המאה העשרים – החלטות גורליות

noshke 08/04/2019 553 צפיות אין תגובות

.

המאה העשרים – החלטות גורליות – או מה היה קורה אילו…??
אבינעם קליין [email protected] 0506325228
אלמלא צרפתי קצר ראות בשם קלמנסו שהיה בעל השפעה מכרעת על הנוסח הסופי של חוזה ורסאי ב1919, בו הושפלה האומה הגרמנית עד עפר בתום מלחמת העולם הראשונה, לא היינו יודעים מי זה היטלר והיו נחסכים חייהם של עשרות מיליונים של אנשים.
ב 1936 כל העולם הגיע לאולימפיאדת ברלין, היטלר הוכתר כאיש השנה בשער השבועון TIME בשנת 1938. עד שפלש לפולין ב 1939 רק סיפח את חבל הסודטים בצ'כוסלובקיה, את דנציג, ואת אוסטריה – אזורים מאוכלסים בעמים גרמנים – פעולות שנסבלו על ידי מדינות העולם; אם היה מת מסיבה כלשהי לפני הפלישה לפולין, היה נשאר בהיסטוריה כאחד הגרמנים הדגולים בעיני עמו וכנראה גם בעיני שאר העולם.
את מלחמת העולם השנייה התחילו הבריטים והצרפתים בגלל ברית ההגנה עם פולין. היטלר התכוון להתפשט רק מזרחה, לכבוש טריטוריות המאוכלסות בעמים סלאבים – עמים נחותים בעיניו; את מערב וצפון אירופה ראה כעמים ראויים.
הציונות והיטלר אותו "מודל עסקי" – היטלר להוציא את היהודים מאירופה, והציונות להביא אותם לארץ ישראל- פלסטינה. מספר היהודים שהיו אז בפלסטינה + שישה מיליון שהושמדו בשואה, שווה פחות או יותר למספר היהודים הנמצאים כיום בישראל.
בהצהרת בלפור מ 1917 הבטיחו הבריטים להקים בית יהודי ליהודים בפלסטינה. אם היו עומדים בהבטחתם לאורך זמן, ולא מפרסמים את "הספר הלבן", שהגביל הגירת יהודים לפלסטינה א"י, – יתכן ולא הייתה שואה – מרגע שהתחילו רדיפות היהודים על ידי היטלר היו יכולים להגר לפלסטינה/א"י.
אם ב 1919 המדינות המנצחות היו פועלות כמו שפעלו אחרי מלחמת העולם השנייה – שיקום גרמניה במקום השפלתה, לא הייתה פורצת מלחמת העולם השנייה, לא הייתה שואה, היהודים היו ממשיכים לפרוח ולשגשג באירופה, וקשה להאמין שהאו"מ היה מסכים לתכנית החלוקה מנובמבר 1947 שאיפשרה את הקמת מדינת ישראל.
אירופה מלאה במיליונים רבים של מוסלמים כריאקציה לתורת הגזע של היטלר והנאצים. אלמלא היה היטלר וחבר מרעיו, ההון/שלטון שרוצה עבודה זולה, היה מתקשה לשכנע את ההמונים שיסכימו למלא את עריהם באנשים שונים מהם עם תרבות ודת זרים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך