לגבי ביקורות ולגבי סיפורים שדורשים ביקורות כאלה ואחרות

22/07/2014 872 צפיות 3 תגובות

אז הרגשתי חייבת לכתוב משהו כזה.
האתר הזה הוא אתר שמפרסמים בו סיפורים, וזה אתר נפלא למי שרוצה לפרסם את הסיפורים שלו. חלק מתוך הפרסום הזה דורש קבלת ביקורת.
אז כן, יכול להיות שאם חושבים שזה רע ומישהו יגיד לכם שזה מדהים, או להפך.
חלק מתוך הפרסום באתר גורר אחריו את העובדה שחייבים לקבל את הביקורות האלה.
גם אם הביקורת כל כך חסרת תוכן ועניין שאומרת \"תמשיך!\" או לרעה, \"אל תמשיך! זה גרוע\",
כדאי להתייחס לזה. נכון, זה לא נעים וזה פוגע. לפעמים זה אפילו מוציא את החשק לכתוב משהו, ואני באמת לא מבינה אנשים שכותבים ביקורות כאלה.
אבל תתייחסו. גם אם מישהו אחד כותב לכם ביקורת כזו, או אפילו מסביר למה הוא לא אהב, תתייחסו לזה. יכול להיות שהסיפור שלכם דורש שיפור. וזה לא רע, וככה זה. כותבים משהו, מתקנים אותו קצת, חוזרים אליו אחרי כמה ימים ורואים שיש עוד מה לתקן.
אין מה להיעלב מביקורות כאלה. תחשבו, יש אנשים ששונאים את הסדרה \"הארי פוטר\", ואילו אחרים מעריצים מטורפים שבטוחים שזו גאונות. (ואני מסכימה איתם, אבל זה לפעם אחרת:)
זה לא בושה לקבל ביקורת רעה ובהחלט לא לתקן את הסיפור אחרי שקיבלתם אחת כזו.
להפך, מישהו צפה בספר שלכם וקרא אותו. מה יכול לשמח יותר מזה?!
לגבי העובדה שכותבים ביקורות כאלה, אני אביע כאן את דעתי.
אני די בטוחה שהרציניים מבניכם מבינים אותי. יש כאן ספרים שלא ראויים להיקרא ספרים.
אני לא מדברת על ספרים שלפי דעתי פשוט לא מעניינים, לא. ממש לא, כל אחד ודעתו.
אני מדברת על ספרים חסרי תוכן, בעלי ניסוח שגוי וסימני פיסוק לא במקום. ספרים שפשוט לא נעים לקרוא. כשאני קוראת ספר כזה אני פשוט כותבת בתגובות בעדינות שזה פשוט…פשוט לא. אגב, זה לא שיש לי בעיה עם סיפורי מפורסמים, או הדבר הזה שנקרא \"סיפורי ערסים\". אין לי בעיה איתם, ויש חבר\'ה פה שממש אוהבים אותם.
יכול להיות ספר שהרעיון שלו מדהים, אבל הוא פשוט כתוב בצורה נוראית. ממש ככה.

אז זה קטע ל…מחשבה. תחשבו לפני שאתם כותבים ביקורת, מישהו ממש יכול להיעלב.
ולעומת זאת, תביעו את דעתכם, אל תחסכו בביקורת, כי זה מה שמוביל סופר. לקבל ביקורת.
וכמובן, תחשבו לפני שאתם כותבים ספר כזה או אחר. תבדקו אותו, תראו שהוא באמת מתאים לאתר הזה, ואז תעלו אותו.

הסופרת של החיים.


תגובות (3)

צודקת!!!!!!

22/07/2014 13:05

    אני שמחה שיש מישהו שמסכים איתי:)

    22/07/2014 13:26

    הייתי ממשיכה להגיד את דעתי בנושא,
    אבל הייתי פשוט שמה קישור שלא בהישג ידי כרגע [מוזמנת להכנס לפרק הראשון של 'תמיד כשאת פה' ולפרק האחרון ולראות את השיפור], ביקרתי אותה, מההתחלה ועד הסוף, היא כרגע ברמה הבסיסית + שהייתי אומרת שכל הכותבים שאין כבר מה לבקר אותם חוץ מטעויות מקלדת או משהו כזה נמצאים בה.

    22/07/2014 13:39
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך