על משהו שיקשר בין הדמות שכבר יצרת, לדמויות שאתה מנסה ליצור.
זה(המכנה המשותף)יכול להיות קרבה משפחתית, עבר משותף, יכולת משותפת, מטרה משותפת. כמו שהבנת, מילת המפתח היא משותף/ת.
יש לך דמויות – השלב הבא: עלילה!
מה גורם לכל הדמויות לפעול ביחד? או מה יכול לקשר ביניהם? בד"כ זה יהיה נבל רשע שמאיים עליהם, או על העולם. אבל זה יכול להיות גם מסע חיפושים, תיקון טעות(למשל מסע בזמן שהשתבש) וכדומה…
ברגע שיש לך עלילה(ודמויות). אתה יכול להתחיל לכתוב.
מקווה שעזרתי…
בהצלחה!

17/10/2016 20:35
1 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך