אורפז עזר
תודה לידידי AS שעזר לי בבחירת המנצחת בתחרות(:

והזוכה היא…

אורפז עזר 17/11/2015 1075 צפיות 23 תגובות
תודה לידידי AS שעזר לי בבחירת המנצחת בתחרות(:

אוקיי חברים, תחרות השירים הגיעה לסיומה ואם כל סיום של תחרות צריך להכריז על הזוכה המאושר. אבל לפני כן הבטחתי לכם שאסביר מדוע בניתי את התחרות בצורה הזאת אז הסיבה היא כזאת:
יש המון סגנונות כתיבה, כתיבה בחרוזים, כתיבה בבתים, כתיבת ימי הביניים, כתיבה ספרותית, כתיבה יומיומית ועוד המון.
בשלב הראשון של התחרות נתתי לכם לכתוב איזה שיר שתרצו ובאיזה סגנון שתרצו וכך כל אחד הראה לי את כשרון הכתיבה שלו בסגנון שבו הוא מתמצא.
בשלב השני רציתי לבחון אתכם ולדעת אם אתם מסוגלים לכתוב שיר על נושא שניתן לכם מראש ולא על משהו שבא ממכם וכך בעצם יצאנו מהנוחות הנעימה שהייתה בשלב הראשון.
ובשלב האחרון והקשה מכולם אני בעצם הנחיתי אתכם לכתוב שיר בסגנון מסוים שיר בעל 5 בתים, 25 שורות (5 שורות לבית), על נושא מסוים ועם שורות בנויות מראש שיצרו משלב כמעט אחיד לחלוטין בכתיבה של כולכן.
הסיבה לכך היא כדי לאפשר לי לשפוט בצורה הוגנת כי הרי מרוב כל סגנונות הכתיבה ייתכן שלא אשפוט הוגן כי איני מתחברת לסגנון כזה או אחר. והסיבה השנייה היא כדי לדעת אם אתם מסוגלים לכתוב מחוץ למה שאתם כבר רגילים אליו.
אני חייבת לציין שהכתיבה של כולכן הייתה מצוינת ושהפתעתן אותי לטובה.

והקריטריונים ששפטתי לפיהם הם:
1. האם השיר ענה על ההגדרות
2. האם הרעיון מובן כבר בקריאה הראשונה
3. האם יש בשיר אמצעים ספרותיים
4. שפה גבוהה
5. האם יש קשר בין הכותרת לשיר
6. האם יש קשר בין השורות בבתים לרעיון המובע בשיר
7. האם השיר ריגש והביע את הרגש הרצוי בשיר כדי להעביר את הרעיון / המסר של השיר.

ולאחר קריאת השירים של כולכם מספר פעמים ולאחר כתיבת הנאום הזה המנצחת של תחרות השירים הזאת היא לא אחרת מאשר:
all of me שכתבה בצורה מצוינת את השיר.

תס ומספרת הסיפורים, הייתן פשוט מעולות לאורך כל הדרך ואני צופה לכן עתיד גדול בכתיבה אתן מוכשרות מאוד!
היה לי ממש כיף לערוך את התחרות הזאת ואני יכולה להגיד שלמדתי ממנה כמה דברים בעצמי.
אז כל הכבוד לכולכן ואני מצפה לקרוא עוד המון שירים שלכן♥


תגובות (23)

אני לא אוהבת שהכל ברור על הבית הראשון, כי משהו שהוא יותר מידי פתוח לפעמים יכול לשעמם אותי ואני אוהבת לעשות פתיחה – לא ידעתי שזה היה קריטריון..
אוף.. אני ממש מאוכזבת כרגע:< זה ממש מבאס:<<<< השיר הוא באמת לא משהו, וגם הוספתי כמה מילים והכל (ואישרת והכל..) לשורות הבנויות… והשיר של המנצחת באמת ממש יפה.. כל הכבוד!
סליחה על חוסר ההתלהבות, אני באמת מאוכזבת מעצמי – אחרי כל המחמאות מסביב..

17/11/2015 19:42

    הרעיון לא צריך להיות מובן בבית הראשון אלא בקריאה ראשונה.
    הכתיבה שלך לאורך כל הדרך הייתה מצוינת ואת כותבת מצוינת ואין לך מה להיות מאוכזבת מעצמך להפך תהיי גאה בעצמך עמדת בכל המשימות בצורה נפלאה לא סתם הגעת לגמר את כותבת מעולה!
    ואני מצפה לקרוא עוד המון המון דברים שלך בעתיד ומי יודע אולי בתחרות הבה את תהיי המנצחת כי אני יודעת שככל שעובר הזמן וכותבים יותר ככב משתפרים.
    את כותבת מצוינת ואני שמחה מאוד שהשתתפת בתחרות הזאת♥

    17/11/2015 20:01

אומיגאדד!!!!
אלוהים, לא האמנתי שזה יקרה!!!!
תודה, אורפז, על התחרות. נהנתי מאוד ויצאו לי מזה עוד כמה שירים לאוסף:)
תס ומספרת הסיפורים, אמנם לא הגבתי, כי הרגשתי שזה לא יהיה נכון, אבל נהנתי לקרוא את השירים שלכן. (במיוחד בשלב השני. הייתן אדירות!)
שוב יהייי!!!
נ.ב. אהבתי את ההסבר של מבנה התחרות ואופן הבדיקה. רואים שהשקעת. כל הכבוד!

17/11/2015 19:44

    מגיע לך לזכות היית מצוינת לאורך כל הדרך!
    אהבתי מאוד לערוך את התחרות הזאת ואהבתי מאוד את השירים שלכם.
    תודה רבה(: כן השקעתי במבנה אבל היה ממש כיף ולמדתי כמה דברים בעצמי על כתיבה(:
    מקווה לראות אותך גם בתחרות הבאה אם תהיה(:

    17/11/2015 20:06

    תודה לך. את מדהימה

    17/11/2015 20:08

    חח תודה, וגם את♥
    עדיין מחכה שתגיבי לי לשיר אני מתה לדעת את התגובה שלך

    17/11/2015 20:33

    מגיע לך! כל הכבוד את מוכשרת בטירוף!
    מפרגנת! :) :)

    19/11/2015 20:38

    וואו. תודה. את מדהימה!
    סחטיין על הפירגון:)
    וגם את די מוכשרת בעצמך!:)

    19/11/2015 23:02

תס הכי מוכשרת!!!
תס, האחווה תמיד לצידך ואת טובה בעוד מיליון דברים אחרים!!!
כמו בכתיבת סיפורים! את כותבת מדהים, בין אם סיפורים ובין אם שירים, ואת לא צריכה שום ניצחון בשום תחרות כדי לוודא את זה!

17/11/2015 20:10

    כן היא כותבת מדהים, מאוד מדהים והיא באמת לא צריכה לזכות כדי לדעת את זה.
    הייתי חייבת לבחור מנצח אז כמו שיש מנצחים יש גם מפסידים אבל היא כותבת מושלם והיא לא סתם עלתה לגמר.

    17/11/2015 20:36

אני היחידה שלא היה לה כוח לקרוא הכל ופשוט דילגה לזוכה?
בכל מקרה, מזל טוב!
אני, כמובן, הייתי לצידה של תס (~בושותלתסבפומבי2~), אבל all of me כל כך מוכשרת, אז אני שמחה בשבילה גם.
גם מספרת הסיפורים הייתה מעולה.
אה, ותס, לא שלחתי את הדמות עד עכשיו כי בדיוק כשנטשתי את שיעורי הבית שלי (מי צריך מתמטיקה?) הייתי צריכה ללכת לאכול…
קטניס אוורדין, סוף.

17/11/2015 20:17

    חח חבל שלא קראת כי אם היית קוראת היית מבינה למה בניתי ככה את התחרות.
    כולן היו מעולות ואני הרווחתי אז נראלי שאני המנצחת הגדולה באמת בתחרות הזאת♥

    17/11/2015 20:40

    וואו. אני מוחמאת עד אימה. תודה:)

    18/11/2015 01:48

אגב AS מוסר לכם דש♥

17/11/2015 20:41

    למה הוא לא חוזר?! הוא חסר פה.

    17/11/2015 21:19

    הוא כתב פה בשביל תגובות והוא לא קיבל את התגובות שרצה אז הוא עזב.
    אבל אתם עוד תשמעו עליו הוא הצטרף ללהקה שלי ושל ידיד שלי (הוא רק מאחורי הקלעים אבל כי הוא לא רוצה להופיע).

    18/11/2015 17:30

    מאוד חבל לי שהוא לא ישוב, אהבתי את השירים שלו…

    18/11/2015 18:37

    אני אמסור לו את זה♥

    18/11/2015 20:59

כל הכבוד לall of me! מגיע לה לגמרי(:
ושאר הכותבות היו באמת ממש טובות…
הוצאתן פה יצירות משובחות, כולכן!♥

17/11/2015 21:18

    תודה! את מקסימה.

    18/11/2015 01:47

טוב תראו, בלי להשתחצן… אבל כולנו יודעים שאוי לרשע ואוי לשכניו ובמקרה הזה זה הפוך. אני בטוחה שתהיל הושפעה רבות מהבהייה בה בהייתי אני, זה פשוט אותם אנרגיות… וואדי צבעי המצעים שלי עזרו לה לחשוב והבלגן שהשארתי תמידית בחדר גרם לה לחפש את החופש…
אבל בכול זאת , בדיחלו ורחימו אפשר להגיד שגם לה הייתה יד בהצלחה הזאת…
סתם, אני כל כך שמחה שזכית, אם כי דיי צפיתי אצלך. כי ה.כ.ו.ל אצלך צריך להיות מושלם(בכתיבה) למרות שהייתה השתפרות בנושא השלמות…
כל הכותבים האחרים. כל הכבוד לכם, לצאת לתחרות עם תהיל זה קרב אבוד והאומץ שלכם נגע לי בלב!
טוב, דיי, אני סתם מאושרת בקטע דפוק וכותבת שטויות…
לכותבות שלא זכו, בעבר השתתפתי בתחרות וזכיתי מקום שני וזה היה נאכס ולא ורציתי לכתוב משהו כמו שנה אחר כך, והחלדתי בכתיבה ויצאתי מופסדת.
תס ראיתי שאת מאוכזבת. אל! את כותבת ממש טובה,ואסור לך לקחת את ההפסד הזה ללב. כי את ווינרית וכי יש לך מלא חברים(במקרה שלי מקרים) שמאמינים ביכולות שלך…
מספרת… לא ממש יצא לי לקרוא דברים שלך אבל אם את במעמד הזה, מגיעה לך שאפו גדול.
ואחרונה חביבה אורפז!
כל הכבוד על התחרות הזאת שגילתה כותבים מוכשרים כל כך , הקריטריונים שלך היו מרשמים ויפים. תודה שהענקת מידיעותיך לעם ישראל ולקהילת הכותבים ולחברה שלי…
יוקי

18/11/2015 00:52

    עדי, אני עוד יכתוב עלייך שיר. יש לי כבר כותרת- 'בוא נרד מהענן'..!
    חח סתם. כיף לקרוא את התגובה שלך ואת מקסימה שאת מתרגשת בשבילי!:)
    נ.ב. צבעי המצעים שלך אכן מעוררים השראה..:)

    18/11/2015 01:46

    "אמרו לי שהם רק עברו דירה מעבר לענן" -אצלינו בגן.

    רצח!!!!!

    18/11/2015 10:32
3 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך