לגבי ספר שקראתי

HOPE 26/09/2015 919 צפיות 15 תגובות

קרה לכם שהייתה לכם צמרמורת מאיזה קטע שקראתם בספר או קטע שבכיתם ממנו?
לי זה קרה..
אני לא מבינה איך השארתי את הספר הזה כלכך הרבה זמן על המדף מבלי לקרוא אותו,
לא האמנתי שהוא יצליח לרגש אותי כלכך, כנראה בגלל שהעמודים הראשונים לא כלכך מעניינים והכתיבה שם יחסית גבוהה (לא כמו של ביאליק אבל עדיין ביחס לספרים שקראתי)
מישהו מכם אולי קרא את הספר הזה?
קוראים לו מחוננת…
האמת שהתאכזבתי ממנו טיפה רק בגלל הסוף, כי נשארו עדיין דברים פתוחים, וגם בגלל כמה דברים שקרו שם (אני לא רוצה לתת ספוילרים למי שעומד לקרוא את הסיפור)
בקיצור מישהו מכם קרא את מחוננת? אני סתם רוצה לשתף אתכם ברגשות ובמחשבות שקרו לי שקראתי את הספר.
נכון אני בחורה מאוד קיטשית ומתרגשת מכל קטע רומן ולא יכולה לקרוא קטעים בלי רומנטיקה
אבל זה לא אומר שאני אוהבת כל דבר בכל ספרי הרומנטיקה. בדרך כלל, קל לי מאוד מלהתאכזב מסיפורים רומנטים, כי בדרך כלל הגבר הוא זה שיוזם את הדברים, ומציל את הבחורה ובלה בלה בלה, ואז הם ביחד ומתנשקים כל 4 שורות ומציינים שאוהבים זה את זה, והדמיות מתוארות כיפות באופן לא מציאותי ומושלמות מידי באופן לא מציאותי. אבל בספר הזה הכל היה שונה, ואמנם אני לא ממש קוראת הרבה ספרי פנטזיה (אני חושבת שקראתי בערך רק אחד, ואחרי הסיפור הזה שקראתי אני די חושבת שהוא רדוד לידו) או בכלל, לא קראתי בכלל ספר על ממלכות.
אבל הספר הזה ממש ריגש אותי והפתיע אותי, כל הרמזים הסודות, הדברים שקרו, הכל.
אני לא בוכה בקלות מספרים, אבל זה בכל זאת קרה לי.

בקיצור, אני לא יודעת מה מטרת ההודעה הזו, כי מצד שני זה נראה כמו המלצה לספר מחוננת ומצד אחר אני דווקא רוצה לראות את ההודעה הזו כצ'אט למישהו שכן קרא את הספר…
אז, נראה מה יהיה כבר ^_^ אני מקווה לדבר על הספר עם מישהו או מישהי שקראו אותו
זה הכל ^_^


תגובות (15)

לעאזאזל אני כלכך עצובה מזה שהוא נגמר >-<

26/09/2015 16:32

היי :)
אני קראתי את הספר, ורק רציתי לומר לך שהוא לא נגמר. הוא הספר הראשון בטרילוגית שבע הממלכות. שני הספרים הבאים (אש וביטרבלו) כבר יצאו בעברית מזמן, ואני מאוד ממליצה לך לקרוא אותם. ספרים נהדרים. אם תרצי, אני יכולה גם להמליץ לך על עוד ספרי פנטזיה טובים. (בעיקרון, פנטזיה זה הז'אנר האהוב עלי, אז אני מכירה די הרבה ספרים טובים, חלקם אפילו יותר ממחוננת, לדעתי)

26/09/2015 17:08

    אני אוהבת את מחוננת גם בעיקר שיש שילוב כזה בין רומן ופנטזיה
    והרומן הוא לא קיטשי
    מבלי להעליב אני בכלל לא יכולה לקרוא ספרים ללא רומן, אני לא יודעת למה,
    כי אני חושבת שיש בזה משהו שמניע אותי לקרוא את הסיפור ולהכיר את כל העלילה עצמה.

    26/09/2015 17:31

מחוננת. זה. אחד. הספרים. הטובים. ביותר. שאי. פעם. קראתי. !. !. !.
זו סדרה, יש גם את 'אש' ואת 'ביטרבלו'.

26/09/2015 17:12

    כן שמעתי על אש וביטרבלו
    אבל ציפיתי שתהיה טרילוגיה שתתמקד בגיבורה הראשית שהייתה בספר הראשון (את יודעת על מי אני מדברת אני פשוט לא מציינת כדי לא לתת ספוילרים)

    26/09/2015 17:30

לדעתי כל היופי בספרים הם שבכל אחד מהם הגיבורה היא מישהי אחרת (ובכולם זו גיבורה), ושבכל אחד מהם יש קישורים חשובים מאוד לעלילה ולספרים הקודמים/הבאים. ההקדמה באש מאוד חשובה להבין את ביטרבלו, ומלמדת גם על משהו שהיה במחוננת. משהו נוסף שיפה בספרים (וזה לא ספוילר, לדעתי) שהם מתרחשים באזורי זמן שונים. (לפני, אחרי, בזמן וכולי').
לדעתי זה מאוד מעניין שיש סדרה של שלושה ספרים על שלוש גיבורות שונות, כשבסופו של דבר כל העלילות משתלבות, למרות שזו רק דעתי. אני גם חושבת שכשמסתכלים על כל הספרים כסדרה, רואים שזה יצא יותר מוצלח מאיך שזה היה יוצא אם כולם היו מתמקדים בגיבורה אחת.

26/09/2015 17:40

    אני גם חושבת שזה די יפה, פשוט אני די חוששת להפסיק באמצע או להתגעגע לדמיות שהיו בספר הראשון…
    לפי מה ששמעתי מביקורות ודברים כאלה שגם ביטברבלו עם שאלות פתוחות ואם אני אקרא בזמן הקרוב את שני הספרים סביר להניח שאני אתבאס יותר ממה שהתבאסתי ממחוננת. נראה לי שכדאי שאחכה קצת ואקרא ספרים אחרים.

    26/09/2015 17:43

נ.ב סליחה על החפירה אבל במקרה קראת את אראגון?
יש בו רומן או משהו?XD

26/09/2015 17:46

נ.נ.ב (חבל שאי אפשר לערוך כאן הודעות)
התכוונתי שלסוף שיש בביטרבלו גם יש שאלות פתוחות..

26/09/2015 17:49

כן, קראתי את אראגון :) וזה ספר נהדר. יש בו כמה רומנים, אבל הם משניים למדי. (הרומן הראשון הוא בין בן דוד של אראגון ומישהי מהכפר, אבל זה באמת לא רציני)
בהמשך הסדרה (ארבע ספרים) מתפתח משהו, אבל אני לא יכולה להגיד כלום בלי לעשות ספוילרים. והסוף של ביטרבלו אולי לא לגמרי סגור, אבל הוא לא משאיר אותך מבולבלת כמו הסוף של מחונננת או אש, כי הכל מתחבר ביחד. השאלות שנשארות הן קשורות לעתיד – האם אנשים יחזרו (אני לא יכולה לפרט יותר, אחרת זה יהיה ספוילר רציני), מה יקרה עם האנשים המסוימים שהלכו/נשאר/לא מדברים עליהם ומה יעלה בגורל של שבע הממלכות.

26/09/2015 19:10

    הו, אוקיי עכשיו אני יותר רגועה ^_^

    26/09/2015 22:00

אש פחות קשור. אבל בביטרבלו זה שוב קשור.

26/09/2015 22:10

ספר מעולה, אהבתי אותו נורא, אבל לא בכיתי ממנו…. גם אני קראתי היום ספר שממש התרגשתי אותו, קוראים לו מקימי של נועה ירון דיין. מישהו מכיר אותו? הוא שווה קריאה, ואפילו פעמיים או יותר. (ולא, אני לא מנסה להחזיר אף אחד בתשובה.) כדאי לך לקרוא אותו.. אני הופנטתי ממנו. קראצי בלי יכולת להפסיק עד אמצע הלילה וגם אז הראש שלי היה מלא בו. ספר מושלם. (כוא לא חרדי, אם זה מלחיץ אותך)

27/09/2015 00:54

    מסתבר שאני ילדה ממש רגישה ס_ס
    ולא, אני לא מכירה את הספר, אבל אולי אני אקרא אותו אם אני אמצא תקציר עליו וזה יעניין אותי.

    27/09/2015 10:39

התקציר בגב הספר לא משהו… ממליצה בכל מקרה

27/09/2015 14:17
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך